Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min mini octopus fredag, og jeg må si jeg elsker dripper! Jeg liker det å dryppe før jeg "tar en damp", og det at den er så liten, søt og enkel! Tenkte jeg skulle kjøpe bomull, for jeg bruker banan i den (og den er så himla tykk, trekkes dårlig opp av veker synes jeg), og bytte idag. Hva slags bomull må jeg kjøpe? Kan jeg kjøpe vanlig på butikken? Hva slags ståltråd skal jeg kjøpe? Ser at det er forskjellig tykkelse på de. Nå har jeg en reserve-veke som kom ferdig med i pakken, så jeg kan bruke ståltråden derfra.

(All skepsis mot å bygge selv forsvant som dugg for solen når jeg så hvor enkelt det egentlig var :) )

Lenke til kommentar

Jeg fikk min mini octopus fredag, og jeg må si jeg elsker dripper! Jeg liker det å dryppe før jeg "tar en damp", og det at den er så liten, søt og enkel! Tenkte jeg skulle kjøpe bomull, for jeg bruker banan i den (og den er så himla tykk, trekkes dårlig opp av veker synes jeg), og bytte idag. Hva slags bomull må jeg kjøpe? Kan jeg kjøpe vanlig på butikken? Hva slags ståltråd skal jeg kjøpe? Ser at det er forskjellig tykkelse på de. Nå har jeg en reserve-veke som kom ferdig med i pakken, så jeg kan bruke ståltråden derfra.

(All skepsis mot å bygge selv forsvant som dugg for solen når jeg så hvor enkelt det egentlig var :) )

Gratulerer som dripdamper Heidi :) Jeg elsker baby blekkspruten selv, den er lett å sette opp og damper himmelsk. Har ikke testa bomull i den men har ikke hatt behov for det. Synes det er så lett med Silica. Hva slags Khantal og hvilke tykkelse du trenger er vel litt hvor høy eller lav motstand du er ute etter. Har bare prøvd en type Khantal enda og det er Khantal30 fra Pink Mule. Den er ganske tynn men passer perfekt nede i det smale rommet i baby Octopus :p
Lenke til kommentar

Jeg fikk min mini octopus fredag, og jeg må si jeg elsker dripper! Jeg liker det å dryppe før jeg "tar en damp", og det at den er så liten, søt og enkel! Tenkte jeg skulle kjøpe bomull, for jeg bruker banan i den (og den er så himla tykk, trekkes dårlig opp av veker synes jeg), og bytte idag. Hva slags bomull må jeg kjøpe? Kan jeg kjøpe vanlig på butikken? Hva slags ståltråd skal jeg kjøpe? Ser at det er forskjellig tykkelse på de. Nå har jeg en reserve-veke som kom ferdig med i pakken, så jeg kan bruke ståltråden derfra.

(All skepsis mot å bygge selv forsvant som dugg for solen når jeg så hvor enkelt det egentlig var :) )

Bare sørg for at bomullen ikke inneholder skumle kjemikalier som f.eks klor eller andre blekemidler. Jeg kjøpte bare firstprice bomull.

Lenke til kommentar

Gratulerer som dripdamper Heidi :) Jeg elsker baby blekkspruten selv, den er lett å sette opp og damper himmelsk. Har ikke testa bomull i den men har ikke hatt behov for det. Synes det er så lett med Silica. Hva slags Khantal og hvilke tykkelse du trenger er vel litt hvor høy eller lav motstand du er ute etter. Har bare prøvd en type Khantal enda og det er Khantal30 fra Pink Mule. Den er ganske tynn men passer perfekt nede i det smale rommet i baby Octopus :p

Takk, takk! :) Synes dripper gav veldig god smak og så innmari enkelt det faktisk var! Jeg tenkte å kjøpe tråd fra damping.no, men ser at han også har forskjellig størrelse (vil ha det kjappest mulig, da jeg går tom for banan i morgen og må bytte før det). Gir mindre størrelse mindre motstand? Eller skal jeg evt lage flere runder på tråden da?

 

Bare sørg for at bomullen ikke inneholder skumle kjemikalier som f.eks klor eller andre blekemidler. Jeg kjøpte bare firstprice bomull.

Supert! Men når jeg lager tråd for bruk med bomull, skal jeg da bare tvinne rundt feks en fyrstikk eller tykk nål, og så legge den oppå bomullen? Eller ta bomull rundt hele på en måte?

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Takk, takk! :) Synes dripper gav veldig god smak og så innmari enkelt det faktisk var! Jeg tenkte å kjøpe tråd fra damping.no, men ser at han også har forskjellig størrelse (vil ha det kjappest mulig, da jeg går tom for banan i morgen og må bytte før det). Gir mindre størrelse mindre motstand? Eller skal jeg evt lage flere runder på tråden da?

 

 

Supert! Men når jeg lager tråd for bruk med bomull, skal jeg da bare tvinne rundt feks en fyrstikk eller tykk nål, og så legge den oppå bomullen? Eller ta bomull rundt hele på en måte?

Mindre størrelse gir mindre motstand ja :)
Lenke til kommentar

Takk, takk! :) Synes dripper gav veldig god smak og så innmari enkelt det faktisk var! Jeg tenkte å kjøpe tråd fra damping.no, men ser at han også har forskjellig størrelse (vil ha det kjappest mulig, da jeg går tom for banan i morgen og må bytte før det). Gir mindre størrelse mindre motstand? Eller skal jeg evt lage flere runder på tråden da?

 

Supert! Men når jeg lager tråd for bruk med bomull, skal jeg da bare tvinne rundt feks en fyrstikk eller tykk nål, og så legge den oppå bomullen? Eller ta bomull rundt hele på en måte?

Jeg tar å lager coilen først, rundt ett bor eller lignende. Jeg har noen klokkeskruer jeg bruker, da tar jeg en av de tykkeste og tvinner ståltråden rundt den ca 5-6 ganger, og da tar jeg bare å tvinner bomullen mellom fingrene mine for å lage en ''tråd'', og trer den igjennom. Hvor mye du må tvinne bomullen finner du fort ut av, men tråden tåler ett lite støkk, jeg pleier å ha bomulls'tråden' såpass tykk at jeg må ''tvinge'' den litt på plass ved å dra forsiktig i andre enden, uten å ødelegge hverken bomullstråden eller stålringene jeg har lagd.

 

Så er det bare å dra av bomullen når den har gjort sitt (blitt ekkel og brent) eller hvis du bare vil bytte smak, så ''dryburner'' du den til den brune guggen på ståltråden er borte (altså fyrer den av på batteriet ditt sånn som den er, til ståltråden gløder, da svir den av alle rester), og så tre i ny bomull! Gjort dette noen få ganger nå med samme ståltrådoppsett på kayfunen min, funker som bare det.. :)

Lenke til kommentar

Prøver å fikse på det problemet akkurat nå.

 

For øvrig var det ikke Watermelon Wave jeg leter etter, men Juicy Watermelon, men skal prøve den når jeg får lønn og se om den er like god som den opprinnelige. :)

 

e: Ikke shipper de til Norge uansett. :/

 

Å har de TO watermelon... Var helt sikker på at det var denne du hadde nevnt tidligere. Vel.. like greit da, ettersom de ikke sender til Norge. Sjelden engelske nettbutikker ikke gjør det.. Men da ble det penger spart for deg der.. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk min mini octopus fredag, og jeg må si jeg elsker dripper! Jeg liker det å dryppe før jeg "tar en damp", og det at den er så liten, søt og enkel! Tenkte jeg skulle kjøpe bomull, for jeg bruker banan i den (og den er så himla tykk, trekkes dårlig opp av veker synes jeg), og bytte idag. Hva slags bomull må jeg kjøpe? Kan jeg kjøpe vanlig på butikken? Hva slags ståltråd skal jeg kjøpe? Ser at det er forskjellig tykkelse på de. Nå har jeg en reserve-veke som kom ferdig med i pakken, så jeg kan bruke ståltråden derfra.

(All skepsis mot å bygge selv forsvant som dugg for solen når jeg så hvor enkelt det egentlig var :) )

 

Ja visst er det enkelt. :) Bare litt tiltak av og til, for min del.. Jeg lager microcoiler til bomull av denne her:

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanthal-a-0-30mm-10m

 

Men du kan jo kjøpe inn noen meter av litt forskjellige størrelser. Skal du ha en vanlig coil med silica for å bruke med I-tasten så ville jeg brukt denne:

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanthal-a-0-20mm-10m

Lenke til kommentar

 

Ja visst er det enkelt. :) Bare litt tiltak av og til, for min del.. Jeg lager microcoiler til bomull av denne her:

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanthal-a-0-30mm-10m

 

Men du kan jo kjøpe inn noen meter av litt forskjellige størrelser. Skal du ha en vanlig coil med silica for å bruke med I-tasten så ville jeg brukt denne:

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/kanthal-a-0-20mm-10m

 

Og hva er dette egentlig? Samt den firkantete saken? :)

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/copy-of-200mesh-31awg-wire

Lenke til kommentar

 

Det er mesh.... :cry: En slags "metall-netting" som brukes til genisis-atomisere.. Den rulles sammen og brukes som veke. Jeg har aldri prøvd det. Av en eller annen grunn byr det meg veldig imot. :D

 

Det gjør det, og jeg fortsetter jakten på en god vannmelon. :)

 

God jakt. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg syns e-rollen yter veldig bra etter størrelsen. Og du får ikke noe som minner mer om en sigarett. Du må tilsette smak selv. Den kommer ikke ferdigfylt. Så da er det jo fritt valg i smaker. :)

Takk for svar :) Er det kun smak som må tilsettes i e-rollen, eller må man te med reserve deler? Det her esigarett greiene begynner å minne mer og mer om om dårlig årgang citroen. Jeg har en sånn "engangs" el røyk nå fra smokesmart, kun fordi jeg fikk den. Og pga den så har jeg klart å kutte kraftig ned de siste dagene på vanlig røyk. Men vil ha noe mindre, som ikke bare varer i kun 600 drag, men som faktisk kan lades opp, og brukes om, og om og om igjen.

 

Vurderer sterkt e-roll, men om noen kunne lagt med en link til disse væskene som skal fylles på, og andre ting man evnt trenger, så hadde jeg vært veldig takknemlig! Begynner å minke damp i min smokesmart ;)

Lenke til kommentar

Syntes slike er mer stress enn nødvendig, selv. Begynte med liknende saker, men irriterte meg hvor kort et slikt batteri varer, og med mine ble det slik at jo svakere batteriet var jo mindre smak og damp kom, og man må fylle på disse cartoene hele veien, pluss at det var litt stress å finne ut om det var batteriet ensom var lavt eller væsken som måtte etterfylle hver gang smaken og dampen sank (flere ganger til dagen).

 

Jeg ville anbefalt noe a la vision spinner med 1300mah eller kanskje hakket under, samt en tank ala iclear30 i stedet for eroll selv. Den varer flere dager på batteriet selv med mye bruk, og det er lett å se hvor mye væske som er igjen og møkklett å fylle på (mye enklere enn cartos).

 

Den er litt større men ikke avskrekkende stor faktisk.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Er det kun smak som må tilsettes i e-rollen, eller må man te med reserve deler? Det her esigarett greiene begynner å minne mer og mer om om dårlig årgang citroen. Jeg har en sånn "engangs" el røyk nå fra smokesmart, kun fordi jeg fikk den. Og pga den så har jeg klart å kutte kraftig ned de siste dagene på vanlig røyk. Men vil ha noe mindre, som ikke bare varer i kun 600 drag, men som faktisk kan lades opp, og brukes om, og om og om igjen.

 

Vurderer sterkt e-roll, men om noen kunne lagt med en link til disse væskene som skal fylles på, og andre ting man evnt trenger, så hadde jeg vært veldig takknemlig! Begynner å minke damp i min smokesmart ;)

Hvis du ønsker e-juice med nikotin så har ecigwizard (engelsk nettbutikk) et godt utvalg.

http://www.ecigwizard.com/e-liquid/

 

Hvis det holder med 0mg nikotin så får du kjøpt det hos damping.no

http://www.damping.no/collections/e-vaeske

 

Det du må ha etterhvert til e-rollen er atomiser-hoder. Fås bl.a. hos damping. Det følger med noen i pakken, og de varer en stund. Jeg bruker å skylle dem i varmt vann og tørke dem etter en stund. Så kan de brukes på nytt.

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/eroll-fordamperhode

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...