Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Husker jeg spilte dette spillet på en demo, tror det var til Playstation 1. Det var i 2-D og det var 2-player. Man styrte hvert sitt "romskip" som så ut som små trekanter. Målet var å skyte med hverandre med maskingeværet på sitt romskip, mens man kjørte rundt på kartet.

 

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For leeenge siden spilte jeg et spill som var mistenkelig likt Sid Meier's Pirates! på pc. Men grafikken var selvsagt dårligere og alt jeg husker var at jeg kjørte rundt i et skip og skøt mot andre skip (som på bilde 4 og 5). Er det Sid Meier's Pirates! i gammelt format jeg har spilt, eller har det eksistert et lignende spill?

 

Får alltid lyst til å spille gode gamle spill når det nærmer seg jul :)

Lenke til kommentar
Husker jeg spilte dette spillet på en demo, tror det var til Playstation 1. Det var i 2-D og det var 2-player. Man styrte hvert sitt "romskip" som så ut som små trekanter. Målet var å skyte med hverandre med maskingeværet på sitt romskip, mens man kjørte rundt på kartet.

 

Noen som har peil?

Det første jeg tenker på er

.

 

For leeenge siden spilte jeg et spill som var mistenkelig likt Sid Meier's Pirates! på pc. Men grafikken var selvsagt dårligere og alt jeg husker var at jeg kjørte rundt i et skip og skøt mot andre skip (som på bilde 4 og 5). Er det Sid Meier's Pirates! i gammelt format jeg har spilt, eller har det eksistert et lignende spill?

Kan det kanskje være "Overboard!"? overboard.jpg

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Hei gutter og jenter!

 

Jeg sitter her og vrir huet rundt for å huske navnet på et spill jeg spilte for en del år siden. Jeg tipper begynnelsen av 2000-tallet.

Det var en space station "sim", med mye humor.

 

En gang i blandt kom det traders til stasjonen man kunne kjøpe forsyninger av inntil man ble selvforsynt.

Etterhvert låste man opp flere seksjoner av skipet.

 

Et av de første oppdragene var å lage et sykehus for å pleie en haug med Greys.

Senere skulle man lage et habitat for noen superreligiøse aliens.

 

Kan noen hjelpe meg med å finne navnet på dette?

 

Jeg husker grafikken og gameplayet så utrolig godt, men det hjelper meg lite når jeg skal søke etter det.

 

 

Edit:

Er det mulig?!? Rett etter at jeg hadde postet det husket jeg det.

STARTOPIA!!!

 

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Hei

Dama fant et bilde fra et spill i dag, og vil spille det. Jeg har ingen anelse på hva det heter, og har ikke klart å finne ut noe lurt med å google. Derfor poster jeg det her og lurer på om noen vet hva det er.

Det ser ut som et mmorpg av noe slag, det er egentlig alt jeg vet ^^

Jeg synes det ligner litt på Singels eller singles

Husker bare jeg prøvde det en gang for moro skyld. Var vell sims i litt ny vri

Lenke til kommentar
Husker jeg spilte dette spillet på en demo, tror det var til Playstation 1. Det var i 2-D og det var 2-player. Man styrte hvert sitt "romskip" som så ut som små trekanter. Målet var å skyte med hverandre med maskingeværet på sitt romskip, mens man kjørte rundt på kartet.

 

Noen som har peil?

 

 

Høres ut som Gravitation, fant en link på Youtube:

Har spillet enda! :o)
Lenke til kommentar
Husker noen Decent spillene? Fette råe spill da, noen som vet hvor få tak i? Tenker spessielt på Decent 3.

 

Alle disse spillene kan kjøpes fra gog.com for 35kr pr. stk (spill koster 6$ eller 10$ der).GOG er et firma som tilbyr DRM frie versjoner av eldre spillklassikere tilpasset for moderne systemer (ved bruk av f.eks. DOSBox). Mange godbiter der.

 

http://www.gog.com/en/gamecard/descent_1_descent_2

http://www.gog.com/en/gamecard/descent_3_expansion

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Need help!

 

Er det noen som vet hva dette gamle spillet heter? Du styrer et lite grønt romskip med en pil forran skipet og skal skyte raketter av forskjellige farger og typer på fientlige romskip. Det er skikkelig gammelt og crappy men husker jeg koste meg med det når jeg var liten:P Her e en paint tegning av hvordan jeg husker at spillet så ut.

post-180840-1261164337_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Noen som vet hva det spillet heter der hvor du flyr et blått fly(tror det er blått) og slipper bomber ? 2D grafikk og litt gammelt(noe lignende jetpak i alder tror jeg). Var slike båter som man skulle prøve og treffe, også kunne man snu flyet slik at man fløy den andre veien. Usikker på om man skjøt fly i luften også. Husker det var lyseblått/blått (meget sikker). Var også øyer der tror jeg.

 

Edit: Flyet tror jeg var et lite krigsfly, som hadde bomber. Noe ala. Spitfire bare helt blått (tror jeg).

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Noen som vet hva det spillet heter der hvor du flyr et blått fly(tror det er blått) og slipper bomber ? 2D grafikk og litt gammelt(noe lignende jetpak i alder tror jeg). Var slike båter som man skulle prøve og treffe, også kunne man snu flyet slik at man fløy den andre veien. Usikker på om man skjøt fly i luften også. Husker det var lyseblått/blått (meget sikker). Var også øyer der tror jeg.

 

Edit: Flyet tror jeg var et lite krigsfly, som hadde bomber. Noe ala. Spitfire bare helt blått (tror jeg).

 

 

Husker jeg spilte noe som høres nøyaktig ut som det du leter etter. Husker ikke navnet på spillet, men jeg mener at det var en gammelt spill til Windows Workstation eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det spillet heter der hvor du flyr et blått fly(tror det er blått) og slipper bomber ? 2D grafikk og litt gammelt(noe lignende jetpak i alder tror jeg). Var slike båter som man skulle prøve og treffe, også kunne man snu flyet slik at man fløy den andre veien. Usikker på om man skjøt fly i luften også. Husker det var lyseblått/blått (meget sikker). Var også øyer der tror jeg.

 

Edit: Flyet tror jeg var et lite krigsfly, som hadde bomber. Noe ala. Spitfire bare helt blått (tror jeg).

 

Wings of fury :)

Lenke til kommentar
Need help!

 

Er det noen som vet hva dette gamle spillet heter? Du styrer et lite grønt romskip med en pil forran skipet og skal skyte raketter av forskjellige farger og typer på fientlige romskip. Det er skikkelig gammelt og crappy men husker jeg koste meg med det når jeg var liten:P Her e en paint tegning av hvordan jeg husker at spillet så ut.

 

Jeg bommer sikkert her, men tegninga minna meg om Star Control.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
Need help!

 

Er det noen som vet hva dette gamle spillet heter? Du styrer et lite grønt romskip med en pil forran skipet og skal skyte raketter av forskjellige farger og typer på fientlige romskip. Det er skikkelig gammelt og crappy men husker jeg koste meg med det når jeg var liten:P Her e en paint tegning av hvordan jeg husker at spillet så ut.

post-180840-1261164337_thumb.jpg

 

Jeg bommer sikkert her, men tegninga minna meg om Star Control.

 

Takk for svar!

 

Så ikke ut som det samme spillet når jeg googlet det, men det er mulig at dette er en annen versjon, og at den versjonen som jeg spilte var så lite kjent at den har forsvunnet med tiden eller noe.

 

Men måten du spiller dette spillet på er at spillet står frosset mens du bruker pilen til å bestemme hvor du vil navigere, og du trykker på de rakettene du vil fyre av i et vindu på siden. Så trykker du START eller GO eller noe sånt så kjører spillet i noen sekunder før det fryser på nytt og du bestemmer ditt neste "trekk". Vet ikke om det var mulig å forstå men var litt vanskelig å forklare:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...