Gå til innhold

Det vi leser i Bibelen er sannheten.


Anbefalte innlegg

Dette er  bevist med DNA og historise beviser. Ruten som våre forfedre dro fra fangenskapet i Assyria gjennom Asia og til Europa er kartlagt.

 

 

Vi vet at de fleste i Norge er av den kaukasiske rase, og derfor vet vi at vi også er av Israels stammer.

 

Alt står ikke i Bibelen, men Bibelen er grunnlaget til all sann kunnskap. Jødene er IKKE etterkommere etter Israels stammer, så dem må du bare glemme.

Jødene er heller ikke kristne, og når det gjelder frelsen, så er det kun kristne som følger Jesus  dette gjelder.

 

vi er ivertfall enige i det siste der (at jøder ikke er kristne, bortifra en liten minoritet), men i alle tilfeller er ikke "rase" relevant lenger iht tro og vårt forhold til Gud.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi er ivertfall enige i det siste der (at jøder ikke er kristne, bortifra en liten minoritet), men i alle tilfeller er ikke "rase" relevant lenger iht tro og vårt forhold til Gud.

 

Ingen jøder er kristne.

Selve definisjonen på jøder er jo at de følger jødedommen og/eller jødisk lære. Og så lenge de kaller seg jøder så er de ikke kristne.

 

Mange kristne lar seg lure av at noen jøder også snakker om messias, men jødenes messias er den vi kaller for antikrist.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Ingen jøder er kristne.

Selve definisjonen på jøder er jo at de følger jødedommen og/eller jødisk lære. Og så lenge de kaller seg jøder så er de ikke kristne.

 

Mange kristne lar seg lure av at noen jøder også snakker om messias, men jødenes messias er den vi kaller for antikrist.

 

den messias jødene venter på er ikke Jesus og er pr def antikrist - helt korrekt, og helt i tråd med det bibelen og sier, at jødene skal drepe sin egen messias og at frelsen skal gå til hedningefolkene, dvs oss .. men innenfor det vi kaller etniske jøder så er det og en minoritet som er kristne.

 

også godt mulig nordmenn er av israels 10 tapte stammer, det skal ikke jeg si noe om, og i alle tilfeller er det ikke spesielt relevant for min del, står det ikke i bibelen er det ikke så viktig heller iht tro.

 

igjen: begrepet "rase" er ikke relevant mer iht frelse og vår forsoning med Gud. det er noen som holder på med "satans blodslinjer" etc, men da har du gått inn på gnostisisme og det blir noe annet, og "utenfor" bibelen. Så derfor ville jeg anbefalt deg å holde deg til bibelen og det den sier, du ser jo i alle tilfeller så blir bibelprofetier oppfylt.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Hele gamle testamentet peker fram mot Jesus. Noe av det står nevnt her:

 

http://www1.cbn.com/biblestudy/biblical-prophecies-fulfilled-by-jesus

Takk. Jeg har lest bibelen. Jeg vet hvor 'koblingene' til Jesus påstås å være i GT. Men det var ikke det jeg spurte om. Hvor står det at jødene skal drepe sin egen messias? Hvis du sikter til Jesaja, så underviser ikke engang Misjonshøgskolen at dette sikter mot Jesus, men heller derimot den eller de forfulgte forfatterne av Jesaja - siden det er et verk skrevet av flere ulike forfattere, over en lang periode.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Takk. Jeg har lest bibelen. Jeg vet hvor 'koblingene' til Jesus påstås å være i GT. Men det var ikke det jeg spurte om. Hvor står det at jødene skal drepe sin egen messias?

 

Hvis du har lest bibelen, og som du påstår "vet hvor koblingene til jesus påstås å være" ... hvorfor spør du da meg?

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

afterall:

 

Vi kan gå videre på dette her, hvem mener "misjonshøyskolen" at salme 22 (skrevet lenge før Jesu liv og død) handler om? Husker du hva Jesus ropte når han hang på korset, f.eks referert til i Matteus 27 46?

 

Visste du f.eks at lammene de ofret til Gud etter gammel testamentlig skikk ble avlet frem i Betlehem, der Jesus ble født? La du merke til at Jesus blåste på disiplene sine før han ble drept og sa "ta imot den Hellige ånd" kontra skapelsesberetningen hvor Gud blåste liv i Adam? Sånn kan du også se at alt peker mot Jesus i gamle testamentet.

 

Men du har jo lest bibelen sier du, og vet til og med hva de lærer bort på misjonshøyskolen, så jeg tar det nesten for gitt at du vet dette. Da er du vel og enig når mange kristne sier at man nesten ikke trenger noe bevis for bibelen annet enn bibelen fordi bibelen beviser seg selv.

 

Tilslutt så lurer jeg på at en skal vi tro deg så belest mann som deg har brukt så mye tid, både på misjonshøyskolen og bibel lesning, uten å være kristen, hva er forklaringen på det?

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Vel, det er jo faktisk mulig det, men vi vet ikke for det står ikke spesifisert at nordmenn er av israels 12 stammer i bibelen noe sted såvidt jeg kan se, mao er det en antakelse. Spiller uansett liten rolle i NT, der det ikke settes noe skille mellom jøde og greker, untatt 144 000 fra Israels 12 stammer med en helt spesiell rolle i endetiden jfr Johannesevangeliet.

 

Dette er  bevist med DNA og historise beviser.

 

DNA bevisene er ugyldige da de baserer seg på vitenskapen du ikke tror på, så du sitter igjen med historiske beviser som er veldig langt fra troverdige og sikre bevis.

 

Du bør lære deg at du enten ikke tror på noe eller tror på noe, du kan ikke drive å velge og vrake utifra hva du vil at skal stemme.

Lenke til kommentar

Vi er nordmenn, vårt opphav er totalt upåvirket av hva du måtte lese i eventyrboka di.

 

Vår historie er eldre enn din gud, din religion, eldre enn jødene og eldre enn bibelen.

 

Guds navn Jehova som først ble åpenbart i bibelen minst 2000 år før koranen ble til.

Lenke til kommentar

 

Vi er nordmenn, vårt opphav er totalt upåvirket av hva du måtte lese i eventyrboka di.

 

Vår historie er eldre enn din gud, din religion, eldre enn jødene og eldre enn bibelen.

 

Guds navn Jehova som først ble åpenbart i bibelen minst 2000 år før koranen ble til.

 

 

Det er hans navn i den gamle pakten - under loven henvender vi oss til Gud som Jehova. Jehova var en hard Gud under den gamle pakten, og uansett hvor mye du prøvde så kunne du ikke tilfredsstille ham, men det var det en grunn til for det var bare en midlertidig pakt som pekte mot noe mye større. Den nye paktens ansikt og øversteprest - linken mellom menneske og Gud - er Jesus, så i vår tidsalder - fra ca 2000 år siden - så er Gud synonymt med Jesus. Dere i Jehovas vitner har blitt lurt til å sitte fast i den gamle pakten og er under loven - som forøvrig først og fremst var myntet på jøder, vi hedninger fikk ikke loven for den gamle pakten angår ikke oss. Det ligger til og med i navnet deres, dere fremhever den gamle paktens Jehova heller enn hans sønn/arvtaker - den nye paktens Jesus. De som levde under den gamle pakten var døde for Gud om de ikke stolte på den kommende messias, for loven var der for å vise at ingen klarte å holde dem, den pekte fram mot en som kunne fri dem fra lovens åk og oppfylle loven for dem, og det var Jesus.

 

Så ved tro på Jesus, har kristne oppfylt loven, for Jesus er loven for oss. Så kom deg ut av den sekten din der det er en stol lek om kun 144000 plasser i himmelen som kun de aller flinkeste får sitte på, og bli en ekte nådefokusert kristen istedet. Les og dette:

 

https://www.bible.com/no/bible/102/GAL.3.nb

 

Det dette koker ned til er: Vil du være en del av fremtia til universets skaper, så sier du JA til Jesus, og da sier du også ja til evig liv. Vil du ikke vedkjenne deg universets skaper, så vil du gå til grunne, for kun universets skaper kan gi evig liv. Vi har fått fri vilje til å velge.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hvis Jehova Gud sto bak samlingen av jødene, behøvde han da å henvende seg til herskere i denne verden ( Satans verden ) og benytte dem til å sette i verk det han vil ? Jesus sa: Mitt rike er ikke av verden. Legg også merke til at i alle land hvor forfølgelsen har vært verst, har en katolsk, nazistisk, fascistisk eller totalitær regjering hatt makten. Jødenes verste fiende i vår tid er det romersk-katolske hierarki. Hvorfor det spør du kanskje . Håndgripelige kjensgjerninger gir svaret.

 

Jødene var en gang Jehovas utvalgte folk og bar hans navn. Etter at de ble forkastet og spredt omkring ble de en av de viktigste skyteskivene for Satans angrep fordi det er hans hensikt og hans glede å håne, baktale, forfølge og ødelegge hvert folk eller hver organisasjon som har Jehovas navn knyttet til seg. Katolsk aksjon er et viktigste våpen Satan bruker i angrepet på Jehovas gamle forbilledlige utvalgte folk og han bruker det samme våpen mot vår tids motbilledlige utvalgte folk, nemlig Jehovas vitner.

 

Hvis flere jøder blir samlet i Palestina i fremtiden vil det bare en politisk humanitær gestus og ikke noe Gud setter i verk som en oppfyllelse av profetiene. Guds løfter om en gjenopprettelse er blitt oppfylt på de åndelige israelitter, Jehovas vitner, som er levningen av de trofaste etterfølgere av hans Messias.

Lenke til kommentar

Hvis Jehova Gud sto bak samlingen av jødene, behøvde han da å henvende seg til herskere i denne verden ( Satans verden ) og benytte dem til å sette i verk det han vil ? Jesus sa: Mitt rike er ikke av verden. Legg også merke til at i alle land hvor forfølgelsen har vært verst, har en katolsk, nazistisk, fascistisk eller totalitær regjering hatt makten. Jødenes verste fiende i vår tid er det romersk-katolske hierarki. Hvorfor det spør du kanskje . Håndgripelige kjensgjerninger gir svaret.

 

Jødene var en gang Jehovas utvalgte folk og bar hans navn. Etter at de ble forkastet og spredt omkring ble de en av de viktigste skyteskivene for Satans angrep fordi det er hans hensikt og hans glede å håne, baktale, forfølge og ødelegge hvert folk eller hver organisasjon som har Jehovas navn knyttet til seg. Katolsk aksjon er et viktigste våpen Satan bruker i angrepet på Jehovas gamle forbilledlige utvalgte folk og han bruker det samme våpen mot vår tids motbilledlige utvalgte folk, nemlig Jehovas vitner.

 

Hvis flere jøder blir samlet i Palestina i fremtiden vil det bare en politisk humanitær gestus og ikke noe Gud setter i verk som en oppfyllelse av profetiene. Guds løfter om en gjenopprettelse er blitt oppfylt på de åndelige israelitter, Jehovas vitner, som er levningen av de trofaste etterfølgere av hans Messias.

Jeg er heller ikke så veldig glad i historia og hva de styrende i den katolske kirke har funnet på. Også endel protestantiske avgrensninger. Religionsfrihet var jo og en viktig grunn til utvandring til Amerika. Det betyr likevel ikke at du ikke er på villspor iht bibelen. Endret av marius77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...