Gå til innhold

P4 Northwood


-ɐMoԀ-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-28 08:29, PIIIpower skrev:

Quote:


....Du må bruke PC2700 RAM på de kortene her.

Prisen er også bra, ca 1200kr.....


Lykke til.



kan vel bruke 2100DDR ram på Abit SD7-533 Hovedkort for S478/P-4 DDR mener jeg å ha lest i spec'n.

 

Det stemmer det, de er bakoverkompatible så du kan fint bruke PC2100 RAM.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

HAr 1.8NW og Abit SD-533.

1.6 gir sikkert mer for pengene men...

Fikk tak i en Samsung pc2700 modul og kjører med 175 mhz frontbuss med alle ramtimingene på max.

Anbefales.

Har kun hatt den et par dager men allerede kjørt på > 2600 mhz med retail kjøler. Temperatur var nesten opp i 60 C da men da står PC-en på en spesielt varm plass. Med litt mer kjøling tenker jeg den kan gå langt høyere. Abit-kortet er også bra med tanke på at du kan kjøre volt opp i 2.2v, noe som er vanligvis langt over det du trenger.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 10:32, tt22 skrev:

HAr 1.8NW og Abit SD-533.

1.6 gir sikkert mer for pengene men...

Fikk tak i en Samsung pc2700 modul og kjører med 175 mhz frontbuss med alle ramtimingene på max.

Anbefales.

....


 

Tenkte bare jeg ville presisere. Du kjører MINNET på 175MHz, ikke FSB.

 

Dersom noen er interessert, kan jeg selge min P4 1.6GHz NW boxed prosessor for kr. 2000,- inkl frakt :smile: Det er den prosessoren som jeg brukte i testen på denne siden:

http://www.slapps.com/review/sd7/index.htm

 

(Jeg vet jeg burde anonsere den på bruktmarkedet, men jeg regner med det ikke er ulovlig å sette ting til salgs her inne på forumet?)

Lenke til kommentar

Quote:



Tenkte bare jeg ville presisere. Du kjører MINNET på 175MHz, ikke FSB.



 

Det stemmer det ja, skriveleif..

Prøvde også minnet en gang på 185 men det ble visst litt mye. Men dette er utrolig kult, har et geforce3 ti200 kort og fikk over 9700 3dmark2001se.

Skal garantere jeg kommer over 10000 ved å kjører prosessoren litt høyere.

Et minus med abit kortet er det kronglete oppsettet på de forskjellige dividerne på fsb/pci/agp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-02-28 11:29, SirHartge skrev:

Quote:


On 2002-02-28 08:29, PIIIpower skrev:


kan vel bruke 2100DDR ram på Abit SD7-533 Hovedkort for S478/P-4 DDR mener jeg å ha lest i spec'n.


 

Stemmer det, men du får ikke utnyttet hovedkortet sitt potensiale med PC2100 .

 

 

Joda, bare å klokke d... !!

Lenke til kommentar

Dere er da veldig opptatt av klokkehastighet på prosessoren deres! Klart en Northwood på 2.4 Ghz høres utrolig ut, men Nortwood yter ganske mye dårligere på ett DDR hovedkort enn ett med RAMBUS. I følge Toms Hardware og andre, så er forskjellen veldig stor. THG fant jo ut at en Northwood på 2.5 Ghz og i850 chipset er raskere enn en 3.10 Ghz Northwood på DDR...det sier mye.

 

AthlonXP kan ikke overklokkes så mye selvfølgelig, men jeg vet at en XP 2000+ er raskere enn en Northwood på 2.4 Ghz og DDR!

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er for mye prat om benchmark jeg. Bare fordi dere vil ha 10000 poeng+ i 3dmark2001 og best score i sisoft sandra. Det ble jo også vist, som godeste "performance frik" Betroz sa, at en maskin med rambus og over 2,5ghz+ cpu vil gjøre det bedre enn en maskin med ddr og 2,5ghz+ cpu. Så i prinsippet, så er jo rambus en bedre investering enn ddr (prisforskjellen er lik null). Hvis man da ikke skal overklokke til det ekstreme. Abit ThII-raid (rambus hk) har blitt overklokket til 190MHZx4 på fsb med en 2ghz p4. Så ikke GIDD å si at Rambus ikke kan klokkes. Velger man Samsung Rambus, så er den enkel å overklokke.

 

http://www.nordichardware.com har testet dette, anandtech har kjørt et asus p4t-e med samsung rambus pc800 på pc1066 (533x2).

 

http://www.nordichardware.com/recensioner/...AID/index12.php

 

les og gråt :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-10 11:57, Betroz skrev:

Dere er da veldig opptatt av klokkehastighet på prosessoren deres! Klart en Northwood på 2.4 Ghz høres utrolig ut, men Nortwood yter ganske mye dårligere på ett DDR hovedkort enn ett med RAMBUS. I følge Toms Hardware og andre, så er forskjellen veldig stor. THG fant jo ut at en Northwood på 2.5 Ghz og i850 chipset er raskere enn en 3.10 Ghz Northwood på DDR...det sier mye.


AthlonXP kan ikke overklokkes så mye selvfølgelig, men jeg vet at en XP 2000+ er raskere enn en Northwood på 2.4 Ghz og DDR!



 

hei du. En Northwood 2.2GHz med DDR er raskere i 90% av benchmarks enn Athlon XP 2000+ . Det er jo da selvsagt at en [email protected] er mye mye raskere enn den igjen. Forøvrig så skiller det lite mellom DDR og RDRam opptil 2.5GHz. 2-3% i begges favør i benchmarks. Over 2.5GHz derimot er RDRam raskere, fordi rundt 2.5GHz ligger grensen til dagens PC2100/2700 DDR-Ram. Det jeg mener da, er at en 2.5GHz og en 3.0GHz P4 med DDR ligger svært likt i ytelse hvis man bruker DDR-Ram.

 

Kjøper man Northwood idag, er DDR-Ram det beste valget, så lenge man holder seg under 2.5GHz. RDRam er intet å satse på hvis man skal overklokke uansett. Ingen av ramtypene kan man beholde neste gang man oppgraderer uansett, da det kommer ny type av begge. Derfor lønner det seg å kjøpe DDR-Ram idag.

 

CKY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...