Gå til innhold

Hedmark og Oppland slås sammen til "Innlandet"


  

37 stemmer

  1. 1. Liker du det nye navnet?

    • Ja
      18
    • Nei
      19
  2. 2. Bør kvinnedagen avskaffes?

    • Ja
      17
    • Nei
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er virkelig kommunenavnet ekstremt viktig for folks identitet? 

 

 

Selvsagt er navn viktig for identitet. Burde være en no-brainer. Hvorfor tror du ellers vi har egne navnedager her i landet? ;)

 

Ville du likt det om Norge byttet navn til Landet? 

 

 

Jeg spesifiserte kommunenavnet.

 

Hadde jeg likt det? Antakelig ikke, synes ikke det er noe godt navn (i motsetning til innlandet). Hadde min identitet gått i grus? Nei.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Personlig synes jeg det virker rart om vi skal ha behov for over 400 kommuner i lille Norge. 

 

Behov og behov. Det handler vel mer om identitet. Og om lokalt selvstyre .

 

 

Er virkelig kommunenavnet ekstremt viktig for folks identitet? Og det lokale selvstyret skal gjøre en god jobb også, det er vanskelig for små kommuner.

 

AtW

 

 

Kunne jo hende om de endret fra Nord-/Sør-Trønderlag til Midtlandet, at du også hadde syns at det ikke var noe særlig fint? 

 

Ellers så har ikke jeg noe særlig i mot sammenslåingene, vi er for små er i Norge til å ha så mange styrer rundt om

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hadde vært for det hvis det ville slanke byrokratiet. Desverre har de lovet at ikke en jævla byrokrat skal miste jobben.

Så større fylker = mer byrokrati.

Har vært i et par bedrifter som prøvde å vokse

En slo seg sammen med en annen bedrift for å gjøre det.

Det første de gjorde var å ansette flere sjefer istedenfor å bli kvitt de overflødige. (det var jo flere ansatte så de trengte flere sjefer)

Det gikk selfølgelig til helvete. Regner med at det samme vil skje her

Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig synes jeg det virker rart om vi skal ha behov for over 400 kommuner i lille Norge. 

 

Behov og behov. Det handler vel mer om identitet. Og om lokalt selvstyre .

 

 

Er virkelig kommunenavnet ekstremt viktig for folks identitet? Og det lokale selvstyret skal gjøre en god jobb også, det er vanskelig for små kommuner.

 

AtW

 

 

Kunne jo hende om de endret fra Nord-/Sør-Trønderlag til Midtlandet, at du også hadde syns at det ikke var noe særlig fint? 

 

Ellers så har ikke jeg noe særlig i mot sammenslåingene, vi er for små er i Norge til å ha så mange styrer rundt om

 

 

Jeg synes det hadde vært et dårligere navn ja, men min identitet hadde jeg vært mindre redd for.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Antakelig ikke

 

Nettopp. Og da bør du også skjønne at folk fra Hedmark og Oppland ikke liker at de slås sammen og bytter navn til Innlandet ;)

 

 

Og la oss si jeg forteller deg at jeg kommer fra området? Og synes det er en fornuftig sammenslåing, og selv om jeg ikke skulle ment det, så mener jeg innlandet er det mest naturlige navnet? (hva er bedre forslag, om man ikke liker innlandet?)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen fra Hedmark liker Oppland, spesielt ikke de som bor på Gjøvik, siden de er født på feil side av Mjøsa.

 

For det andre så er Hedmark mye bedre enn Oppland, kun fordi det er Oppland vi snakker om.

 

Såså, vi fra Gjøvik liker ikke Hedmark heller  :tease:  

 

Dere har i det minste bedre utsikt enn oss. Det er noe å være stolt av :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ingen fra Hedmark liker Oppland, spesielt ikke de som bor på Gjøvik, siden de er født på feil side av Mjøsa.

 

For det andre så er Hedmark mye bedre enn Oppland, kun fordi det er Oppland vi snakker om.

 

Såså, vi fra Gjøvik liker ikke Hedmark heller  :tease:  

 

Dere har i det minste bedre utsikt enn oss. Det er noe å være stolt av :lol:

 

 

Er det Hamar og Gjøvik so er hatbyene? I så fall melder jeg meg til å komme på besøk og gjøre en helt upartisk analyse av begge byene, og utrope en vinner. Jeg har svært lite kjennskap til disse byene, om noen. 

Lenke til kommentar

Er det Hamar og Gjøvik so er hatbyene? I så fall melder jeg meg til å komme på besøk og gjøre en helt upartisk analyse av begge byene, og utrope en vinner. Jeg har svært lite kjennskap til disse byene, om noen.

Vær obs på at det bor flere moderatorer i den ene byen, så det gjøres på eget ansvar  :ph34r:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det Hamar og Gjøvik so er hatbyene? I så fall melder jeg meg til å komme på besøk og gjøre en helt upartisk analyse av begge byene, og utrope en vinner. Jeg har svært lite kjennskap til disse byene, om noen.

Vær obs på at det bor flere moderatorer i den ene byen, så det gjøres på eget ansvar  :ph34r:

 

 

Særlig i Gjøvik da, vil jeg tro?

Lenke til kommentar

 

Er det noen grunn til at folk fra Hedmark/Oppland skal klage mer over dette enn de som nå ender opp med å bo i region Viken? D

 

Kanskje ikke, men her valgte jeg å fokusere på Hedmark og Oppland, hvor jeg vet lokalpatriotismen er sterk. 

 

 

I Oppland er det jo mange kommuner som er "Nord/Sør" eller "Østre/Vestre". Er det ikke naturlig å slå sammen disse slik at det blir bare Fron, Aurdal, Slidre, Toten, etc?

 

Og nedover vestlandskysten har vi forøvrig noen plasser hvor det er to kommuner på samme jævla øy! Det finnes overhodet ingen grunner til at slike ikke bør slås sammen. Vi er ikke lenger på 1910-tallet hvor folk tok seg frem med båt mellom bygdene i fjord-Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...