Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler som blir stoppet oftere av politiet for "rutinemessige årsaker"


Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått i innkjøp av min tredje bil i min karriere som sjåfør, en 1998 Subaru Impreza.

 

Min første var en VW Golf ca 1995 som jeg kjørte i ca 1 år og ble stoppet 6 ganger for rutinemessig kontroll (alkotest, vognkort, førerkort etc.)

 

Min andre var en Skoda Fabia (2003/2004/2005, husker ikke nøyaktig) med en ganske intens rødfarge. Denne kjørte jeg i tre hele år uten et eneste tilfelle av slike kontroller.

 

Er det noen som har lignende eksempler på bilmerker som blir stoppet i rutinemessige kontroller mer enn andre bilmerker, og evt en liste/morsom historie? Kan jeg regne med at min "nye" Impreza blir stoppet ofte rent grunnet merke/modell?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kjørte en 200sx i et halvt år uten å bli stoppet i det hele tatt. Har nå kjørt en 5-serie i snart et halvt år uten å bli stoppet. Ble heller aldri stoppet de to årene jeg kjørte moped og lett-MC.

Lenke til kommentar

Hadde en litt sjelden bruksbil en periode og den ble stadig vinka inn til kontroller, stoppa av sivilen på kvelden med spørsmål om hvorfor jeg var ute å kjørte m.m. Ingen uvanlig eierhistorikk og viste alle tidligere eiere og det var ikke noe der som skulle gjøre at den skulle bli stoppa, men stoppa ble den gjentatte ganger av sivilsnut, vegvesen m.m. Nå har jeg tilgode å bli stoppa med den jeg har som bruksbil nå.

Lenke til kommentar
Dersom en bil har blitt brukt i smugling, så er dette vanlig.

 

Bilen hadde en eier før meg, kan garantere at han ikke hadde smuglet noe :p

 

De sjekket aldri noe, bare vinket til siden og spurte de standard spørsmåla(har du noe som skal tolles, hvor kommer du fra, hva har du gjort der, hvor skal du,)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...