Gå til innhold

Det vi leser i Bibelen er sannheten.


Anbefalte innlegg

 

Og enhver lærer eller prest i kirken skal også fortelle folk at de skal følge Jesus.

 

Hvorfor?

 

Fordi kristne skal følge Jesus Kristus, og ingen andre.

 

Vi skal ikke følge noen kirke, lærere,politikere, ministre eller prester.

 

Vi skal følge Jesus Kristus, Guds sønn. Og ingen andre. Dette er hva Paulus burde si, samt alle kristne lærere , prester og evangelister.

Men de gjør ikke dette, og det gjorde heller ikke Paulus. Men de opprinnelige apostlene gjorde det.

 

Paulus sa riktignok at folk skulle følge ham mens han fulgte Jesus, men dette er likevek feil, for alle kristne skal følge Jesus direkte, og uten noen mellommann.

 

 

Jesuis Kristus er den eneste veien til frelse, det er ikke noen annen vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal følge Jesus Kristus, Guds sønn. Og ingen andre.

 

Men han er jo død for lengst !

 

Ville det ikke være bedre om vi fulgte noen som levde i stedet, jeg foreslår Runar Søgaard eller Kjell Magne Bondevik, kanskje også Aril Edvardsen, eller hva med Martha, hun snakker jo direkte med englene ?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

 

Paulus sier mye riktig, men han sier også noe som er riv ruskende galt, og som er motsatt av hva Jesus selv sier. Paulus sier bla at folk skal følge ham, men det riktige er å oppfordre folk til å følge Jesus, direkte og uten noen mellommann slik de andre apstlene lærte.

 

 dag kommer det også jødiske rabbiser inn i kirkene for å spre falsk lære

Hva tenker du den falske læren er som de sprer?

 

Paulus mente nok ikke at man skulle følge ham istedet for Jesus. Det finnes det ikke belegg for om du leser Paulus under ett. Er det andre ting du mener er feil?

 

 

Det er ingen som snakker så mye om å følge Jesus som Paulus. Det verset som det henvises til er antakelig 1 Kor 11:1. Her følger endel oversettelser:

 

 

B11 1 Corinthians 11:1 Ha meg til forbilde slik jeg har Kristus til forbilde!

 
NBK 1 Corinthians 11:1 Bli mine etterfølgere, likesom jeg etterfølger Kristus!
 
N78B 1 Corinthians 11:1 Følg mitt eksempel, slik jeg følger Kristi eksempel.
 
N78N 1 Corinthians 11:1 Ha meg til førebilete liksom eg har Kristus til førebilete!
 
N30 1 Corinthians 11:1 Bli mine efterfølgere, likesom jeg efterfølger Kristus!
 
D92 1 Corinthians 11:1 Efterlign mig, ligesom jeg efterligner Kristus!
 
S00 1 Corinthians 11:1 Ha mig till föredöme liksom jag har Kristus till föredöme.
 
ASV 1 Corinthians 11:1 Be ye imitators of me, even as I also am of Christ.
 
NAB 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, as I am of Christ.
 
NET 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, just as I also am of Christ.
 
NIV 1 Corinthians 11:1 Follow my example, as I follow the example of Christ.
 
NRS 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, as I am of Christ.
 
LUT 1 Corinthians 11:1 Folgt meinem Beispiel wie ich dem Beispiel Christi!
 
ZUR 1 Corinthians 11:1 Folgt meinem Beispiel, wie auch ich dem Beispiel Christi folge!
 

Jeg er enig i at enkelte av oversettelsene er problematiske, fordi de tilsynelatende lar Paulus være det samme for andre, som Jesus er for ham. Det kan vi nok tilgi, da det neppe er ment på denne måten. Ingenting tyder ellers på at Paulus ønsket dette. Om vi ser på den greske originalen mener jeg at det ikke nødvendigvis er det han skriver heller.

 

 

BGT 1 Corinthians 11:1 μιμηταί μου γίνεσθε καθὼς κἀγὼ Χριστοῦ. (1 Cor. 11:1 BGT)

 

Meningsinnholdet er her: Paulus mener at menigheten skal imitere ham  (μιμηταί μου) i å tilhøre Kristus (κἀγὼ Χριστοῦ).

 

Jeg er ikke den mest stødige i gresk, men dere kan se at noen av oversettelsene er nærmere min tolkning, enn den norske B11 (Bokmål 2011 versjonen).

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

Vi skal følge Jesus Kristus, Guds sønn. Og ingen andre.

 

Men han er jo død for lengst !

 

Ville det ikke være bedre om vi fulgte noen som levde i stedet, jeg foreslår Runar Søgaard eller Kjell Magne Bondevik, kanskje også Aril Edvardsen, eller hva med Martha, hun snakker jo direkte med englene ?

 

Jesus er ikke død. Han ble riktig nok drept. Men Han sto opp igjen etter tre dager.

Har ikke du lest Bibelen ?

 

Lik-kleded i Torrino er ekte, og et sterkt bevis for ateister på at Jesus ble drept på korset, og at Han virkelig sto opp etter tre dager.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pdwnTpWXi3M

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

 

 

Paulus sier mye riktig, men han sier også noe som er riv ruskende galt, og som er motsatt av hva Jesus selv sier. Paulus sier bla at folk skal følge ham, men det riktige er å oppfordre folk til å følge Jesus, direkte og uten noen mellommann slik de andre apstlene lærte.

 

 dag kommer det også jødiske rabbiser inn i kirkene for å spre falsk lære

Hva tenker du den falske læren er som de sprer?

 

Paulus mente nok ikke at man skulle følge ham istedet for Jesus. Det finnes det ikke belegg for om du leser Paulus under ett. Er det andre ting du mener er feil?

 

 

Det er ingen som snakker så mye om å følge Jesus som Paulus. Det verset som det henvises til er antakelig 1 Kor 11:1. Her følger endel oversettelser:

 

 

B11 1 Corinthians 11:1 Ha meg til forbilde slik jeg har Kristus til forbilde!

 
NBK 1 Corinthians 11:1 Bli mine etterfølgere, likesom jeg etterfølger Kristus!
 
N78B 1 Corinthians 11:1 Følg mitt eksempel, slik jeg følger Kristi eksempel.
 
N78N 1 Corinthians 11:1 Ha meg til førebilete liksom eg har Kristus til førebilete!
 
N30 1 Corinthians 11:1 Bli mine efterfølgere, likesom jeg efterfølger Kristus!
 
D92 1 Corinthians 11:1 Efterlign mig, ligesom jeg efterligner Kristus!
 
S00 1 Corinthians 11:1 Ha mig till föredöme liksom jag har Kristus till föredöme.
 
ASV 1 Corinthians 11:1 Be ye imitators of me, even as I also am of Christ.
 
NAB 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, as I am of Christ.
 
NET 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, just as I also am of Christ.
 
NIV 1 Corinthians 11:1 Follow my example, as I follow the example of Christ.
 
NRS 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, as I am of Christ.
 
LUT 1 Corinthians 11:1 Folgt meinem Beispiel wie ich dem Beispiel Christi!
 
ZUR 1 Corinthians 11:1 Folgt meinem Beispiel, wie auch ich dem Beispiel Christi folge!
 

Jeg er enig i at enkelte av oversettelsene er problematiske, fordi de tilsynelatende lar Paulus være det samme for andre, som Jesus er for ham. Det kan vi nok tilgi, da det neppe er ment på denne måten. Ingenting tyder ellers på at Paulus ønsket dette. Om vi ser på den greske originalen mener jeg at det ikke nødvendigvis er det han skriver heller.

 

 

BGT 1 Corinthians 11:1 μιμηταί μου γίνεσθε καθὼς κἀγὼ Χριστοῦ. (1 Cor. 11:1 BGT)

 

Meningsinnholdet er her: Paulus mener at menigheten skal imitere ham  (μιμηταί μου) i å tilhøre Kristus (κἀγὼ Χριστοῦ).

 

Jeg er ikke den mest stødige i gresk, men dere kan se at noen av oversettelsene er nærmere min tolkning, enn den norske B11 (Bokmål 2011 versjonen).

 

Det er akkurat dette jeg mener, for Paulus burde ikke nevnt seg selv her i det hele tatt. Dette kan misforstås. og er ganske sikkert også misforstått, både da og nå.

 

Men vi skal følge Jesus direkte, og det betyr at vi kan holde oss til de opprinnelige apostlene, som kun gjenga det Jesus hadde sagt.

 

En annen ting som gjør at jeg er skeptisk til Paulus er at han sier Han er sendt til "hedningene" Men Jesus sendte ingen apostler til hedningene.

Jesus sendte dem alle til Israels stammer.

 

These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

 

Meningen med dette var at de skylle forkynne til Israels stammer, og så skulle vi forkynne til alle verdens folkeslag.

 

 

En annen ting er at Jesus sa selv at Han var ikke kommet til jødene, men til Israels stammer.

 
But he answered and said, I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.
Lenke til kommentar

 

 

Og enhver lærer eller prest i kirken skal også fortelle folk at de skal følge Jesus.

 

Hvorfor?

 

Fordi kristne skal følge Jesus Kristus, og ingen andre.

 

 

 

Siden det er litt tvetydig her må jeg spørre deg om du mener "enhver lærer [i skolen] eller prest i kirken" eller "enhver lærer [i søndagsskolen e.l.] eller prest i kirken"? Hvis det er førstnevnte, hva i all verden har lærere med å vite hvilken tro (eller mangel på tro) barna har (siden du spesifiserer kristne)? Skal lærerne også indoktrinere barn av annen religiøs tro eller de som ikke har noen religiøs tro?

Lenke til kommentar

Det er akkurat dette jeg mener, for Paulus burde ikke nevnt seg selv her i det hele tatt. Dette kan misforstås. og er ganske sikkert også misforstått, både da og nå.

 

Men vi skal følge Jesus direkte, og det betyr at vi kan holde oss til de opprinnelige apostlene, som kun gjenga det Jesus hadde sagt.

Det klinger godt på gresk, enkelte ting er vanskelig å oversette, men det er strengt talt ikke Paulus sin feil.

 

 

 

En annen ting som gjør at jeg er skeptisk til Paulus er at han sier Han er sendt til "hedningene" Men Jesus sendte ingen apostler til hedningene.

Jesus sendte dem alle til Israels stammer.

 

These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

 

Meningen med dette var at de skylle forkynne til Israels stammer, og så skulle vi forkynne til alle verdens folkeslag.

 

 

 

Dette er tøys, han sa ikke "dra aldri ut", det var en beskjed i konteksten, der og da. Det at flertallet av apostlene dro for å misjonere ovenfor hedninger, gjør din teori svært tvilsom. Du glemmer dessuten denne: «Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn» (Matt. 28:19 B11)

 

 

En annen ting er at Jesus sa selv at Han var ikke kommet til jødene, men til Israels stammer.

Matthew 15:24

But he answered and said, I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.

Matteus 15:24 handler om det samme som 10:5, Jesus ville misjonere for jødene i Israel. Men han sendte disiplene sine for å forkynne for hele verden.

Lenke til kommentar

  

 

 

<snip>

 

Godt mulig du har rett i mye av det du sier, men jeg ville ikke avfeid Paulus sånn du gjør.. Alt i bibelen henger sammen og er der for en grunn. Men jeg har også lagt merke til demonisk globalisme, så det er noe i det du sier, men å si det er fra jødene blir litt feil, det er isåfall falske jøder - satans synagoge - som har bibelsk oppbacking, eller antikrists ånd, og jeg tror det rett og slett går på ting som er demonisk... les denne:

 

http://www.wnd.com/2016/10/is-globalism-actually-demonic/

 

så jeg ser mye av det samme som deg, men jeg ser bare ingen løsning, dvs noe vi får gjort, annet enn å spre Guds ord... jeg holder fast på Jesus og stoler på at det holder for noe annet alternativ ser jeg ikke, så jeg tror dette er en del av de de profetiene som står nevnt skal skje i endetiden jfr bibelen.

 

Se f.eks denne:

 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

En annen ting som gjør at jeg er skeptisk til Paulus er at han sier Han er sendt til "hedningene" Men Jesus sendte ingen apostler til hedningene.

Jesus sendte dem alle til Israels stammer.

 

These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

 

Meningen med dette var at de skylle forkynne til Israels stammer, og så skulle vi forkynne til alle verdens folkeslag.

 

 

En annen ting er at Jesus sa selv at Han var ikke kommet til jødene, men til Israels stammer.

 

Matthew 15:24

But he answered and said, I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.

Neivel, men om ikke Paulus skulle forkynne for oss - hedningene - hvem skulle da gjøre det når de 12 bare skulle forkynne for Israel? Jesus gir jo misjonsbefalingen for hele verden, noen måte jo da gå ut til oss andre før eller senere?

 

Det er her Paulus kommer inn, som både romersk borger og skriftlærd hadde han helt andre forutsetninger enn de andre. Vi skal heller ikke mistenkeliggjøre mennesker med annen bakgrunn enn de som er "innenfor", at de og kan komme med avgjørende bidrag til saken. Nå tenker jeg helt generelt, men og i Paulus tilfelle.

Endret av Romeren
Lenke til kommentar

 

Det er akkurat dette jeg mener, for Paulus burde ikke nevnt seg selv her i det hele tatt. Dette kan misforstås. og er ganske sikkert også misforstått, både da og nå.

 

Men vi skal følge Jesus direkte, og det betyr at vi kan holde oss til de opprinnelige apostlene, som kun gjenga det Jesus hadde sagt.

Det klinger godt på gresk, enkelte ting er vanskelig å oversette, men det er strengt talt ikke Paulus sin feil.

 

 

 

En annen ting som gjør at jeg er skeptisk til Paulus er at han sier Han er sendt til "hedningene" Men Jesus sendte ingen apostler til hedningene.

Jesus sendte dem alle til Israels stammer.

 

These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

 

Meningen med dette var at de skylle forkynne til Israels stammer, og så skulle vi forkynne til alle verdens folkeslag.

 

 

 

Dette er tøys, han sa ikke "dra aldri ut", det var en beskjed i konteksten, der og da. Det at flertallet av apostlene dro for å misjonere ovenfor hedninger, gjør din teori svært tvilsom. Du glemmer dessuten denne: «Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn» (Matt. 28:19 B11)

 

 

En annen ting er at Jesus sa selv at Han var ikke kommet til jødene, men til Israels stammer.

Matthew 15:24

But he answered and said, I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.

Matteus 15:24 handler om det samme som 10:5, Jesus ville misjonere for jødene i Israel. Men han sendte disiplene sine for å forkynne for hele verden.

 

Det Paulus sier er galt uansett hva slags språk det er på, for vi skal ikke følge Paulus. Vi skal følge Jesus.

Du så jo selv hva Jesus sier. Hvorfor sier du at Jesus sendte flertallet av apostlene til hedningene, når Jesus selv sier at alle apostlene sulle gå til Israels stammer ?

Han sa jo også at Han selv var kommet til Israels stammer, og ikke til jødene, Hvorfor tror du ikke på det Jesus sier ?

 

Jesus samlet sammen de tolv apostlene og ga dem beskjed om å ikke gå til hedningene, men gå direkte til Israels stammer. Har Jesus sagt det, så er det slik.

 

Du kan godt være uenig, men det er dette jeg mener med at mange kristne egentlig ikke tror på Jesus og heller ikke følger Ham. De tror ikke på det Jesus sier, men prøver å "tolke" det slik de selv mener eller foretrekker at det skal bety.

Jeg har ikke glemt noe her, det Jesus sa er klart og tydelig. Han ba allle apostlene om å gå til Israels stammer.

Og jeg fortalte deg også hvorfor det måtte være slik.

 

Hele denne misforståelsen kommer i hovedsak av at kristne ledere tror ikke på Jesus, de tror på Paulus.

Hverken kristne ledere eller de fleste kristne forstår dette fordi de følger Paulus, som var jødisk fariseer, og jeg tror at Paulus var det første tilfellet av jødisk infiltrasjon av kirken, og i dag fortsetter de å følge jødene og dra jødiske rabbiser inn i kirkene.

Dette fører til at de fleste kristne ikke forstår Bibelen, de følger jødene, og lar jødene fortelle dem hva de skal tro.

Lenke til kommentar

Du kan jo fortsette å ønske, men jeg er ganske sikker på at du vil få en ubehagelig overraskelse om ikke lenge.

For det som skjer det skjer, uansett om du ønsker det eller ikke.

Alle dine forgjengere har sagt det samme som deg og alle tok feil. Alle var ganske mye sikkrere enn det du er på at de hadde riktig. Alle tok feil. De trodde de visste det og at de forsto tegnene. Men de tok feil. De følte seg unike.

 

Du er bare en klovn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

  

 

 

<snip>

 

Godt mulig du har rett i mye av det du sier, men jeg ville ikke avfeid Paulus sånn du gjør.. Alt i bibelen henger sammen og er der for en grunn. Men jeg har også lagt merke til demonisk globalisme, så det er noe i det du sier, men å si det er fra jødene blir litt feil, det er isåfall falske jøder - satans synagoge - som har bibelsk oppbacking, eller antikrists ånd, og jeg tror det rett og slett går på ting som er demonisk... les denne:

 

http://www.wnd.com/2016/10/is-globalism-actually-demonic/

 

så jeg ser mye av det samme som deg, men jeg ser bare ingen løsning, dvs noe vi får gjort, annet enn å spre Guds ord... jeg holder fast på Jesus og stoler på at det holder for noe annet alternativ ser jeg ikke, så jeg tror dette er en del av de de profetiene som står nevnt skal skje i endetiden jfr bibelen.

 

Se f.eks denne:

 

 

Paulus er ikke viktig. For vi kan og skal uansett følge Jesus, få det riktige budskapet fra Jesus selv, gjennom de andre apostlene som jo fulgte Jesus da Han levde på jorden.

 

Jeg så på videoen din, men jeg er uansett skeptisk til jøder. Bibelen og NT er for øvrig ikke skrevet av eller for jøder, og Jesus og apostlene var ikke jøder etter den definisjonen som i dag brukes for jøder.

Alle jøder i dag er falske jøder.

 

De var Israelitter, og Jesus var Israelitt av judah stamme. mens apostlene var Israelitter av Benjamin stamme, bortsett fra judas, som forådte Jesus, han var av judah stamme.

Lenke til kommentar

 

En annen ting som gjør at jeg er skeptisk til Paulus er at han sier Han er sendt til "hedningene" Men Jesus sendte ingen apostler til hedningene.

Jesus sendte dem alle til Israels stammer.

 

These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

 

Meningen med dette var at de skylle forkynne til Israels stammer, og så skulle vi forkynne til alle verdens folkeslag.

 

 

En annen ting er at Jesus sa selv at Han var ikke kommet til jødene, men til Israels stammer.

 

Matthew 15:24

But he answered and said, I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.

Neivel, men om ikke Paulus skulle forkynne for oss - hedningene - hvem skulle da gjøre det når de 12 bare skulle forkynne for Israel? Jesus gir jo misjonsbefalingen for hele verden, noen måte jo da gå ut til oss andre før eller senere?

 

Det er her Paulus kommer inn, som både romersk borger og skriftlærd hadde han helt andre forutsetninger enn de andre. Vi skal heller ikke mistenkeliggjøre mennesker med annen bakgrunn enn de som er "innenfor", at de og kan komme med avgjørende bidrag til saken. Nå tenker jeg helt generelt, men og i Paulus tilfelle.

 

Vi er ikke hedninger, men de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.

 

Poenget, som jeg også nevnte, var at apostlene skulle forkynne for Israels stammer, og så skulle vi, Israels stammer, forkynne for alle folkeslag. Noe som også har skjedd, for hvite europeere av den kaukasiske rase har forkynt for alle folkeslag.

 

Frelsen skulle komme fra Israel og Abrahams ætt.

 

Ingen av apostlene skulle gå til hedningene, slik Jesus sa. Misforståelsen kommer som sagt av at de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.  Men det har ikke alltid vært slik.

Lenke til kommentar

 

Du kan jo fortsette å ønske, men jeg er ganske sikker på at du vil få en ubehagelig overraskelse om ikke lenge.

For det som skjer det skjer, uansett om du ønsker det eller ikke.

Alle dine forgjengere har sagt det samme som deg og alle tok feil. Alle var ganske mye sikkrere enn det du er på at de hadde riktig. Alle tok feil. De trodde de visste det og at de forsto tegnene. Men de tok feil. De følte seg unike.

 

Du er bare en klovn.

 

De misforsto fordi de så visse tegn lokalt,men  de hadde ikke teknologi til å se tegnene utenfor sitt eget område eller land.

Teknologien var heller ikke utviklet slik som i dag.

I dag kan vi se tegnene på de siste dager over hele verden, og teknologien er nå utviklet til å drepe alt liv og ødelegge verden, og det er nettopp dette denne verdens ledere prøver på.

 

Vi ser ganske enkelt at profetiene er i ferd med å bli oppfylt i stadig raskere tempo. Men dette er noe som ingen får opplyst gjennom tv og annen mainstream media. Ingen politikere eller vitenskapsfolk vil si noe om dette heller, de fleste av dem er sataniister,med noen ganske få  unntak.

Lenke til kommentar

Misforståelsen kommer som sagt av at de fleste kristne tror det fordi de tror på Jødene og følger jødene.  Men det har ikke alltid vært slik.

 

Dersom man tror på jødene, å følger jødene, rent religiøst, så er man vel også jøde?

Man kan ikke på den ene siden tro på jødene, som sier at Jesus ikke er Guds sønn, å ikke er den Messias de venter på, og så samtidig være kristen å hevde det motsatte, da tror man jo ikke på jødene.

Lenke til kommentar

 

 

Paulus sier mye riktig, men han sier også noe som er riv ruskende galt, og som er motsatt av hva Jesus selv sier. Paulus sier bla at folk skal følge ham, men det riktige er å oppfordre folk til å følge Jesus, direkte og uten noen mellommann slik de andre apstlene lærte.

 

 dag kommer det også jødiske rabbiser inn i kirkene for å spre falsk lære

Hva tenker du den falske læren er som de sprer?

 

Paulus mente nok ikke at man skulle følge ham istedet for Jesus. Det finnes det ikke belegg for om du leser Paulus under ett. Er det andre ting du mener er feil?

 

Det er mulig at Paulus ikke mente at vi skulle følge ham og ikke Jesus. Men poenget her er at vi alle skal følge Jesus, og det er dette de andre apostlene sier, og det er dette enhver kristen skal gjøre oppmerksom på. Og enhver lærer eller prest i kirken skal også fortelle folk at de skal følge Jesus.

 

Men i dag følger mange kristne jødene og ikke Jesus, de drar også jødiske rabbiser inn i kirkene, og jødene vil selvfølgelig at kristne skal følge dem, og det er dette som skjer også, fordi de flestne kristne er forført til å tro at jødene er Guds utvalgte folk, og at de må støtte og velsigne jødene for å bli frelst.

Dette har også ført til at kristne feilaktig er takknemlig mot jødene for at de "ga oss Jesus"

 

Men det er Gud vi skal takke for dette. OG det er Jesus vi skal følge, og ingen andre.

 

Det vi skal gjøre med jødene er å avsløre dem som de løgnerne og svindlerne de er.

 

 

Har en onkel som er prost. Han har heldigvis et mindre ekstremt og mer liberalt syn på religion enn det du har.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det Paulus sier er galt uansett hva slags språk det er på, for vi skal ikke følge Paulus. Vi skal følge Jesus.

Du så jo selv hva Jesus sier. Hvorfor sier du at Jesus sendte flertallet av apostlene til hedningene, når Jesus selv sier at alle apostlene sulle gå til Israels stammer ?

Han sa jo også at Han selv var kommet til Israels stammer, og ikke til jødene, Hvorfor tror du ikke på det Jesus sier ?

 

Jesus samlet sammen de tolv apostlene og ga dem beskjed om å ikke gå til hedningene, men gå direkte til Israels stammer. Har Jesus sagt det, så er det slik.

 

Du kan godt være uenig, men det er dette jeg mener med at mange kristne egentlig ikke tror på Jesus og heller ikke følger Ham. De tror ikke på det Jesus sier, men prøver å "tolke" det slik de selv mener eller foretrekker at det skal bety.

Jeg har ikke glemt noe her, det Jesus sa er klart og tydelig. Han ba allle apostlene om å gå til Israels stammer.

Og jeg fortalte deg også hvorfor det måtte være slik.

 

Hele denne misforståelsen kommer i hovedsak av at kristne ledere tror ikke på Jesus, de tror på Paulus.

Hverken kristne ledere eller de fleste kristne forstår dette fordi de følger Paulus, som var jødisk fariseer, og jeg tror at Paulus var det første tilfellet av jødisk infiltrasjon av kirken, og i dag fortsetter de å følge jødene og dra jødiske rabbiser inn i kirkene.

Dette fører til at de fleste kristne ikke forstår Bibelen, de følger jødene, og lar jødene fortelle dem hva de skal tro.

Enten så gidder du ikke, eller så evner du ikke å lese det jeg skriver. I begge tilfeller vil jeg se på denne dialogen som meningsløs for oss begge. Jeg ønsker deg lykke til og at Gud velsigner deg.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

 

 

Paulus sier mye riktig, men han sier også noe som er riv ruskende galt, og som er motsatt av hva Jesus selv sier. Paulus sier bla at folk skal følge ham, men det riktige er å oppfordre folk til å følge Jesus, direkte og uten noen mellommann slik de andre apstlene lærte.

 

 dag kommer det også jødiske rabbiser inn i kirkene for å spre falsk lære

Hva tenker du den falske læren er som de sprer?

 

Paulus mente nok ikke at man skulle følge ham istedet for Jesus. Det finnes det ikke belegg for om du leser Paulus under ett. Er det andre ting du mener er feil?

 

Det er mulig at Paulus ikke mente at vi skulle følge ham og ikke Jesus. Men poenget her er at vi alle skal følge Jesus, og det er dette de andre apostlene sier, og det er dette enhver kristen skal gjøre oppmerksom på. Og enhver lærer eller prest i kirken skal også fortelle folk at de skal følge Jesus.

 

Men i dag følger mange kristne jødene og ikke Jesus, de drar også jødiske rabbiser inn i kirkene, og jødene vil selvfølgelig at kristne skal følge dem, og det er dette som skjer også, fordi de flestne kristne er forført til å tro at jødene er Guds utvalgte folk, og at de må støtte og velsigne jødene for å bli frelst.

Dette har også ført til at kristne feilaktig er takknemlig mot jødene for at de "ga oss Jesus"

 

Men det er Gud vi skal takke for dette. OG det er Jesus vi skal følge, og ingen andre.

 

Det vi skal gjøre med jødene er å avsløre dem som de løgnerne og svindlerne de er.

 

 

Har en onkel som er prost. Han har heldigvis et mindre ekstremt og mer liberalt syn på religion enn det du har.

 

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Lenke til kommentar

Det har han nok. Men dette betyr jo likevel ikke at hans syn er riktig.

 

Prestene i den norske kirken jobber jo for staten, og de er ansatt for å fremme det syn som staten mener er riktig.

Det ville nok allikevel vært mer givende for deg å gå i kirken, enn å sitte hjemme å brygge ut dine egne absurde teorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...