Gå til innhold

Nintendo Switch - forhåndsbestillinger, levering og tilgjengelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må virkelig si at informasjonsflyten til nettbutikkene har vært elendig.

Var i dialog med Elkjøp i går morges og fikk beskjed at pakken skulle straks sendes fra lager.

Ingen informasjonsflyt i det hele tatt før jeg nå spør om informasjon og får beskjed om at varen er sendt fra de nå.

Kunne like så gjerne bestilt i butikk egentlig.

Lenke til kommentar

 

Spent på hvordan hvermansen her inne opplever å spille Zelda med bundlet kontroller oppsett, vet ikke om jeg kjøper Pro kontrollen med det samme i tilfelle jeg blir å gå på kjøpesmellen i morgen...

Jeg tar meg ikke råd til en pro controller med det første i hvert fall. :)

 

 

Sjæl. Venter heller til det dukker opp noen billige tredjeparts-kontrollere på eBay. Nekter å betale 700kr for noe sånt.

Lenke til kommentar

 

Ikke i Bergen heller. :(

Har du hørt noe ifra Platekompaniet om utsendelse? 

 

 

Sendte dem en mail. Fikk det som virker som var et standardsvar tilbake. Grunnet juridiske restriksjoner bla bla bla sender vi ikke ut konsollen før i dag.

 

Ganske dårlig. Synes de kunne klargjort pakkene og sendt dem med posten i dag tidlig.

Lenke til kommentar

Min tiltro til Platekompaniet har sunket fra nøytral til så og si null nå.
Jeg avbestilte ordren nå pga. jeg fikk noen uventede regninger, men nå har de visst sendt pakken uten at jeg har fått noe beskjed om dette.
Så nå spørs det om jeg klarer å levere tilbake pakken når jeg står med godbiten i hendene, fml  :p

Lenke til kommentar

Platekompaniet sendte mine Joycons+Snipperclips i dag (klargjort for sending i går), Komplett sendte Zelda i dag.

 

Elkjøp, som jeg forhåndsbestilte selve konsollen fra, har jeg fortsatt ikke hørt noe fra bortsett fra at de ga meg beskjed om at den allerede var sendt ut fra lageret (men forventet levering i Oslo-området 3/3, "etter avtale med Posten"). Etter mange år i Post i butikk kan jeg bare spekulere i hvordan dette gjøres. Vanligvis sendes pakker fra Elkjøp med tjenesten/produktet "CarryOn Homeshopping Bulksplit" som betyr at alle sendinger til Norge sendes fra lageret i Sverige i større bulker. Når sendingen får adressekort og legges i en bulk, så blir den forhåndsmeldt i Postens systemer. Hele bulken med sendinger sendes så til Godssenteret i Oslo der bulken splittes (derav navnet på tjenesten) og første sporingshendelse etter forhåndsmelding skjer (Ankommet terminal, videresendes). Fra forhåndsmelding til første registrering i Oslo tar det gjerne 1-2 dager.

 

Jeg er forundret over at jeg ikke har fått noen forhåndsmelding ennå. Så enten har Elkjøp en spesiell deal med Posten angående slike forhåndsbestillinger eller så er det ikke sendt fra lageret i Sverige ennå. Den som venter får se. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Platekompaniet sendte mine Joycons+Snipperclips i dag (klargjort for sending i går), Komplett sendte Zelda i dag.

 

Elkjøp, som jeg forhåndsbestilte selve konsollen fra, har jeg fortsatt ikke hørt noe fra bortsett fra at de ga meg beskjed om at den allerede var sendt ut fra lageret (men forventet levering i Oslo-området 3/3, "etter avtale med Posten"). Etter mange år i Post i butikk kan jeg bare spekulere i hvordan dette gjøres. Vanligvis sendes pakker fra Elkjøp med tjenesten/produktet "CarryOn Homeshopping Bulksplit" som betyr at alle sendinger til Norge sendes fra lageret i Sverige i større bulker. Når sendingen får adressekort og legges i en bulk, så blir den forhåndsmeldt i Postens systemer. Hele bulken med sendinger sendes så til Godssenteret i Oslo der bulken splittes (derav navnet på tjenesten) og første sporingshendelse etter forhåndsmelding skjer (Ankommet terminal, videresendes). Fra forhåndsmelding til første registrering i Oslo tar det gjerne 1-2 dager.

 

Jeg er forundret over at jeg ikke har fått noen forhåndsmelding ennå. Så enten har Elkjøp en spesiell deal med Posten angående slike forhåndsbestillinger eller så er det ikke sendt fra lageret i Sverige ennå. Den som venter får se. 

Min bestilling fra Elkjøp har ligget som forhåndsmeldt siden 28.02 så da har den bare ligget der og ventet på felles utsendelse da...Fint med tvetydig kommunikasjon fra support...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...