Gå til innhold

KOMMENTAR: – Tre ting jeg hater med Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det jeg syntes er latterlig er experience eller hva samsung kaller det nå. Jeg byttet fra s7 edge til htc u11 pga touchwiz. Og denne er raskere på alt som er av å åpne apper og hverdagslige ting. Rart at ingen anmeldere nevner det

 

Er jo bare å bytte launcher? Å bytte mobil pga touchwiz er som å bytte mobil fordi man ikke liker meldingsappen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batterikapasiteten er en(1) dag, for en JOKE! Folk kjøper søppel! Min gamle mobil var oppladet i ukesvis. Ladestyret er et mareritt som det er "tabu" å snakke om! Det skal være syltynt, med en del mobilsnakk så holder den ikke en dag engang!

 

Vet da ikke hvilken telefon du har kjøpt/fått, men S8 og de fleste nye mobiler på markedet varer i ca 2 dager. Det tar også bare ca 30min å lade opp til 85%. Hvis din gamle telefon varer i ukesvis så tar det sikkert måneder å lade den. Jeg kan også tenke meg at det er sikkert et slit å drasse på bilbatteriet du kaller for en mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batterikapasiteten er en(1) dag, for en JOKE! Folk kjøper søppel! Min gamle mobil var oppladet i ukesvis. Ladestyret er et mareritt som det er "tabu" å snakke om! Det skal være syltynt, med en del mobilsnakk så holder den ikke en dag engang!

Tryne Skrullerud du bør kjøpe deg en Doro 410. Det er telefonen for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

det jeg syntes er latterlig er experience eller hva samsung kaller det nå. Jeg byttet fra s7 edge til htc u11 pga touchwiz. Og denne er raskere på alt som er av å åpne apper og hverdagslige ting. Rart at ingen anmeldere nevner det

 

Er jo bare å bytte launcher? Å bytte mobil pga touchwiz er som å bytte mobil fordi man ikke liker meldingsappen.

man kan jo ikke akkurat si at telefonen er perfekt dersom man må bytte launcher, kan man vel? Da er ikke programvaren skikkrlih optimalisert, som er ett minus. Jeg er heller ikke sikker på om den blir raskere dersom man bytter launcher, men det kan jo testes.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

det jeg syntes er latterlig er experience eller hva samsung kaller det nå. Jeg byttet fra s7 edge til htc u11 pga touchwiz. Og denne er raskere på alt som er av å åpne apper og hverdagslige ting. Rart at ingen anmeldere nevner det

 

Er jo bare å bytte launcher? Å bytte mobil pga touchwiz er som å bytte mobil fordi man ikke liker meldingsappen.

man kan jo ikke akkurat si at telefonen er perfekt dersom man må bytte launcher, kan man vel? Da er ikke programvaren skikkrlih optimalisert, som er ett minus. Jeg er heller ikke sikker på om den blir raskere dersom man bytter launcher, men det kan jo testes.

Sier ikke den er perfekt, men at det er lite grunn til å ta det med touchwiz på denne listen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6jwDeQr5yiY

U11 ser ikke så mye raskere ut mtp at den er en generasjon nyere.

Lenke til kommentar

Kjøpte en s8+,måtte bare selge den videre etter 1 uke,irriterte meg hver gang jeg skulle låse opp telefonen,hver gang jeg skulle skrive en melding ( bommet alltid på den bokstaven jeg mente å treffe med pølsefingrene mine) Hadde gledet meg sånn til den telefonen,men men

Lenke til kommentar

 

Har S8+ og synes det er for dårlig at batteriet tømmes på 3-4 timer når mobilen brukes. Hadde det samme problemet på S7 edge. Må alltid ha med meg minst én ekstra batteripakke. Klarer man virkelig ikke bedre i 2017?

Kanskje du bruker et spesielt program på begge mobilene som gjør at de tappes?

Ja, bruker både skjerm og android på begge som ifølge oversikten er det som bruker mesteparten av strømmen.

 

Har helt oppledet mobil som jeg enda ikke har gjort noe med idag. Når jeg tar den opp av lomma og sjekker påstår den at batteriet er tomt under 12 timer etter at det var helt oppladet. Og det er altså i dvalemodus.

Lenke til kommentar

 

 

Har S8+ og synes det er for dårlig at batteriet tømmes på 3-4 timer når mobilen brukes. Hadde det samme problemet på S7 edge. Må alltid ha med meg minst én ekstra batteripakke. Klarer man virkelig ikke bedre i 2017?

Kanskje du bruker et spesielt program på begge mobilene som gjør at de tappes?
Ja, bruker både skjerm og android på begge som ifølge oversikten er det som bruker mesteparten av strømmen.

 

Har helt oppledet mobil som jeg enda ikke har gjort noe med idag. Når jeg tar den opp av lomma og sjekker påstår den at batteriet er tomt under 12 timer etter at det var helt oppladet. Og det er altså i dvalemodus.

Håper inderlig du har prøvd en reboot på telefonen, for det høres jammen ut som den sliter meden funksjon som henger, og derved brukes ekstra strøm mens den prøver å fullføre handlingen.

 

Vært borti noen som slet med tilsvarende på annen telefon, og ba de reboote. Etter det, null problemer med samme problemet. Definitivt verdt et forsøk.

 

Fungerer ikke det, fjern alle apper du kan, restart og installer så en og en app, til du enten har fått inn alle apper, eller funnet den som skaper problemet. Må selvsagt gi tid til å teste mellom hver app, og gjerne reboote telefonen etter noen få installasjoner.

Lenke til kommentar

 

 

det jeg syntes er latterlig er experience eller hva samsung kaller det nå. Jeg byttet fra s7 edge til htc u11 pga touchwiz. Og denne er raskere på alt som er av å åpne apper og hverdagslige ting. Rart at ingen anmeldere nevner det

 

Er jo bare å bytte launcher? Å bytte mobil pga touchwiz er som å bytte mobil fordi man ikke liker meldingsappen.

man kan jo ikke akkurat si at telefonen er perfekt dersom man må bytte launcher, kan man vel? Da er ikke programvaren skikkrlih optimalisert, som er ett minus. Jeg er heller ikke sikker på om den blir raskere dersom man bytter launcher, men det kan jo testes.
En stor fordel med Android, at man kan bytte Launcher om man ikke er fornøyd.

Har brukt Nova laucher i åresvis på min samsung. Mye bedre enn stock. Får fine features og som å dra ned notification drawern uansett hvor man sveiper ned på skjermen. Slipper å strekke fingern helt i toppen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Litt fasinert over tilsynelatende plaget denne journalisten er over "manglene". Derfor ønsker jeg å berike livet hans med følgende løsning:

 

1. Ikke bruk knappen

2. Ikke bruk fingerscan

3. Bare om man bruker 180 timer og 41.000,-på å konstruere en fake concavlinse og lage en dårlig kopi, om man først får lov til å ta et stillbilde av irisen din før man stjeler mobilen din. Anbefaler at du unngår det første og dette er ikke et problem.

Litt fasinert over tilsynelatende plaget denne kommentatoren er over "manglene". Derfor ønsker jeg å berike livet hans med følgende løsning:

 

1. Ikke les artikkelen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...