Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Husk også at spillet først og fremst fokuserer på PvE, med noen PvP-elementer, og er delt inn i ulike sikkerhetssoner. Du velger selv hvor mye PvP du vil delta i når du er i hi-sec, og vilkårlige drap i hi-sec-områder utløser store politijakter og bounties på hodet til gjerningspersonen.

 

Om du ikke har lyst til å treffe andre menneskelige spillere, er det bare å sette PvP-slideren til null og holde seg mest mulig i hi-sec sektorer.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Heradon Hvordan ser Imperium på (1) spilling med folk fra andre guilds/squadrons/fleets og (2) piratvirksomhet med andre kontoer? Det hadde vært litt gøy å være pirat, men jeg vil nok ha en lovlydig karakter med fokus på militær evt. handel.

 

@XmasB Jeg er personlig ikke redd for problemer med P2W. Klart om noen har ufattelig mye tid og penger så kanskje de får en fordel av det, men det er forsåvidt greit for min del. Siden spillere utgjør så liten del av det totale universet tror jeg RSI/CI er i stand til å balansere ut dette uten store problemer. Feks BF3 som heg har spilt mye har gir deg muligheten til å unlocke alle våpen og attachments ved hjelp av penger. Dette gir i mine øyne nær ingen fordel. Det vil alltid være noen som har spilt litt mer og som er litt flinkere uansett så sant du spiller så lite at du har behov for å putte inn penger. Om man spiller mye tror jeg at man ikke har behov for å legge inn (så mye) penger i spillet siden man kan kjøpe seg det man trenger. Tiden vil uansett vise hvordan det blir, og jeg tror de vil balansere ut unødvendige ujevnheter.

 

@Brawler tror dette blir kanonbra med litt handel fra X-serien og action fra de gamle CR-spillene.

Lenke til kommentar

@Heradon Hvordan ser Imperium på (1) spilling med folk fra andre guilds/squadrons/fleets og (2) piratvirksomhet med andre kontoer? Det hadde vært litt gøy å være pirat, men jeg vil nok ha en lovlydig karakter med fokus på militær evt. handel.

 

1. Vi har ikke noe regler i mot det, så det er bare å henge med folk fra andre guilds.

 

2. Det tror jeg ikke du burde nevne. Å være pirat strider i mot reglene.Men det er lov å borde fiendtlig fartøy i Imperium. Har du en annen account, trenger du ikke nevne at det er en pirat-account. Bare vær sikker på at du ikke angriper guildmedlemmer, og andre pact medlemmer så går det nok helt fint. Jeg har lyst til å teste ut piratvirksomhet selv.

Lenke til kommentar

Å angripe eget guild eller andre guilds man samarbeider med er selvfølgelig utelukket :-) Samtidig er det trist å ikke kunne prøve ut aspekter av spillet. Hadde mer PvE-piratvirksomhet i tankene. Siden spillet er så langt unna er det litt vanskelig å se for seg hvordan det blir. Er stort sett mest glad i å holde meg innenfor loven i alle spill og heller straffe dem som ikke gjør det og hadde sett for meg det samme i SC.

 

Edit: Det kan forsåvidt hende at bording av fientlige fartøyer tilfredsstiller pirat-lysten. Det er boardingen, ikke smuglingen som virker mest interessant. Det kan feks hende at å boarde noen pirater kan være løsningen.

Endret av oyvindhauge
Lenke til kommentar

Roberts har sagt at han er fan av Demon's Souls (og jeg antar også Dark Souls), og har nevnt multiplayer delen flere ganger. Har selv klokka inn uhorvelig mange timer i disse spillene. Der er det et bra matchmaking system med "level range" som Star Citizen kommer til å ha likhetstrekk med. Da uten noe level del, men på en annen måte som vi foreløpig ikke vet noe om.

 

En annen ting her, er at det ikke er noen klar definisjon på hva det vil si å "vinne" i SC. Også verdt å huske på at hvis du setter opp en privat server så kan du gjøre akkurat hva du vil. Sikkert fin måte å teste ut ting på. Også har du PvP-slideren som Distressor nevner.

 

Imperium ser ut som en bra virksomhet. MEN, usikker på medlemskap. "Lone wolf explorer" er neppe guild material. ;)

Dessuten gjerne greit å bestemme seg etter at en har fått klokka inn et par timer i spillet.

 

Noen andre utenom lain som skal til Gamescom? Vurderer å ta turen selv, men synes det er rimelig sugent å reise alene.. Jeg trenger noen geeky venner tror jeg, lol.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper de gjør enkelt å sende inn bilder/video/feilrapporter i alfaen og fremover mot utgivelsen. Helst kanskje bare en enkel knapp inne i spillet burde sendt oss til et smart-skjema hvor vi kunne sende tilbakemeldelser direkte.

 

Finner ofte at forum ikke duger. Flere spill har benyttet seg av en slik simpel måte for tilbakemeldinger; nesten som om de ikke helt tar spillerne seriøst. Klart serveren har sikkert stats osv som kan hentes ut fra spillet på deres side fortløpende, men for annet enn det kan det være nyttig å få info fra spillerne. Får satse på at de har en plan for dette når de tillater hundre tusen spillere adgang til å teste allerede i alfaen. Det bør jo helst lagrest og gjennomgås på en oversiktelig måte, samtidig som at det klart kommer frem tendenser og gjengangere på problemer mange sliter med slik at de kjapt kan få luket disse ut til neste versjon.

 

Har ikke klart å lese meg til om de har utgitt informasjon om hvordan de planlegger å gjennomføre testingen; annet enn at det blir hangarer først, så dog-fighting alfa...

Endret av Brawler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...