Jump to content

Surfern

Medlemmer
  • Content Count

    327
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

200 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Man betaler ingenting for Coop-medlemskap. Det beløpet du betaler inn blir stående på din konto, og du får renter av det, akkurat som kjøpeutbyttet som kommer på samme konto. Dette beløpet er sperret for uttak inntil du evt. sier opp kontoen, og dette beløpet trekkes fra saldoen før innrapportering til Skatteetaten. Kall det et depositum, du får igjen pengene.
  2. Om så at nasjonalt ID-kort godtas som legitimasjon i enkelte andre land, så erstatter det ikke pass fullt og helt. Hva i hule heiteste har dette med nasjonalstaten å gjøre? Jeg tror du må legge på at ekstra lag med aluminiumsfolie på foliehatten din, og pass deg for chem trails!
  3. Nei! Nasjonalt ID-kort skal komme i tillegg til pass. Resten av kommentaren din fortjener ikke oppmerksomhet fra voksne, feberfrie, tenkende mennesker. Husk, trekk foliehatten godt nedover ørene nå som den kalde årstiden kommer!
  4. Denne appen ikke det fysiske førerkortet, den kommer i tillegg til, og kan brukes istedet for her i Norge, men du har fortsatt et plastkort.Så, fortell meg nå hvordan de skal kunne slette førerkortet ditt med et tastetrykk? Dersom de kan det med en frivillig app ute blant folk, så kan de det i dag også! ;-)
  5. Nei. Du må likevel fornye førerkortet ihht. reglene! Alle førerkort som er utstedt før 19. januar 2015 må fornyes følgende datoer: - Førerkort utstedt før 1. april 1979, må byttes til nytt førerkort før 1. januar 2020. - Førerkort utstedt i perioden 1. april 1979 til og med 31. desember 1997, må byttes til nytt førerkort før 1. januar 2023. - Førerkort utstedt i perioden 1. januar 1998 til og med 18. januar 2013, må byttes til nytt førerkort før 1. januar 2033. Dette er bestemt i forskrift: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-01-19-298 Dersom du har av de gamle, store førerkortene så er nok ikke bildet ditt digitalt en gang, og du vil ikke kunne bruke appen.
  6. Effekt er ikke en del av avgiftsberegningen lenger, så det blir søkt å argumentere med det... På 80-tallet og bakover var bilavgiftene helt koko, da ble "luksusutstyr" avgiftsbelagt ut av en annen verden. Utstyr som soltak, air conditioning, el. vinduer, midtarmlene foran osv utløste masse avgifter. Det er en av grunnene til at en norsksolgt bil, f.eks. BMW 3-serie er nærmest ribbet for ekstrautstyr, mens en tysk bil, i hvert fall de med størst motor, har mye utstyr. Hvor jeg vil hen med dette? Siden du trakk inn en avleggs avgiftsberegning, så er kan man jo tenke seg prisen på et teknologikjøretøy som Tesla med det avgiftsregimet... Totalt irrelevant, akkurat som avgift på effekt. :-) Når det gjelder fritaket for engangsavgift på elbiler er jeg relativt lilegyldig til det, men mva-fritaket er idiotisk! Hvorfor har elbiler fritak for mva, men ikke elsykler og andre enmanns elektriske kjøretøy? Det er enda mer miljøvennlig å sykle enn å kjøre bil, ergo burde elsykkel også hatt fritak, eller elbiler ikke hatt det. En stor andel av befolkningen mener mva-fritaket er feil: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52091
  7. Tror at man bør skille mellom oppdatering og oppgradering. En oppdatering er en forbedret versjon av noe som allerede er til stede, mens en oppgradering tilfører noe nytt. Så sier Volkswagen at NOEN AV oppgraderingene sannsynligvis vil koste penger.
  8. Redigert: Kommentaren ble fullstendig meningsløs etter moderators rydding... Slett denne også!
  9. Angående lommevennlig tykkelse som er en innvending mot noen av modulene, så føler jeg den kritikken kanskje bommer litt. Hverken prosjektor eller Hasselblad er noe det er behov for eller vits i å ha montert når mobilen ligger i bukselomma!
  10. Forum navnet ditt sier bare litt om kommentaren din. DildoMods! Han har jo rett, uansett hvor barnslig vri du klarer å lage på brukernavnet hans! Svaret står faktisk i artikkelen, og det bør være minimumskravet for å kommentere, at man har lest artikkelen først.
  11. 🍆 - denne har lenge vært kjent og brukt som det du etterlyser.
  12. Lite kjent, men Porsche eier faktisk VAG. Både ja og nei. VAG eier firmaet Dr.-Ing. h.c. F. Porsche AG, mens familien Porsche-Piëch er hovedaksjonær i VAG.
  13. Krepptangen mener du vel? Krølltenger har eksistert mye lenger enn siden 80-tallet, og vært både i bruk og salg hele tiden.
  14. Den informasjonen ligger der den, under taushetsbelagte opplysninger, i følge artikkelen.Hadde du lest hele teksten skikkelig hadde du visst det. 😉
×
×
  • Create New...