Gå til innhold

KOMMENTAR: – Tre ting jeg hater med Galaxy S8


Anbefalte innlegg

 

 

 

Har S8+ og synes det er for dårlig at batteriet tømmes på 3-4 timer når mobilen brukes. Hadde det samme problemet på S7 edge. Må alltid ha med meg minst én ekstra batteripakke. Klarer man virkelig ikke bedre i 2017?

Kanskje du bruker et spesielt program på begge mobilene som gjør at de tappes?
Ja, bruker både skjerm og android på begge som ifølge oversikten er det som bruker mesteparten av strømmen.

 

Har helt oppledet mobil som jeg enda ikke har gjort noe med idag. Når jeg tar den opp av lomma og sjekker påstår den at batteriet er tomt under 12 timer etter at det var helt oppladet. Og det er altså i dvalemodus.

Håper inderlig du har prøvd en reboot på telefonen, for det høres jammen ut som den sliter meden funksjon som henger, og derved brukes ekstra strøm mens den prøver å fullføre handlingen.

 

Vært borti noen som slet med tilsvarende på annen telefon, og ba de reboote. Etter det, null problemer med samme problemet. Definitivt verdt et forsøk.

 

Fungerer ikke det, fjern alle apper du kan, restart og installer så en og en app, til du enten har fått inn alle apper, eller funnet den som skaper problemet. Må selvsagt gi tid til å teste mellom hver app, og gjerne reboote telefonen etter noen få installasjoner.

Jeg booter allere mobilen minst 5 ganger om dagen. Idag har den også allerede stoppet 4 ganger grunnet overoppvarming. S7 edge kunne bli så varm at det var umulig å holde den og til slutt ble den ekstra varm, flik litt flimmer og var umulig å få liv i igjen, S8+ stopper i alle fall opp før den tar fyr.

 

Ser ut som om jeg må gå rundt med både ekstra bartteri og kjøleelement om jeg skal kunne gjøre noe annet enn å la S8+ ligge i dvalemodus i lomma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer ikke det, fjern alle apper du kan, restart og installer så en og en app, til du enten har fått inn alle apper, eller funnet den som skaper problemet. Må selvsagt gi tid til å teste mellom hver app, og gjerne reboote telefonen etter noen få installasjoner.

Har reinstallert appen som ble stoppet. Var gjennom det samme med S7 egde hvor jeg tok factory reset mange ganger uten at noe endret seg. Først når det ikke lengere var mulig å få liv i mobilen igjen, etter at det var overopphetet, godtok Samsung at det måtte være noe feil med den.

Lenke til kommentar

 

 

 

det jeg syntes er latterlig er experience eller hva samsung kaller det nå. Jeg byttet fra s7 edge til htc u11 pga touchwiz. Og denne er raskere på alt som er av å åpne apper og hverdagslige ting. Rart at ingen anmeldere nevner det

Er jo bare å bytte launcher? Å bytte mobil pga touchwiz er som å bytte mobil fordi man ikke liker meldingsappen.
man kan jo ikke akkurat si at telefonen er perfekt dersom man må bytte launcher, kan man vel? Da er ikke programvaren skikkrlih optimalisert, som er ett minus. Jeg er heller ikke sikker på om den blir raskere dersom man bytter launcher, men det kan jo testes.

Sier ikke den er perfekt, men at det er lite grunn til å ta det med touchwiz på denne listen.

 

U11 ser ikke så mye raskere ut mtp at den er en generasjon nyere.

 

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor alle som har testet S8(+) sier at plasseringen av fingeravtrykksensoren er så fryktelig feil (jeg er til og med venstrehendt). Eneste jeg kan tenke meg er at de MÅ finne noe negativt å si. Men det blir bare tamt...

 

Så lenge man har en form for fysisk beskyttelse (omslag) på (og man er rimelig skjødesløs om man ikke har det) er det null problem etter kun kort tid å intuitivt plassere en finger der den skal være utfra hullene i omslaget/bumperen som er laget for å passe rundt de forskjellige sensorene.

 

Og jeg er begeistret for at bare ved å legge fingeren på fingeravtrykksensoren så låses telefonen opp og er klar til bruk - uten å bruke på-knappen. Oppdaget denne geniale funksjonen på forrige telefon jeg hadde - Huawei P9. Utrolig glad for at dette også er på S8(+)!

 

Og hvorfor nevner ingen (jeg har sett iallfall) dette med å koble låsen mot en blåtannenhet?

Jeg har telefonen koblet mot min smartklokke slik at jeg ikke trenger noen form for sikkerhet for å åpne den så lenge smartklokka er koblet til den. Er klar over at de som har masse hemmelig på telefonen sikkert ikke synes det er en god ide, men det har ikke jeg... Fungerer utrolig greit.

Endret av trondkk
Lenke til kommentar

Oppdagen en til med S8+ i helga. Svigebroren min satt å trykket på telefonen og lekte sæ med fingerscanneren. Etter et par trykk låste telefonen seg opp. Testet selv med en finger jeg ikke hadde scannet, og fikk låst opp telefonen. Flere som har opplevd dette?

Sikkert smartlock som er aktivert ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...