Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke helt rett tråd, men nærmeste Intel HEDT jeg kunne finne:

Sitat

So according to this Sapphire Rapid has 26 cores per socket at about 2.7Ghz. The power consumption of a server with 2 of these inside, including DDR5 and all the rest is ... 800Wimage.gif.16fe5689aa6a8f9dcc8e536dfdabf3b7.gif

Endret av Ola Norman
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Ola Norman said:

Ikke helt rett tråd, men nærmeste Intel HEDT jeg kunne finne:

800w er jo peanuts med 2x cpu. Er jo da under 400w per cpu. Med stor kjerne, er det jo lett å kjøle :)

Skrevet
Nizzen skrev (13 timer siden):

For hedth er 50ns flott :)

Blir aldri fornøyd :p

Da ble dette resultatet i AIDA64, 55.7 ns.

Hva kan jeg gjøre for å få presset den ned på 49-50?

memory test aida.PNG

• 2 uker senere...
Skrevet

BIOS settings to meets the full requirements (including VBS requirements) to run Windows 11 :

Press F7 to switch in Advanced Mode

UEFI

Boot tab > CSM > Launch CSM : Disabled

Secure Boot

Boot tab > CSM > Secure Boot : Windows UEFI Mode

TPM 2.0

Intel PTT : Advanced tab > PCH-FW Configuration > TPM Device Selection : Firmware TPM or PTT : Enable > OK

AMD fTPM : Advanced tab > AMD fTPM configuration > TPM Device Selection : Firmware TPM or AMD fTPM : Enabled > OK

Virtualization
(VT-x + VT-d)

Intel VT-x : Advanced tab > CPU Configuration > Intel Virtualization Technology : Enabled
Intel VT-d : Advanced tab > System Agent (SA) Configuration > VT-d : Enabled

AMD-V : Advanced tab > CPU Configuration > SVM Mode : Enabled
AMD-Vi : Advanced tab > AMD CBS > IOMMU : Enabled

Press F10 to Save & Exit

Note : The tree structure or the naming of the settings may be different depending on the generation or range of your ASUS motherboard.

Skrevet
On 7/5/2021 at 9:12 PM, uggy said:

Da ble dette resultatet i AIDA64, 55.7 ns.

Hva kan jeg gjøre for å få presset den ned på 49-50?

memory test aida.PNG

Tweake subtimings ;)

Skrevet (endret)
Just now, Mumriken said:

Meget oppegående! Synd det ikke finnes vannblokk 😝

Åjoda :D Med aktiv bakplate også :D

Bykski fikser biffen som vanlig

Endret av Nizzen
Skrevet (endret)

Nyeste bios med rebar på x299 Apex funker ganske bra. Selv med "security updates" så er ytelsen ganske bra i Aida64

1387559216_Aida647980xeWin11.PNG.a0a3a0034785b2bce26953d4a7bf75d2.PNG

Ikkje noe max tweak, bare loadet 4000 profilen inne i bios, og satt ned fra c17-18-18-18-1t som er standard på den profilen

Lader opp til 3090 Nvlink benchmarking snart :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Nizzen said:

Nyeste bios med rebar på x299 Apex funker ganske bra. Selv med "security updates" så er ytelsen ganske bra i Aida64

Så du har ikke tenkt å bytte ut X299 riggen din med Zen3 Threadripper altså? Skal visst lanseres i August/September.

Skrevet
4 minutes ago, Betroz said:

Så du har ikke tenkt å bytte ut X299 riggen din med Zen3 Threadripper altså? Skal visst lanseres i August/September.

Kjøpe "samme" ytelse som 5950x orker jeg ikkje. Ddr5 hedth neste.

Skrevet
2 minutes ago, Nizzen said:

Kjøpe "samme" ytelse som 5950x orker jeg ikkje. Ddr5 hedth neste.

Blir jo ikke samme ytelse hvis du kjøper 64-kjerne utgaven :p

Har tenkt å vente til DDR5 jeg også, men de første brikkene blir vel ikke så mye raskere enn de beste DDR4 vi har i dag. Blir nok nytt skjermkort lenge før jeg kjøper ny CPU siden jeg er mer GPU begrenset med 3840x1600 skjermen :)

• 1 måned senere...
Skrevet
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Gi meg noe med et tonn m.2 onboard, please. Som ikke koster 30 laken for en plattform. Kjøpte et MSI B550, eneste jeg fant som hadde 4 stykk.

https://www.msi.com/Motherboard/MEG-X570S-UNIFY-X-MAX

Dette hovedkortet har 6 M.2-spor

PaladinNO skrev (1 time siden):

Du får kun brukt to av sporene om du plugger kortet i et PCIe x8 spor, eller 1 spor om du plugger i et PCIe x4

Skrevet
N o r e n g skrev (På 12.9.2021 den 21.53):

https://www.msi.com/Motherboard/MEG-X570S-UNIFY-X-MAX

Dette hovedkortet har 6 M.2-spor

Du får kun brukt to av sporene om du plugger kortet i et PCIe x8 spor, eller 1 spor om du plugger i et PCIe x4

Yikes! Totalt feil tråd for å snakke om X570, men likevel. Jeg har egentlig veldig lyst å bare svi av en god chunk penger på et tidspunkt og legge all lagringen min på M.2 for å slippe kabler o.l., men bare 3x m.2 på mange hovedkort har gjort ting vanskelig. Her kan jeg jo kjøre min 1TB til OS og hive 4-8TB m.2 inn under panseret og leve greit med det i ganske mange år fremover.

Føler meg ikke helt ferdig med HEDT, men god m.2-støtte og muligheten for en GREI CPU uten å betale 20000 for grunnkomponentene er vel det ene som kan dra meg over til Intel de neste årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...