Gå til innhold

Nintendo beklager salgsstopp av Classic Mini


Anbefalte innlegg

Nintendo roter fælt for tida.

 

Avvikler et produkt som mange ønsker å kjøpe (NES Classic).

 

Switch er verken fugl eller fisk. Kjipt for folk som ønsker en vanlig konsoll å måtte docke en håndholdt. Spesielt hvis man aldri skal bruke den håndholdte funksjonen eller ta den med ut av stua. Kjipt for folk som kun skal bruke håndholdt og aldri docket. Det eneste riktige hadde vært å lansere to produkter håndholdt og konsoll som kjørte de samme spillene. Drit i Switch og 2DS og lag heller en kickass konsoll og en håndholdt som bruker de samme spillene kun med forskjell at den håndholdte kjører halv oppløsning på bilde og teksturer.

 

Få nye spill lansert eller på vei til Switch. Enkelte franchiser er ikke prioritert i det hele tatt.

 

Skal lansere en 2DS håndholdt.

 

Produktene spriker i alle retninger og de synes å bruke markedsføringsstrategier som går ut over kundene. Det virker som om Nintendo forsøker å gjøre litt av alt og at de ikke har ei stødig plan.

Jeg ser ikke helt rotet. NES Classic var ment som et midlertidig produkt som kun skulle dekke julesalget. Vel ble den mer populær enn Nintendo så for seg, men det er jo så.

 

Switch er både fugl og fisk, og er en stor suksess så langt. De "folk" du snakker om er nok særdeles få. Folk flest bryr seg ikke om den må dockes eller ikke når de spiller på TVen. Det er irrelevant for dem at de kan ta den ut av docken hvis de aldri gjør det uansett. Men vi må innse at håndholdt er fremtiden. Switch er ganske genial siden den lar Nintendo lansere noe som både er fugl og fisk, og kombinere kreftene og ikke la håndholdt kannibalisere konsollsalget.

 

2DS ser ut til å være rettet mot en mer rendyrket håndholdt opplevelse, kanskje barn og lignende, siden det er færre bevegelige deler enn på Switch. 2DS har nok en klar strategi fra Nintendos side. At du ikke kjenner strategien betyr ikke at det er rotete.

 

Edit: https://www.gamespot.com/articles/nintendo-explains-why-the-new-2ds-xl-exists/1100-6449760/

 

Jeg kan ikke se at produktene spriker i alle retninger i det hele tatt. Switch har en helt klar profil, for eksempel. Og det er noe som resonnerer hos folk.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er vel ingen som mener at Nintendo ikke gjør dette med vilje? De sier jo selv at de gjør det med vilje, og hvorfor de gjør det. Noen i kommentarfeltet tror imidlertid ikke på dem av en eller annen grunn, så derfor har det vært gjort forsøk på å forklare forretningslogikken bak en slik avgjørelse.

 

Med vilje som i "kunne fint produsert mer, men lar være, fordi de tror de tjener mer penger på å ha produkter som er vanskelig å få tak i".

 

Grunnen til at folk ikke tror på det er vel at 1. Det er lite troverdig 2. Nintendo har en lang historie med tilsvarende. 3. Man tror nintendo har en viss kompetanse.

 

AtW

 

Men hvis NES Classic kun var ment å dekke julesalget så Nintendo slapp å gå gjennom det uten et nytt produkt så tilsier det bare at den ble mer populær enn Nintendo trodde den skulle bli.

 

At Nintendo har kompetanse betyr ikke at de er ufeilbarlige. Se bare på Wii U.

Lenke til kommentar

 

Var det noen som ba om NES Classic før den kom da? Hvis det stemmer at NES Classic kun var en "nødløsning" for å slippe å gå gjennom julen uten noe nytt produkt så er det logisk at de satser på det de faktisk har jobbet mot i lengre tid, nemlig 2DS.

 

Nintendo jobbet med 2DS i lengre tid? Den de annonserte nå er etter det jeg har sett kun en New 3DS XL uten 3D funksjon. Kan jo heller kjøpe en slik og dra ned 3D bryteren for å slå av 3D. Trenger ikke engang å vente.

 

Du tror Nintendo fant på 2DS for kort tid siden og bare bestemte seg for å slenge den ut på markedet nærmest helt tifeldig?

 

Her forklarer Nintendo selv hvorfor 2DS XL eksisterer:

 

https://www.gamespot.com/articles/nintendo-explains-why-the-new-2ds-xl-exists/1100-6449760/

 

Den er altså rettet mot et marked som kanskje nås bedre med en enklere og mer målrettet konsoll enn det Switch er.

Lenke til kommentar

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

Lenke til kommentar

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

 

Se på nintendos historie, det er ikke en av de få gangene, de gjør denne type ting hele tiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

 

Dette skjer hele tiden, ikke bare med Nintendo. Og selv om de tjener penger på dette produktet, er det veldig sannsynlig at de tjener langt mer penger på å legge så mye ressurser som mulig inn i DS og Switch. 

Lenke til kommentar

 

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

 

Se på nintendos historie, det er ikke en av de få gangene, de gjør denne type ting hele tiden.

 

AtW

 

Jeg og veit at Nintendo har en historie for å skape ekstra etterspørsel etter sine produkter ved å produsere mindre en hva markedet ønsker. Men det funker jo bare om de fortsatt har en produksjon på den varen? Forklar meg hvordan Nintendo skal tjene noe på å skape økt etterspørsel etter en vare dem har sluttet å produsere?

Lenke til kommentar

 

 

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

 

Se på nintendos historie, det er ikke en av de få gangene, de gjør denne type ting hele tiden.

 

AtW

 

Jeg og veit at Nintendo har en historie for å skape ekstra etterspørsel etter sine produkter ved å produsere mindre en hva markedet ønsker. Men det funker jo bare om de fortsatt har en produksjon på den varen? Forklar meg hvordan Nintendo skal tjene noe på å skape økt etterspørsel etter en vare dem har sluttet å produsere?

 

 

Søk på "limited edition", og les litt om hvorfor (noen bedrifter mener) det fungerer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du hadde ikke noe svar på hvordan nintendo skal tjene mere på å stoppe produksjonen av en vare som allerede er utsolgt nei.

 

Jeg er bare litt lei av å poste de samme lenkene i tråd etter tråd om akkurat samme tema, når det er ganske lett å finne ut selv. Folk vet jo at limited edition finnes, hvorfor er dere så utrolig sjokkert over at bedrifter mener de kan tjene penger på det? Dere ser jo med egne øyne at det gjøres stadig vekk?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår hvordan hvordan dette funkerer. For å ta wii, denne var utsolgt overalt. Der blei Nintendo beskyldt for å produsere mindre i mnd en de kunne solgt for å holde hypen varm og å tjene mere. Og det kan jeg gå med på at det muligens er tilfelle.

 

Men i dette tilfelle er produksjonen stoppet, og da er det ikke noe poeng i å øke hypen irundt produktet da Nintendo allerede forlengsen har solgt ut produktet. Om etterspørselen økes så hjelper ikke det på salget om det ikke finnes noe produkt å selge.

 

Eller kansje Nintendo har et hemmelig lager med 500 000 konsoller dem selger ut dyrt på ebay en etter en? :hmm::rofl: :rofl: :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår hvordan hvordan dette funkerer. For å ta wii, denne var utsolgt overalt. Der blei Nintendo beskyldt for å produsere mindre i mnd en de kunne solgt for å holde hypen varm og å tjene mere. Og det kan jeg gå med på at det muligens er tilfelle.

 

Men i dette tilfelle er produksjonen stoppet, og da er det ikke noe poeng i å øke hypen irundt produktet da Nintendo allerede forlengsen har solgt ut produktet. Om etterspørselen økes så hjelper ikke det på salget om det ikke finnes noe produkt å selge.

 

Eller kansje Nintendo har et hemmelig lager med 500 000 konsoller dem selger ut dyrt på ebay en etter en? :hmm::rofl: :rofl: :rofl:

 

Er du enig i at det finnes mange "limited edition"-produkter? Er du enig i at mange av de faktisk er limited, man får bare tak i de en viss periode, og så er det slutt, selv om de kanskje kunne solgt flere av det konkrete produktet?

 

Om ja, så burde det ikke være så vanskelig å skjønne at dette er en taktikk selskaper faktisk benytter seg av.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg tror du misforstår hvordan hvordan dette funkerer. For å ta wii, denne var utsolgt overalt. Der blei Nintendo beskyldt for å produsere mindre i mnd en de kunne solgt for å holde hypen varm og å tjene mere. Og det kan jeg gå med på at det muligens er tilfelle.

 

Men i dette tilfelle er produksjonen stoppet, og da er det ikke noe poeng i å øke hypen irundt produktet da Nintendo allerede forlengsen har solgt ut produktet. Om etterspørselen økes så hjelper ikke det på salget om det ikke finnes noe produkt å selge.

 

Eller kansje Nintendo har et hemmelig lager med 500 000 konsoller dem selger ut dyrt på ebay en etter en? :hmm::rofl: :rofl: :rofl:

 

Er du enig i at det finnes mange "limited edition"-produkter? Er du enig i at mange av de faktisk er limited, man får bare tak i de en viss periode, og så er det slutt, selv om de kanskje kunne solgt flere av det konkrete produktet?

 

Om ja, så burde det ikke være så vanskelig å skjønne at dette er en taktikk selskaper faktisk benytter seg av.

 

AtW

 

Med Limitied editioner så kommer de  gjerne ut sammtidig som hovedproduktet med litt ekstra innhold produsert i et mindre antall. Et produkt blir ikke limitid edition fordi dem stopper produksjonen av dem. Dette er to vidt forskjellige saker.

 

Og du klarer ikke å svare på hvordan skal Nintendo tjene på at et produkt blir dyrere når dem har stoppet produksjonen. Om prisen økes til det dobbelte så hjelper det jo ingenting når dem har 0 gjenstander av det produktet åselge.

Lenke til kommentar

 

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

 

Se på nintendos historie, det er ikke en av de få gangene, de gjør denne type ting hele tiden.

 

AtW

 

Hva mener du? Kutter de ut all fremtidig produksjon av et svært populært produkt hele tiden?

 

 

Jeg og veit at Nintendo har en historie for å skape ekstra etterspørsel etter sine produkter ved å produsere mindre en hva markedet ønsker. Men det funker jo bare om de fortsatt har en produksjon på den varen? Forklar meg hvordan Nintendo skal tjene noe på å skape økt etterspørsel etter en vare dem har sluttet å produsere?

 

Søk på "limited edition", og les litt om hvorfor (noen bedrifter mener) det fungerer.

 

AtW

 

Dette har vi diskutert i en annen tråd, AtW. Der påpekte jeg at LE stort sett er billige nye produkter, eller forholdsvis billige modifiseringer av eksisterende produkter. I dette tilfellet er det et helt nytt produkt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Det virker som flertallet i hvert fall er enige om at Nintendo ville vært tjent med å fortsette produksjonen :) Jeg greier ikke helt å se at denne konkurrerer med nyere konsoller all den tid dette er teknisk sett steinalderteknologi med mye nostalgi som nok treffer en mer voksen gruppe som vokste opp ned NES og SNES, fremfor den yngre garde som søker mot det som er nytt og kult :)

Lenke til kommentar

Det virker som flertallet i hvert fall er enige om at Nintendo ville vært tjent med å fortsette produksjonen :) Jeg greier ikke helt å se at denne konkurrerer med nyere konsoller all den tid dette er teknisk sett steinalderteknologi med mye nostalgi som nok treffer en mer voksen gruppe som vokste opp ned NES og SNES, fremfor den yngre garde som søker mot det som er nytt og kult :)

Nå er det vel mye som tilsier at de når nettopp nye kundergrupper. Har du data som skulle tilsi noe annet?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror du misforstår hvordan hvordan dette funkerer. For å ta wii, denne var utsolgt overalt. Der blei Nintendo beskyldt for å produsere mindre i mnd en de kunne solgt for å holde hypen varm og å tjene mere. Og det kan jeg gå med på at det muligens er tilfelle.

 

Men i dette tilfelle er produksjonen stoppet, og da er det ikke noe poeng i å øke hypen irundt produktet da Nintendo allerede forlengsen har solgt ut produktet. Om etterspørselen økes så hjelper ikke det på salget om det ikke finnes noe produkt å selge.

 

Eller kansje Nintendo har et hemmelig lager med 500 000 konsoller dem selger ut dyrt på ebay en etter en? :hmm::rofl: :rofl: :rofl:

 

Er du enig i at det finnes mange "limited edition"-produkter? Er du enig i at mange av de faktisk er limited, man får bare tak i de en viss periode, og så er det slutt, selv om de kanskje kunne solgt flere av det konkrete produktet?

 

Om ja, så burde det ikke være så vanskelig å skjønne at dette er en taktikk selskaper faktisk benytter seg av.

 

AtW

 

Med Limitied editioner så kommer de  gjerne ut sammtidig som hovedproduktet med litt ekstra innhold produsert i et mindre antall. Et produkt blir ikke limitid edition fordi dem stopper produksjonen av dem. Dette er to vidt forskjellige saker.

 

Og du klarer ikke å svare på hvordan skal Nintendo tjene på at et produkt blir dyrere når dem har stoppet produksjonen. Om prisen økes til det dobbelte så hjelper det jo ingenting når dem har 0 gjenstander av det produktet åselge.

 

 

Det kan være det, det kan ikke være det, det varierer.

 

De (tror) de tjener på det fordi 1. Folk kjøper mer av produktet om de er redd for at det blir tomt, dvs, folk hadde ikke vært like ivrig på å kjøpe classicen om det var en milliard å få tak i. 2. Det gjør at folk er ivrigere på å få tak i neste nintendo-produkt, fordi de vet det er vanskelig. 3. Nintendo får rykte på seg å være eksklusivt og noe "alle vil ha".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette må være en av få ganger en produsent har skrudd av kranen når folket vil ha mer, mye mer. Idiotisk PR-messig og allerede nå ser vi at prisene på brukte classic mini begynner å bli høye på en del nettauksjoner. Kan ikke se for meg at Nintendo ikke har ressurser til å produsere flere, men mindre det er snakk om et tapsprosjekt, noe jeg tviler på.

 

Se på nintendos historie, det er ikke en av de få gangene, de gjør denne type ting hele tiden.

 

AtW

 

Hva mener du? Kutter de ut all fremtidig produksjon av et svært populært produkt hele tiden?

 

 

Jeg og veit at Nintendo har en historie for å skape ekstra etterspørsel etter sine produkter ved å produsere mindre en hva markedet ønsker. Men det funker jo bare om de fortsatt har en produksjon på den varen? Forklar meg hvordan Nintendo skal tjene noe på å skape økt etterspørsel etter en vare dem har sluttet å produsere?

 

Søk på "limited edition", og les litt om hvorfor (noen bedrifter mener) det fungerer.

 

AtW

 

Dette har vi diskutert i en annen tråd, AtW. Der påpekte jeg at LE stort sett er billige nye produkter, eller forholdsvis billige modifiseringer av eksisterende produkter. I dette tilfellet er det et helt nytt produkt.

 

 

Hvordan er dette ikke et "billig nytt produkt"? Dessuten er det masse produkter som ikke oppfyller kravene dine som produseres i begrenset opplag.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det virker som flertallet i hvert fall er enige om at Nintendo ville vært tjent med å fortsette produksjonen :) Jeg greier ikke helt å se at denne konkurrerer med nyere konsoller all den tid dette er teknisk sett steinalderteknologi med mye nostalgi som nok treffer en mer voksen gruppe som vokste opp ned NES og SNES, fremfor den yngre garde som søker mot det som er nytt og kult :)

Nå er det vel mye som tilsier at de når nettopp nye kundergrupper. Har du data som skulle tilsi noe annet?

 

De treffer garantert mange grupper med nylanseringa og, men tipper du vil ha en større andel godt voksne som kjøper den sammenligna med de nye konsollene :) Har ingen tall, bare gjetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...