Gå til innhold

Nintendo Switch - forhåndsbestillinger, levering og tilgjengelighet


Anbefalte innlegg

Min pakke ble "sendt" fra PK 2. mars men den er ikke sporbar i følge bring.  :thumbdown: Siste gang jeg handlet der.

I følge karen i Posten jeg pratet med, er PK-pakkene sporbare, men de blir ikke det før de er registrert i systemet i Oslo. Og de flytter nå, derfor er det fullt kaos og jeg/vi kunne ikke forvente å se sporing før mandag.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilling fra PK endte opp som en gedigen tragedie. Alt lå til rette, med en hel dag for meg selv alene i leiligheten i går. Kompisen min, som bestilte etter meg, mottok pakken på formiddagen, og jeg, som bor en time lenger nord, satt og ventet håpefullt. Tror jeg oppdaterte mail - uten å overdrive - 300 ganger.
Så nå ender jeg opp med å få en konsoll, som jeg forhåndsbestilte tidlig for å få på release 03/03, mandag 06/03. Det er ikke innafor.
 

Lenke til kommentar

Bestilling fra PK endte opp som en gedigen tragedie. Alt lå til rette, med en hel dag for meg selv alene i leiligheten i går. Kompisen min, som bestilte etter meg, mottok pakken på formiddagen, og jeg, som bor en time lenger nord, satt og ventet håpefullt. Tror jeg oppdaterte mail - uten å overdrive - 300 ganger.

Så nå ender jeg opp med å få en konsoll, som jeg forhåndsbestilte tidlig for å få på release 03/03, mandag 06/03. Det er ikke innafor.

 

Er i akkurat samme båt, sendte mildt sagt en "amper" mail til PK om hvor dårlig informasjonsflyten og kundebehandlingen er. Endte mailen med ryk og reis, så tror de tar poenget. 

Lenke til kommentar

 

Bestilling fra PK endte opp som en gedigen tragedie. Alt lå til rette, med en hel dag for meg selv alene i leiligheten i går. Kompisen min, som bestilte etter meg, mottok pakken på formiddagen, og jeg, som bor en time lenger nord, satt og ventet håpefullt. Tror jeg oppdaterte mail - uten å overdrive - 300 ganger.

Så nå ender jeg opp med å få en konsoll, som jeg forhåndsbestilte tidlig for å få på release 03/03, mandag 06/03. Det er ikke innafor.

 

Er i akkurat samme båt, sendte mildt sagt en "amper" mail til PK om hvor dårlig informasjonsflyten og kundebehandlingen er. Endte mailen med ryk og reis, så tror de tar poenget. 

 

Bare å la dem få høre det.

De har i alle fall mistet meg som kunde. Det eneste som kan gjøre vondt verre nå, er om det viser seg at pakken kom i går uten at jeg fikk hentemelding. Dama i kassa sa jeg kom til å få automatisk melding så snart pakken blir skannet, men har ennå ikke fått noen meldinger eller mailer angående bestillingen, så det overrasker meg ikke om det også kan gå skeis.

Lenke til kommentar

 

Der fikk jeg melding fra posten om at den var registrert i Oslo, mens forventet levering ble endret fra 7. til 8. mars... Skal til Melhus.

Samme her, bestilte fra Elkjøp. Hvor bestilte du fra?

Tok ikke sjangsen å vente så var innom coop obs i går og sikra meg :)

 

Elkjøp ja, ikke særlig imponert

Lenke til kommentar

Hva med å lese på trustpilot, eller gjøre litt research før dere legger inn forhåndsbestillinger? Det er derfor drittbutikker som Elkjøp sin nettbutikk, cdon osv går rundt, fordi folk kjøper der ----> Blir skuffet ----> Kjøper der på nytt.

Bestilte lanseringsvare fra elkjøp sin nettbutikk EN gang, og det var Pokemon Moon. Fikk det 1 uke etter lansering, ALDRI mer. Les om dem på nettet, dere finner sikkert 90% misfornøyde kunder.

 

Det lureste dere gjør er å forhåndsbestille lokalt, som Gamestop eller lignende. Da er dere ikke avhengig av nettbutikkens leveringstider og posten sin forsendelse som selvfølgelig hadde omrydning midt i en stor lansering.

Obs her hadde 8 konsoller igjen idag(og 4stk Zelda LE), så Switch selger visst ikke så bra som jeg trodde den skulle gjøre.

 

Ikke kjøp mer ting på Cdon og Elkjøp sine nettsider, dere vil bli skuffet ganske ofte i så fall. Vi bør ikke belønne dem for elendig kundeservice.

Endret av Enlightened
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med å lese på trustpilot, eller gjøre litt research før dere legger inn forhåndsbestillinger? Det er derfor drittbutikker som Elkjøp sin nettbutikk, cdon osv går rundt, fordi folk kjøper der ----> Blir skuffet ----> Kjøper der på nytt.

Bestilte lanseringsvare fra elkjøp sin nettbutikk EN gang, og det var Pokemon Moon. Fikk det 1 uke etter lansering, ALDRI mer. Les om dem på nettet, dere finner sikkert 90% misfornøyde kunder.

 

Det lureste dere gjør er å forhåndsbestille lokalt, som Gamestop eller lignende. Da er dere ikke avhengig av nettbutikkens leveringstider og posten sin forsendelse som selvfølgelig hadde omrydning midt i en stor lansering.

Obs her hadde 8 konsoller igjen idag(og 4stk Zelda LE), så Switch selger visst ikke så bra som jeg trodde den skulle gjøre.

 

Ikke kjøp mer ting på Cdon og Elkjøp sine nettsider, dere vil bli skuffet ganske ofte i så fall. Vi bør ikke belønne dem for elendig kundeservice.

Hvilken Obs er det?

Endret av TLLP
Lenke til kommentar

Bestilte også fra CDON.no. Har altid vært fornøyd med dem, men dette puttet dem langt ned på listen.

 

På nettsiden deres står det følgende:

Når leveres min Nintendo Switch?

Den etterlengtede releasen av Nintendo Switch er her på fredag den 3. mars. Om du har lagt en forhåndsbestilling på konsollen vil denne bli sent slik at du skal ha den på releasedatoen med mindre det skjer noe forsinkelser i postgangen.

 

Så får jeg en epost 1. mars. at den er "sendt". Leverings tid 2-3 dager.

 

Posten skriver "kun elektronisk melding mottatt" frem til I dag, 4. mars. Først i dag oppdateres sendingen med at varen vil være her 7. mars. Søppel. De lyver og later som den er sendt, så klandrer de posten. Tror de vi er dumme? :realmad:

 

Problem nr. 2 er at de holdt 5000 kr. fanget fordi jeg forhåndsbestilte. De nektet å betale tilbake de 1410 "for mye" før de faktisk sendte varen, selv etter de viste hva endelig pris ville være. De gav forresten bare tilbake 1400, de 10 kronene er nok borte. Uproffesjonelt. 1 bestilling som dette gjør at CDON går fra favoritt til "unngå hvis mulig" for min del... :realmad:

 

Elkjøp og Platekompaniet ser ut til å ha samme leverings problem i følge dere. Er det ingen av de store nettbutikkene som leverer på tiden?

Lenke til kommentar

Jeg må ha vært skikkelig heldig, eller så har NetOnNet kjørt ut mengder rett etter midnatt. Bestilte 02.03, fikk sporingsnr samme dag, sjekka sent på kveld der det bare var melding om pakke men ikke sendt, sjekka morgenen etter og da var den på Hamar 10:37. Har riktignok ikke fått Zelda ennå da...

Lenke til kommentar

Posten HAR faktisk problemer. De flytter hele hovedpostsentralen i Oslo for tiden. Ødelegger for alle, for alt som skal ut til andre steder i landet går gjennom den sentralen.

 

Jeg bryr meg katta om Posten.no/Bring har problemer med lagerene for tiden. CDON burde vite dette og heller sende med en av konkurrentene da som Postnord eller DHL. Hvis de prioriterer å spare noen kroner på frakt ved å sende med hovedpartner mer enn fornøyde kunder, så må de forvente slike misfornøyde kunder som meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som tenker på å laste ned Zelda fra Wii U e-shop for å prøve det?

Selv får jeg ikke Switch før i midten av neste uke, og helga er lang. Har så lyst å spille det.

Var innom Obs, Elkjøp og Lefdal i går, ingen som hadde. Jeg forhånsbestlte Switch fra spillsjappa, og ble lovet levering til release. Men pakken kommer nok ikke før i midten av neste uke. 

Lenke til kommentar

Jeg må ha vært skikkelig heldig, eller så har NetOnNet kjørt ut mengder rett etter midnatt. Bestilte 02.03, fikk sporingsnr samme dag, sjekka sent på kveld der det bare var melding om pakke men ikke sendt, sjekka morgenen etter og da var den på Hamar 10:37. Har riktignok ikke fått Zelda ennå da...

 

Høres ut som du er en av de heldige, ja. De skal visst ha sendt ut til alle torsdag morgen.

Min ble sendt rett fra Oslo til terminal i går, så nå er jeg veldig overrasket over at den ikke har kommet fra Drammen til Hønefoss i dag.

Btw, hvis du vil spille Zelda i helgen, anbefaler jeg å avbestille Zelda og heller laste det ned digitalt fra eshopen.

Lenke til kommentar

 

Jeg må ha vært skikkelig heldig, eller så har NetOnNet kjørt ut mengder rett etter midnatt. Bestilte 02.03, fikk sporingsnr samme dag, sjekka sent på kveld der det bare var melding om pakke men ikke sendt, sjekka morgenen etter og da var den på Hamar 10:37. Har riktignok ikke fått Zelda ennå da...

 

Høres ut som du er en av de heldige, ja. De skal visst ha sendt ut til alle torsdag morgen.

Min ble sendt rett fra Oslo til terminal i går, så nå er jeg veldig overrasket over at den ikke har kommet fra Drammen til Hønefoss i dag.

Btw, hvis du vil spille Zelda i helgen, anbefaler jeg å avbestille Zelda og heller laste det ned digitalt fra eshopen.

 

 

Syns det er litt fint med spillkassettene jeg da, vil helst ha fysisk format. Er litt gammeldags sånn, kjøper fortsatt musikk på LP og CD og bøker i papir  :wee:  Vi spiller Fast MRX  og andre småspill så lenge, regner med de lander i postkassa mandag (sendt som brev).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...