Gå til innhold

P4 Northwood


-ɐMoԀ-

Anbefalte innlegg

Kjører P4 1,6 GHz på Asus P4S333 med Apacer DDR Ram 2700. Overklokket bus til 133 (med ikke PCI som er på 33). Dette gir 2,13 GHz. Chieftech kabinett. Foreløpig no prob. Temperarturen er i utgangspunktet 40 uansett, men ved hard bruk kan den gå over 45. HK har CPU-tempmåler og et Asusprogram overvåker temp hele tiden. Hadde ikke tenkt å overklokke mer, men dette er nesten for godt til å være sant....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Temperarturen er i utgangspunktet 40 uansett, men ved hard bruk kan den gå over 45. HK har CPU-tempmåler og et Asusprogram overvåker temp hele tiden. Hadde ikke tenkt å overklokke mer, men dette er nesten for godt til å være sant....


 

Temperaturen som du refererer til som "temperatur i utgangspunktet" er feil. Dette grunnet at asusproben viser konstant 40 grader.

Hvis du ved hard bruk mener stabilitetsprogrammer og slikt over lenger tid så kan jeg garantere at den andre temperaturen heller ikke stemmer.

Den siste bør ligge bortimot 50 grader. Da regner jeg med at du kjører boxed vifte.

 

Asusproben har et meget dårlig rykte på seg spesielt på dette hovedkortet. Noe som også Asus er klar over og lover at de skal utbedre. Forhåpentligvis lar dette seg gjøre med en biosoppdatering.

 

Det er også tidligere vært diskusjoner angående dette kortet på forumet, ta en titt så finner du at veldig mange har problemer med proben og merkelig nok :smile:

Lenke til kommentar

Asusprob`en viser ikke under 40 grader på CPU`ene.

Men går det over 40 grader så viser den mer.

 

siDDIs!

 

Du sier at lightwavestatstikken er dårlig med AMD.

Visst f... har du riktig. SSE2 sier deg kanskje noe?

 

Kunne du ha nevnet 20 programmer som utnytter SSE over 60%? Såpass må det være for at P4`en skal slå XP/MP! Uten å se på SSE2 relatert side.. Tror ikke du vet om 5 progs. engang.

 

SSE er så dårlig støttet at jeg ikke klarer å forklare det! En stor fiasko innen instruksjonsett!

Lenke til kommentar

Hei cky,

 

"En Northwood 2.2GHz med DDR er raskere i 90% av benchmarks enn Athlon XP 2000+" Sier du det, fra hvem test da fant du ut dette om jeg tør spørre?

 

Jeg mente ikke at dette skulle bli en AMD vs Intel diskusjon, for det orker jeg ikke. Men når en fyr spør om hva han burde kjøpe, så ønsker jeg å gi råd om hva han får mest for pengene. Og det blir da AMD. Klart at hvis ikke penger betyr noe, ja da ville jeg også seff kjøpt en Northwood og kjørt den på 2.5 Ghz (med RDRAM vel å merke!).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-10 23:50, commodore skrev:

Helt enig med Oscaro her!

Du får MYE mere for pengene hvis du kjøper deg fks en Amd XP1800+!

En XP1800+ koster UTROLIG nok 1395 kr på Komplett akk nå
:D
Mens en Pentium4 koster 2493:(

AMD ingen over-Ingen ved siden:)


 

Det går ikke an å ha en slik diskusjon hvis man bruker slike argument. 1395 kr er den absolutt billigste XP1800+. Et Supertilbud skal jeg innrømme. Men hvis du skal sammenligne pris på denne måten må du sammenligne med NW 1.6 Som koster kr 1599 hos itButikken. En NW 1.6 kjører hos mange lett på 2.4 Ghz for det er vel overklokking det er snakk om her. Så selv med et slikt kjempetilbud på XP1800 så ville ihvertfall jeg gått for en NW hvis du sammenligner disse. Når AMD kommer med 0.13 teknologi vil nok situasjonen bli anderledes, men akkurat nå er det litt frem i tid!!

Lenke til kommentar

Hva er det som er så galt med RDRAM`?

Prisen er ikke lenger noe argument?

 

Jeg har her en P4 - 1,6GHz med 256mb rdram på et msi pro 850 kort. (i850 chipset)

overklokket til 1,84GHz. når jeg prøver å stresse cpu'en, ligger tempen på 27°. idletempen er 15°.

Fungerer helt fint. ingen extra kjøling, kun boxed cpu vifte.

 

mvh,

martin

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-11 12:16, El-Marty skrev:

overklokket til 1,84GHz. når jeg prøver å stresse cpu'en, ligger tempen på 27°. idletempen er 15°.

Fungerer helt fint. ingen extra kjøling, kun boxed cpu vifte.



 

Det må være fryktelig kaldt i det rommet du har maskinen dersom det stemmer at idletemperaturen er 15°C !

Lenke til kommentar

.....Hva kommer det av at det stort sett er overvekt av folk med AMD cpuer som har problemer av ymse slag, enten er det herpa cpuer, crappy bioser eller HK som ikke vil ha noe annet en T.M. brikker så når noen (vi) vil ha intel og spør om råd om dette så er d fordi vi vil ha noe som går og går og vi slipper å jobbe livet av oss bare for å boote. Så kan man ikke gi intel råd så ikke svar da...

 

At noen (vi) med intel, oppfordrer til bruk av intel er vel en ganske grei sak, da folk med problemer ønsker en løsning. Man får liksom ikke så mye problemer med intel og kurrante chipset....

Lenke til kommentar

jeg kjører en duron 650 på 1000, og har gjort det i 1,5 år nå. Ingen stabilitetsproblemer...

 

Tror jeg hadde kjøpt 1,6 ghz p4 northwood med sis645 hk og pc2700 ddr ram og overklokket..

 

alternativet er amd athlonxp med pc2100 ddr ram og viakt266a hk... og en vifte.. blir så å si garantert mer bråkete enn intel-varianten og bare 300 kr billigere..

 

eneste som irriterer meg er at det ikke er noen sis645 hovedkort i m-atx format.. vil ha en bitteliten stille boks.. :eek:)

Lenke til kommentar

Hhmmmm....

 

"alternativet er amd athlonxp med pc2100 ddr ram og viakt266a hk... og en vifte.. blir så å si garantert mer bråkete enn intel-varianten og bare 300 kr billigere.."

 

Vel det stemmer ikke helt. En Alpha PAL8045 heatsink + en 80mm Papst vifte på 2050 rpm og bare 19dB(!) bråker ikke. Har det selv, og den kjøler min varme T-Bird 1400 nok i massevis (45C load).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-11 17:52, Dollar skrev:

Enig med PIIIpower der (problemer eller ikke)


Vegard, hvis SSE(2) er en fiasko (i dine øyne) hva er da 3Dnow?


SSE(2) er faktisk svært bra (AMD kommer også til å bruke dette f.o.m. Hammer). Støtten er allerede bred for SSE1 og SSE2 støtten bli bedre og bedre.




 

Dollar!

 

Du vet tydeligvis ikke hvordan 3Dnow fungerer?

3Dnow trneger ikke å bli optimalisert av softwareprodusentene! Det er instruksjoner angående multimedia applikasjoner. Til og med PowerDVD, Win media player eller Ejay... You name it! kan bruke dette instruksjonsettet.

 

Men denne SSE2 som du/dere skryter av må ha optimalisert programvare. Jeg har kun hørt om Lightwave og det "fremtidige" Quake4 som støtter dette! Jeg vet det er mange flere men det er masse svada programmer som du aldri ville ha brukt samme hva.

 

Kan legge til at de første Hammer prossesorene ikke kommer med SSE2. Fordi AMD er såpass fornuftige at du skjønner at dette har dem ikke bruk for enda! Koster penger = dyrere CPU`er til makedet!

 

AMD har også 3Dnow Proffesional og MMX+. Kombinerer du disse sammen per. dagens dato, så kan SSE2 gruble nede i myra!

Lenke til kommentar

Quote:


Dollar!


Du vet tydeligvis ikke hvordan 3Dnow fungerer?

3Dnow trneger ikke å bli optimalisert av softwareprodusentene! Det er instruksjoner angående multimedia applikasjoner. Til og med PowerDVD, Win media player eller Ejay... You name it! kan bruke dette instruksjonsettet.


Men denne SSE2 som du/dere skryter av må ha optimalisert programvare. Jeg har kun hørt om Lightwave og det "fremtidige" Quake4 som støtter dette! Jeg vet det er mange flere men det er masse svada programmer som du aldri ville ha brukt samme hva.


Kan legge til at de første Hammer prossesorene ikke kommer med SSE2. Fordi AMD er såpass fornuftige at du skjønner at dette har dem ikke bruk for enda! Koster penger = dyrere CPU`er til makedet!


AMD har også 3Dnow Proffesional og MMX+. Kombinerer du disse sammen per. dagens dato, så kan SSE2 gruble nede i myra!



 

Unnskyld meg, men når du beskylder andre for å skrive svada, og så kommer du med dette. Det er jo bare feil alt du har skrevet. Selvfølgelig må 3dnow også implenteres av programmerere, eller det kan patches i ettertid. Uansett, 3dnow, sse1, mmx, de er alle døde og begravet. SSE2 er fremtiden. Dette burde du vite som uttaler deg så bombatisk. Men, er du offisiell talsmann for AMD ?

 

CKY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...