Gå til innhold

USA angriper Syria nå!


Anbefalte innlegg

 

Har likevel problemer med å forstå hvorfor han skulle velge å bruke kjemiske våpen, med de relativt små fordelene det vil gi sammenlignet med de potensielt enorme diplomatiske følgene. 

 

For å skremme vel (og kanskje ville russerne teste USA sine grenser?). Har du hørt om terror(-bombing)? Heller ikke bombingen av London under krigen hadde så mye direkte militær betydning.

 

Selvfølgelig var hensikten, om det var Assad som stod bak, å skremme. Poenget er at den effekten vil være relativt marginal om det viser seg at slikt blir slått hardt ned på, og regjeringsstyrkene ser ut til å tape mye mer på dette enn de vinner.

 

Å flytte fokuset over på terrorbombing regnes, så vidt jeg har fått med meg, som en stor feiltagelse fra tysk side, så om relevant kan jeg ikke se annet enn at det styrker påstandene over. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I told you so. DT's mål var å starte 3VK og utrydde alle minoriteter.

 

Er det bare meg eller er kameraten min paranoid?

 

 

Man skal være ganske pling i bollen om man ønsker å starte en verdenskrig. Det er en enorm belastning på økonomien, og gir også utslag i Donald Trump sine private interesser som eiendomsmogul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal være ganske pling i bollen om man ønsker å starte en verdenskrig. 

 

 

Han mener at Trump er det.

 

Jeg tror nok heller Trump her opptrer uklokt og forhastet. Kanskje er det ikke engang Assad som står bak gassangrepene. Assad er uansett ingen trussel for USA, og Trump burde holde fingrene av fatet. 

 

Her blir det mange minuspoeng til Trump. Men det er viktig å huske på at Hillary ikke ville vært noe bedre. Snarere tvert imot. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror nok heller Trump her opptrer uklokt og forhastet. Kanskje er det ikke engang Assad som står bak gassangrepene. Assad er uansett ingen trussel for USA, og Trump burde holde fingrene av fatet. 

 

 

Nå har vi (og Putin og co) fått bekreftet at de ikke bare kan anta at Trump holder fingrene av fatet. Litt kostbar måte å samle inn data på.

Lenke til kommentar

 

anti-krigs/intervasjonspresidenten benytter første mulighet til å drive krig.

 

Dette kan bli stygt.

 

Hillary hadde vært mye verre, men ja, dette er ikke bra.

 

Joda. Hadde Hillary blitt president hadde vi nok allerede vært i en åpen verdenskrig på vei mot atomkrig. Men det virker ikke som Trump handler som han har sagt han vil, det virker som han vil bli til en nikkedukke han også, som handler i henhold til den samme linjen som ble satt i 2001.

 

Det virker ikke som noen partier eller president kan avvike fra den. Godt mulig "golden shower" saken var en trussel til Trump om at de som sitter i bakrommet har dette på Trump og er villig til å distribuere det i media og påstå at det er andre som har gjort det. Pluss at de sannsynligvis har langt mer også.

 

Hvis noen vil styre en president er det nesten selvsagt at de truer med å drepe familien.

Lenke til kommentar

Så får vi se da, om dette var "normal" bombing av et lager med kjemiske våpen. Dette er vel russerne sin offisielle versjon for tiden?

Det er ingen som vet hva som skjedde i forhold til de gassangrepene. For alt du vet kan det være CIA som utførte disse.

 

Det er bare får å bekrefte hvor teit det er å peke finger uten bevis. Men alikevel blir jo implikasjonen i vestlige medier at det er Assad som har utført angrepene. Uten at de har noen beviser eller indikasjon i den retning, men de velger alikevel den linjen.

 

Hitler hadde vært stolt over "vesten" idag, Gøbbels hadde vært stolt over vestlige medier.

Lenke til kommentar

Sant. Men det var også underforstått den gangen at det var snakk om erklærte våpenlarge kontra uerklærte.

 

EDIT: Interessant også at Trump nevner flyktningekrisen og at han vil stanse den fordi den truer USA og dets allierte ;)

Beste måte å stoppe den på er opptrapping av Europeiske forsvar ved den Tyrkiske grensen.

Lenke til kommentar

Men det virker ikke som Trump handler som han har sagt han vil, det virker som han vil bli til en nikkedukke han også, som handler i henhold til den samme linjen som ble satt i 2001.

 

 

 

Ja, dette strider mot alt han sa under valgkampen. Skuffende, da Trump i motsetning til andre politikere lenge så ut til å gjøre alt for å holde løftene sine. Men nå kan han drite og dra. Håper vi får en spiselig kandidat i 2020. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Trump har aldri fått vennligere pressedekning i mainstream media enn i dag. Alt som skulle til var å starte en ny krig. 

 

Det har vært en morsom valgkamp hvor vi har kunnet le av hysteriske leftists, men alt tyder nå dessverre på at Trump er død politisk, kun få måneder etter innsettelsen. Jeg kommer ikke til å bruke én kalori mer på å forsvare mannen etter dette sviket. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

 

Men det virker ikke som Trump handler som han har sagt han vil, det virker som han vil bli til en nikkedukke han også, som handler i henhold til den samme linjen som ble satt i 2001.

 

Ja, dette strider mot alt han sa under valgkampen. Skuffende, da Trump i motsetning til andre politikere lenge så ut til å gjøre alt for å holde løftene sine. Men nå kan han drite og dra. Håper vi får en spiselig kandidat i 2020.

 

Ja. Det blir en spiselig kandidat i 2020.

 

 

Lenke til kommentar

 

anti-krigs/intervasjonspresidenten benytter første mulighet til å drive krig.

 

Dette kan bli stygt.

 

Hillary hadde vært mye verre, men ja, dette er ikke bra. 

 

Pussig nok ble hun interviewet av Nicholas Kristof under et arrangement i går, før angrepet skjedde, og beskrev hva hennes reaksjon ville vært. Det hun beskrev er det samme Trump gjorde noen timer senere, nesten som om han fikk ideen ved å se dette.

 

@ 36m 26s uti her: http://www.nbcnews.com/video/watch-hillary-clinton-s-first-public-interview-since-the-election-915749443920

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...