Gå til innhold

Nintendo beklager salgsstopp av Classic Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At en litt dårligere 3ds har mindre markedspotensale enn 30 klassiske NES spill i en retroboks er så selvforklarende at jeg er overbevist om at du er sarkastisk.

 

En litt dårligere 3ds kan selge masse spill til nye kjøpere som genererer mye mer penger i kassa enn NES mini.

Jeg vil tippe 10.000 solgte "dårlig 3ds" kan bringe inn mer penger enn 1.000.000 NES mini pga. mersalg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Å klage på å ikke har ressurser når produktet er ferdigutviklet og deler finnes for å produsere dem blir for dumt.

Så det er gratis å produsere disse maskinene? Produksjonen og delene har helt magisk blitt gratis?

 

Selvfølgelig ikke, men utviklings- og maskineringskostnader er sunk cost, så hvis de tjenete penger på maskinene som er solgt til nå, vil de tjene på å selge flere til samme pris. Er ikke akkurat mangel på produksjonskapasitet i verden.

Lenke til kommentar

At en litt dårligere 3ds har mindre markedspotensale enn 30 klassiske NES spill i en retroboks er så selvforklarende at jeg er overbevist om at du er sarkastisk.

Hvorfor er det selvforklarende? Den litt dårligere 3DSen (som enkelte kanskje vil si er bedre fordi den dropper 3D-gimmicken) vil sannsynligvis få stadig nye spill, i motsetning til NES Classic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo roter fælt for tida.

 

Avvikler et produkt som mange ønsker å kjøpe (NES Classic).

 

Switch er verken fugl eller fisk. Kjipt for folk som ønsker en vanlig konsoll å måtte docke en håndholdt. Spesielt hvis man aldri skal bruke den håndholdte funksjonen eller ta den med ut av stua. Kjipt for folk som kun skal bruke håndholdt og aldri docket. Det eneste riktige hadde vært å lansere to produkter håndholdt og konsoll som kjørte de samme spillene. Drit i Switch og 2DS og lag heller en kickass konsoll og en håndholdt som bruker de samme spillene kun med forskjell at den håndholdte kjører halv oppløsning på bilde og teksturer.

 

Få nye spill lansert eller på vei til Switch. Enkelte franchiser er ikke prioritert i det hele tatt.

 

Skal lansere en 2DS håndholdt.

 

Produktene spriker i alle retninger og de synes å bruke markedsføringsstrategier som går ut over kundene. Det virker som om Nintendo forsøker å gjøre litt av alt og at de ikke har ei stødig plan.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

 

I  ordboka:  Nindendo; selvskap som er alergisk mot penger.

 

 

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Absolutt alt et firma gjør, krever ressurser. Bruker de ressurser på å fortsette å produsere Nintendo Classic, er det ressurser de ikke får brukt på andre satsningsområder. Ikke verre enn det.

 

 

Hvilke ressurser er det de trenger å bruke på en så enkel maskin? Det er neppe noe man må bruke av egen produksjonskapaistet for å få til.

 

AtW

Da burde du jo reise til dem og vise hvordan de skal få det gjort siden du tydeligvis vet bedre enn alle andre (som vanlig):-)

 

Pkn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

I  ordboka:  Nindendo; selvskap som er alergisk mot penger.

 

 

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Absolutt alt et firma gjør, krever ressurser. Bruker de ressurser på å fortsette å produsere Nintendo Classic, er det ressurser de ikke får brukt på andre satsningsområder. Ikke verre enn det.

 

 

Hvilke ressurser er det de trenger å bruke på en så enkel maskin? Det er neppe noe man må bruke av egen produksjonskapaistet for å få til.

 

AtW

Da burde du jo reise til dem og vise hvordan de skal få det gjort siden du tydeligvis vet bedre enn alle andre (som vanlig):-)

 

Pkn

 

 

Alle andre du, beklager altså, men min innsikt er nok ikke så unik at jeg er den eneste som har en mistanke om at dette gjøres med vilje fra nintendos side.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som mener at Nintendo ikke gjør dette med vilje? De sier jo selv at de gjør det med vilje, og hvorfor de gjør det. Noen i kommentarfeltet tror imidlertid ikke på dem av en eller annen grunn, så derfor har det vært gjort forsøk på å forklare forretningslogikken bak en slik avgjørelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som mener at Nintendo ikke gjør dette med vilje? De sier jo selv at de gjør det med vilje, og hvorfor de gjør det. Noen i kommentarfeltet tror imidlertid ikke på dem av en eller annen grunn, så derfor har det vært gjort forsøk på å forklare forretningslogikken bak en slik avgjørelse.

 

Med vilje som i "kunne fint produsert mer, men lar være, fordi de tror de tjener mer penger på å ha produkter som er vanskelig å få tak i".

 

Grunnen til at folk ikke tror på det er vel at 1. Det er lite troverdig 2. Nintendo har en lang historie med tilsvarende. 3. Man tror nintendo har en viss kompetanse.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

I  ordboka:  Nindendo; selvskap som er alergisk mot penger.

 

 

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Absolutt alt et firma gjør, krever ressurser. Bruker de ressurser på å fortsette å produsere Nintendo Classic, er det ressurser de ikke får brukt på andre satsningsområder. Ikke verre enn det.

 

 

Hvilke ressurser er det de trenger å bruke på en så enkel maskin? Det er neppe noe man må bruke av egen produksjonskapaistet for å få til.

 

AtW

Hehe, du er virkelig ute etter Nintendo på dette forumet du! Som nevnt, så går det uansett mye tid til produksjon og distribuering av en konsoll. Nå går Switch-salget strålende, så alle krefter prioriteres nok der uansett for øyeblikket. Noe annet ville vært merkelig etter fiaskoen med WiiU.

 

 

Det er vel Foxconn som produserer for Nintendo? Med tanke på at disse enhetene blir skrudd sammen i Kina kan det umulig være noen som ikke kan produsere disse enhetene nokså rimelig på vegne av Nintendo. 

 

Det er svært merkelig å stoppe produksjonen av noe som selger svært bra. Fra det dere skriver her på forumet virker det som det er ingeniørene selv som skrur sammen hver eneste konsoll - og deretter bærer disse ombord fraktskipet til Rotterdam. Er det virkelig ingenting som skurrer med dette? Jeg tviler Nintendo ikke hadde ressurser, men ønsker heller å rette fokus mot Swtich og 3DS (eller hva de heter i dag). Fra det jeg har sett kom ikke Nintendo Classic med muligheten for kjøp av flere spill. I tillegg er selve konsollen nokså svak, som da svekker muligheten for mersalg. De nye konsollene har tross alt muligheten til å kjøre gamle klassikere, og da virker det som Nintendo heller vil ha oss over på den moderne (og mer kostbare) plattformen. 

 

Det er forsåvidt ingenting galt med det, alle bedrifter ønsker selvsagt å maksimere profitten,  men de har ihvertfall utelukket meg som kunde. Selv var min siste Nintendo konsoll N64, og hadde planer om å erstatte Nintendo Classic med nåværende RetroPi. Slik ble det altså ikke. Swtich er ihvertfall ikke aktuelt. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Med vilje som i "kunne fint produsert mer, men lar være, fordi de tror de tjener mer penger på å ha produkter som er vanskelig å få tak i".

 

Grunnen til at folk ikke tror på det er vel at 1. Det er lite troverdig 2. Nintendo har en lang historie med tilsvarende. 3. Man tror nintendo har en viss kompetanse.

 

AtW

 

 

 

Mnja… Jeg ser ikke hvordan de skal tro det? Er de utsolgt så er de utsolgt - de er jo ikke en del av pengestrømmen i annenhåndsmarkedet. Overordnet, Nintendo-brandet øker gjerne litt i verdi av å ha denne typen høyt ettertraktede produkter med begrenset tilgang, men dette er vanskelig (for ikke å si umulig) å kvantifisere i rene kroner og øre.

 

Jeg tror som sagt at det dreier seg om en vurdering av alternativkost. Selv om de kunne tjent x kroner på å sette av ressurser til å fortsette med produksjonen av disse retro-konsollene, anslår de at de ved å bruke de samme ressursene andre steder heller kan tjene x+y kroner. Dette, kombinert med brand-effekten jeg nevnte tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med vilje som i "kunne fint produsert mer, men lar være, fordi de tror de tjener mer penger på å ha produkter som er vanskelig å få tak i".

 

Grunnen til at folk ikke tror på det er vel at 1. Det er lite troverdig 2. Nintendo har en lang historie med tilsvarende. 3. Man tror nintendo har en viss kompetanse.

 

AtW

 

 

 

Mnja… Jeg ser ikke hvordan de skal tro det? Er de utsolgt så er de utsolgt - de er jo ikke en del av pengestrømmen i annenhåndsmarkedet. Overordnet, Nintendo-brandet øker gjerne litt i verdi av å ha denne typen høyt ettertraktede produkter med begrenset tilgang, men dette er vanskelig (for ikke å si umulig) å kvantifisere i rene kroner og øre.

 

Jeg tror som sagt at det dreier seg om en vurdering av alternativkost. Selv om de kunne tjent x kroner på å sette av ressurser til å fortsette med produksjonen av disse retro-konsollene, anslår de at de ved å bruke de samme ressursene andre steder heller kan tjene x+y kroner. Dette, kombinert med brand-effekten jeg nevnte tidligere.

 

 

Selvfølgelig er det vanskelig, det hindrer ikke at bedrifter stadig gjør det med vilje. Det er en grunn til at begrepet "limited edition" eksisterer. Det er at noen tror de tjener mer penger på å begrense tilgangen.

 

Det er ekstremt lite ressurser å sette av, dette kan outsources nesten i sin helhet, jeg tipper produksjonsressurser er ekstremt lite viktig for avgjørelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det vanskelig, det hindrer ikke at bedrifter stadig gjør det med vilje. Det er en grunn til at begrepet "limited edition" eksisterer. Det er at noen tror de tjener mer penger på å begrense tilgangen.

 

Det er ekstremt lite ressurser å sette av, dette kan outsources nesten i sin helhet, jeg tipper produksjonsressurser er ekstremt lite viktig for avgjørelsen.

 

AtW

 

 

 

Jeg snakker ikke om bare fabrikkarbeidere, det er også snakk om diverse støttefunksjoner, logistikk, koordinering, support osv… Og selv om alt kan outsources, så koster det jo da penger i stedet for mannskap. Penger som man heller kan kanalisere inn i andre prosjekter.

 

All den tid ingen av oss var til stedet under styremøtet hvor dette ble avgjort blir det uansett bare spekulasjoner. Jeg tror som sagt også at brand-effekten av den begrensede tilgangen var en faktor i avgjørelsen, jeg bare er ikke helt enig i den totale bagatelliseringen av alternativkosten som foregår her i tråden. Begge deler kan være tilfelle samtidig (de vil ha brand-effekten og de vil fokusere ressursene på nye prosjekter), og med mindre man har et horn i siden til Nintendo ser jeg ikke verdien av å skulle demonisere dem (ikke at du gjør det, men det foregår i tråden her).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tipper mye AtW, og det meste av det du tipper er basert på dine egne antagelser om Nintendos markedsføringsstrategier, produksjonskapasitet, prioriteringer og økonomiske avgjørelser.

 

Enten er tråden full av en slags type antikapitalister eller så høres for meg bare ut som enkelte her ute etter å kritisere Nintendo som selskap uansett hva de gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tipper mye AtW, og det meste av det du tipper er basert på dine egne antagelser om Nintendos markedsføringsstrategier, produksjonskapasitet, prioriteringer og økonomiske avgjørelser.

 

Enten er tråden full av en slags type antikapitalister eller så høres for meg bare ut som enkelte her ute etter å kritisere Nintendo som selskap uansett hva de gjør. 

 

Selvfølgelig, det er to typer folk i denne tråden, de som kommer med antakelser, og er ærlig om det, og de som kommer med antakelser, og later som det ikke er det.

 

Det er ikke antikapitalistisk. Og det er basert på en ganske lang historie med det samme fra nintendos side, det er ikke noe som er tatt ut av lufta, det er en strategi de har brukt i flere tiår. Om det er mer kritikkverdig å være kynisk kapitalistisk og gjøre det med vilje, eller bare være inkompetent, som det virker som endel tror at nintendo er, får være opp til den enkelte.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men vent! Her er 2DS, maskinen ingen ba om. Den SKAL vi produsere til krampa tar oss.

Var det noen som ba om NES Classic før den kom da? Hvis det stemmer at NES Classic kun var en "nødløsning" for å slippe å gå gjennom julen uten noe nytt produkt så er det logisk at de satser på det de faktisk har jobbet mot i lengre tid, nemlig 2DS. 

 

 

 

Nintendo jobbet med 2DS i lengre tid? Den de annonserte nå er etter det jeg har sett kun en New 3DS XL uten 3D funksjon. Kan jo heller kjøpe en slik og dra ned 3D bryteren for å slå av 3D. Trenger ikke engang å vente.

 

Jeg er også av den oppfattningen at Switch kun er en liten omgjøring av Wii U. De er jo så å si klin like, bare at Switch har litt kraftigere maskinvare, og alt inkludert i det man holder i hendene, i stedet for 2 deler. Hadde Nintendo kalt Wii U for noe annet enn Wii, slik at folk hadde skjønt at det faktisk var en annen konsoll enn Wii (Altfor mange skjønte ikke forskjellen). Så hadde ikke den vært kalt en fiasko i dag. Ikke noe av det jeg har sett av Switch til nå virker spesielt annerledes enn Wii U.

Lenke til kommentar

Jeg er også av den oppfattningen at Switch kun er en liten omgjøring av Wii U. De er jo så å si klin like, bare at Switch har litt kraftigere maskinvare, og alt inkludert i det man holder i hendene, i stedet for 2 deler. Hadde Nintendo kalt Wii U for noe annet enn Wii, slik at folk hadde skjønt at det faktisk var en annen konsoll enn Wii (Altfor mange skjønte ikke forskjellen). Så hadde ikke den vært kalt en fiasko i dag. Ikke noe av det jeg har sett av Switch til nå virker spesielt annerledes enn Wii U.

 

 

Kødder du? Det eneste som er "likt" er vel at Switchen kan ligne en Wii U håndkontroller når den er i håndholdt modus på grunn av skjermen? Hvis disse to er like så er vel de fleste andre konsoller helt like hverandre også da. Switchen er vel mer som en slags tablet man kan docke, eller ta med seg ut. 

 

Det meste er jo annerledes.

 

Problemet til Wii U var ikke bare navnet, det var stygt design, dårlig markedsføring, dårlig syklus mellom store spill, dårlig tredjepartsstøtte og ikke minst mangel på nok gode og interessante spill for massene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...