Gå til innhold

Det skiller kun to små logoer. Men den ene hodetelefonen koster dobbelt så mye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om en først skal kjøpe noen i fra Aliexpress så er der jo en drøss med andre modeller i samme prisklasse som ser ut til å være langt mer populære enn den nevnte modellen.

 

Hadde faktisk vært interessant å sett en test der flere av disse rimelige modellene tas med. Eksempelvis er jo disse to modellene her solft i bøtter å spann sammenlignet med modellen som er testet.

 

Bluedio T3

 

Sound Intone

 

Ausdom selger også hodetelefoner som får greie tilbakemeldinger på headfi.

 

Kjøpte forøvrig Bluedio T3 til under $30 11/11. Min sønn er fornøyd, men så hører han også stort sett på musikk som låter bra i basstunge hodetelefoner. Har ikke hørt dem noe særlig selv, men det ene minuttet jeg prøvde synes jeg de var bedre enn Archer hodetelefonene som også kun ble testet kjapt før de ble pakket inn som gave til min nevø.

 

 

Jeg har ikke testet lyden, men det er lett å se på bildene at de er forskjellige, biltema sine har en søm rundt polstringen som expert sine ikke har. Det kan jo tyde på kopiering og ikke ekte vare.

Ja, det er helt åpenbart at det ikke er de samme øreputene. Tek klager litt over komforten på øreputene på Biltema sine, men påstår at det sikkert blir bedre ettersom Amadeus sine øreputer ble bedre etter litt bruk. Men ettersom det ikke er samme øreputene, så kan man ikke påstå det.

 

Så kan man jo lure på hvilke andre forskjeller det er. Hvordan er kvaliteten på materialene som er brukt? Holdbarhet og så videre?

 

Her burde Tek gjort en litt grundigere jobb før de hetser Expert for å selge nøyaktig samme vare for dobbel pris... når det ikke er sikkert at det er samme vare en gang. Det finnes mange kopier av merkevarer, som ved første øyekast ser helt like ut. Dette burde Tek vite.

 

 

Disse selges under utrolig mange forskjellige navn. Dersom tek åpner og sjekker som ProphetSe7en foreslår vil de finne samme komponenter. 

 

Bare så det er sagt Expert sine hodetelefoner er ikke en unik merkevare, det er en OEM vare som er merket slik Expert har bedt om. Om det var en reell merkevare ville ingen vil ta seg bryet med å kopiere disse, man vil bruke ressursene på å kopiere BeoPlay, Bose, Beats osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ref sømmer og puter så kan det jo også tenkes at det settet Biltema selger er "standardutgaven". Mens Expert som en del av Amadeus-rebrandingen har bestillt litt "ekstrautstyr" som bedre puter...

 

Ser ingen har nevnt om Biltema/Aliexpress sine har NFC?

 

-C-

 

Nå står det NFC i navnet på de som selges hos Aliexpress, uten at de nevner det noe videre i resten av produktteksten.

Lenke til kommentar

Ref sømmer og puter så kan det jo også tenkes at det settet Biltema selger er "standardutgaven". Mens Expert som en del av Amadeus-rebrandingen har bestillt litt "ekstrautstyr" som bedre puter...

 

Ser ingen har nevnt om Biltema/Aliexpress sine har NFC?

 

-C-

Hjemmesiden pleier å være pålitelig :)

 

http://www.archeer.com/Archeer-AH07-Foldable-Wireless-Over-Ear-Stereo-Bluetooth-Headphone-with-Built-in-MIC,Soft-Ear-Cups-and-Adjustable-Headband-for-Sporting-Gaming-Reading-Relaxing,Up-to-14-Hours-Playback-Time-p-20.html

 

Ang expert sine stemmer nok din antakelse vedr putene. Den brune utgaven har jeg heller ikke sett andre steder. Biltema sine ser ikke ut til å ha NFC. Så Expert har nok bestilt en noe oppjazzet versjon. Uten at jeg ser at det kan forsvare nåværende prisforskjell.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen av journalistene her som tar seg bryet med å ringe Expert og spørre hvorfor de tar seg dobbelt betalt i forhold til Biltema for samme vare? Expert skryter jo av at de er så jævlig billig om dagen..

Expert skryter av sin prisrobot stort sett. Og den fungerer ganske godt. Jeg har varer som jeg følger prisutviklingen på prisjakt.no. Der er Expert alltid billigst, hvis noen skrur ned prisen så setter Expert prisen én krone lavere i løpet av samme dag.

 

Når det er sagt er det ingen grunn til å ikke følge med. Expert kan jo ta seg betalt høyt hvis andre butikker ikke har nøyaktig samme produkt, f.eks. vaskemaskiner med snodige modellnummer og som vi ser her Rebrandede produkter.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Noen som har hodetelefoner forsterker til Varenr: HL-239?

 

Selv ville jeg kjøpt den hvis den var på lager.

Hørt på expert lyden er ikke så ille, men blir i svakeste laget fra mobil syns jeg.

Må ha på full volum.

 

Vet ikke om FiiO E10K Olympus 2 USB hodetelefonforsterker med DAC, 16-150ohm, sort

Er noe god kombinasjon? Hvis man vil ha konsert opplevelse uten å ødlegge hodetelefonene\ hørselen og samtidig god lyd?

Lenke til kommentar

Noen som har hodetelefoner forsterker til Varenr: HL-239?

 

Selv ville jeg kjøpt den hvis den var på lager.

Hørt på expert lyden er ikke så ille, men blir i svakeste laget fra mobil syns jeg.

Må ha på full volum.

 

Vet ikke om FiiO E10K Olympus 2 USB hodetelefonforsterker med DAC, 16-150ohm, sort

Er noe god kombinasjon? Hvis man vil ha konsert opplevelse uten å ødlegge hodetelefonene\ hørselen og samtidig god lyd?

Der er ventet inn på lager igjen 8/2...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...