Gå til innhold

[Løst] Kan menn bruke sminke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjæresten min er en mann i 20-årene. Han har begynt å prøve å sminke seg litt, bare litt pudder og highlighter for å få frem kinnbena. Hva synes dere om det? Er det greit at menn bruker sminke?

 

Selvfølgelig er det greit! Vi leker da vel ikke likestilling?

 

Jeg husker forøvrig for en del år tilbake at min mor hadde en venn som sminket seg slik typen din. Og han var en skikkelig mannemann.. Bokstavelig talt. Han gikk fra kone og 2 barn for å flytte sammen med manne kjæresten sin i stedet. Men guess what? He looked fabulous! :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal støtte kjæresten din. Om han er litt usikker på seg selv, eller prøver å snike seg ut av skapet, er det sikkert godt å ha nære støttespillere. Til tross for at vi lever i Norge 2017, er det sikkert ikke alltid så enkelt å stå fram som homofil. Samtidig har jeg inntrykk av at de aller fleste som står fram blir overrasket over responsen fra omgivelsene. 

Endret av Hr.Senior
Lenke til kommentar

glad jeg er av den eldre garde, min generasjon var en gjeng slubberter som røkte hasj og gjorde mye faenskap, men jeg synes nesten det er bedre enn dette her

 

Røyke hasj i seg selv, ja. Det er rimelig uskyldig (moralsk, ikke juridisk). Men hvordan er det å gå med sminke verre enn å bedrive faenskap?

Lenke til kommentar

Ja, menn kan bruke sminke.

 

Som oftest vil du ikke se bruken av sminke så hyppig i vestlige land på daglig basis. Men om du drar til blant annet Sør Korea, vil du se at sminke for menn har tatt av som en trend. Når det kommer til bruken av sminke i vestlige land, så er det verdt å påpeke at mange mannlige kjendiser kan finne på å bruke sminke. Her har du blant annet navn som Justin Bieber.

Lenke til kommentar

 

glad jeg er av den eldre garde, min generasjon var en gjeng slubberter som røkte hasj og gjorde mye faenskap, men jeg synes nesten det er bedre enn dette her

 

Røyke hasj i seg selv, ja. Det er rimelig uskyldig (moralsk, ikke juridisk). Men hvordan er det å gå med sminke verre enn å bedrive faenskap?

 

 

jeg blir ganske enkelt kvalm av det ... faenskap som rampestreker, trimme mopeder osv tror jeg alle over 30 år har gjort som yngre, før generasjonen med polstrede lekestativ og gjennom-organiserte liv fra de våkner til de legger seg kom til verden.

Lenke til kommentar

 

glad jeg er av den eldre garde, min generasjon var en gjeng slubberter som røkte hasj og gjorde mye faenskap, men jeg synes nesten det er bedre enn dette her

 

Du er jo kristen så jeg ble desverre ikke sjokkert av det innlegget :hm:

 

 

kan du forklare hvorfor? kan ikke se dette har noe med at jeg er kristen å gjøre ... det å være kristen gjør deg ikke nødvendigvis glad i sitronbrus og svarte jeans og kvalm av sminke og kvikklunsj.

Lenke til kommentar

Ser det bra ut når han sminker seg?

 

Det er ein vesentleg forskjell på å kjøyre full dragqueen stil, og å dekke til kviser med litt dekkfarge.

 

Det er ikkje slik at det er feminint å vaske håret og pusse tennene, så ein viss grad av personlege hygiene og pynting må åpenbart være lov.

 

Så eg ville sagt at litt diskré sminke burde ikkje være noke problem så lenge du fortsatt synes det er attraktivt.

Lenke til kommentar

Ser det bra ut når han sminker seg?

 

Det er ein vesentleg forskjell på å kjøyre full dragqueen stil, og å dekke til kviser med litt dekkfarge.

 

Det er ikkje slik at det er feminint å vaske håret og pusse tennene, så ein viss grad av personlege hygiene og pynting må åpenbart være lov.

 

Så eg ville sagt at litt diskré sminke burde ikkje være noke problem så lenge du fortsatt synes det er attraktivt.

Nei, det har aldri vært feminint å vaske seg. Sminke derimot er en uting og feminint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...