Gå til innhold

USA angriper Syria nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tre spørsmål til pro-bombing-folket:

 

1. Hvordan vet dere at Assad er skyldig?

2. Hva har USA å tjene på denne bombingen?

3. Hvis Assad blir svekket, hvem vil fylle dette maktvakuumet?

Pro-Krig gjenger tenker ikke. De er som små John McCain droner.

 

De er dagens tilsvarende til Hitler-apologister i 1941.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Vel, det er vanskelig å forstå bruken av kjemiske våpen. Det eneste de kan brukes til er å skremme og om man vil bevare infrastruktur.

Ingen av delene gir noe mening i Syria p.t.

 

En teori kan være at Putin ønsket en grunn til å ruste opp i Syria.

Et kjemisk angrep vil skape et stort ønske om represalier fra USA, og det igjen gir Putin "lov" til å ruste opp i Syria. Det passer godt inn i påstandene om bånd mellom DT og Putin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det er vanskelig å forstå bruken av kjemiske våpen. Det eneste de kan brukes til er å skremme og om man vil bevare infrastruktur.

Ingen av delene gir noe mening i Syria p.t.

 

En teori kan være at Putin ønsket en grunn til å ruste opp i Syria.

Et kjemisk angrep vil skape et stort ønske om represalier fra USA, og det igjen gir Putin "lov" til å ruste opp i Syria. Det passer godt inn i påstandene om bånd mellom DT og Putin.

Det er et meget interessant perspektiv.

Lenke til kommentar

Skjønner hvorfor de gjorde det men at vi må nå leve i en verden der et annet land kan angripe militære mål og alle andre land sier det er greit menesker ble drept av et fremmed land

 

DETTE ER FEIL

I mange tusen år har vi levd i en slik verden.

I en såpass moderne og sivilisert verden vi lever i nå burde det ikke være sånn

 

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Lenke til kommentar

Dette diskuteres jo alt i to tråder, Den om skritt mot fred og seier i Syria og den om Donald Trump generelt, men for å komme med mitt innspill. (Bare svar. Jeg svarer selvsagt i denne tråden og selvom jeg alt holder på med den andre diskusjonen i to andre tråder): For det første så burde USA ha lært at alenegang skjelden eller aldri fører til noe godt. Dette ble praktisert under tidligere president George W. Bush og krigen i Irak var jo et levende bevis på hvordan alenegang og dårlige planlagte angrep kan slå helt galt ut... Det samme kan man si om Afghanistan selvom dette ikke var noe angrep hvor USA drev alenegang, men hadde støtte fra det meste av verden. Dog hadde de ingen klar plan for situasjonen etter at Al Qaida og Taliban var fjernet fra makten og resultatet ble kaos og borgerkrig. Akkurat det samme hendte etter at Muammar al-Gaddafi var fjernet fra makten i Libya. Etter disse tre fiaskoene, Afghanistan, Irak og Libya, burde jo USA vite at det ikke bare er å bombe i vei i et annet land for deretter å sende inn bakkesoldater, ta kontroll over landet, få hele folkets støtte, innføre vestlige demokrati for så å trekke seg rolig ut igjen og ingen skade er skjedd! Det har vært amerikanske soldater på bakken i Syria og nå er bombingen i gang og USA truer med å bombe igjen. Nå er alt denne krigen et kaos uten like med forskjellige nasjoner og forskjellige organisasjoner som har forskjellige ideologier og forskjellige mål og kjemper mot forskjellige parter. Noen form for seier for en enkelt part i denne krigen virker helt umulig.

 

I tillegg har meningsmålinger i lang tid vist at den amerikanske befolkningen er lei av kriger i fremmede land hvor soldater og sivile arbeidere dør og millioner av amerikanske dollar blir brukt på krigføring som er helt unødvendig for USAs sikkerhet. Akkurat som Irak ikke utgjorde noen fare for USA, akkurat som Libya ikke utgjorde noen fare for USA så utgjorde heller ikke og utgjør ikke i dag Syria noen fare for USA. Enkelt og greit så er det løgn noen Donald Trump snakker om at dette er nødvendig for USAs sikkerhet. Det eneste det fører til er at USA får enda mer hat og fiendeskap rettet mot seg enn det landet alt har. De burde heller fokusere på å avslutte og trekke seg helt ut av både Afghanistan og Irak framfor å blande seg inn i enda en krig!

Lenke til kommentar

Det jeg er mest nysjerrig på er hvorfor Trump plutselig var med på en slik snuoperasjon - og hvorfor CNN og andre medier, Angela Merkel, Erna Solberg osv. osv. osv. snur på flisa og plutselig hyller Trump og mediene samstemt plutselig kommer ut med et "narrative" (historiefortelling?), der Trump gjorde rett og flere av dem nevner at Hillary ville gjort det samme.

Det kan virke som om den 'dyp stat' konspirasjonen har fått ben å gå på. Plutselig er Trump ombord. Plutselig er Russland fienden igjen. Også for Trump. Og på samme dag får han bekreftet sin kandidat for høyesterettsjustitiarius.

Mulig jeg ser sammenhenger der ingen finnes. Men når TV2-reportere sitter og gjentar talking points CNN, BBC og Angela Merkel nettopp pushet, så blir jeg mistenksom og undrer meg.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest nysjerrig på er hvorfor Trump plutselig var med på en slik snuoperasjon - og hvorfor CNN og andre medier, Angela Merkel, Erna Solberg osv. osv. osv. snur på flisa og plutselig hyller Trump

Det gjør det fordi de er "war mongers" og fordi Trump har blitt tvunget til å endre retning fra sin egen retning til den onde eliten sin retning. Sannsynligvis etter gjentatt utpressing og trusler. Trump har snudd fra å være folkets mann til å være elitens tjener på mindre enn 2 måneder.

 

Derfor jubler disse folkene, som også er en del av den samme eliten som jobber mot folket og mot egne nasjoner. Landsforræderne, folkeforræderne, tyrannene, ondskapens tjenere, krigsforbryterne, menneskrettsovergriperne, massedrapsmennene, krigshisserne og de psykopatiske narsissist monstrene. Våre ledere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...