Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Husker et spill de hadde i en lokal spillebule. Man så spillet ovenfra og styrte et romskip. Fiendene tikket inn i formasjoner samtidig som banen bevegte seg sakte fremover. Et standard action-spill med andre ord. Av og til fikk man power-ups som var angitt av stjerner. Disse kunne man plukke opp eller skyte bort i avvente av noe bedre. Spesielt husker jeg det beste våpenet som var "fem-stjerners". Dette bestod av svært mange raketter som utraderte alt av fiender. Mistenker at man møtte ulike bosser også, men det er veldig lenge siden og minnene er vage. Dette er sikkert litt lite å gå på, men håper en nostalgiker blant dere skjønner hva jeg mener! :)

 

Det fins jo 9999999 av slike spill, og det kommer stadig ut nye. Blir nok vanskelig å finne den tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter et spill til Playstation 1. Hvis jeg husker riktig så tar du rollen som en rev, i en verden der alt du dreper blir til skruer og jernfjærer. Det er et 3.-persons spill i sjangeren adventure. Du bruker sverd og skjold, og du spiller i mange, mange forskjellige miljøer.

Spillet jeg letet etter heter Kingsley's Adventure. Tusen takk, Google. :)

Lenke til kommentar

Dette er et gammelt ps1 spill. Husker ikke så mye av det. Jeg tror var en slags robotlignende edderkopp, som kunne hoppe og klatre på vegger. Så hadde den "maskingevær våpen" i "armene", og andre slags våpen. Noen som aner hva jeg snakker om? :p

 

setter pris på svar :)

Lenke til kommentar

For mange år siden spilte jeg en demo, der man styrte en kar i en slags fantasy setting, jeg tror styringen var noe alla diablo, men ikke fullt så action preget, Det som var unikt med spillet var evnen å kunne "varpe" mellom to dimensjoner, en normal tror jeg, og en ond, mørk eller noe slikt. Jada veldig vagt, men det er stort sett det eneste jeg klarer å huske.

 

Anyone?

 

Kan det være "Legacy of Kain: Soul reaver" ?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på navnet på et spill jeg spillte for 10 år siden eller noe.

 

Det var til PS1, og var 2D, tror jeg. Du spillte en karaktert som lignet litt på en lemmings, tror jeg, og der våpenet man hadde var hatter. Man kastet hatter på fienden, da den hatten man hadde på seg. Man kunne plukke opp forskjellige upgrades og bedre hatter osv.

 

Noen som vet hva dette heter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heihei.

 

Jeg ser etter et gammelt pek og klikk spill (ca 1997-2000), der er du ei jente, som kan gå fra brett til brett. Spillet hadde en litt dyster stemning, og grafikken tror jeg var nesten slik som Zelda wind waker, bare litt mer 2D lignende. Om jeg ikke tar feil fulgte spillet med på Windows 95 eller 98, mer husker jeg ikke. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei.

Husker dessverre veldig lite av det, men skal prøve så langt jeg husker.

 

Rpg / adventure i 2d, point and click, PC, laget på tidlig 90 tallet mener jeg å si. Utforker huler, gamle byer og møter monstre. Mener å huske at det var en drageboss her også. Får nye utstyr og blir sterkere.

 

TROR navnet inneholdt noe på "dragon" eller noe, men da er jeg redd for å vill lede noen. Spillet er ikke flash.

 

Rimelig tynn beskrivelse dessverre.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg leter etter et spill jeg spilte for ca. 4 år siden. Det jeg husker er at det var sånn pc-spill (sette inn cd..). Ligner veldig på Pac-xon spillet men er ikke helt lik..

Det er en sånn "robot" som går rundt med "tau" bak seg og "fyller" område rundt "vesner" eller no.. Det ligner egentlig veldig på Pax-con..

Vet dere hva spillet heter ?

Lenke til kommentar

Jeg leter egentlig etter to gamle spill. Mulig de er så obskure at ingen husker dem lenger.

 

Spill 1: Dette spilte jeg på min 386 på første halvdel av 90-tallet. Spillet minner litt om Cluedo. Det er begått et mord i et hus og du skal ved å undersøke rommene samt snakke med de som bor der finne ut hvem som drepte vedkommende, med hva og i hvilket rom det skjedde. Grafikken er bortimot ikke-eksisterende, rommet er bare en svært forenklet "arkitekttegning" med hvite vegger og svarte, tomme rom. Du beveger deg rundt med en liten smiley fra rom til rom. Etter du har spurt litt rundt får du beskjed om at morderen "is getting suspicous" og fra da av har du dårlig tid - hvis du ikke snart løser mysteriet så vil morderen, neste gang du går inn i samme rom som ham, stenge døren bak deg og drepe deg også. Da er det Game Over. Jeg synes å huske at spilltittelen begynner på S, men jeg kan ta feil.

 

Spill 2: Dette har jeg bare sett en kamerat spille for mange år siden. Enten på C64 eller Amiga. Jeg tror faktisk spillet heter Labyrinth, men jeg har ikke klart å finne det selv når jeg ser på gamle titler på google med det navnet. Såvidt jeg husker så består spillet bare av labyrinter du må gjennom. Alt fra små og enkle til store og kompliserte. Spillet er i first person view når du går rundt i labyrinten, men tror også du kan velge å se i birds eye view for å se hvilken vei du skal gå for å komme ut. Formålet er da selvsagt å komme seg ut av labyrinten, for så å gå videre til en ny og vanskeligere labyrint. Men jeg har som sagt bare sett på en kamerat spille det en liten stund for 20 år siden, så det kan være mye jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

Hei. Leitar etter eit spel (kanskje ti år gammalt) som eg spelte når eg var liten. Det var eit liknande mariospel der du skulle gå rundt å samle saker og ting og komme i mål. Det var i 2d og det var mange ulike level.

 

- Huskar ikkje korleis "fyren du styrte" såg ut, men han kunne skyte

- Det var noken dyr/robotar ein måtte skyte, og eg hugsar sånne små heisar ein tok for å komme seg opp

- Nokre levlar var opp ned, altså at ein hoppa nedover på skjermen

- Meinar at ein måtte finne nøklar for å kunne låse opp diverse dører for å klarer levelen, eller for å komme vidare

- Trur det var slik at når ein starta opp spelet så var det på ein måte eit område med "dører" til alle levelane. Huskar at det var mykje brunfarge der, mest sannsynleg golv og greier som var laga av tre. Dette kan vere frå eit anna spel men trur det er det same.

 

Hugsar ikkje så mykje meir, men det var eit særs artig spel, håpar på hjelp :)

 

I tillegg spelte eg eit anna spel som og var eit plattformspel berre litt meir avansert grafikk der ein styrte ein fyr (trur han hadde ei slags samehue eller noke på :p). Navnet pandora kjem inn i hodet, men veit ikkje om det har noke med spelet å gjere.. Det var vertfall mange levlar, og eg hugsar at mange av levlane hadde sager ein måtte passe opp for og sager som ein kunne hoppe på og sprette oppover. Kanskje litt diffust men kjem ikkje på så mykje meir.. HUgsar at spelet kom i ei stor kvit øskje om det skulle hjelpe.

 

Edit: la til eit nytt spel og nokre nye opplysningar

 

Kan det første spillet være Commander Keen?. Mange aspekter stemmer ganske bra, bortsett fra at Commander Keen er noe gammlere enn 10 år.

 

Det andre spillet er nesten nødt til å være Pandemonium. Det forklarer i allefall "pandora", narr-lue hadde han også.

 

Dette er et gammelt ps1 spill. Husker ikke så mye av det. Jeg tror var en slags robotlignende edderkopp, som kunne hoppe og klatre på vegger. Så hadde den "maskingevær våpen" i "armene", og andre slags våpen. Noen som aner hva jeg snakker om? :p

 

setter pris på svar :)

 

Kan det være Ghost In the Shell?. Det var i alle fall en edderkopplignende robot som kunne klatre på veggene du styrte der.

 

Selv stusser jeg på et spill hvor man kunne kjøpe land (som i nasjoner og stater). Det var ut i fra det jeg forsto og husker et slags økonomisk spill. Dog husker jeg ikke stort mere enn at man kunne kjøpe land. Er usikker på om man kunne bygge ting (men jeg antar det), da jeg ikke har spilt det spesielt mye. Spillet ble utgitt en gang på 90-tallet. Sannsynligvis i siste halvdel.

Det ble spillt på Windows 9x.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Jeg leste for lenge siden om et spill som handlet om ei jente som var på en eller annen institusjon for gale mennesker. Jeg tror poenget med spillet var å komme seg ut av denne institusjonen. Hun var der for en grunn, siden hun hadde med seg en kosebamse hun snakket med og den snakket tilbake tror jeg. Mulig spillet ble laget av noen tyske folk, uten at jeg skal si det for sikkert.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Er ute etter et spill der man skal styre et drage linknde vesen som jeg tror heter Gilbert eller noe slikt rundt omkring i en "verden" og samle opplysninger/løse gåter og finne ting for å komme seg videre i spillet.

Spillet er rimelig gammelt og det meste av gåing foregår med "fugle-kamera"

Er hovedsakelig beregnet for barn dette spillet, noen som vet hvilket jeg er ute etter?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg sitter her og prøver desperat hva et spill jeg hadde på PLAYSTATION ONE for mange år siden. Det var nummer tre i rekken av en serie...

Det var et JRPG hvor man begynte som en liten gutt. Gutten oppdaget raskt at han kunne endre form til en drage, og utover i spillet låste man opp forskjellige drageformer.

Som kompanjonger hadde man med seg en "tigergutt" (blanding av tiger og menneske), og ei jente som var spellcaster.

 

Spillet var i isometrisk vinkel.

Som smp mini games var fisking tror jeg, samt at man kunne bygge små byer for pixies.

 

Jeg husker noen av bossene også; Etter at man hadde stukket av fra fengsel møtte man to "hestemenn" eller to hester som snakket og gikk på to ben.

 

Man hadde også en nemesis som man møtte helt på slutten av spillet, hvor moder natur holdt han fanget eller noe. Moder natur viste seg å være en demon eller noe.

 

Noen som husker hva dette het?

 

Tusen hjertelig takk på forhånd. jeg poster puppebilder av meg selv som reward dersom noen kan gi meg et raskt svar.

 

(ja, jeg er jente)

Endret av MogensAlfonse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...