Gå til innhold

Bør vi la flyktninger komme hit for egen regning?


  

40 stemmer

  1. 1. Bør alle fredelige mennesker få bli i Norge dersom de er her for egen regning?

    • Ja
      16
    • Nei
      24


Anbefalte innlegg

Folk bør ikke få komme her i det hele tatt.

 

Hadde ikke USA gått til krig i Iraq og drevet ulovlig krigføring og støttet krig i Syria, hadde vi ikke hatt noe flyktninger. Man må se på årsakene til at folk lider nød, og få bukt på de problemene.

 

Hvis alle andre land har det bra, så slipper folk fra de landene å komme her. Ergo, det er langt viktigere for oss å sikre at alle andre land har det bra. Heller enn å tro vi hjelper noe ved å drite i andre land, og være egoistisk, for så å tro vi gjør det riktige når vi ødelegger våre egne land ved å ta mentalt skadde folk inn i våre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Bør vi innføre mulighet for friborgerskap for innvandrere? Istedenfor å sende flyktninger tilbake kan vi gi dem muligheten til å bli så lenge de finansierer dette selv.

 

Politikerne krangler om man skal ta imot 10 eller 20 eller 30 tusen flyktninger, men hele denne absurde diskusjonen finnes ene og alene fordi vi har en velferdsstat. I velferdsstaten er det jo et stort minus å ta imot flyktninger fordi man først intervjue dem, betale asylmottak, betale et idiotisk norskkurs (man trenger ikke å kunne norsk i Norge i 2017...), gratis skole osv...

 

Det vil alltid være noen som faktisk trenger asyl som ikke får det. Slik må det være når vært land setter en viss grense for hvor mange som skal tas imot. Hvis landene totalt tar imot 100k og det er 150k som har behov for asyl, må 50k sendes tilbake til et sted der de er i livsfare. Fredelige mennesker må få flytte akkurat hvor de måtte ønske! Skal vi ikke snart slutte å ofre menneskeliv for velferdsstaten? Selv om dere er tilhengere av velferdsstaten bør dere vel i det minste la folk komme hit utenfor velferdsstaten dersom de ønsker det? Dere taper ingenting på det vel?

Nei, jeg kan ikke se at vi som bor her har fordel av et sånt frislipp. Det har ikke bare med å ivareta velferdsstaten å gjøre, det har også med å minke økonomiske og kulturelle forskjeller i befolkningen, øke stabiliteten og minke vold.

 

Hvis spm ditt var moralsk, så driter jeg i moral. Moral er bare tullball. All menneskelig adferd kan forklares plausibelt uten moral. Moral er overflødig, og et villet selvbedrag grunnet sosialisering. Ved å tilkjennegi at du er et moraltroende individ (moral er faktisk tro), så er du hel ved, til å stole på, formidler trygghet. Helt uavhengig av hvorvidt du faktisk har en track record på å være trygg. Vi mennesker manipulerer og juger så det renner av oss, og hjernen vår fungerer på den måten, fordi vi har et kunnskapsunderskudd fra omgivelsene våre.

 

Folk flest er løgnaktige, selvbedragerske drittsekker, men jeg er i det minste en redelig haug med atomer. Jeg sier rett ut at jeg driter i innvandrere, hvis jeg ikke har fordel av dem, eller hvis ikke noen kan gi meg et filosofisk argument for å bry meg om noe annet enn meg selv, og hvilke prinsipper som i så fall skal styre hvor mye jeg skal bry meg.

Lenke til kommentar

Folk bør ikke få komme her i det hele tatt.

 

Hadde ikke USA gått til krig i Iraq og drevet ulovlig krigføring og støttet krig i Syria, hadde vi ikke hatt noe flyktninger. Man må se på årsakene til at folk lider nød, og få bukt på de problemene.

 

Hvis alle andre land har det bra, så slipper folk fra de landene å komme her. Ergo, det er langt viktigere for oss å sikre at alle andre land har det bra. Heller enn å tro vi hjelper noe ved å drite i andre land, og være egoistisk, for så å tro vi gjør det riktige når vi ødelegger våre egne land ved å ta mentalt skadde folk inn i våre land.

Dette er helt avhengig av hvilken sektor du jobber i, og hvilke tjenester du forbruker. Det er nok mange nordmenn som er tjent med innvandring fra Tsjekkia (verdens mest ateistiske land) og Nederland (svært liberale).

Lenke til kommentar

Problemet er hvis det er fri innflytting er det ikke noe poeng å utvise utlanske fra landet, fordi er man kriminell blir man ikke kastet ut av landet, ergo betyr det kriminelle kan komme til norge, når de har ingen andre land å reise til.

 

Faktisk selv om flykninger reise fritt må de bli oppdaget før de kan bli utvist, sansynligheten der er liten hvis de er på små steder. Ikke i store byer.

Lenke til kommentar

Problemet er hvis det er fri innflytting er det ikke noe poeng å utvise utlanske fra landet, fordi er man kriminell blir man ikke kastet ut av landet, ergo betyr det kriminelle kan komme til norge, når de har ingen andre land å reise til.

 

Faktisk selv om flykninger reise fritt må de bli oppdaget før de kan bli utvist, sansynligheten der er liten hvis de er på små steder. Ikke i store byer.

 

Større mangler i en analyse er det lenge siden jeg har sett!

 

For det første har f.eks. polakker generelt rett til å reise til Norge. Men de kan også bli utvist, og dermed miste denne retten, om de f.eks. er kriminelle, eller ikke oppfyller kravene på andre vis. Det er altså ingen entydig sammenheng mellom åpne grenser, og å ikke kunne avvise enkeltpersoner. Forskjellen er i hovedsak hva som er grunnregelen.

 

Og når det kommer til oppdagelsesrisiko så er det nok langt mer påfallende med en ny person på et lite sted, enn i f.eks. Oslo. I en bygd med fem hundre innbyggere vil alle reagere på et nytt ansikt. I Oslo vil ingen reagere på at de treffer en ukjent person.

Lenke til kommentar

Dette er helt avhengig av hvilken sektor du jobber i, og hvilke tjenester du forbruker. Det er nok mange nordmenn som er tjent med innvandring fra Tsjekkia (verdens mest ateistiske land) og Nederland (svært liberale).

Vel, siden Norge er med i Schengen er ikke det egentlig som innvandring å regne, mer som aktivitet over grenser. Når jeg snakker om innvandring mener jeg da fra utenfor EU.

 

Så er det selvsagt to helt forskjellige ting å snakke om innvandrere fra f.eks USA eller Kongo.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke på et eneste argument for å ikke slippe dem inn om de er fredelige og økonomisk uavhengige.

 

Kriminalitet og økonomi er så og si de eneste argumentene i mot innvandring jeg noensinne har hørt. Derfor ble jeg faktisk ganske overrasket over resultatet i denne undersøkelsen. Hvilke andre argumenter finnes det? Har lest tråden, men jeg ser ingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge bør hjelpe i nærområdet og gi asyl til maks 1000 personer i året. Dette for å finne ut hvem som virkelig trenger asyl og ikke er her for trygd. Dette er også et tall som er bærekraftig for Norge og den kapasiteten vi har. Asylsøkeren skal som tommelfingelregel plasseseres i kommuner med rundt 10.000 innbyggere og er du enslige asylsøker så skal man så langt det lar seg gjøre bli plassert der det færrest fra eget hjemland for å unngå ghettofisering og styrke integrering.

Hvis man vil til Norge for å jobbe så mener jeg at frie mennesker må bo der de vil, men de kan ikke forlange noe fra det landet de kommer til og de skal ikke være en byrde i landet de kommer til.

Dette burde vært basic for våre folkevalgte, men dessverre er de så oppslukt av tanken på makt og kremjobber at de bryr seg ikke om befolkningen lengre.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge bør hjelpe i nærområdet og gi asyl til maks 1000 personer i året. Dette for å finne ut hvem som virkelig trenger asyl og ikke er her for trygd. Dette er også et tall som er bærekraftig for Norge og den kapasiteten vi har. Asylsøkeren skal som tommelfingelregel plasseseres i kommuner med rundt 10.000 innbyggere og er du enslige asylsøker så skal man så langt det lar seg gjøre bli plassert der det færrest fra eget hjemland for å unngå ghettofisering og styrke integrering.

Hvis man vil til Norge for å jobbe så mener jeg at frie mennesker må bo der de vil, men de kan ikke forlange noe fra det landet de kommer til og de skal ikke være en byrde i landet de kommer til.

Dette burde vært basic for våre folkevalgte, men dessverre er de så oppslukt av tanken på makt og kremjobber at de bryr seg ikke om befolkningen lengre.

Om vi hadde fulgt den logikken så hadde Norge vært i ganske dårlig økonomisk stand kontra hva vi er i dag. Men takk gud for at våre politikere var smarte og åpnet innvandring på 70 tallet da vi manglet arbeidere. Meste av disse fra pakistan og øst europa. Var ingen flykninger den gang, bare folk som ble bedt om og komme fordi vi manglet arbeidere.

 

Om vi ikke hadde hatt innvandere til Norge, hadde vi hatt et folketall på fortsatt 4 millioner. Vår økonomiske vekst hadde så si bare vært oljen. Og olje hadde vært endel mer % av vår BNP. Vi hadde nå begynt og se folketallet begynne og gradvis synke. Fordi vi føder en 1.6 barn, Japan føder en 1.4. Tallet er bare og forventet til og falle enda mer.

 

Norges fiskeindustri hadde ikke eksistert lengre siden denne er bemannet av 70% innvandrere. 

 

1000 mennesker? Hvor får du dette tallet fra? Høres lite ut for et land med befolkning 5 millioner +. 1000 mennesker er ikke en promille engang.

 

Synd at folk lar fordommer og svada skygge for fakta. Alle har evne til og tilegne seg informasjon i dag, og matematikk lyver ikke.

 

https://www.tk.no/meninger/leserbrev/innvandring/uten-innvandring-stopper-norge/o/5-51-450377

 

Uten innvandrere er jeg nok redd du kanskje ikke kunne ha alle de goder du har i dag.

Hvertfall ikke om det skulle vært bærekraftig uten enorme inskudd av olje penger. Som er en kortsiktig og dum løsning. (Se hvorfor Britene sliter med skatten for øyeblikket) De fant oljen på samme tidspunkt som oss. De bare brukte olje pengene på skattekutt i stede for og spare som oss. Funker bra, en stund...

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Du må lese hva jeg skriver. Jeg sa 1000 stykker som kan kan få asyl i året. Det å komme her som arbeidsinnvandrer er noe helt annet og her vil jeg ha få om ingen hinder for de som ønsker det! Ikke gi meg meninger jeg ikke har sagt!

 

Jeg synes innvandring og utvandring er flott jeg. Landet du er født i trenger ikke å være det landet som gjør deg mest lykkelig. Jeg mener bare at kommer man til et land bare for å snylte på goder, så vil man aldri finne glede av å bo i landet man bor i tror jeg, og man blir vanskeligere akseptert. Jeg tror derfor det å spre asylsøkere mest mulig vil være bra for dem da de "tvinges" til å være med nordmenn og derfor lære kulturen vår å kjenne.

 

Jeg har nær omgang med flere innvandrere selv, og mange av de er enige med meg (har ikke snakket med de alle om temaet).

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Du må lese hva jeg skriver. Jeg sa 1000 stykker som kan kan få asyl i året. Det å komme her som arbeidsinnvandrer er noe helt annet og her vil jeg ha få om ingen hinder for de som ønsker det! Ikke gi meg meninger jeg ikke har sagt!

 

Jeg synes innvandring og utvandring er flott jeg. Landet du er født i trenger ikke å være det landet som gjør deg mest lykkelig. Jeg mener bare at kommer man til et land bare for å snylte på goder, så vil man aldri finne glede av å bo i landet man bor i tror jeg, og man blir vanskeligere akseptert. Jeg tror derfor det å spre asylsøkere mest mulig vil være bra for dem da de "tvinges" til å være med nordmenn og derfor lære kulturen vår å kjenne.

 

Jeg har nær omgang med flere innvandrere selv, og mange av de er enige med meg (har ikke snakket med de alle om temaet).

Nei det landet du er født i er ikke nødvendigvis det som gjør deg lykkelig. 

 

1.2% av norskfødte med foreldre med innvandrings bakgrunn mottar sosial støtte. Mens 1.6% av Norges befolkning som er etnisk norske mottar sosial støtte..

 

Tallet er nok noe høyere med første generasjonen som kommer til landet, men det er bare og forvente når de ofte stilles bakerst i køen pga demmes manglene kompetanse og erfarning det kan vises til.

 

Så skal vi kanskje sende Norske sosial klienter ut av landet? Kanskje de blir lykkelig i et annet land og får seg en jobb?

 

Det fåtallet som kommer til Norge bare for og motta sosial hjelp er ikke et problem. De fleste ønsker og jobbe og gjøre noe. 

 

Det hoppet vi har hatt på statistikken når det gjelder folk som mottar sosial hjelp for øyeblikket er pga vi har tatt imot unormalt mange på kort tid. Pga kriser i verden. Det er ikke vanskelig og regne ut og mye dette vil koste og om Norge har råd til en lengre investering i disse innvandrerne. Regner med de har kontroll de som sitter og knuser tall.

 

Samt skape såpass mange arbeidsplasser er ikke noe som er gjort på 123 eller. Spesielt i et demokratisk byråkrati der avgjørrelser og handlinger tar vinter og vår. Og spesielt Norge med byråkrater tilsvarende et land med folketall 25millioner.

 

Når det er krise må vi nesten ofre litt for og hjelpe. Ellers kan vi ha en stødig innvandring/asyl. For og ta inn så mange som vi gjorde på maks hadde ikke vært holdbart i lengre tid. Men krisen har da roet seg. Og behovet for og ta inn så mange er ikke der.

 

https://www.nrk.no/hordaland/ny-rapport_-flere-innvandrere-mottar-sosialhjelp-_-gruppen-av-unge-_navere_-oker-minst-1.13807603

Lenke til kommentar

Man skal selvfølgelig flytte frivillig til der man vil, og ikke med tvang. Men det det er bra du er enig at asylstrømmen har blitt for stor, krisen har ikke roet seg vi har bare fått strenger reguleringer. Det er da viktig mener jeg å begrense muligheten for asyl mest mulig. Så 1000 i året er ikke så galt mener jeg, dette er et tall som også vil føre til begrensning i menneskesmugling. Er rundt det Japan tar inn i året og tror ikke våre naboer i øst Finland tar så mye mer. Btw det byråkrati greiene du skriver om er bare en myte. Tallene dine omhandler også innvandring og ikke de som kom her som flyktninger, det er noe helt annet. Selv om Ark prøver å vinkle det til flyktninger fordi NRK klarer ikke å formidle noe info nøytralt om så livet deres stod på spill.

 

Jeg er for å hjelpe, men jeg vil hjelpe de som trenger det, og da er hjelp i nærområdet et bedre og mer effektivt alternativ i følge "tallene", men disse tallene lider vell av rasisme og fremmedfrykt?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Jeg mener alle skal få velge hvor (eller om) de vil hjelpe.

 

Dersom jeg vil gi opp landet mitt, og starte på nytt et annet sted, burde det være i min fulle rett. Jeg hadde ikke godtatt noe annet om jeg hadde vært i den situasjonen.

Enig der. Jeg holdt selv på å imigrerer til Portugal for noen år siden på grunn av jobbmuligheter (en spesifikk jobb) og jeg hadde ikke likt å blitt nektet dette, selv om det i flere land er det veldig vanskelig å få opphold, noe jeg som libralist er prinsipielt motstander av.
Lenke til kommentar

Nordmenn som emigrerte ble ikke tatt hånd om av den amerikanske velferdsstaten. Når det er sagt eksisterte det ikke noen velferdstat i USA på 1800-tallet, så de måtte klare seg med det de hadde og bygge opp en fremtid på egen hånd, noe som stort sett gikk bra.

Vi kunne hatt et regelverk som påla bankene å gi flykntingene gunstigere lånebetingelser(positiv diskriminering om du vil)enn andre kunder for at de lettere kan etablere seg med bolig fremfor at staten skal kjøpe bolig til dem. Slik at belastningen påføres bankene fremfor skattebetalerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, folk må jo spise. Om det kommer en million fattige mennesker, så får vi ekstreme mengder kriminalitet med på kjøpet.

 

Jeg mener at det alltid er best å ordne opp i folks hjemland. Men verden er et komplisert sted, og Norge er et lite land. Vi bidrar med det vi kan. Vi kan ikke gi bort så mye at vi fjerner vårt eget livsgrunnlag.

 

Så å la de komme hit for egen regning .. jeg trodde det var dét som skjedde allerede? Og at de fikk penger for å dra hjem? Men de får vel støtte når de er her og har fått innvilget asyl, antageligvis.

 

Så det er et nyansert spørsmål, og det er ikke alltid jobb nok til alle, ikke en gang nok til Norsk ungdom. Det er manglende kontroll på hvem som kommer inn, det kommer jo inn hopetall uten noen bakgrunnssjekk, titusener av flyktninger i Norge vet man ikke hvor er.

 

Så jeg tror spørsmålet stikker litt dypere enn om bare flyktninger skal være her uten å få penger eller ikke. Det er et mye større og mer globalt spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...