Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Noen som vet hva det spillet heter der hvor du flyr et blått fly(tror det er blått) og slipper bomber ? 2D grafikk og litt gammelt(noe lignende jetpak i alder tror jeg). Var slike båter som man skulle prøve og treffe, også kunne man snu flyet slik at man fløy den andre veien. Usikker på om man skjøt fly i luften også. Husker det var lyseblått/blått (meget sikker). Var også øyer der tror jeg.

 

Edit: Flyet tror jeg var et lite krigsfly, som hadde bomber. Noe ala. Spitfire bare helt blått (tror jeg).

 

 

Husker jeg spilte noe som høres nøyaktig ut som det du leter etter. Husker ikke navnet på spillet, men jeg mener at det var en gammelt spill til Windows Workstation eller noe sånt?

 

Mulig det var en Windows Workstation ja. Man måtte skrive inn kommandoer for å starte spillet husker jeg :p

 

Noen som vet hva det spillet heter der hvor du flyr et blått fly(tror det er blått) og slipper bomber ? 2D grafikk og litt gammelt(noe lignende jetpak i alder tror jeg). Var slike båter som man skulle prøve og treffe, også kunne man snu flyet slik at man fløy den andre veien. Usikker på om man skjøt fly i luften også. Husker det var lyseblått/blått (meget sikker). Var også øyer der tror jeg.

 

Edit: Flyet tror jeg var et lite krigsfly, som hadde bomber. Noe ala. Spitfire bare helt blått (tror jeg).

 

Wings of fury :)

 

Tror faktisk det var det ja :D Takk!

 

Her viser det Wings Of Fury slik jeg husker det: http://www.dailymotion.com/video/x8durm_wi...tion_videogames

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror faktisk det var det ja :D Takk!

 

Her viser det Wings Of Fury slik jeg husker det: http://www.dailymotion.com/video/x8durm_wi...tion_videogames

 

Husker den første versjonen i den filmen, men de to andre er ukjente for meg.

 

Jeg hadde det ikke på commodore, men en gammel Compaq pc med Windows Workstation(tror jeg, var iallefall gammel windows).

Spilte også Doom, men det forsvant... 4åring som spiller doom? tja...

Lenke til kommentar
Need help!

 

Er det noen som vet hva dette gamle spillet heter? Du styrer et lite grønt romskip med en pil forran skipet og skal skyte raketter av forskjellige farger og typer på fientlige romskip. Det er skikkelig gammelt og crappy men husker jeg koste meg med det når jeg var liten:P Her e en paint tegning av hvordan jeg husker at spillet så ut.

post-180840-1261164337_thumb.jpg

 

YES jeg fant ut hva spillet het, Critical Mass:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God jul og godt nytt år:)

 

Husker tilbake i de stundoms tider, da eg spillte ett spill som har samme oppsettet som Alien Breed, men bedre grafikk, kontroll med datamus osv. Den eneste scenen eg husker fra dette er da eg gikk inn i ett rom, og hele skjermen ble mørk, så kom det ett skrik (tror eg) og eg var nødt til å skyte for å få lys(lommelykt i framtiden? Nei.), kom selvfølgelig en helvettes masse aliens imot meg. Hadde chaingun/gatling gun her, så var muligens litt ute i spillet.

 

-Birdview/Top down

-Labyrintaktig, gå her og der, aktiver den for å åpne det osv.

-Maaaaaaasse aliens.

 

Savner dette spillet noe vanvittig. Har vært inne på abandonia.com, men fant ingenting der. Noen som vet hva eg snakker om og kanskje kan si meg hva det heter?

 

 

Takk:)

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Leter etter et spill jeg hadde til Gameboy Pocket for maange år siden. Husker at det var et plattformspill som er ganske likt Mario, hvis ikke det muligens er et Mario eller Donkey Kong spill... En ting som hvertfall sitter fast i hodet mitt var at man kunne svinge seg i fastspente tau og "skyte" seg til områder i spillet som ellers ikke kunne nås. Legger til en tegning av det jeg husker.

 

marioeeee.jpg

 

Den gule streken forestiller "tauet" som jeg nevnte tidligere.

 

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Er ute etter et nytt spill nå :)

 

Setting: 1990 - 1995

 

Til PC

 

Spillet handlet om å åpne dører med nøkler og komme seg videre. Hovedpersonen var en mann som møtte utfordringer for å åpne disse dørene. Spillet var i 2D sett fra siden (ala mario) Det jeg husker var at jeg så silhuetten av mannen mens det var natt.

 

Kan minne litt om dette bildet her, bare at det var natt:

 

0511-0903-0300-1559_Silhouette_of_a_Man_Standing_on_a_Mountain_Peak_clipart_image.jpg

 

Det var også trær osv som en del av bakgrunnen i spillet.

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Ålreit, eg har eit par spel frå barndommen.

 

Eg hadde eit spel på pc-en for kanskje 14 år sia, saman med Ken-spela og eit labyrint-spel. Eg trur du var ein agent i ein 2d utforsking/scroller, og du måtte/kunne redda gislar (eller nokre folk som var fanga?). Du hadde også granatar av to typar; ein grøn og ein raud. Eg er usikker, men eg trur at spelet var oppkalla etter protagonisten (som heitte Johnny eller noko sånt). Stort meir hugsar eg ikkje, bortsett den eine sjefen som fyrst såg ut som ein gamal mann, og så endra form til eit slags monster.

 

Eit anna spel var eit japansk scrolle/skytespel på ps1. Vi lånte det iblant på ein butikk her. Du kunne spela anten 1-player eller 2-player. Den eine karakteren var jente, og den andre var gut (guten var blå og jenta var raud, trur eg). Eg hugsar spesielt sjefane på slutten av nivåa: Ein sjef var ein skorpion med fleire former. Ein annan sjef som eg hugsar var ei slags maskin, og du måtte vente på at maskina viste svakdommane sine. Sjefane hadde fleire helsemeter som du måtte tømme fleire gonger (fyrst eit raudt helsemeter, så gult, så grønt, trur eg). Våpna som karakterane brukte var strålevåpen (eg trur ikkje dei kunne oppgraderast, men du måtte halda deg til same våpen gjennom heile spelet - igjen er eg usikker).

 

Skulle ønskje eg hadde fleire detaljar, for eg skulle veldig gjerne spelt desse spela på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et gammelt spill. Husker ikke hva det het, men skal prøve å beskrive det (som jeg ikke har spilt på over 10 år)

 

Det var 8bits musikk, hørtes ut som acid dance/trance, det kunne styres med joystick eller tastatur.

 

Du skulle gå rundt med en ball eller liknende (du er en ball elns), og gjøre masse drit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Jeg spilte et spill for mange år siden. Skal prøve å beskrive etter beste evne.

 

Det var i 2D, man styrte et futuristisk kampfly i "outer space" (mulig det var i rombaser), man kunne også oppgradere torpedoene. På introen av spillet kunne man se en skapning som kunne minne om en rev som løp mot flyet og kjørte ut. (Nei, det er ikke Starfox) :p

 

Edit: Det var til PC og kjørte med MS-DOS.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar
Ålreit, eg har eit par spel frå barndommen.

 

Eg hadde eit spel på pc-en for kanskje 14 år sia, saman med Ken-spela og eit labyrint-spel. Eg trur du var ein agent i ein 2d utforsking/scroller, og du måtte/kunne redda gislar (eller nokre folk som var fanga?). Du hadde også granatar av to typar; ein grøn og ein raud. Eg er usikker, men eg trur at spelet var oppkalla etter protagonisten (som heitte Johnny eller noko sånt). Stort meir hugsar eg ikkje, bortsett den eine sjefen som fyrst såg ut som ein gamal mann, og så endra form til eit slags monster.

 

Er nok helt sikkert Bio Menace du har spilt. Basert på Commander Keen motoren bare for et litt eldre publikum:

 

Kan lastes gratis ned fra ftp://ftp.3drealms.com/freeware/bmfreew.zip

De slapp det som freeware pga. litt trøblet kompabilitet med nyere systemer (DOSBox funker fint dog).

Lenke til kommentar
Ålreit, eg har eit par spel frå barndommen.

 

Eg hadde eit spel på pc-en for kanskje 14 år sia, saman med Ken-spela og eit labyrint-spel. Eg trur du var ein agent i ein 2d utforsking/scroller, og du måtte/kunne redda gislar (eller nokre folk som var fanga?). Du hadde også granatar av to typar; ein grøn og ein raud. Eg er usikker, men eg trur at spelet var oppkalla etter protagonisten (som heitte Johnny eller noko sånt). Stort meir hugsar eg ikkje, bortsett den eine sjefen som fyrst såg ut som ein gamal mann, og så endra form til eit slags monster.

 

Er nok helt sikkert Bio Menace du har spilt. Basert på Commander Keen motoren bare for et litt eldre publikum:

 

Kan lastes gratis ned fra ftp://ftp.3drealms.com/freeware/bmfreew.zip

De slapp det som freeware pga. litt trøblet kompabilitet med nyere systemer (DOSBox funker fint dog).

 

Herregud, du har rett! Logan, heitte han fyren. Eg tenkte alltid på "Johnny Logan". Tusen takk!

Lenke til kommentar

Bumper for min post:

Jeg leter etter et gammelt spill. Husker ikke hva det het, men skal prøve å beskrive det (som jeg ikke har spilt på over 10 år)

 

Det var 8bits musikk, hørtes ut som acid dance/trance, det kunne styres med joystick eller tastatur.

 

Du skulle gå rundt med en ball eller liknende (du er en ball elns), og gjøre masse drit, samle noe elns. Fikk tak i det i Nederland.

 

Nå skal ikke jeg få dere på ville veier, men mener det begynte på P, og hadde eller slutta på X

Lenke til kommentar
Bumper for min post:

Jeg leter etter et gammelt spill. Husker ikke hva det het, men skal prøve å beskrive det (som jeg ikke har spilt på over 10 år)

 

Det var 8bits musikk, hørtes ut som acid dance/trance, det kunne styres med joystick eller tastatur.

 

Du skulle gå rundt med en ball eller liknende (du er en ball elns), og gjøre masse drit, samle noe elns. Fikk tak i det i Nederland.

 

Nå skal ikke jeg få dere på ville veier, men mener det begynte på P, og hadde eller slutta på X

 

Pacman?

Lenke til kommentar
Bumper for min post:

Jeg leter etter et gammelt spill. Husker ikke hva det het, men skal prøve å beskrive det (som jeg ikke har spilt på over 10 år)

 

Det var 8bits musikk, hørtes ut som acid dance/trance, det kunne styres med joystick eller tastatur.

 

Du skulle gå rundt med en ball eller liknende (du er en ball elns), og gjøre masse drit, samle noe elns. Fikk tak i det i Nederland.

 

Nå skal ikke jeg få dere på ville veier, men mener det begynte på P, og hadde eller slutta på X

Vet ikke om vi tenker på samme spill, men posten din minte meg uansett om et gammelt spill jeg pleide å spille en del. Man styrer en gul ball-ting rundt på et kretskort elns, hvor man skulle samle noen trekantlignende objekter. Det var slik at noen brikker eller andre gjenstander kunne falle ned etter at du hadde "spist" deg gjennom det den lå på. Husker også at det var noen sakser som fulgte etter deg på noen av brettene.

 

Føler navnet ligger på tunga, men kommer ingen vei. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...