Gå til innhold

Nå kommer Philips Hue-pærer med liten sokkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må vi slutte med disse "smarte" produktene. Smarte strømmålere, vannmålere, pærer, brødristere... Basert på forskning så stråler disse produktene en hel del. Når skal vi begynne å se varsellamper??

 

England skal sløse en formue på å diktere at ALLE skal ha "smart" strømmåler.

 

Problemet er ofte at ny teknologi i retrospekt er altfor dårlig og at man hoppet på teknologien altfor tidlig. Men det er dog ingenting nytt, de fleste valg samfunnet vårt tar er jo ikke spesielt gjennomtenkte.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med Hue, har vel 8 pærer og 3 sånne mood lights.

 

Etter vi flyttet sist så passet jeg på å bare kjøpe lamper/spoter med stor sokkel eller GU12. Så trenger strengt tatt ikke de små nå, men kjekt med muligheten senere og godt å se at Philips fortsatt satser på Hue.

Lenke til kommentar

 

Av en eller annen grunn føler eg meg svært lite overvåket av lyspærene mine.

Om noe, føler jeg meg opplyst.. Men det er klart at det er et tankekors at alle mine 50 lyspærer teoretisk kunne finne på å delta i et DDOS angrep på kjøleskapet til Trump.

 

 

Det er jo hva de kaller en "silver lining" på Engelsk :p

Lenke til kommentar

 

Og hvem gir 539 kroner for en rgb led pære ? Pr stykk ?

 

Den prisen er helt hinsides sammenlignet med hva annet en kan få for en 500-lapp. Kan kjøpe en Apple TV eller et par Chromecast for samme sum. For prisen av tre lysparer kan jeg kjøpe en imponerende bra Android-telefon. Hue er sikkert bra, men det koster blod. Så for meg blir det led-striper fra Ebay, Arduino-kort, Raspberry Pi, ESP8266 og mqtt. Skulle gjerne brukt Homekit via Apple TV som jeg allerede har, men har ikke funnet et eneste tilbehør til ok pris. Jeg er vel bare gammel og kjip :(

Hvor får du kjøpt 2 chromecast/ 1apple tv for 500kr?

Lenke til kommentar

Har Hue i hele leiligheten og bruker overganger kjøpt på eBay for å kunne bruke de i E14-sokkel. Det fungerer flott men på mange av lampene må jeg heve lampeskjermene en del da adapterene bygger en del.

 

Holder også i massevis med White Ambiance. Da kan man stille fargetemperatur. Man må ikke ha RGB overalt. Hvor ofte bruker man det? Kult i et par dager også stiller man de på hvit igjen og der blir de stående :p

Endret av TMB
Lenke til kommentar

 

Av en eller annen grunn føler eg meg svært lite overvåket av lyspærene mine.

Enn så lenge.

 

Ikke lenge til kriminelle kan bruke datamaskinen til å åpne døren din uten å bryte seg inn. Selv når de er hjemme kan de med den nye teknologien lure deg rundt i huset mens de rundstjeler deg.

 

Og hva er den praktiske forskjellen her om en tyv har åpnet låsen elektronisk eller knust ett vindu/brutt opp låsen?

 

Ingen.

 

Steinene du har utenfor huset fungerer helt fint på å få tilgang til huset ditt.

Lenke til kommentar

 

 

Av en eller annen grunn føler eg meg svært lite overvåket av lyspærene mine.

Enn så lenge.

 

Ikke lenge til kriminelle kan bruke datamaskinen til å åpne døren din uten å bryte seg inn. Selv når de er hjemme kan de med den nye teknologien lure deg rundt i huset mens de rundstjeler deg.

 

Og hva er den praktiske forskjellen her om en tyv har åpnet låsen elektronisk eller knust ett vindu/brutt opp låsen?

 

Ingen.

 

Steinene du har utenfor huset fungerer helt fint på å få tilgang til huset ditt.

 

 

Jo. Ingen tegn til innbrudd er en stor forskjell. Iallefall forsikringsmessig sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå må vi slutte med disse "smarte" produktene. Smarte strømmålere, vannmålere, pærer, brødristere... Basert på forskning så stråler disse produktene en hel del. Når skal vi begynne å se varsellamper??

 

Om en leser faktisk forskning så er ikke stråling ett problem. 

 

 

Det var heller ikke røyking på et tidspunkt i forskningen før de fant ut at det var skadelig.

Lenke til kommentar

 

 

Nå må vi slutte med disse "smarte" produktene. Smarte strømmålere, vannmålere, pærer, brødristere... Basert på forskning så stråler disse produktene en hel del. Når skal vi begynne å se varsellamper??

 

Om en leser faktisk forskning så er ikke stråling ett problem. 

 

 

Det var heller ikke røyking på et tidspunkt i forskningen før de fant ut at det var skadelig.

 

 

Tidenes sammenligning, godt jobbet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor får du kjøpt 2 chromecast/ 1apple tv for 500kr?

 

 

 

Apple TV 3 og 2 var nede i 499,- på et tidspunkt. Chromecast 2 koster 314,- hos Elkjøp p.t. Så om ikke eksakt 500 kr, så står jeg på poenget mitt, at ei lyspære til 500,- framstår som et svært dårlig kjøp. Kan finne masse andre eksempler. Bluray-spiller, bærbar harddisk, telefoner, kamera, you name it.

Lenke til kommentar

 

Hvor får du kjøpt 2 chromecast/ 1apple tv for 500kr?

 

 

 

Apple TV 3 og 2 var nede i 499,- på et tidspunkt. Chromecast 2 koster 314,- hos Elkjøp p.t. Så om ikke eksakt 500 kr, så står jeg på poenget mitt, at ei lyspære til 500,- framstår som et svært dårlig kjøp. Kan finne masse andre eksempler. Bluray-spiller, bærbar harddisk, telefoner, kamera, you name it.

 

 

Som sagt før, en pære er en forbruksvare. De varer i 25 000 timer, altså veldig liten kost pr time. På den tiden har du kommet til apple tv 2x...

Lenke til kommentar

En LED-pære koster 30-50 kroner på Biltema, så 500 er litt i meste laget.

Jeg har intet behov for å styre lyset fra mobilen, jeg har nemlig lysbryter på veggen.

 

brytere-1960-1990.jpg

 

Den beste LED-pæra jeg har fått tak i er av merke Duracell.

Du forbinder kanskje dette merkenavnet med batterier, men jeg kjøpte den på Bilka i Danmark.

Ryktet sier at Jula i Norge også selger dette merket.

 

Jeg er ikke villig til å betale 500,- for en lyspære, punktum.

Men jeg dømmer ikke dem som gjør det. Hver sin lyst.

Lenke til kommentar

En LED-pære koster 30-50 kroner på Biltema, så 500 er litt i meste laget.

Jeg har intet behov for å styre lyset fra mobilen, jeg har nemlig lysbryter på veggen.

 

brytere-1960-1990.jpg

 

Den beste LED-pæra jeg har fått tak i er av merke Duracell.

Du forbinder kanskje dette merkenavnet med batterier, men jeg kjøpte den på Bilka i Danmark.

Ryktet sier at Jula i Norge også selger dette merket.

 

Jeg er ikke villig til å betale 500,- for en lyspære, punktum.

Men jeg dømmer ikke dem som gjør det. Hver sin lyst.

 

Disse har etter hva jeg ser ikke "garanti" for x antall timer, i tillegg er de uten farge. Man får Led lamper i hue serien uten farge for under 200 lappen. Så kan en dra inn kost for lys som står på unødig osv. 

 

Ja det er absolutt dyrt, men pr time er det spytt og ingenting :) Men ja, hver sin lyst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...