Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I will. :) Begynner nå...hehe... det står på oppskriften "PG or VG with nicotine"....har man ikke begge deler oppi?

Jo, man kan jo også lage rene PG og rene VGjuicer, men jeg foretrekker en god blanding.. :) Altså, hvis du velger VG med nikotin så bare husk å porsjonere det deretter og husk at du også skal bruke annen VG uten nikotin. F.eks jeg valgte VG med nikotin, og jeg liker 50/50 blandingsforhold mellom VG og PG, så etter å ha funnet ut av hvor mye PG jeg skal ha i juicen så tar jeg så mye jeg skal ha fra PG'en, og når jeg finner ut av hvor mye VG jeg skal ha så må jeg først ha funnet ut av hvor mye nikotinholdig juice jeg skal ha oppi før jeg da tar det jeg trenger fra VG juicen med nikotin, og så det jeg trenger fra VG juicen uten nikotin. Det skal fremdeles være 50/50 blandingsforhold mellom VG og PG (altså PG + VG + VGmed nikton).

 

Jeg beklager hvis jeg er forvirrende! Bare å si ifra.. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Har planer om å gi svigermor e-sigarett til jul! Hun har vel prøvd alt mulig annet som man kan komme over for å slutte å røyke men greier det aldri, så jeg tenkte at dette kanskje kunne være en løsning.

REgner med å bestille fra utlandet for å samtidig få med ampuller med nikotin i samma slengen. Men ettersom en del av linkene i førsteinnlegget ikke fungerer lengre spør jeg heller her om steder å bestille? Og evt om noen har tips for hvilken smak som inneholder lik smak som "vanlig røyk" (marlboro light)

Lurer også på å bestille noe med samme smak men uten nikotin for å se om det er smaken som er litt av greia for hu (hu sier det er derfor hun ikke vil ha tyggis, tabletter eller plaster) eller om det er mest nikotinen :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har brukt ego en liten stund men synes batterikapasiteten er veldig dårlig, både det at du må lade ganske ofte og det at batteriet ikke kan lades opp mer enn ca 100 ganger før det ikke vil lades mer. Jeg Har bestemt meg for at det er nok røyking for meg og skal gå over til "vaping" på "fulltid".

 

Hva anbefaler folk ?

Skal ha noe som virker lengst mulig og som ikke trenger å bytte deler på like hypping som jeg må med eroll. Stor tank er veldig velkommen (men alt er vel bedre enn 0.5 ml tank ? )

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har brukt ego en liten stund men synes batterikapasiteten er veldig dårlig, både det at du må lade ganske ofte og det at batteriet ikke kan lades opp mer enn ca 100 ganger før det ikke vil lades mer. Jeg Har bestemt meg for at det er nok røyking for meg og skal gå over til "vaping" på "fulltid".

 

Hva anbefaler folk ?

Skal ha noe som virker lengst mulig og som ikke trenger å bytte deler på like hypping som jeg må med eroll. Stor tank er veldig velkommen (men alt er vel bedre enn 0.5 ml tank ? )

Da bør du gå for en mod som har utbyttbare oppladingsbatterier a'la en Vamo, SVD, Kamry K200, Sid eller noe i den duren. Du kan ha så mange batterier du vil, lade dem når de er tomme, kaste dem og kjøpe nye når de er gåen :) Ramzy har jo både Vamo, Sid og Kamry K200 og batterier. Du trenger en lader i tillegg, det har han også. Ta en titt her :Dhttp://www.damping.no/collections/hele-sett
Lenke til kommentar

Har planer om å gi svigermor e-sigarett til jul! Hun har vel prøvd alt mulig annet som man kan komme over for å slutte å røyke men greier det aldri, så jeg tenkte at dette kanskje kunne være en løsning.

 

REgner med å bestille fra utlandet for å samtidig få med ampuller med nikotin i samma slengen. Men ettersom en del av linkene i førsteinnlegget ikke fungerer lengre spør jeg heller her om steder å bestille? Og evt om noen har tips for hvilken smak som inneholder lik smak som "vanlig røyk" (marlboro light)

 

Lurer også på å bestille noe med samme smak men uten nikotin for å se om det er smaken som er litt av greia for hu (hu sier det er derfor hun ikke vil ha tyggis, tabletter eller plaster) eller om det er mest nikotinen :)

 

Ustyret kan du kjøpe i Norge, og så bestiller du et par flasker med juice som fylles på. :) De ferdigfylte "filtrene" er dyre, og stort sett ikke i nærheten av "ordentlgi" utstyr. Se på damping.no feks, EVOD-settet er det mange som er fornøyd med som startsett. E-juice handler jeg stort sett på ecigwizard.com, de er i England og man lovlig kjøpe nikotin. (Men hold deg under 200 kr pga tollgrensa).

 

Den juicen her synes jeg smaker vanlig tobakk med snev av marlboro (som jeg ikke liker): http://www.ecigwizard.com/e-liquid/vermillion-river/classic-blend.html

 

Edit: Kjøp to-tre flasker, med mellom 10 og 20 mg nikotin, så hun har noe forskjellig å prøve på. :) Alle foretrekker forskjellig styrke, så litt vanskelig med en fasit. Vil gjette på at 15mg passer de fleste, selv røyka jeg rød prince så jeg bruker både 15 og 20mg.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har brukt ego en liten stund men synes batterikapasiteten er veldig dårlig, både det at du må lade ganske ofte og det at batteriet ikke kan lades opp mer enn ca 100 ganger før det ikke vil lades mer. Jeg Har bestemt meg for at det er nok røyking for meg og skal gå over til "vaping" på "fulltid".

 

Hva anbefaler folk ?

 

Skal ha noe som virker lengst mulig og som ikke trenger å bytte deler på like hypping som jeg må med eroll. Stor tank er veldig velkommen (men alt er vel bedre enn 0.5 ml tank ? )

Jeg vil anbefale deg en Provari, først som sist, er en mod av høy kvalitet og mener å tro at den følger med ett års garanti (kan også kjøpe ytterlig garanti på den, på f.eks provape).

 

Jeg er kjeeeempefornøyd med min :D

Lenke til kommentar

Fett. Cartotanken min passer plutselig ikke på Twisten lenger. Ikke på VAMO-en heller, men helt greit på VV Passthroughen min.

Samtidig passer ikke ego cartoene mine på Twisten heller, men de passer utmerket på de to andre.

 

Ser ut som den saken i midten av Twisten har kommet for høyt og jeg får ikke presset den ned igjen.

Lenke til kommentar

Fett. Cartotanken min passer plutselig ikke på Twisten lenger. Ikke på VAMO-en heller, men helt greit på VV Passthroughen min.

Samtidig passer ikke ego cartoene mine på Twisten heller, men de passer utmerket på de to andre.

 

Ser ut som den saken i midten av Twisten har kommet for høyt og jeg får ikke presset den ned igjen.

Hvis det faktisk stemmer at senterpin i batteriet har hevet seg(noe jeg betviler veldig sterkt om du ikke har gjort det med vilje) kan du få den ned igjen simpelthen ved å skru til med en carto e.l. Hvis senterpin har gått ned i batteriet, som er 99% mer sannsynlig, kan du jekke den opp igjen med noe tynt.

 

En hevet senterpin vil fortsatt gi kontakt, så det er nok ikke problemet ditt. tilbaketrukket senterpin på enten batteri eller carto er det sannsynlige, begge deler er lett å løse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...