Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror kanskje det første spillet er dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/Curse_of_Enchantia

 

Basert på infoen i denne walkthroughen:

http://www.the-spoiler.com/ADVENTURE/Core/...of.enchantia.2/

 

 

Angående Zombiespillet, er det 2D som i plattformspill (ala Super Mario). Eller sett ovenfra/isometrisk?

 

Stemmer at det første er Curse of Enchantia =)

 

Den andre er sett ovenfra.

Lenke til kommentar

hei, jeg husker ikke navnet på et spill,

 

spillet gikk ut på at man startet på ei øy og man skulle byge førsjellige bygninger å rom senter, bygge rakket ramper, osv, og så kunne man bygge ett bygg for å trene opp astronauter, og mye annet, trur tittelen på spillet bynte på "rom" på cden trur jeg det var bilde av en tegnefigur i romdrakt, man kunne reise med romferger ut i universett der man hadde et romsenter som man kunne bygge ekstra moduler til osv, ¨

 

trur det er et windows 95 eller 98 spill,

 

spillet var i 2d..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Leter etter et gammelt dos spill i bomberman stil, bare med gullhakker, bomber og skatter. mener spillet ble sett ovenfra og ned. og grafikken var av gamlere type. Tror jeg spilte dette spillet på en 386 ca i 93-94 eller noe sånt. Kjøpemeny i mellom rundene. større gullhakke = fortere graving gjennom berget.

Lenke til kommentar

har ikke så mye å komme med egentlig. det er et spill der (jeg tror) man spiller en fyr som drømmer. Det er 3D og man ser fyren bakfra. Husker spesielt at det var plattformer man måtte hoppe på og det gikk nedover og nedover. Ikke så mange detaljer, det var liksom bare plattformer i løse lufta som man skulle komme seg opp og ned på. Gammelt spill..

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et spill som jeg spilte som "betal-arcade" for vel 20 år siden. Er et side-scrolling spill.

 

Man styrer en barbar/kriger, som er bevæpnet med en kule i kjetting. Man må ofte hoppe en del plattformer oppover for å komme seg videre, og kjemper mot en boss på slutten av hvert kapitell/avsnitt. Mener første boss er 3 steinklosser oppå hverandre (men kan ikke si meg sikker). Man kan, etter å ha bekjempet bossen, oppgradere kula til: En boomerang-lignende gjenstand, ei øks, en klør-lignende metall gjenstand og jeg tror det beste våpenet er en ildkule i kjetting. Man kan også få bedre rustning. Ofte er det en hemmelig vegg ved startposisjonene som man kan bryte seg igjennom ved hjelp av kula.

 

Jeg vet at spillet ble portert til C64 (som var en helt forferdelig versjon btw). Noen som kjenner spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...