Gå til innhold

FEATURE: Nintendo Classic Mini byr på et fint gjensyn, men én ting ødelegger litt


Anbefalte innlegg

Selv om ledningen var lang før i tiden, så satt man i sakkosekken kun 1-2 meter unna tv'en med konsollen 0.5 - 1 meter unna slik at man nettopp kunne trykke på reset knappen når spillene hang seg uten å reise seg opp :)

Kanskje de vil vekke de minste nostalgiske detaljene med konsollen?

Den gang var TVen 14". Nå er den 65"... :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne vel ha lagd håndkontrollen uten kabel da, med dagens teknologi skulle ikke det være så vanskelig...men syntes de heller skulle lagd Super Nes i stedenfor denne med masse Link (Zelda) spill, Megaman, Castelvani osv. Men denne skal prøve fordi prisen skremmer jo ingen .)

 

De skulle laget SNES med masse zelda-spill? Du vet at det kun kom ut ett Zelda-spill på SNES, sant?

Lenke til kommentar

 

Jeg savner Duck Tales, Little Samson og Track & Field II.

Jeg savner også Duck Hunt, men den ville krevd pistol.

 

Da måtte Nintendo evt. brukt sensor-baren som er til Wii/Wii U og lagd en ny pistol, men da ville nok prisen på konsollen fort økt med 200-300,-

Eh why? De kunne vel bare brukt samme tech som originale pistolen hadde

Lenke til kommentar

Bullshit. Det er ingenting magisk med CRT som gjør at det kun funker på de. Med litt tweaking så kunne de garantert fått det til å funke på nye TV'er også.

Ikke bullshit. Det ble linket til en video tidligere i tråden som forklarer hvorfor det ikke fungerer på moderne TVer. Hvis ikke jeg husker helt feil så er det på grunn av for høy latency på moderne TVer som gjør at Nintendo sin metode ikke fungerer. Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bullshit. Det er ingenting magisk med CRT som gjør at det kun funker på de. Med litt tweaking så kunne de garantert fått det til å funke på nye TV'er også.

 

Ja det kunne dei nok ha bygd opp ein ny zapper som fungerer på ein liknande måte også på nyare TV'ar, men dette hadde antageligvis krevd at spelaren måtte holde zapperen i ro også etter å ha trekt av.

 

Men umogleg er det ikkje, men eg vil nesten tru at ei slik løysning blei vurdert og skrota når SNES kom med sin "bazooka" med tilhøyrande list som skulle ligge oppe på TV'en.

Lenke til kommentar

Har forsøkt å få tak i denne i flere butikker, det de sier er at leveranse er (ubekreftet) til 18. januar. Selv til de som har forhåndsbestilt. Visstnok så blir ikke Europa/Norge prioritert av Nintendo. Vurderer å kansellere bestillingen og heller kjøpe på Finn.

Det blir jo uten tvil fett å spille disse spillene igjen etter 20-30 år! Grafikken suger, men tror opplevelsen veier opp. Har savnet mario-musikken. :-)

Lenke til kommentar

Ïkke betal blodpris for dette her på Finn.no.... Da støtter du opp om en uting altså, etter mening.

 

Joa, forsåvidt enig, men siden alternativet er å vente 2 måneder, så tror jeg at jeg ryker på en liten smell for å spille litt old-fashion i romjula. Da får dette heller bli årets julegave til famillien. Hehe..

Lenke til kommentar

Kontrollerkabellengden alene er grunn til å droppe dette produktet. Ikke bare er ledningen ufattelig kort, men den bruker også en proprietær tilkobling, slik at man ikke lett kan løse problemet med en USB-skjøtekabel.

 

Eneste grunnen til at jeg kanskje kunne tenkt meg en, er at jeg kunne ha brukt plastboksen til å huse en raspberry pi.

Lenke til kommentar

Søt, men jeg er ikke overbevist om at den ikke er like treg som alle andre emulatorløsninger på nymotens skjermer. Mange av disse spillene er ikke gøy før input lag går mot null.

 

Akkurat det er min bekymring og, da jeg er vant til original hardware på skikkelig crt-monitor. Men i følge folk jeg kjenner som har fått tak i maskinen, er det langt bedre enn det vi har sett av emulering til nå. Altså, mange snakker om Raspberry Pi-emulering, men det er rett og slett et inputlag-helvete jeg ikke er interessert i. Virtual Console på WiiU er det som har vært best til nå, og ifølge "mine folk" er denne hakket mer responsiv enn VC. Men jeg er ikke overbevist før jeg får testet det selv.

 

De som ikke merker noe til inputlagen i emulatorer har rett og slett ikke noe forhold til å spille Super Mario (som krever super presisjon for å være i nærheten av å klare en del hopp i springefart) på original hardware på crt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søt, men jeg er ikke overbevist om at den ikke er like treg som alle andre emulatorløsninger på nymotens skjermer. Mange av disse spillene er ikke gøy før input lag går mot null.

Det er jo noe du må ta opp med skjermen. Det er jo helt utenfor en tilkoblet enhets kontroll, og det er en fysisk umulighet å designe en enhet som har negativt input lag for å motvirke en skjerms input lag.

 

Blir som å si at du ikke er overbevist om at en forsterker er bra fordi lyden den lager fremdeles høres dårlig ut på dårlige høyttalere.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Toskete kort kabel. Nyko har forøvrig en forlengelseskabel på vei.

 

Er ikke dette USB da, i så fall er det jo bare å bruke en hvilken som helst USB-forlenger. Man kan også bruke en mye lengre HDMI enn den som følger med, på den måten får man konsollen og reset-knappen innenfor rekkevidde uten å lette på rævva.
Lenke til kommentar

Verdt å merke seg: disse gamle spillene viser veldig fort at flatskjermer har *fryktelig* input-lag. F.eks. min relativt nye Grundig-TV har >100 ms, og spill som dette blir umulige å spille. Det er ikke det samme som "response time". Jeg angrer veldig på at jeg ikke var klar over dette når jeg kjøpte TV'n og kunne spurt.

 

Faktisk spiller jeg nå Destiny med PSVR Cinematic Mode siden lavere oppløsning er bedre enn forsinkelsen på min TV.

 

Hadde du kjøpt noe annet enn Grundig, så hadde du nok fått bedre ms. Grundig lager ikke akkurat kvalitets TVer lenger.

 

Min TV hadde ved lansering 38ms, og skal ha fått dette forbedret i firmware etter dette. Den har også game modus for å forbedre input-lag ved spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...