Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Leter etter to spill som begge nok er mer enn 10 år gamle.

 

Det første er et point and click adventurespill. Husker man startet på et slott fanget i et fengsel/fangehull. Man skulle komme seg ut av herfra og ut av slottet. Man måtte hoppe ned i et vann (sjø) og putte på seg en fiskebolle for å overleve. I vannet kan man blant annet trekke ut proppen. Noen som vet hva det heter?

 

Det andre var et skytespill i 2d. Man så den ovenfra. Jeg har bare spilt demoen av spillet og etter det jeg husker minner det om Dead Rising. Man var stengt inne på et kjøpesenter og utenfor var det zombier som kom inn for å ta deg. Kunne ha mange forskjellige våpen osv.

 

Takk for hjelp til å finne disse :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et internett-spill. Spilte det for 1-2år siden.

 

Handling:

 

Du styrer en kanon som skyter ut en slags giftig bombe mot dine fiender. Du kan selv velge ingredienser i denne bomben. f.eks om den skal eksplodere, etse eller være farlig gass. Du har en mur du skal skal beskytte mot fiender. Fiender som jeg husker er: Stickmen, En slags larve og en heks.

Lenke til kommentar

Leter etter et spill jeg spilte når jeg var liten... Tror det var rundt 1995/96, usikker når spillet kom ut dog.

 

Det var et 2D platform spill på PC hvor man var en mann i romdrakt, og man måtte komme seg igjennom flere forskjellige baner, mener å husker at mesteparten av banene (gulv, tak etc) var laget av grå murstein eller noe sånt.

 

Man hadde også en pistol som man kunne skyte fiender med.

Hvis jeg husker rett så var romdrakten rød og/eller blå. Og jeg mener å huske at det var gravitasjon i spillet, man hoppet veldig høyt og langt etc.

 

Ønsker sterkt et gjensyn med det, så jeg håper noen her husker navnet på spillet.

Endret av Andrraz
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å huske hva et gammelt adventure-spill til PC heter?

 

Tror det var i førstepersons-perspektiv. Spilte en demo der du var i en gammel, slitt leilighet eller noe. Det var en fyr utenfor som ropte at jeg måtte skru av/på en TV eller noe sånt. Tror det hadde veldig "pixelert" grafikk i Doom-stil, men jeg er veldig usikker.

Lenke til kommentar

Noen år tilbake kom bladet Hjemme-PC ut med CD-er hver måned i bladet, hvor det fantes forskjellige demovarer av programmer og spill. Så satte jeg og funderte en dag på hva det var et av de spillene het. Det er et strategispill, noe alla Age of Empires, hvor man befinner seg i Asia, mest sansynelig i en Japansk eller Kinesisk kultur på et av de tidligere århundrede. Er det noen som vet tittelen på dette spillet?

Lenke til kommentar
Noen år tilbake kom bladet Hjemme-PC ut med CD-er hver måned i bladet, hvor det fantes forskjellige demovarer av programmer og spill. Så satte jeg og funderte en dag på hva det var et av de spillene het. Det er et strategispill, noe alla Age of Empires, hvor man befinner seg i Asia, mest sansynelig i en Japansk eller Kinesisk kultur på et av de tidligere århundrede. Er det noen som vet tittelen på dette spillet?

 

Kan det være "Dragon Throne: Battle of the red cliffs"?

Lenke til kommentar
Noen år tilbake kom bladet Hjemme-PC ut med CD-er hver måned i bladet, hvor det fantes forskjellige demovarer av programmer og spill. Så satte jeg og funderte en dag på hva det var et av de spillene het. Det er et strategispill, noe alla Age of Empires, hvor man befinner seg i Asia, mest sansynelig i en Japansk eller Kinesisk kultur på et av de tidligere århundrede. Er det noen som vet tittelen på dette spillet?

 

Kan det være "Dragon Throne: Battle of the red cliffs"?

 

Det stemmer! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Spillet mitt går helt tilbake til en Amiga PC vi hadde når jeg var liten.

Husker ikke hva poenget med spillet var.

Men jeg husker det fantes jeep, luftpute båt, laste biler. Det er et skyte spill der du styrer en grønn mann, og alt annet er også grønt. Grafikken var ganske simpel og jeg forbinder spillet som veldig 'grønnt' av seg, der bilene, gresset og mannen er grønne.

Det er såpass lenge siden jeg spilte det så detaljene kan være noe ukorrekte så kom med forslag.

Lenke til kommentar
Leter etter to spill som begge nok er mer enn 10 år gamle.

 

Det første er et point and click adventurespill. Husker man startet på et slott fanget i et fengsel/fangehull. Man skulle komme seg ut av herfra og ut av slottet. Man måtte hoppe ned i et vann (sjø) og putte på seg en fiskebolle for å overleve. I vannet kan man blant annet trekke ut proppen. Noen som vet hva det heter?

 

Det andre var et skytespill i 2d. Man så den ovenfra. Jeg har bare spilt demoen av spillet og etter det jeg husker minner det om Dead Rising. Man var stengt inne på et kjøpesenter og utenfor var det zombier som kom inn for å ta deg. Kunne ha mange forskjellige våpen osv.

 

Takk for hjelp til å finne disse :D

 

Tror kanskje det første spillet er dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/Curse_of_Enchantia

 

Basert på infoen i denne walkthroughen:

http://www.the-spoiler.com/ADVENTURE/Core/...of.enchantia.2/

 

 

Angående Zombiespillet, er det 2D som i plattformspill (ala Super Mario). Eller sett ovenfra/isometrisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...