Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snedig....

 

Jeg har S7 som jeg la over et sandisk 64 GB kort fra min s5.

 

Det vil den ikke vedkjenne seg :-( Ingen apper ser kortet og alle de tusen bildan som ligger der.

 

Så nå legger jeg over bildene på PC slik at jeg har bevart dem for ettertida,

 

Spørsmål -- må vi formater disse kortene i mobilen for hver gang vi bytter mobil?

 

Spørsmål 2 -- hva for jeg lagt over fra android 7.0 til minnekortet. Det er vel ikke som i gode gamle dager da det meste gikk over ;.-)

Lenke til kommentar

Snedig....

 

Jeg har S7 som jeg la over et sandisk 64 GB kort fra min s5.

 

Det vil den ikke vedkjenne seg :-( Ingen apper ser kortet og alle de tusen bildan som ligger der.

 

Så nå legger jeg over bildene på PC slik at jeg har bevart dem for ettertida,

 

Spørsmål -- må vi formater disse kortene i mobilen for hver gang vi bytter mobil?

 

Spørsmål 2 -- hva for jeg lagt over fra android 7.0 til minnekortet. Det er vel ikke som i gode gamle dager da det meste gikk over ;.-)

Skal ikke måtte formateres

 

I utgangspunktet har android 7 en funksjon hvor den adopterer SD og gjør SD om til en del av internminnet, men det har blant annet Samsung fjernet, men du får allikevel flyttet over det meste, feks endre standard lagring for bilder og video til SD, spotify offline musikk på SD, netflix offline på SD og man kan også flytte apper over til SD, men det er begrensinger på noen apper.

Lenke til kommentar

Er ikke oppdateringen som gir støtten. Telia må vel slå på støtte i sitt nettverk. Savner 4gTale som jeg ikke har nå som kunde hos Ice.

Hastighet er fortsatt dårlig ved filoverføring fra windows share. Også etter siste oppdatering.

Jo, det er oppdateringen som gir støtten ifølge Telia. De sier det vil komme i en oppdatering i løpet av sommeren til kunder som etterlyser dette på Facebook-veggen deres.

 

Nettet deres har allerede 4G-tale og WiFi-tale for brukere av blant annet nyere iPhone-modeller og Sony-mobiler.

Lenke til kommentar

Ja men kan jo være oppgradering av nettet de snakker om? Eller?

 

Nei, det er kun i programvaren som slippes av Samsung det er snakk om. De støtter allerede 4G-tale + Wifi-tale men det må legges til i CSC-delen av programvaren til Samsung for å fungere.

 

Telia selv forklarer det som følger til en kunde som etterlyser 4G-tale og Wifi-tale til S7, som vil være likt som ved S8:

 

13528914_10153570643066689_7987881241862
Telia Norge Hei Kjell Ivar! Programvaren som må til for at tjenesten skal fungere i nettverket er noe vi i samarbeid med Samsung utvikler. Så raskt denne oppdateringen er klar vil den bli kjørt ut til våre kunder 1f642.png:) Forhåpentligvis blir dette i løpet av sommeren 1f642.png:) Mvh Caroline
Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Har fått et par merkelige flekker på "innsiden" av skjermen, det ser ut som om de sitter på glassets innside. Det er en gråmørk "prikk", og en halv millimeter nedenfor er det en litt gråmørk lengre prikk på ca et par mm. Jeg vet ikke engang om jeg skal gidde å klage, men antakelig gjør jeg det. Jeg har aldri opplevd noe slikt på noen telefon noen gang, har andre noensinne erfart noe slikt? 

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Det er da ikke vits med noe antivirus. Det er noe som lages kun for å tappe menn i 50årene for penger.

 

Hva med oss i 60 åra da :-)

 

Jeg har nå levd med denne S8 plain i noen timer. Og angrer ikke et sekund på at jeg droppet Iphone 8 som jeg burde kjøpt, jo jeg begynte smartphone eraen med Iphone 3G. (men forlot etter 4 og gikk over til Note 3)

En slik mobil på nivå med Samsung S8 vil aldri i verden gutta i Cupertino få til ;-)

 

Det er skjermen som er det første jeg ble lamslått lykkelig over. Helt utrolig skjerm og jo mer jeg skjønner av den, jo bedre blir den. Det er fremdeles at jeg trykker lenge og hardt på det område som var home og da skjer mye rart... jeg må rett og slett lære å sveipe opp home"knappen" og så trykke lett.

 

Håper jeg kan få stilt noen spesifikke spørsmål om den her og starter med:
 
  1. SMS notifikasjon -- hvordan setter jeg et spesiellt led icon for mor når hun tekster meg?
  2. Instagram not. har jeg fått satt, så nå ser jeg det.
 
"Edge sveip inn menyen" - ja du skjønner, bruker alle sammen den? Den er litt uvant, neste irriterende. Men den er veldig hendig da.
 
Ellers går jeg og venter på Sandisk 200 GB kortet. Kjøpte det fra svenske nettbutikk. Ble bare et par kroner dyrere enn i HongKong og mye billigere enn i UK.
 
 
Siste spørsmål denne gang;
 
Hva er den greieste måten å laste ned foto fra mobilen over på PCn?
Det er vel den gode gamle usb kabelen det?
Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...