Gå til innhold

Kunstig intelligens lærer å spille klassiske spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fulgte med på Google's AI i kamp mot en av verdens beste Go spillere og det virker som om man veldig snart har AI som kan lære seg det meste som mennesker kan av egen maskin. Altså trenger den ikke læres hvordan den spiller sjakk eller RTS, den lærer det selv ved å feile og prøve igjen.

Skrevet

Så nå kan man få seg en verdig datamotstander i Red Alert 2. Fordelingen av bygg og enheter så grusomt lite strategisk planlagt ut på det der Red Alert 2 skjermbildet.

Skrevet

Kanskje det snart er slutt på at utviklere lager egne AI-er, og at det blir en egen salgsvare man kjøper ved siden av.

Er lov å håpe, AI i spill er temmelig tragisk.

Utfordringen ender i å se hvor hardt du kan lure den.

Problemet er vel at denne AI veldig tunge saker som ofte har spesialisert hardware, men det er lov å håpe at en forenklet versjon kan brukes direkte i spill.

For AI forskning er PC strategispill spennende siden de er mye mer komplekse en sjakk og go,

Mye større brett, flere brikker av flere typer vil gjøre dem vanskelige for en AI.

Skrevet

Interessant. Men ingen har funnet opp en tilpasningsdyktig og billig AI som kan ta ut søpla mi hver kveld?  :nei:

Jeg vil heller ha en AI android som kan gå på jobben for meg.

Om du har råd til den har antagelig jobben din også det.

Skrevet

Kanskje det snart er slutt på at utviklere lager egne AI-er, og at det blir en egen salgsvare man kjøper ved siden av.

Er lov å håpe, AI i spill er temmelig tragisk.

Utfordringen ender i å se hvor hardt du kan lure den.

Problemet er vel at denne AI veldig tunge saker som ofte har spesialisert hardware, men det er lov å håpe at en forenklet versjon kan brukes direkte i spill.

For AI forskning er PC strategispill spennende siden de er mye mer komplekse en sjakk og go,

Mye større brett, flere brikker av flere typer vil gjøre dem vanskelige for en AI.

Det løses mer elegant med "big data". Analyser av menneskelige reaksjonsmønstre brukes som grunnlag til beslutninger. Som i Forza Motorsport hvor AIen faktisk ikke er artificial i det hele tatt, men opptak av kjøringen og reaksjonene til tusenvis av ekte spillere.

Skrevet

RA 3 > RA 2

EBFD > Generals > TS > RA2 > C&C > RA > Dune2000 > Dune2 > Dune > RA3 > C&C3/4

Der så jeg at jeg skrev feil gitt. Mente seff at C&C3/KW > RA2 :)

C&C 3 og 4 er to helt forskjellige spill, så skjønner ikke hvorfor du setter dem sammen.

Skrevet (endret)

RA 3 > RA 2

C&C 3 og 4 er to helt forskjellige spill, så skjønner ikke hvorfor du setter dem sammen.

C&C3 og 4 er samme dritt. Og det blir ikke rettferdig å sette Dune rett ved siden av RA3 burde være Dune >-----------------------------------------------------> RA3

Menmen fint å se at noen likte RA3 og C&C3 i alle fall, adri sett det før. RA hadde Stalin og tok opp tema rundt folkemord og fortid, RA3 har sirkusbjørner og flygende skolejenter...

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Skrevet (endret)

RA 3 > RA 2

C&C3 og 4 er samme dritt. Og det blir ikke rettferdig å sette Dune rett ved siden av RA3 burde være Dune >-----------------------------------------------------> RA3

Menmen fint å se at noen likte RA3 og C&C3 i alle fall, adri sett det før. RA hadde Stalin og tok opp tema rundt folkemord og fortid, RA3 har sirkusbjørner og flygende skolejenter...

Ja likte ikke RA3 jeg heller. Men digger C&C 3 rått. Mange som enda spiller det.

Spilte jo selv massevis av Dune 2 på min Amiga i gamle dager, med i dag er det jo helt utdatert og nesten uspillbart.

Endret av LoveAmiga
Skrevet (endret)

Egentlig bryr meg lite om at AI skal ta over verden, blir mer imponert om dei klarer å gjøre AI i spill bedre uten å bare gi dei cheating på ressurser etc.

Endret av BonBattery

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...