Gå til innhold

USA angriper Syria nå!


Anbefalte innlegg

 

Det jeg er mest nysjerrig på er hvorfor Trump plutselig var med på en slik snuoperasjon - og hvorfor CNN og andre medier, Angela Merkel, Erna Solberg osv. osv. osv. snur på flisa og plutselig hyller Trump

Det gjør det fordi de er "war mongers" og fordi Trump har blitt tvunget til å endre retning fra sin egen retning til den onde eliten sin retning. Sannsynligvis etter gjentatt utpressing og trusler. Trump har snudd fra å være folkets mann til å være elitens tjener på mindre enn 2 måneder.

 

Derfor jubler disse folkene, som også er en del av den samme eliten som jobber mot folket og mot egne nasjoner.... Våre ledere.

Første påstanden din. Har du utvetydig bevis for den? Clinton for eksempel er helt klart en del av den politiske eliten i USA, men har du noe som tyder på at denne gruppen faktisk truer Trump? Eller er det ideer og tanker?

 

Jeg spør fordi ekstraordinære påstander krever bevis deretter.

 

Ellers er det en delvis overraskende endring hos Trump. Vet ikke helt hva jeg skal mene om den, men er glad for at slike brudd på krigens folkerett ikke blir ubemerket. Videre er det bra at USA hevder sin posisjon som hegomon. Alternativet er mest sannsynlig et landskap som speiler det samme som ga oss første verdenskrig. På en annen side er innvolveringen på akkord med valgløftene og en forpliktiktende handling. Kan Trump bare skyte et skudd for deretter kun stå å se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg er mest nysjerrig på er hvorfor Trump plutselig var med på en slik snuoperasjon

 

Fordi han ble fly forbannet på Assad. Det er ikke mer enn en uke siden Rex Tillerson kunngjorde at Trump-administrasjonen åpnet for at Assad kunne bli sittende.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/03/30/195291782/usa-prioriterer-ikke-lenger-fjerne-assad

 

Dette utnyttet Assad umiddelbart, ved å vise befolkningen i opposisjons-kontrollerte områder, "se, USA har vendt dere ryggen og jeg kan gjøre som jeg vil med dere"

 

Men Assad forregnet seg, og det viste seg altså at også Trump & co. har visse grenser.

Lenke til kommentar

 

 

Det jeg er mest nysjerrig på er hvorfor Trump plutselig var med på en slik snuoperasjon - og hvorfor CNN og andre medier, Angela Merkel, Erna Solberg osv. osv. osv. snur på flisa og plutselig hyller Trump

Det gjør det fordi de er "war mongers" og fordi Trump har blitt tvunget til å endre retning fra sin egen retning til den onde eliten sin retning. Sannsynligvis etter gjentatt utpressing og trusler. Trump har snudd fra å være folkets mann til å være elitens tjener på mindre enn 2 måneder.

 

Derfor jubler disse folkene, som også er en del av den samme eliten som jobber mot folket og mot egne nasjoner.... Våre ledere.

 

Første påstanden din. Har du utvetydig bevis for den? Clinton for eksempel er helt klart en del av den politiske eliten i USA, men har du noe som tyder på at denne gruppen faktisk truer Trump? Eller er det ideer og tanker?

 

Jeg spør fordi ekstraordinære påstander krever bevis deretter.

 

Ellers er det en delvis overraskende endring hos Trump. Vet ikke helt hva jeg skal mene om den, men er glad for at slike brudd på krigens folkerett ikke blir ubemerket. Videre er det bra at USA hevder sin posisjon som hegomon. Alternativet er mest sannsynlig et landskap som speiler det samme som ga oss første verdenskrig. På en annen side er innvolveringen på akkord med valgløftene og en forpliktiktende handling. Kan Trump bare skyte et skudd for deretter kun stå å se på?

 

Nei, det er ideer og tanker basert på det jeg anser som sannsynlig, tatt i betraktning Trumps snuoperasjon på forskjellige områder i tillegg til det som skjedde rundt "golden shower" episoden i mediene. Det er jeg rimelig sikker på var en advarsel til Trump. "Se her, vi er villige til å snakke til media om det du har holdt på med", og "vi truer herved med å publisere flaue bilder/video".. Bak dette har det nok blitt fortalt Trump alt de sitter på med om han og alt det kan gjøre for å ødelegge for Trump.

 

Jeg har ingen beviser, og jeg håper virkelig jeg tar feil, men frykter at jeg har rett. Trump har heller ikke snudd Obama/Hillary sin retning i forhold til Russland, noe som øker risikoen for global krig.

 

Han har dog ikke fortsatt den aggressive retorikken og oppbyggelsen av konflikt med Russland som Obama/Hillary holdt på med. Foreløpig.

 

Å straffe en part som kan være uskyldig for brudd på folkeretten som kan være noe andre står bak er tåpelig. Alle brudd på folkeretten og internasjonal lov er galt. Og det USA gjorde er mot internasjonal lov. De har ingen mandat verken i internasjonal lov eller i Amerikansk demokrati (kongressen) til å angripe Syriske myndigheter eller den Syriske stat.

 

Siden du snakker om verdenskrig så håper jeg du innser at det globalt sett blir ansett at USA er den største faren for verden, og at det er gode grunner til at det er slik.

Lenke til kommentar

 

Det jeg er mest nysjerrig på er hvorfor Trump plutselig var med på en slik snuoperasjon

 

Fordi han ble fly forbannet på Assad. Det er ikke mer enn en uke siden Rex Tillerson kunngjorde at Trump-administrasjonen åpnet for at Assad kunne bli sittende.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/03/30/195291782/usa-prioriterer-ikke-lenger-fjerne-assad

 

Dette utnyttet Assad umiddelbart, ved å vise befolkningen i opposisjons-kontrollerte områder, "se, USA har vendt dere ryggen og jeg kan gjøre som jeg vil med dere"

 

Men Assad forregnet seg, og det viste seg altså at også Trump & co. har visse grenser.

 

Jaha? Har du noen som helst bevis eller indikasjoner på at det er Assad som har utført angrep med kjemiske våpen?

Lenke til kommentar

Det var kanskje på tide at noe skjedde?

 

"Noe skjedde"... HVA KOMMER TIL Å SKJE? HVA KOMMER TIL Å BLI RESULTATET? DET er spørsmålene man bør stille seg. Dette er en krig med haugevis av forskjellige organisasjoner og forskjellige nasjoner som har involvert seg og alle har forskjellige mål og handler etter egne interesser. I tillegg ligger Syria i Midtøsten som alt er en kaotisk og eksplosiv del av verden. Om dette angrepet var det smarteste er alt annet enn sikkert. USA er alt engasjert i to vanskelige kriger i Afghanistan og Irak og i en stadig mer betent situasjon mellom Nord-Korea og Sør-Korea. I tillegg skal landet liksom megle mellom Israel og Palestina. Det kan godt være at dette angrepet var det som fører til at situasjonen i Syria eksploderer fullstendig! Hvis USA har rett til å dryle ut raketter i hytt og pinevær, hvorfor har ikke andre land land rett? USA skulle ha tent seg om før de handlet. Tiden for å leke verdensleder, verdenspoliti og verdensbøddel samt moralisere i enhver konflikt er over! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...