Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er godt spillet får litt oppmerksomhet i (spill)media. Er spent på hvor lang tid det tar før alle "alpha slot-ene" er borte. De forsvinner garantert så fort dogfighting modulen kommer, dersom det fortsatt er noen igjen til den kommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har de sagt noe om at du kan stikke innom barer på romstasjoner og store skip og få oppdrag ansikt-til-ansik ala Mass Effect, eller er det kun via en konsoll på skipet eller noe?

 

Og jeg håper på mest mulig Freespace-oppdrag og minst mulig Freelancer.

 

Ja, det blir landing på planeter og snakking med NPC-er og spillere i barer o.l. Mellom 450-460 landingssteder er planlagt i første versjon. Man kan også borde romstasjoner og andre skip. Så her blir det mye FPS også!

 

 

Ikke forstått dette helt, men er det en versjon ute allerede?

 

Det som er tilgjengelig nå er Hangarmodulen, som er en pre-alfaversjon de bygger ut hele tiden med mer innhold og feilfikser. Foreløpig kan du bare rusle rundt i hangaren din og se på skipene dine utvendig og innvendig. Det er noen andre ting der også, bl.a. en valgfri buggy-bil som du kan bruke til å kjøre rundt i hangaren.

 

Når alfaversjonen (også kalt The Dogfighting Module) kommer rundt juletider så kan du fly skipet ut av hangaren og skyte på andre spillere.

 

Senere neste vår kommer en sosialmodul (The Social Module) hvor du kan prate med andre, invitere andre spillere inn i din hangar, besøke barer og prate med folk der, fly sammen med dem hvis skipet ditt har plass til flere, o.l.

 

Deretter kommer en alfa av Squadron 42, som er enspillerversjonen (men du kan fly med venner der også), og på slutten av 2014 betaversjonen av Star Citizen-universet (online-delen).

 

Star Citizen vil altså bygges ut i små steg på denne måten, helt til det er ferdig utviklet. Og alt er nedlastbart for dem som har kjøpt en pakke med alfa/beta-aksess. :)

Endret av Prognatus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, det blir landing på planeter og snakking med NPC-er og spillere i barer o.l. Mellom 450-460 landingssteder er planlagt i første versjon. Man kan også borde romstasjoner og andre skip. Så her blir det mye FPS også!

 

 

 

Det som er tilgjengelig nå er Hangarmodulen, som er en pre-alfaversjon de bygger ut hele tiden med mer innhold og feilfikser. Foreløpig kan du bare rusle rundt i hangaren din og se på skipene dine utvendig og innvendig. Det er noen andre ting der også, bl.a. en valgfri buggy-bil som du kan bruke til å kjøre rundt i hangaren.

 

Når alfaversjonen (også kalt The Dogfighting Module) kommer rundt juletider så kan du fly skipet ut av hangaren og skyte på andre spillere.

 

Senere neste vår kommer en sosialmodul (The Social Module) hvor du kan prate med andre, invitere andre spillere inn i din hangar, besøke barer og prate med folk der, fly sammen med dem hvis skipet ditt har plass til flere, o.l.

 

Deretter kommer en alfa av Squadron 42, som er enspillerversjonen (men du kan fly med venner der også), og på slutten av 2014 betaversjonen av Star Citizen-universet (online-delen).

 

Star Citizen vil altså bygges ut i små steg på denne måten, helt til det er ferdig utviklet. Og alt er nedlastbart for dem som har kjøpt en pakke med alfa/beta-aksess. :)

 

Takk for en god oppsummering! Skal holde øye med dette og se om jeg hiver meg på rundt juletider. Har ikke funnet noen skikkelige spill av denne typen siden jeg spilte Freespace (og Tachyon?) for mange herrens år siden, så dette kan bli bra.

Lenke til kommentar

 

Takk for en god oppsummering! Skal holde øye med dette og se om jeg hiver meg på rundt juletider. Har ikke funnet noen skikkelige spill av denne typen siden jeg spilte Freespace (og Tachyon?) for mange herrens år siden, så dette kan bli bra.

 

Bare hyggelig! Jeg hoppet bukk over hele konsoll-tiden og har ventet på et PC-spill som dette siden slutten av 90-tallet. Det er MANGE slike gamle gubber som meg i Star Citizen og gjennomsnittsalderen er nok en god del høyere enn i mange andre spill, selv om mange unge har kommet til i den senere tid. Sist jeg så en statistikk på alder på dem som hadde registrert seg, var vel for omtrent seks måneder siden eller så tipper jeg, og da var gjennomsnittsalderen over 30 år.

 

Star Citizen blir veldig bra, tror jeg. Det vil fange opp flere forskjellige sjangre også - ikke bare være en romsimulator. De som vil kan få meske seg med FPS ved å borde romstasjoner og andre skip, eller slåss med andre nede på planeter. Det blir SIM-system for dem som ønsker det, hvor du kan drive fabrikker og business, og da må du f.eks. passe på at arbeiderne er fornøyd og at fabrikken får råvarer. Det blir EVENTYR der du kan utforske galaksen og møte fremmede raser o.l. ROLLESPILL får man også rikelig av hvis man ønsker det, og STRATEGI/TAKTIKK er også planlagt ved at man kan være flåtekommandør og styre en rekke skip samtidig fra et kommandoskip.

 

Dessuten er det sosiale lagt stor vekt på. Man kan prate med NPC-er eller vanlige spillere, og teknologi for å oveføre dine ansiktsuttrykk til spillet (dersom du har webkamera) kommer på plass i første version. NPC-er skal dessuten ha "motion capture" (bevegelsesfanging?) på alle bevegelser.

 

For å nevne noe.

 

Chris Roberts' mål på sikt er å lage Second Life i verdensrommet. Så man kan forvente seg boliger, vanlige jobber (for sivile), rekreasjoner/underholdning, romantikk/giftermål, osv. i senere utvidelser av online-delen. Universet vil bli større og større, med flere plasser å oppsøke og flere mennesker å prate med. For ikke å snakke om flere stjernesystemer, flere planeter, flere fremmede raser, flere hendelser/muligheter, osv. :)

 

Vi kjenner noen få hendelser som vil skje etter at spillet er lansert. Bl.a. at fienden, Vanduul, vil angripe vårt solsystem (Sol) og Jorden; at stjernen i Tyrol-systemet vil gå supernova og mange mennesker trenger å reddes; og en epidemi i Oso-systemet vil trenge medisiner. Lignende hendelser vil oppstå med jevne mellomrom.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Det blir ikke abonnement/månedlig betaling, kun engangsbetaling for spillpakken som inneholder både enspillerversjonen Squadron 42 og Star Citizen MMO-delen. Man behøver ikke spille begge deler, med de fleste vil vel forsøke seg i begge.

 

DLC-er blir det ikke noe av, så vidt jeg vet. Meningen er å legge til gratis innhold konstant til MMO-delen, omtrent hver 14.dag eller så. Derfor blir det heller ikke vanlige versjoner en gang i året el.l. Spillet blir oppdatert hele tiden med nye stjernesystemer, skip, og annet innhold.

 

Derimot blir det mikrotransaksjoner i spillet. For å komme deg rundt trenger du drivstoff til romskipet, våpen, missiler, ammunisjon, og evt. kjøpe last. Når du skal lande må du betale landingsavgift. Når du selger lasten betaler du skatt. Dessuten bør både skip, tilleggsutstyr, og last, være forsikret. Hvis ikke kan du stå uten skip og må ta jobb som skytter på en annens skip for å tjene penger til eget skip igjen.

 

Men ingen av mikrotransaksjonene vil bli dyre, og du får normalt nok av Imperials til å betale disse gjennom vanlig spilling. Hvis du ikke har så mye tid å spille for å tjene imperials, er det en (begrenset) mulighet til å betale inn dollar på egen konto.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Det blir ikke abonnement/månedlig betaling, kun engangsbetaling for spillpakken som inneholder både enspillerversjonen Squadron 42 og Star Citizen MMO-delen. Man behøver ikke spille begge deler, med de fleste vil vel forsøke seg i begge.

 

DLC-er blir det ikke noe av, så vidt jeg vet. Meningen er å legge til gratis innhold konstant til MMO-delen, omtrent hver 14.dag eller så. Derfor blir det heller ikke vanlige versjoner en gang i året el.l. Spillet blir oppdatert hele tiden med nye stjernesystemer, skip, og annet innhold.

 

Derimot blir det mikrotransaksjoner i spillet. For å komme deg rundt trenger du drivstoff til romskipet, våpen, missiler, ammunisjon, og evt. kjøpe last. Når du skal lande må du betale landingsavgift. Når du selger lasten betaler du skatt. Dessuten bør både skip, tilleggsutstyr, og last, være forsikret. Hvis ikke kan du stå uten skip og må ta jobb som skytter på en annens skip for å tjene penger til eget skip igjen.

 

Men ingen av mikrotransaksjonene vil bli dyre, og du får normalt nok av Imperials til å betale disse gjennom vanlig spilling. Hvis du ikke har så mye tid å spille for å tjene imperials, er det en (begrenset) mulighet til å betale inn dollar på egen konto.

Høres bra ut. Kan ikke se annet enn at dette blir ett sikkert kjøp.

Lenke til kommentar

Åja, jeg glemte å nevne at disse hendelsene som oppstår ikke er av den typen som MÅ løses, slik at du må stå opp midt på natten og løse dem i full fart ellers mister du sjansen til trofé, det gylne skinn, svigermors gunst, el.l. Hahaha. Hendelsene er helt frivillig å respondere på. Hvis du driver en fabrikk, eller graver etter gull på en asteroide, og ikke har tid til å redde folk fra supernovaer, så behøver du ikke gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...