Gå til innhold

Det vi leser i Bibelen er sannheten.


Anbefalte innlegg

 

Det Paulus sier er galt uansett hva slags språk det er på, for vi skal ikke følge Paulus. Vi skal følge Jesus.

Du så jo selv hva Jesus sier. Hvorfor sier du at Jesus sendte flertallet av apostlene til hedningene, når Jesus selv sier at alle apostlene sulle gå til Israels stammer ?

Han sa jo også at Han selv var kommet til Israels stammer, og ikke til jødene, Hvorfor tror du ikke på det Jesus sier ?

 

Jesus samlet sammen de tolv apostlene og ga dem beskjed om å ikke gå til hedningene, men gå direkte til Israels stammer. Har Jesus sagt det, så er det slik.

 

Du kan godt være uenig, men det er dette jeg mener med at mange kristne egentlig ikke tror på Jesus og heller ikke følger Ham. De tror ikke på det Jesus sier, men prøver å "tolke" det slik de selv mener eller foretrekker at det skal bety.

Jeg har ikke glemt noe her, det Jesus sa er klart og tydelig. Han ba allle apostlene om å gå til Israels stammer.

Og jeg fortalte deg også hvorfor det måtte være slik.

 

Hele denne misforståelsen kommer i hovedsak av at kristne ledere tror ikke på Jesus, de tror på Paulus.

Hverken kristne ledere eller de fleste kristne forstår dette fordi de følger Paulus, som var jødisk fariseer, og jeg tror at Paulus var det første tilfellet av jødisk infiltrasjon av kirken, og i dag fortsetter de å følge jødene og dra jødiske rabbiser inn i kirkene.

Dette fører til at de fleste kristne ikke forstår Bibelen, de følger jødene, og lar jødene fortelle dem hva de skal tro.

Enten så gidder du ikke, eller så evner du ikke å lese det jeg skriver. I begge tilfeller vil jeg se på denne dialogen som meningsløs for oss begge. Jeg ønsker deg lykke til og at Gud velsigner deg.

 

Jeg kan si det samme om deg.

 

Men i tillegg kan jeg si at du tror på Paulus, på jødene og på denne verdens teologer.  Jeg tror på Jesus Kristus, Guds sønn, og ingen andre.

 

Dette er nok årsaken til at vi dessverre ikke kan bli enige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Det ville nok allikevel vært mer givende for deg å gå i kirken, enn å sitte hjemme å brygge ut dine egne absurde teorier.

 

Dette er ikke "mine absurde teorier" de er basert på mine kunnskaper om Bibelen, og tro på det Jesus selv sier i Bibelen.Samt kunnskap om hva som virkelig foregår i denne verden.

 

Hvorfor skulle jeg gå i kirken for å utsette meg for falsk lære ?

 

Om jeg slapp til på prekestolen for å forkynne riktig lære, så kunne jeg vurdere det. Men dette er nok den eneste prekestolen hvor jeg slipper til.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

 

 

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Det ville nok allikevel vært mer givende for deg å gå i kirken, enn å sitte hjemme å brygge ut dine egne absurde teorier.

 

Dette er ikke "mine absurde teorier" de er basert på mine kunnskaper om Bibelen, og tro på det Jesus selv sier i Bibelen.Samt kunnskap om hva som virkelig foregår i denne verden.

 

Hvorfor skulle jeg gå i kirken for å utsette meg for falsk lære ?

 

Om jeg slapp til på prekestolen for å forkynne riktig lære, så kunne jeg vurdere det. Men dette er nok den eneste prekestolen hvor jeg slipper til.

 

 

Det kristne fellesskapet er en uunnværlig del av det å være kristen. Du som kan litt om Bibelen vet sikkert at Kristus omtaler kirken som sin brud. Dette betyr at menneskene i det kristne fellesskapet henger sammen og er ett i Kristus. Dette medfører også at man er avhengig av å tilbringe tid med andre kristne, for å dyrke troen sin og fellesskapet.

 

Jeg tillater meg å tvile litt på din kunnskap, det framstår som noe hjemmesnekrede Dunning-Kruger greier. Men det er jo bra at du har interessen. Uten samtale med andre teologisk interesserte, kommer du aldri til å komme noen vei som helst i dette livet eller neste, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar

 

 

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Det ville nok allikevel vært mer givende for deg å gå i kirken, enn å sitte hjemme å brygge ut dine egne absurde teorier.

 

Dette er ikke "mine absurde teorier" de er basert på mine kunnskaper om Bibelen, og tro på det Jesus selv sier i Bibelen.Samt kunnskap om hva som virkelig foregår i denne verden.

 

Hvorfor skulle jeg gå i kirken for å utsette meg for falsk lære ?

 

Om jeg slapp til på prekestolen for å forkynne riktig lære, så kunne jeg vurdere det. Men dette er nok den eneste prekestolen hvor jeg slipper til.

 

 

Gammel nok:

 

Første Bud om du mener alvor: LES BIBELEN SELV!

 

Det er bra å være kritisk som kristen - bibelen oppfordrer jo til det, men det du sier stemmer rett og slett ikke med skriftene. Jeg har nevnt Randy Weaver før her, har lest NT nesten 5 ganger, og jeg kan på bakgrunn av det rett og slett ikke begripe hvor Randy Weaver hentet det han sto for mht bibelen.

 

Bibelen er litt kryptisk men ikke SÅ kryptisk, det du sier er jo mer typisk for en som har lest bruddstykker av bibelen, og gjort seg opp sin egen mening på bakgrunn av det han observerer rundt seg. Jeg skjønner godt HVORFOR du har de meningene du har basert på hva du observerer i samfunnet, men det er - ivertfall tydelig for meg og andre her inne - IKKE ting du har hentet fra bibelen!

 

Det er lov å være deprimert, usikker, redd for utviklingen samfunnet går i etc, og jeg anklager deg ikke for å ha de meningene du har, men meningene du har kan fort ende opp i paranoia og aggresjon, og er det en ting bibelen vil gjøre, så er det å gi deg en totalt annen virkelighetsforståelse og DEMPE den usikkerheten en god del. Ikke at du blir HELT fri for alt, men det vil hjelpe deg veldig mye, ved å ganske enkelt stole på Jesus istedet for dine egne evner.

 

For stoler du på dine egne evner til å tolke verden rundt deg, at du har rett svar på det du ser, og at du i egen kraft vil bekjempe det "ondet", kan du fort ende opp i en bunker med AR15, glock, flere kasser ammunisjon, gassmasker og 2 år med frysetørket mat i påvente av dommedag. Men det er isåfall IKKE en rasjonell handling du gjør pga ting du har lest i bibelen, bibelen vil derimot sette deg fri fra det der, og det er akkuratt det det virker på meg som du trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Det ville nok allikevel vært mer givende for deg å gå i kirken, enn å sitte hjemme å brygge ut dine egne absurde teorier.

 

Dette er ikke "mine absurde teorier" de er basert på mine kunnskaper om Bibelen, og tro på det Jesus selv sier i Bibelen.Samt kunnskap om hva som virkelig foregår i denne verden.

 

Hvorfor skulle jeg gå i kirken for å utsette meg for falsk lære ?

 

Om jeg slapp til på prekestolen for å forkynne riktig lære, så kunne jeg vurdere det. Men dette er nok den eneste prekestolen hvor jeg slipper til.

 

 

Det kristne fellesskapet er en uunnværlig del av det å være kristen. Du som kan litt om Bibelen vet sikkert at Kristus omtaler kirken som sin brud. Dette betyr at menneskene i det kristne fellesskapet henger sammen og er ett i Kristus. Dette medfører også at man er avhengig av å tilbringe tid med andre kristne, for å dyrke troen sin og fellesskapet.

 

Jeg tillater meg å tvile litt på din kunnskap, det framstår som noe hjemmesnekrede Dunning-Kruger greier. Men det er jo bra at du har interessen. Uten samtale med andre teologisk interesserte, kommer du aldri til å komme noen vei som helst i dette livet eller neste, det er helt sikkert.

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

 

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

Lenke til kommentar

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

 

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

Din intensjon er prisverdig, men jeg tror ikke helt på det. Gjør du?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

 

 

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Det ville nok allikevel vært mer givende for deg å gå i kirken, enn å sitte hjemme å brygge ut dine egne absurde teorier.

 

Dette er ikke "mine absurde teorier" de er basert på mine kunnskaper om Bibelen, og tro på det Jesus selv sier i Bibelen.Samt kunnskap om hva som virkelig foregår i denne verden.

 

Hvorfor skulle jeg gå i kirken for å utsette meg for falsk lære ?

 

Om jeg slapp til på prekestolen for å forkynne riktig lære, så kunne jeg vurdere det. Men dette er nok den eneste prekestolen hvor jeg slipper til.

 

 

Gammel nok:

 

Første Bud om du mener alvor: LES BIBELEN SELV!

 

Det er bra å være kritisk som kristen - bibelen oppfordrer jo til det, men det du sier stemmer rett og slett ikke med skriftene. Jeg har nevnt Randy Weaver før her, har lest NT nesten 5 ganger, og jeg kan på bakgrunn av det rett og slett ikke begripe hvor Randy Weaver hentet det han sto for mht bibelen.

 

Bibelen er litt kryptisk men ikke SÅ kryptisk, det du sier er jo mer typisk for en som har lest bruddstykker av bibelen, og gjort seg opp sin egen mening på bakgrunn av det han observerer rundt seg. Jeg skjønner godt HVORFOR du har de meningene du har basert på hva du observerer i samfunnet, men det er - ivertfall tydelig for meg og andre her inne - IKKE ting du har hentet fra bibelen!

 

Det er lov å være deprimert, usikker, redd for utviklingen samfunnet går i etc, og jeg anklager deg ikke for å ha de meningene du har, men meningene du har kan fort ende opp i paranoia og aggresjon, og er det en ting bibelen vil gjøre, så er det å gi deg en totalt annen virkelighetsforståelse og DEMPE den usikkerheten en god del. Ikke at du blir HELT fri for alt, men det vil hjelpe deg veldig mye, ved å ganske enkelt stole på Jesus istedet for dine egne evner.

 

For stoler du på dine egne evner til å tolke verden rundt deg, at du har rett svar på det du ser, og at du i egen kraft vil bekjempe det "ondet", kan du fort ende opp i en bunker med AR15, glock, flere kasser ammunisjon, gassmasker og 2 år med frysetørket mat i påvente av dommedag. Men det er isåfall IKKE en rasjonell handling du gjør pga ting du har lest i bibelen, bibelen vil derimot sette deg fri fra det der, og det er akkuratt det det virker på meg som du trenger.

 

Jeg har lest Bibelen flere ganger og jeg har også skrevet ned nesten hele Bibelen med kulepenn.

 

Hvorfor mener du at det jeg sier er feil, når jeg dokumenterer dette ved å lime inn noe som Jesus selv har sagt ?

Jeg er også en døpt kristen,jeg ble døpt da jeg var 32 år, noen uker før jeg ble 33.

 

Om noen leser Bibelen10, 20, 30 eller 100 ganger, så vil de ikke forstå noe mer. Det alle trenger for å forstå Bibelen er Guds ånd.

 

 

Ingen mennesker kan forstå Bibelen uten å ha Guds ånd.

 

Du vil nok aldri finne meg i en bunker med ar 15 osv, jeg vet at det ikke nytter.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

 

Kjære "gammel nok":

 

1 Johannes 4:18

 

"Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut; for frykt har straffen i sig; men den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten. "

Lenke til kommentar

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

 

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

Din intensjon er prisverdig, men jeg tror ikke helt på det. Gjør du?

 

Før Jesus kom første gang, så var det en ensom stemme i ørkenen som forkynte og forberede for at Jesus skulle komme.

 

Hvilken garanti har du for at det ikke er en eller flere slike ensomme stemmer også i dag, for å forberede til at Jesus kommer tilbake ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

 

Kjære "gammel nok":

 

1 Johannes 4:18

 

"Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut; for frykt har straffen i sig; men den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten. "

 

Hvorfor sender du meg dette verset ?

 

Hvilken frykt tror du jeg har ?

Lenke til kommentar

Før Jesus kom første gang, så var det en ensom stemme i ørkenen som forkynte og forberede for at Jesus skulle komme.

 

Hvilken garanti har du for at det ikke er en eller flere slike ensomme stemmer også i dag, for å forberede til at Jesus kommer tilbake ?

Jeg har møtt noen slike ensomme stemmer, erfaringsmessig er det ensomheten deres og ikke stemmen som gjør inntrykk.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

 

Kjære "gammel nok":

 

1 Johannes 4:18

 

"Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut; for frykt har straffen i sig; men den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten. "

 

Hvorfor sender du meg dette verset ?

 

Hvilken frykt tror du jeg har ?

 

 

Bl.a frykt for at jøder har spredt vranglære hos andre kristne. Bibelen har egentlig et ganske enkelt budskap - ved tro er vi rettferdige og ved å bekjenne troen med munnen er vi frelst - og den eneste som interesse i å ødelegge for deg ved å få deg til å tro at det er noe spesielt mer komplisert enn det og at det handler om å balansere på en knivegg og at du kan noe genialt som andre kristne mangler, er faktisk satan. Han prøver å hause opp paranoia ovenfor andre mennesker, isolere deg og gjøre deg miserabel, istedet for at du bruker troa di i en tjeneste hvor du gjør noe bra for andre mennesker, som er den veien jeg er bestemt på å gå - UANSETT hva det faenskapet finner på.

 

Hvis du finner rett kirke, så vil du trives - for det er jo derfor du går der. Du vil garantert treffe jevnaldrende og få nye venner du kan stole på som bare vil deg det beste, og kanskje hjelpe andre til å få et godt liv med din historie, for du er ikke aleine om tankene dine. Det er sånne ting det å være kristen går ut på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Før Jesus kom første gang, så var det en ensom stemme i ørkenen som forkynte og forberede for at Jesus skulle komme.

 

Hvilken garanti har du for at det ikke er en eller flere slike ensomme stemmer også i dag, for å forberede til at Jesus kommer tilbake ?

Jeg har møtt noen slike ensomme stemmer, erfaringsmessig er det ensomheten deres og ikke stemmen som gjør inntrykk.

 

 

Aiven: Han har sikkert sine grunner for måten han tenker på, og det å bryte med de tankemønstrene er alfa omega om han skal være en som gjør noe bra - være et lys i mørke - for andre. Istedet for å gå til psykiater og spise piller skrevet ut av en som får betalt for å høre på deg så burde folk gå i kirka, for det er faktisk sånne ting kirka er der for.

 

Første bud som kristen er dette: Les bibelen og få terpet på det faktum at Jesus ordner opp. Bibelen løfter mer enn noen andre bøker opp de svake, jo svakere du er, jo mindre ressurser har du til å jogge rundt i alle mulige menigheter og finne en kirke som er "judenrein", om det er dette her som kreves for å ikke havne i helvete så er det å være kristen fryktelig slitsomt, dette må "gammel nok" se å få inn. Å være aktiv som kristen skal være noe som kommer innenfra og gi glede i livet, det vil ta litt tid men for å komme dit må du ha en kirke rundt deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

 

Kjære "gammel nok":

 

1 Johannes 4:18

 

"Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut; for frykt har straffen i sig; men den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten. "

 

Hvorfor sender du meg dette verset ?

 

Hvilken frykt tror du jeg har ?

 

 

Bl.a frykt for at jøder har spredt vranglære hos andre kristne. Bibelen har egentlig et ganske enkelt budskap - ved tro er vi rettferdige og ved å bekjenne troen med munnen er vi frelst - og den eneste som interesse i å ødelegge for deg ved å få deg til å tro at det er noe spesielt mer komplisert enn det og at det handler om å balansere på en knivegg og at du kan noe genialt som andre kristne mangler, er faktisk satan. Han prøver å hause opp paranoia ovenfor andre mennesker, isolere deg og gjøre deg miserabel, istedet for at du bruker troa di i en tjeneste hvor du gjør noe bra for andre mennesker, som er den veien jeg er bestemt på å gå - UANSETT hva det faenskapet finner på.

 

Hvis du finner rett kirke, så vil du trives - for det er jo derfor du går der. Du vil garantert treffe jevnaldrende og få nye venner du kan stole på som bare vil deg det beste, og kanskje hjelpe andre til å få et godt liv med din historie, for du er ikke aleine om tankene dine. Det er sånne ting det å være kristen går ut på.

 

Jeg frykter ikke at jødene har spredt falsk lære i kirken. Jeg VET at jødene har spredt falsk lære i kirken.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Det kristne fellesskapet er ikke uunværlig, selv om jeg savner dette veldig. Men jeg ser også nødvendigheten av at noen er alene, og ikke blir så påvirket av falsk lære, for hvem skulle gjøre oppmerksom på falsk lære i kirken, hvis det ikke var noen som var alene og kun har kontakt med Gud ?

For en som har vokst opp med falsk lære, så kan nok riktig lære virke som noe "hjemmesnekret" Men det er gjerne slik at alt er mye enklere enn vi tror.

 

 

Kjære "gammel nok":

 

1 Johannes 4:18

 

"Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut; for frykt har straffen i sig; men den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten. "

 

Hvorfor sender du meg dette verset ?

 

Hvilken frykt tror du jeg har ?

 

 

Bl.a frykt for at jøder har spredt vranglære hos andre kristne. Bibelen har egentlig et ganske enkelt budskap - ved tro er vi rettferdige og ved å bekjenne troen med munnen er vi frelst - og den eneste som interesse i å ødelegge for deg ved å få deg til å tro at det er noe spesielt mer komplisert enn det og at det handler om å balansere på en knivegg og at du kan noe genialt som andre kristne mangler, er faktisk satan. Han prøver å hause opp paranoia ovenfor andre mennesker, isolere deg og gjøre deg miserabel, istedet for at du bruker troa di i en tjeneste hvor du gjør noe bra for andre mennesker, som er den veien jeg er bestemt på å gå - UANSETT hva det faenskapet finner på.

 

Hvis du finner rett kirke, så vil du trives - for det er jo derfor du går der. Du vil garantert treffe jevnaldrende og få nye venner du kan stole på som bare vil deg det beste, og kanskje hjelpe andre til å få et godt liv med din historie, for du er ikke aleine om tankene dine. Det er sånne ting det å være kristen går ut på.

 

Jeg frykter ikke at jødene har spredt falsk lære i kirken. Jeg VET at jødene har spredt falsk lære i kirken.

 

 

Frelsen kommer fra jødene står det i bibelen, har jødene forfalsket bibelen også, så du er den eneste som virkelig har skjønt det, utifra ting som ikke engang står nevnt der?

 

Det høres mer ut som du har hentet det du tenker fra steder som Jeff Rense og zions vise protokoller. Det kan ta litt tid å bryte ut av de tankemønstrene der, men det bl.a Jeff Rense kommer med, er ikke fra Gud ivertfall. 

 

Hva konkret i kirken er det du tenker på som er falsk lære? Jeg har jo vært inne i mye rart selv så jeg kan det meste om disse teoriene her.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Vi er ikke hedninger, men de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.

 

Poenget, som jeg også nevnte, var at apostlene skulle forkynne for Israels stammer, og så skulle vi, Israels stammer, forkynne for alle folkeslag. Noe som også har skjedd, for hvite europeere av den kaukasiske rase har forkynt for alle folkeslag.

 

Frelsen skulle komme fra Israel og Abrahams ætt.

 

Ingen av apostlene skulle gå til hedningene, slik Jesus sa. Misforståelsen kommer som sagt av at de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.  Men det har ikke alltid vært slik.

Regner du oss i Norge blandt Israels stammer??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Istedet for å gå til psykiater og spise piller skrevet ut av en som får betalt for å høre på deg så burde folk gå i kirka, for det er faktisk sånne ting kirka er der for.

Tolker jeg deg rett om jeg sier at du mener at psykologifaget bør avskrives til fordel for kirken? Det er i så fall en meget radikal holdning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vi er ikke hedninger, men de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.

 

Poenget, som jeg også nevnte, var at apostlene skulle forkynne for Israels stammer, og så skulle vi, Israels stammer, forkynne for alle folkeslag. Noe som også har skjedd, for hvite europeere av den kaukasiske rase har forkynt for alle folkeslag.

 

Frelsen skulle komme fra Israel og Abrahams ætt.

 

Ingen av apostlene skulle gå til hedningene, slik Jesus sa. Misforståelsen kommer som sagt av at de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.  Men det har ikke alltid vært slik.

Regner du oss i Norge blandt Israels stammer??

 

Hvite europeere av den kaukasiske rase er etterkommere etter Israels stammer, og dette inkluderer også Norge.

Det er ikke så lenge siden at dette var vanlig kunnskap blant kristne i Norge.

 

Det er hvite europeere som har forkynt for alle folkeslag, og sendt ut misjonærer til alle verdenshjørner.

Lenke til kommentar

Istedet for å gå til psykiater og spise piller skrevet ut av en som får betalt for å høre på deg så burde folk gå i kirka, for det er faktisk sånne ting kirka er der for.

Tolker jeg deg rett om jeg sier at du mener at psykologifaget bør avskrives til fordel for kirken? Det er i så fall en meget radikal holdning.

 

Det er egentlig ikke så radikalt. En god prest vil ikke prøve å frelse, en god prest vil prøve å hjelpe. Man trenger ikke å være kristen for å forstå at en del av budskapene i bibelen er gode og ikke handler om at man skal ta imot Jesus. Ikke det at jeg er enig i at kirken burde ta over, men det er ikke et spesiellt dårlig alternativ til psykolog :)

 

@Gammel Nok; Det virker desverre som at du har tippet over. Jeg blir ærlig og oppriktig trist på dine vegne. Din kristne tro baserer seg, etter hva jeg forstår, på paranoia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvite europeere av den kaukasiske rase er etterkommere etter Israels stammer, og dette inkluderer også Norge.

Det er ikke så lenge siden at dette var vanlig kunnskap blant kristne i Norge.

 

Det er hvite europeere som har forkynt for alle folkeslag, og sendt ut misjonærer til alle verdenshjørner.

Nei. Bare nei. Det har da bodd mennesker her på berget og spredt rundt omkring i Europa lenge før bibelen i det hele tatt var blitt påbegynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...