Gå til innhold

Norske Tesla-eiere møter elbilgiganten i retten. Derfor mener Tesla de ikke vinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva som er "100% åpenbart" og kva som er forskriftsmessig korrekt, er ganske ofte ikkje det same. Tesla må gjere det som er forskriftsmessig korrekt, elles får dei trøbbel med styresmaktene. Alle bilprodusentar gjer det som er forskriftsmessig korrekt, ikkje det som er "100% åpenbart".

Eit relevant døme for å gjere dette klårare:

Produsentar av eksosbilar har lenge reklamert med tal for forbruk og utslepp som er heilt uoppnåelege under vanleg køyring. Dei er berre oppnåelege under nøye kontrollerte testomgjevnader.

 

Det er for meg 100% åpenbart at dette er juks. Etter mi meining må ein kunne krevje at dei oppgjev forventa gjennomsnittleg utslepp og forventa gjennomsnittleg forbruk med eit normalt køyremønster og med normale utetemperaturar. Ingen norske kommunar har gjennomsnittstemperatur på 20 grader, dei fleste har mindre enn det sjølv i dei varmaste månadane i året.

 

Likevel oppgjev dei desse fantasitala, og det må dei gjere fordi det er dei tala forskrifta krev at dei skal oppgje. Volkswagen drog han heilt ut og skreiv programvare som oppdaga om bilen vart køyrt i tråd med det standardiserte testprogrammet, og justerte motoren etter det. Resultatet er at norsk byluft vert giftig om vinteren, fordi politikarane la opp avgiftspolitikken etter det som var fornuftig basert på dei utsleppa som produsentane reklamerte med.

 

Ingen produsentar av eksosbilar oppgjev reelle tal for forbruk og utslepp under normal køyring i norsk vinter.

 

Eg ser at Tesla no har gjort tala for motoreffekt svært lite tilgjengelege. Dei er mogeleg å finne, og det er dei same tala som før, for dei har ikkje lov til å oppgje noko anna, men tala står ikkje lenger oppe blant den mest synlege informasjonen om bilane. Dei har derimot ein veldig enkel liten kalkulator der du kan justere utetemperatur og fart og få opp forventa rekkjevidde for dei ulike modellane. Tenk om andre bilprodusentar hadde hatt ein tilsvarande kalkulator på sine sider. Det skjer nok ikkje, for dei torer ikkje å syne fram reelt forbruk. Det er ein av fleire grunnar til at ingen andre bilprodusentar vil uttale seg om denne saka.

Lenke til kommentar

Kanskje dei fleste Tesla vert selde i område utan store subsidiar eller avgiftslette. Kinesarane har kjøpt ca 7000 Model S til no i år, og Kina subsidierer berre kinesiske elbilar. Dei fleste land har svært låge og flate subsidiar eller avgiftsletter for elbilar, slik at dei utgjer ein veldig liten del av kjøpesummen.

Det er ikke sant, Kina har insentiver også til utenlandske elbiler. Så har vi tallet 7000, det høres jo stort ut, men totalt salg av el-biler og plug-in hybrider i Kina er 330.000. Altså er Tesla 2% av el-bil salget i Kina. Totalt selges det over 20 millioner biler i Kina, altså har Tesla en markedsandel på 0.3 promille. Genta etter meg: I Kina selges det praktisk talt ingen Tesla. Jeg har bodd så lenge i Norge, at jeg ikke forstår dimensjonene i resten av verden.

Det er han absolutt verd. Difor sel Tesla betre enn Porsche Panamera Turbo i dei fleste land. Totalt produserte Porsche berre 15.055 Panamera i 2015, alle varianter inkludert (kjelde: årsrapporten til Porsche for 2015).

Porsche leverte over 58.000 biler til Kina i 2015. En smule mer enn Tesla med andre ord.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke sant, Kina har insentiver også til utenlandske elbiler. Så har vi tallet 7000, det høres jo stort ut, men totalt salg av el-biler og plug-in hybrider i Kina er 330.000. Altså er Tesla 2% av el-bil salget i Kina. Totalt selges det over 20 millioner biler i Kina, altså har Tesla en markedsandel på 0.3 promille. Genta etter meg: I Kina selges det praktisk talt ingen Tesla. Jeg har bodd så lenge i Norge, at jeg ikke forstår dimensjonene i resten av verden.

Dette er veldig typisk deg. No var det brått ikkje snakk om salstal lenger, men prosentar. Mitt poeng var nettopp det same som ditt: Den norske marknaden er veldig liten samanlikna med utlandet.

 

Kina har minimalt med insitament for å kjøpe utanlandske elbilar. Difor er nesten alle elbilar som vert selde i Kina produsert i Kina.

 

 

Det er han absolutt verd. Difor sel Tesla betre enn Porsche Panamera Turbo i dei fleste land. Totalt produserte Porsche berre 15.055 Panamera i 2015, alle varianter inkludert (kjelde: årsrapporten til Porsche for 2015).

Porsche leverte over 58.000 biler til Kina i 2015. En smule mer enn Tesla med andre ord.

Var det snakk om Porsche Panamera Turbo eller små to-seters sportsbilar, eit segment som Tesla ikkje er i?

 

Når du er inne på det, kor mange pærer vart levert i Kina i 2015?

Lenke til kommentar

Dette er veldig typisk deg. No var det brått ikkje snakk om salstal lenger, men prosentar.

Det var alltid snakk om prosenter, det er du som forsøker å endre tema. Jeg gjentar, uten insentiver er salget av Tesla neglisjerbart. Helt utrolig at et så enkelt faktum kveruleres om i to sider diskusjon.

Var det snakk om Porsche Panamera Turbo eller små to-seters sportsbilar, eit segment som Tesla ikkje er i?

 

Når du er inne på det, kor mange pærer vart levert i Kina i 2015?

Porsche Panamera Turbo er et eksempel på prisklassen til Tesla P90D levert fra fabrikk med tilsvarende utstyrsnivå. Ikke antall, prisklassen satt i sammenheng for de som er blendet av norsk avgiftspolitikk og tror verden ellers ser slik ut.

 

Så kan vi naturligvis diskutere hva som er mest attråverdig av en Tesla P90D og en Porsche Panamera Turbo, men det var altså ikke min intensjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sturle, siden du absolutt ville ha tall for Kina, så har jeg funnet ett til deg. Det ser ut til at Tesla Model S selger omtrent like mye som Mercedes-Maybach S-Klasse. Du liker jo å fremheve Tesla som en luksus-sedan.

 

"Approximately 500 units of the Mercedes-Maybach S-Class, which was launched in February, were delivered to customers each month in China alone"

ref. https://www.daimler.com/documents/investors/nachrichten/kapitalmarktmeldungen/daimler-ir-release-en-20160108.pdf

 

Jeg tror nok Tesla trenger incentiver en stund til..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Dette er veldig typisk deg. No var det brått ikkje snakk om salstal lenger, men prosentar.

Det var alltid snakk om prosenter, det er du som forsøker å endre tema. Jeg gjentar, uten insentiver er salget av Tesla neglisjerbart. Helt utrolig at et så enkelt faktum kveruleres om i to sider diskusjon.
Påstanden din var då vitterleg denne: "Det selges svært få Tesla i områder uten store subsidier eller avgiftslettelser."

 

Tesla Model S sel betre enn konkurrentane i same prisklasse i dei fleste land, og på dei fleste kontinent, uavhengig av subsidiar. Betre enn BMW 7-seire. Betre enn Audi A8. Dette er tal frå i fjor, salet til har auka godt i år òg. Tesla Model S er kanskje den einaste USAnske premiumbilen nokon sinne som har selt betre enn europeiske premiumbilar i Nord-Amerika. Andre europeiske land har ikkje store fordelar for dyre elbilar. Dei har som regel ikkje bilavgifter å lette, men enkelte land har ein flat subsidie som utgjer ein svært liten del av prisen på ein Tesla Model S.

 

http://www.bmwblog.com/2015/10/19/tesla-model-s-passes-bmw-audi-getting-close-to-mercedes-in-europe/

 

 

Var det snakk om Porsche Panamera Turbo eller små to-seters sportsbilar, eit segment som Tesla ikkje er i?

 

Når du er inne på det, kor mange pærer vart levert i Kina i 2015?

Porsche Panamera Turbo er et eksempel på prisklassen til Tesla P90D levert fra fabrikk med tilsvarende utstyrsnivå. Ikke antall, prisklassen satt i sammenheng for de som er blendet av norsk avgiftspolitikk og tror verden ellers ser slik ut.

Dei andre bilane du brått vil ha med i samanlikninga ligg derimot ikkje i same prisklassen, so kve meiner du eigentleg? Det er greitt å samanlikne med alle

bilane frå Porsche-konsernet, for dei lagar ein modell i same prisklasse? Skal vi ta med dei som Matchbox har produsert i tillegg?

Lenke til kommentar

 

Påstanden din var då vitterleg denne: "Det selges svært få Tesla i områder uten store subsidier eller avgiftslettelser."

La oss gjøre et lite eksperiment. Er du enig i denne påstanden:

"Det selges svært få Mercedes-Maybach S-klasse"

 

 

Det selges svært få maybach world wide, men veldig mange i Kina. 

 

ref: http://www.motorauthority.com/news/1029620_mercedes-maybach-s600-monthly-sales-in-china-almost-top-worldwide-annual-figure-for-standalone-maybach

Lenke til kommentar

 

Påstanden din var då vitterleg denne: "Det selges svært få Tesla i områder uten store subsidier eller avgiftslettelser."

La oss gjøre et lite eksperiment. Er du enig i denne påstanden:

"Det selges svært få Mercedes-Maybach S-klasse"

Det kan eg ikkje svare på, for eg anar ikkje kor mange Mercedes-Maybach S-klasse som vert selde på eit år. Er Mercedes-Maybach S-klasse og Mercedes S-klasse det same, forresten?

 

I USA, som definitivt ikkje har store elbil-subsidiar, men heller store bensin-subsidiar (dei betaler ingen avgift for forureininga), selde Tesla ca 20% fleire Model S enn Mercedes selde S-klasse i 2016. Då vil eg seie at Mercedes S-klasse sel ganske bra i sin klasse, i område med store bensinsubsidiar, men dei når ikkje heilt opp til Tesla.

Lenke til kommentar

Du sier at Norge ikke har elbilsubsidier.

Samtidig sier du at USA har store bensinsubsidier siden de ikke betaler avgift.

Du taler med kløyvd tunge og det er bare helt latterlig. 

Jeg er sikker på at du har en god bortforklaring på dette også.

 

Neidå, eg berre slengte ut ein raud klut for å sjå om eg klarde å trekkje opp nokon. :-)

 

Då er vi samde om at USA ikkje har bensinsubsidiar og Noreg ikkje har elbilsubsidiar, eller?

Lenke til kommentar

Det kan eg ikkje svare på, for eg anar ikkje kor mange Mercedes-Maybach S-klasse som vert selde på eit år. Er Mercedes-Maybach S-klasse og Mercedes S-klasse det same, forresten?

Nei, Maybach er en ekslusiv spesialutgave av S-klasse. Det selges praktisk talt ingen av dem i verden. Kina er likevel et så stort marked at ingen oversettes der til 500 per måned. En tredjedel av alle S-klasse i verden selges i Kina.
Lenke til kommentar

 

Du sier at Norge ikke har elbilsubsidier.

Samtidig sier du at USA har store bensinsubsidier siden de ikke betaler avgift.

Du taler med kløyvd tunge og det er bare helt latterlig. 

Jeg er sikker på at du har en god bortforklaring på dette også.

Neidå, eg berre slengte ut ein raud klut for å sjå om eg klarde å trekkje opp nokon. :-)

 

Då er vi samde om at USA ikkje har bensinsubsidiar og Noreg ikkje har elbilsubsidiar, eller?

 

USA subsidierer både fossil og fornbybar energi. I 2013 fikk førstnevnte 3,2 mrd. dollar (27 mrd. kr) og sistnevnte 7,3 mrd. dollar (61 mrd. kr).

 

At du ennå ikke har forstått forskjellen mellom direkte og indirekte subsidier er litt skremmende. Momsfritak er en indirekte subsidie.

Lenke til kommentar

Subsidiert ferge, strøm, veiavgift og parkering for å nevne noe. Men for all del, momsfritak kan sees på som avgiftslettelse, om det skulle være noe poeng.

 

Korkje stat eller kommune betaler meg pengar for å ta ferje (tvert imot betaler eg billett for sjåføren), eg får heller ingen utbetalingar i vegavgift og eg får ikkje pengar for å parkere heller. Alt dette er avgiftslette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...