Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Er dere mange nordmenn som har samlet dere her? Hadde vært gøy å ha noen andre norske å spille med. *Sjekker ut Imperium*

Imperium er vel den guilden med flest nordmenn, på min venneliste har jeg 17 andre nordmenn. Jeg har også snakket med ledelsen der så nå får vi vårt eget sub-forum snart også :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imperium er vel den guilden med flest nordmenn, på min venneliste har jeg 17 andre nordmenn. Jeg har også snakket med ledelsen der så nå får vi vårt eget sub-forum snart også :)

 

Høres bra ut det (:

Imperium virker tilsynelatende veldig godt organisert og seriøst.

Lenke til kommentar

Fant ut at de skal til Gamescom i år. Noe jeg også skal.

Lurer på om de har planlagt å vise fram noe nytt.

/sjalu

De skal vise fram Hangar Module der, og som jeg forstår det, får gjestene prøve den der nede. Blir sikkert noe mer også.

Lenke til kommentar

De har leid en restaurant for en kveld også, der backers kan få inngang, med begrenset antall plasser.

Ikke at det betyr så mye for meg, jeg er mest gira på å se noe nytt ifra spillet, og eventuelt prøve det ut.

 

Men får se, om det blir lang kø, er det endel annet som pågår også. Er jo ikke akkurat liten messe dette.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å lese meg opp om hvordan spillet er tenkt i forhold til dette med Pay2Win

 

Jeg fant følgende sitat fra Chros Roberts:

NO Pay2Win - You should never be able to buy anything with real money that you can't buy in with in game credits. Once fully live SC in-game items will only be purchasable with in-game credits. There will even be some items you can ONLY earn by playing / flying missions. All you will be able to spend money on that is gameplay related would be buying some in-game credits as you don't want or don't have enough time to earn the credits you need for your contemplated purchase. We'll cap purchase of in-game credits to avoid someone unbalancing the game / economy. Finally as I point out above skill will always play a factor - there will be no "magic spaceship of death" that will sweep all before it, so while you may have bought a more expensive spaceship / weapon a better pilot can still beat you (this is where people with lots of time get an advantage as they'll have spent a lot more time honing their combat skills!)

Kilde: https://forums.rober...ions-faq#latest

 

Jeg har troen på SC blir et fett spill, men dette liker jeg ikke å lese. Jeg tilhører den spillerbasen som ikke har for mange timer i døgnet/uka. Det blir sjelden mer enn noen få timer i løpet av en uke til spill, om det. Likevel synes jeg lite om å kunne kjøpe seg til fremgang i spill. Man kan argumentere for at det er like urettferdig at noen kan spille 8+ timer om dagen, og jeg er ikke helt uenig i det, men det er en forskjell på det og bruke penger for å slippe. Om et spill er gøy, spiller man derfor. Om jeg må bruke mer penger for å kunne spille på lik linje med andre er ikke spillet for meg.

 

Jeg skulle helst sett at det ikke var mulig å få noe annet enn kosmetiske ting for ekte penger. Her tyder ting på at man til og med skal få kjøpt in-game credit for pengene. Selv med cap kan jeg ikke skjønne annet enn at dette vil føre noe ubalanse.

 

Det ligger naturlig for de fleste å konkurrere med andre spillere, uavhengig om man spiller mot eller sammen med andre. Selv i et singelplayer spill føler jeg det blir helt feil å kjøpe fordeler for ekte penger.

 

Mange har forskjellige definisjoner av hva P2W er. Min er veldig enkel:

Om en spiller kan få en fordel av å bruke penger i spillet er det P2W.

 

Motargumentet er gjerne at den med best skills fortsatt vil vinne i en "duell". Men dette argumentet forutsetter at den med mest penger ikke har skills. Noe som ofte viser seg å være helt feil. Chris Roberts argumenterer for de med lite tid, eller lite penger, men hva de som har masse av begge deler? Jeg vil nødig møte en av dem i en duell...

 

Veldig tidlig i prosessen var Chris Roberts ivrig med å få frem at spillet ikke skulle ha noen form for Pay2Win. Han peker til World of Tanks og forklarer at det er en modell som fungerer bra, men det er en vesentlig forskjell: I WoT er det hver enkelt runde som teller, hvor tankser møtes i sin egen tier. Om spillere har kjøpt en tanks betyr da egentlig lite, siden hver tanks er balansert mot andre tanks i samme tier. I SC vil det være ganske annerledes...

Lenke til kommentar

Er dere mange nordmenn som har samlet dere her? Hadde vært gøy å ha noen andre norske å spille med. *Sjekker ut Imperium*

 

Jeg har på ingen måte oversikt enda over hvor mange Nordmenn som er med i Imperium, annet enn meg selv, Heradon og gorgonplex. Men jeg har sett flere nordmenn på forumet og jeg driver og overtaler venner og bekjente til å bli med i Imperium.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Vi har nå ordnet vårt eget subforum i Imperium i dag. Alle nordmenn som er medlem av Imperium vil få tilgang til våres norske divisjon. Før du melder deg inn vær sikker på at Imperium er den guilden du er ute etter. Om du ønsker å jakte på alle og er i krig med UEE (United Empire of Earth), da burde kanskje finne deg en dedikert piratguild. I de siste dagene har vi rekruttert en god del nordmenn, og antall nordmenn stiger for hver dag. Vi er minst 20 nordmenn i Imperium.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

Jeg har forsøkt å lese meg opp om hvordan spillet er tenkt i forhold til dette med Pay2Win

 

Jeg fant følgende sitat fra Chros Roberts:

 

Kilde: https://forums.rober...ions-faq#latest

 

Jeg har troen på SC blir et fett spill, men dette liker jeg ikke å lese. Jeg tilhører den spillerbasen som ikke har for mange timer i døgnet/uka. Det blir sjelden mer enn noen få timer i løpet av en uke til spill, om det. Likevel synes jeg lite om å kunne kjøpe seg til fremgang i spill. Man kan argumentere for at det er like urettferdig at noen kan spille 8+ timer om dagen, og jeg er ikke helt uenig i det, men det er en forskjell på det og bruke penger for å slippe. Om et spill er gøy, spiller man derfor. Om jeg må bruke mer penger for å kunne spille på lik linje med andre er ikke spillet for meg.

 

Jeg skulle helst sett at det ikke var mulig å få noe annet enn kosmetiske ting for ekte penger. Her tyder ting på at man til og med skal få kjøpt in-game credit for pengene. Selv med cap kan jeg ikke skjønne annet enn at dette vil føre noe ubalanse.

 

Det ligger naturlig for de fleste å konkurrere med andre spillere, uavhengig om man spiller mot eller sammen med andre. Selv i et singelplayer spill føler jeg det blir helt feil å kjøpe fordeler for ekte penger.

 

Mange har forskjellige definisjoner av hva P2W er. Min er veldig enkel:

Om en spiller kan få en fordel av å bruke penger i spillet er det P2W.

 

Motargumentet er gjerne at den med best skills fortsatt vil vinne i en "duell". Men dette argumentet forutsetter at den med mest penger ikke har skills. Noe som ofte viser seg å være helt feil. Chris Roberts argumenterer for de med lite tid, eller lite penger, men hva de som har masse av begge deler? Jeg vil nødig møte en av dem i en duell...

 

Veldig tidlig i prosessen var Chris Roberts ivrig med å få frem at spillet ikke skulle ha noen form for Pay2Win. Han peker til World of Tanks og forklarer at det er en modell som fungerer bra, men det er en vesentlig forskjell: I WoT er det hver enkelt runde som teller, hvor tankser møtes i sin egen tier. Om spillere har kjøpt en tanks betyr da egentlig lite, siden hver tanks er balansert mot andre tanks i samme tier. I SC vil det være ganske annerledes...

 

 

Hjelper fint lite å kjøpe til seg bedre skip. Akkurat nå er skip billige, og man får bare standard utstyr på skipene. Når du får bedre skip vil du nok også prøve deg i farligere områder. Risikoområder over nivå 5 vil ikke forsikringene dekke tap. Da blir det fort dyrt om du skal kjøpe et skip som koster over 400$ med standard utstyr. Jo større skip du betaler for jo flere folk trenger du for bemanne det. Det er ikke noe vits å kjøpe et stort skip om du ikke har råd til NPC eller har venner som kan sitte på. Uansett får du ikke kjøpt større skip enn Idris Corvette, og Idris Corvette (Sivil) vi være i salg fra 31 Juli. Prisen vil være på drøye 5000$.

Lenke til kommentar

Følger daglig med på RSI siden, og ett av ukens store høydepunkt er Wingmans Hangar. Selv er jeg litt for ung til å ha vært borti WC, men det som gjorde at jeg ble solgt under KS kampanjen var Freelancer (spillet). Jeg hadde aldri hørt om Chris Roberts før, og navn har aldri vært min greie, men så mange timer som jeg har kost meg med Freelancer, så var det nok for meg. Har i ettertid forstått at CR er et relativt stort navn i spillindustrien, og angrer foreløbig ikke på at jeg har kastet endel penger i hans retning.

 

Så er det bare å håpe at kortet og T-skjorten kommer i posten snart, og gleder meg veldig til Hangar module i august. Dessuten er det snart siste fredag i måneden, og for subscribers betyr det ny Jump Point!

Lenke til kommentar

Jeg ønsket meg et x2/x3 i en multiplayer-setting. Nå ser det ut som dette blir nettopp det.

 

Flott at de har ambisjoner om å dytte grenser. Jeg for min del vil forsøke å holde bena plantet på jorden inntil spillet kommer ut. Star Citizen er absolutt et viktig spill for sin sjanger og det er et flaggskip for 'crowdfunding' av videospill.

Lenke til kommentar

Hjelper fint lite å kjøpe til seg bedre skip. Akkurat nå er skip billige, og man får bare standard utstyr på skipene. Når du får bedre skip vil du nok også prøve deg i farligere områder. Risikoområder over nivå 5 vil ikke forsikringene dekke tap. Da blir det fort dyrt om du skal kjøpe et skip som koster over 400$ med standard utstyr. Jo større skip du betaler for jo flere folk trenger du for bemanne det. Det er ikke noe vits å kjøpe et stort skip om du ikke har råd til NPC eller har venner som kan sitte på. Uansett får du ikke kjøpt større skip enn Idris Corvette, og Idris Corvette (Sivil) vi være i salg fra 31 Juli. Prisen vil være på drøye 5000$.

Litt usikker på hva du forsøker få frem her. Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg fullstendig inn i alt av spillets mekanikk.

 

Poenget mitt er at om to spillere som er like gode møtes, og den ene har brukt penger på bedre utstyr, vil han/hun ha en fordel av dette? Hvis svaret på dette er ja (og alt jeg leser tyder på det), så er det et ganske stort minus for min del. Det spiller da egentlig liten rolle om prisene er høye eller lave. Alle spill som tillater en fordel ved å bruke penger er P2W for min del.

 

Men ettersom det ser ut til å bare være et fåtall som er bekymret, får jeg inderlig håpe at jeg har misforstått noe. :)

Lenke til kommentar

Hvis to spillere er nøyaktig like gode og en har bedre utstyr enn den andre, så er det ganske rimelig å anta at den som har best utstyr har større vinnersjanser siden ferdighetene ikke utgjør noen forskjell. Tilsvarende, hvis en med lavere ferdigheter har godt utstyr og den andre har dårligere utstyr men er svært flink, så kan den flinke utmanøvrere den andre og således få overtaket i kampen.

 

Dette betyr at man ikke kan kjøpe seg til seier helt uten videre. Man må også ha erfaring nok til å kunne bruke utstyr effektivt i kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å lese meg opp om hvordan spillet er tenkt i forhold til dette med Pay2Win

 

Jeg fant følgende sitat fra Chros Roberts:

 

Kilde: https://forums.rober...ions-faq#latest

 

Jeg har troen på SC blir et fett spill, men dette liker jeg ikke å lese. Jeg tilhører den spillerbasen som ikke har for mange timer i døgnet/uka. Det blir sjelden mer enn noen få timer i løpet av en uke til spill, om det. Likevel synes jeg lite om å kunne kjøpe seg til fremgang i spill.

 

---snip---

 

Du får ingen fordeler gjennom å betale som du ikke kan få gjennom vanlig spilling. I tillegg vil det være et tak på hvor mye ekte penger man kan bruke hver måned. I tillegg finnes det ikke noen "ultimate outfit" som sikrer deg et positivt utfall av dogfighting spillet - dogfighting og taktikk følger en "stein-saks-papir"-modell hvor ikke den med det dyreste stæsjet nødvendigvis vinner.

 

Ikke er det noen form for karakter-levels heller - til syvende og sist er det dine ferdigheter som pilot som avgjør.

 

At du hverken har tid til å spille, eller penger til å kjøpe litt stæsj, er jo i grunn ditt problem og ikke noe det er rettferdig å projisere over på andre og kreve de skal forholde seg til. Ikke forvent at det skal taes hensyn til casual gamers i et så omfattende og immersivt spill som dette, og at du med bare et par timers spilletid i uka skal kunne konkurrere på samme nivå i en dogfight med de som bruker tid på å bli gode piloter. Vil du bli god og ha framgang i det, må du nok bruke litt tid på det.

 

Jeg tror det beste å gjøre for P2W-hylekoret, er å vente til spillet kommer og ut og faktisk se hvordan de har balansert det hele. Jeg er ikke bekymret for å bli gruset av 12-åringer med uinnskrenket tilgang til pappas kredittkort.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Du får ingen fordeler gjennom å betale som du ikke kan få gjennom vanlig spilling. I tillegg vil det være et tak på hvor mye ekte penger man kan bruke hver måned. I tillegg finnes det ikke noen "ultimate outfit" som sikrer deg et positivt utfall av dogfighting spillet - dogfighting og taktikk følger en "stein-saks-papir"-modell hvor ikke den med det dyreste stæsjet nødvendigvis vinner.

 

Ikke er det noen form for karakter-levels heller - til syvende og sist er det dine ferdigheter som pilot som avgjør.

Men om to spillere møtes til kamp med like ferdigheter, med like mye tid investert i spillet, men den ene har i tillegg kjøpt noe ekstra utstyr, vil jo det kunne gi en fordel over den som ikke har det?

 

Stein-saks-papir er greit nok det, men om begge har saks vinner kanskje den skarpeste saksen? (dårlig metafor, men tror budskapet kommer gjennom...)

 

Taket på hvor mye penger man kan kunne bruke tolket jeg til å kun gjelde hvor mye in-game currency man kunne kjøpe. Utstyr og skip derimot virker ganske fritt, som i praksis kan bety at de som sitter å gamer hele dagen ikke bare har en fordel av erfaring, men også kan spytte i litt kroner for å få ytterligere fordeler. De jeg kjenner som legger mest penger i spill er også de med mest tid til spill. Chris Roberts virker å ha en oppfatning av at det er motsatt. Har man lite tid til spill, vil man kanskje heller ikke spytte i for mye kroner, da det blir dyrt for lite tid. Mye penger over lang tid derimot...

 

Det blir spennende å se hvordan dette blir i praksis.

 

For ordens skyld får jeg understreke at jeg ikke er så bekymret som det kan fremstå her, men jeg synes det er en interessant diskusjon og problemstilling som få har løst på en tilfredsstillende måte. Nå er jo ikke dette et MMO i klassisk forstand, så bekymringen er sånn sett kanskje grunnløs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...