Gå til innhold

Nå skal Elon Musk koble menneskehjernen til kunstig intelligens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det, men det kan jo se ut til at han nyter litt frihet nå når han allerede har nok av inntektskilder. Mye vil ha mer, men han ser jo ut til å ha litt idealisme i mye av det han foretar seg. Akkurat hva han forestiller seg at han får til gjennom hjernekirurgi, det blir for tidlig å spekulere i tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tror det, men det kan jo se ut til at han nyter litt frihet nå når han allerede har nok av inntektskilder. Mye vil ha mer, men han ser jo ut til å ha litt idealisme i mye av det han foretar seg. Akkurat hva han forestiller seg at han får til gjennom hjernekirurgi, det blir for tidlig å spekulere i tror jeg.

 

Det er jo hele poenget. Se hva han driver med, er det i utgangspunktet lurt å satse på profitt på de "markedene"? Mye av det han gjør er rett og slett å kaste penger på ting han synes virker lurt.

 

Tankegangen virker å være noe ala; Jeg har masse penger, jeg får ikke brukt dem opp i min levetid så sant jeg ikke fester som en gal og sløser, barna mine klarer seg med en hundremillion hver når jeg dør, da bruker jeg pengene mine på ting jeg ønsker at fantes og ting jeg mener kan hjelpe menneskeheten :w00t:

 

Bare se på SpaceX, et prosjekt som er "dømt til å gå under". Det er ikke noe en fyr med hjernen på "riktig" plass ville turt å satse på. Han er ikke en person som satser på å komme inn i "bruk og kast" markedet ;)

Lenke til kommentar

Så lenge individer som bruker slik teknologi styrer den, og ikke motsatt er det vel greit. Kjekt for mennesker som er handikappet og vil få bedre livskvalitet av noe slikt som dette. Slik teknologi kan som mye annet bli misbrukt. Denne teknologien må jo være en drøm for de store selskapene og regjerninger verden over... endelig kan de styre folks tanker, bokstavelig! :p

 

Hjernen består kun av en serie impulser. Dette "individet" som kontrollerer er ikke noe som egentlig eksisterer. Ved å legge på kunstig intelligens vil man egentlig bare legge på en ny serie impulser. Vil denne teknologien kunne forstyrre denne illusjonen av kontroll? Det er mulig, men for å være ærlig tror jeg en slik teknologi i hjernen vil føles veldig likt vanlige tanker og følelser.

Lenke til kommentar

Bare se på SpaceX, et prosjekt som er "dømt til å gå under". Det er ikke noe en fyr med hjernen på "riktig" plass ville turt å satse på. Han er ikke en person som satser på å komme inn i "bruk og kast" markedet ;)

 

 

Jeg trodde dette først og fremst var myntet på å tilby det amerikanske romfartsmarkedet med en solid bærerakett siden USA har manglet en bærerakett selv som de har kunnet stole på på noen år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...