Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt denne merkelige app oppdateringen til min S8+ siden fredag.

Koreansk (eller annet) navn.

Og den norske omtalen er dårlig oversatt.

 

Er dette noe lureri?

I så fall, hvordan få det bort frå apper som må oppdateres?

post-139493-0-28586200-1497220249_thumb.png

Endret av Irre
Lenke til kommentar

 

 

Eg la godviljen til og forstod han mente Iris scan lampen.

Jeg er like blank. Hvor sitter denne lampa?
Oppe ved proximity sensoren. Se manualen =) .
Haha.. Jeg var ikke klar over at der var to lamper der. Trodde det kun var en. Jaja, men da lærtebjeg noe nytt i dag også ?
Lenke til kommentar

Er dette en fin telefon? Har en gammel iPhone 6 som er blitt helt tullete (Skrur seg plutselig av og trenger lader for å skru seg på, av/på knappen fungerer ikke lenger) og jeg er på jakt etter en ny telefon. Så først på S7 Edge siden den var endel billigere, men nå ser jeg at via Telenor sin Swap løsning blir prisen for S8 kun 60kroner dyrere i måneden.

Så til dere som har den, er dere fornøyde? Hvordan er det å ha fingeravtrykksensoren plassert på baksiden istedenfor på hjemknappen?

Lenke til kommentar

Neeeeii; jeg trodde jeg aldri kom til å bruke fingeravtrykk på min s8+, men det er alt jeg bruker nå.

 

Jeg er så fornøyd med telefonen at jeg neppe blir å kjøpe note 8 engang, og heller vente til note 9. For meg er det en ganske absurd ting å si, men her er vi.

 

Anbefaler den sterkt, jeg.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er dette en fin telefon?

Er ikke helt fornøyd med S8+,men utfordringen er å finne noe bedre.

 

Synes skjermen er for liten, men mobilen er veldig grei å ha hånden. Hadde ønsket meg en større skjerm enn S7 som jeg hadde tidligere og trodde jeg skulle få det, men skjermen er jo ganske nøyaktig like stor. Det til si at bredden (høyden når man ser video) er lik S7, men så har man litt skjerm i begge endene slik at det blir mer avlang skjerm med større "diameter" som de som kun leser spec tror betyr større skjerm. Når man ser på video får man ikke større effektiv skjermareal(det blir sorte striper på sider av bildet), men når man holder mobilen vertikalt får man noen linjer ekstra med tekst for websider. Det at hjem- og tilbakeknappen ikke vises hele tiden, men spretter opp når ma trykker der fungerer stort sett greit. Noen apper slik som appen til Rikstv lar en imidlertid ikke få opp hjem- eller tilbakesnappen og det er derfor en utfordring å komme ut av.

 

Trodde batteriet skulle holde lengere enn S7, men også der ble jeg skuffet. Med helt ny mobil holder batteriet ca.4 timer når mobilen er i bruk, Må altså fortsatt alltid gå rundt med minst en ekstern batteripakke. Det er imidlertid viktig å koble batteripakken på tidlig da den ikke klarer få opp batterinivået mens mobilen er i bruk. Mobilen må være i dvalemodus for at ladingen fra eksternt batteri skal klare få prosenten på batteriet opp. Mobilen bruker så mye batteri når den er i bruk at et eksternt batteri kun klarer sakte ned tømmingen av batteriet, den klarer ikke engang stabilisere batterinivået.

 

Bruker ikke fingeravtrykk eller iris-scan. Savner FM-radio som jeg gjerne bruker når jeg reiser rundt i verden. Samsung har jo klart få det til på lavere modeller.

 

Menyer og bruk går stort sett greit, men det er enkelte detaljer som irriterer og man ikke helt skjønner hva de har tenkt.

 

Som vanlig med Android er det vanskelig å få aper til å bruke lagringsplassen på SD-kortet, men har fortsatt 40 GB ledig så det går fortsatt greit, men jeg vet at det problemet kommer engang slik det gjorde på S7.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

Er dette en fin telefon?

Er ikke helt fornøyd med S8+,men utfordringen er å finne noe bedre.

 

Synes skjermen er for liten, men mobilen er veldig grei å ha hånden. Hadde ønsket meg en større skjerm enn S7 som jeg hadde tidligere og trodde jeg skulle få det, men skjermen er jo ganske nøyaktig like stor. Det til si at bredden (høyden når man ser video) er lik S7, men så har man litt skjerm i begge endene slik at det blir mer avlang skjerm med større "diameter" som de som kun leser spec tror betyr større skjerm. Når man ser på video får man ikke større effektiv skjermareal(det blir sorte striper på sider av bildet), men når man holder mobilen vertikalt får man noen linjer ekstra med tekst for websider. Det at hjem- og tilbakeknappen ikke vises hele tiden, men spretter opp når ma trykker der fungerer stort sett greit. Noen apper slik som appen til Rikstv lar en imidlertid ikke få opp hjem- eller tilbakesnappen og det er derfor en utfordring å komme ut av.

 

Trodde batteriet skulle holde lengere enn S7, men også der ble jeg skuffet. Med helt ny mobil holder batteriet ca.4 timer når mobilen er i bruk, Må altså fortsatt alltid gå rundt med minst en ekstern batteripakke. Det er imidlertid viktig å koble batteripakken på tidlig da den ikke klarer få opp batterinivået mens mobilen er i bruk. Mobilen må være i dvalemodus for at ladingen fra eksternt batteri skal klare få prosenten på batteriet opp. Mobilen bruker så mye batteri når den er i bruk at et eksternt batteri kun klarer sakte ned tømmingen av batteriet, den klarer ikke engang stabilisere batterinivået.

 

Bruker ikke fingeravtrykk eller iris-scan. Savner FM-radio som jeg gjerne bruker når jeg reiser rundt i verden. Samsung har jo klart få det til på lavere modeller.

 

Menyer og bruk går stort sett greit, men det er enkelte detaljer som irriterer og man ikke helt skjønner hva de har tenkt.

 

Som vanlig med Android er det vanskelig å få aper til å bruke lagringsplassen på SD-kortet, men har fortsatt 40 GB ledig så det går fortsatt greit, men jeg vet at det problemet kommer engang slik det gjorde på S7.

 

 

 

Note 8 til høsten!

Lenke til kommentar

 

Er dette en fin telefon?

 

Er ikke helt fornøyd med S8+,men utfordringen er å finne noe bedre.

 

Synes skjermen er for liten, men mobilen er veldig grei å ha hånden. Hadde ønsket meg en større skjerm enn S7 som jeg hadde tidligere og trodde jeg skulle få det, men skjermen er jo ganske nøyaktig like stor. Det til si at bredden (høyden når man ser video) er lik S7, men så har man litt skjerm i begge endene slik at det blir mer avlang skjerm med større "diameter" som de som kun leser spec tror betyr større skjerm. Når man ser på video får man ikke større effektiv skjermareal(det blir sorte striper på sider av bildet), men når man holder mobilen vertikalt får man noen linjer ekstra med tekst for websider. Det at hjem- og tilbakeknappen ikke vises hele tiden, men spretter opp når ma trykker der fungerer stort sett greit. Noen apper slik som appen til Rikstv lar en imidlertid ikke få opp hjem- eller tilbakesnappen og det er derfor en utfordring å komme ut av.

 

Trodde batteriet skulle holde lengere enn S7, men også der ble jeg skuffet. Med helt ny mobil holder batteriet ca.4 timer når mobilen er i bruk, Må altså fortsatt alltid gå rundt med minst en ekstern batteripakke. Det er imidlertid viktig å koble batteripakken på tidlig da den ikke klarer få opp batterinivået mens mobilen er i bruk. Mobilen må være i dvalemodus for at ladingen fra eksternt batteri skal klare få prosenten på batteriet opp. Mobilen bruker så mye batteri når den er i bruk at et eksternt batteri kun klarer sakte ned tømmingen av batteriet, den klarer ikke engang stabilisere batterinivået.

 

Bruker ikke fingeravtrykk eller iris-scan. Savner FM-radio som jeg gjerne bruker når jeg reiser rundt i verden. Samsung har jo klart få det til på lavere modeller.

 

Menyer og bruk går stort sett greit, men det er enkelte detaljer som irriterer og man ikke helt skjønner hva de har tenkt.

 

Som vanlig med Android er det vanskelig å få aper til å bruke lagringsplassen på SD-kortet, men har fortsatt 40 GB ledig så det går fortsatt greit, men jeg vet at det problemet kommer engang slik det gjorde på S7.

4 timer batteri er altfor lite. Må være noe gale hos deg. Eventuelt hva bruker du den til?

 

Vet ikkje om du er klar over det, men når du ser video så kan du trykke på en knapp slik at hele skjermen blir brukt.

Lenke til kommentar

Vet ikkje om du er klar over det, men når du ser video så kan du trykke på en knapp slik at hele skjermen blir brukt.

Hvilken knapp? Uansett så er lite av video laget på samme format som skjermen slik at man i så fall må kutte i topp og/eller bunn av bildet. Får til kutting av bildet med Youtube, men får ikke til å kutte deler av bildet med appen til Riks-tv.

 

Hva jeg bruker mobilen til når den ikke er i pausemodus? Lytter til musikk eller podcast, ser på video, surfer på nett og/eller spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...