Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-457060

Dette er virkelig spot on Tjo-Bing.

Det spilles bevisst på rollen som uskyldig offer av Lyoness, og forsterkes av medlemmer som ukritisk repeterer det de på høyere nivå sier. At dette ikke stemmer er lett å ettergå om en ønsker og da ser bildet helt annerledes ut.

Dette være seg i Norge og i de øvrige markedene de er representert.

 

Ett fåtall av de som har en fremtredende posisjon i virksomheten har dette i egenskap av å være ansatt basert på erfaring og kompetanse. Majoriteten har derimot kjøpt seg inn, og det reflekteres i hvordan de fremstår og tilnærmer seg rollene som organisasjonsutviklere/entreprenører/grundere/selvstendige næringsdriver/osv.

En blir ikke profet av noen timer med Eric Worre på Spotify og ett par memes.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor, fordi du slipper ulempene med banklån, samtidig så promoterer du handel med rabattkupongene.

Haha, du er jaggu god Her blir man oppfordret til å låne penger, så den slipper man ikke unna! Ungdommer blir oppfordret til å bruke BSU konto, og andre rådes til å selge hytta

 

Ler av dere!! Dere er så seriøse at dere opererer på hemmelige fora og i lukkede møter. Og dere juger så det renner av dere! Respekt..... NOT!!!

 

 

Hei

Om teksten på disse bildene medfører riktighet, er det et alvorlig brudd på flere norske lover, bl.a. markedsføringsloven, kjøpsloven og lotteriloven. For å bedrive finansiell rådgivningstjenester må man ha konsesjon, hvilket Lyoness ikke har, ei heller er i stand til å fremskaffe. Jeg vil anbefale deg å oversende all informasjon vedrørende dette, og evt. annet av interesse, til Lotteritilsynet:

 

[email protected]

 

PS: De innrømmer jo i disse tekstene du har vedlagt at man kan kjøpe deg inn på Level 3 for ca. 200.000,- NOK, samtidig som de påstår ovenfor Lotteritilsynet at man IKKE kan kjøpe seg inn i posisjoner i selskapet...Igjen disse halvkveda sannhetene, som får hele konseptet til å fremstå som relativt lite troverdig og seriøst.

Endret av Tjo-Bing
Lenke til kommentar

Dette er virkelig spot on Tjo-Bing.

Det spilles bevisst på rollen som uskyldig offer av Lyoness, og forsterkes av medlemmer som ukritisk repeterer det de på høyere nivå sier. At dette ikke stemmer er lett å ettergå om en ønsker og da ser bildet helt annerledes ut.

Dette være seg i Norge og i de øvrige markedene de er representert.

 

Ett fåtall av de som har en fremtredende posisjon i virksomheten har dette i egenskap av å være ansatt basert på erfaring og kompetanse. Majoriteten har derimot kjøpt seg inn, og det reflekteres i hvordan de fremstår og tilnærmer seg rollene som organisasjonsutviklere/entreprenører/grundere/selvstendige næringsdriver/osv.

 

En blir ikke profet av noen timer med Eric Worre på Spotify og ett par memes.....

 

Heisann

 

Takk for det. Ta navnene på dem i toppledelsen, Eric Worre inkludert, og gjør noen enkle google-søk på dem...Ikke mye overbevisende lesing, spør du meg. Et hvert seriøst selskap ville jo skydd disse personene som pesten, og distansert seg fra deres medlemskap, og ikke inkludert dem i toppledelsen eller som selskapets ansikt utad...Det blir litt som å ha Komiske Ali som forsvarssjef, og vi vet jo alle hvordan det endte...?

 

Det slår meg at majoriteten av dem som går inn i dette konseptet har en del fellestrekk ved seg:

1. Det virker ikke som de er etterrettelig i det de sier, gjør og påstår ifm verving og representasjon av selskapet utad (media, diskusjonsforum, facebook ol.). Ingen nevner Lotteritilsynet i sine presentasjoner ovenfor nye medlemmer / samarbeidspartnere for eksempel...

2. Det virker ikke som om de er opptatt av å gjøre fakta- og bakgrunnssjekk av konsepter før de investerer. Og kommer man med advarsler / innvendinger mot selskapet blir man enten stemplet som "negativ", eller så har man ikke forstått konseptet (som de selv ikke har sjekket ut før de gikk inn i det).

3. De fremstår som hjernevasket når det kommer til konseptets "uovertrufne" egenskap og suksess, alt godt indoktrinert gjennom samlinger / fellesmøter med stor halleluja-faktor (på lik linje som man finner i religiøse sekter - ekstremist miljøer).

4. De fremstår som lite villige til å ta til seg informasjon og fakta, og lever i en rar form for fornektelse (omgåelse av fakta / sannhet).

5. Man har ikke lov til å stille kritiske spørsmål ved konseptet inne på egne nettsider (dette vet jeg gjennom en bekjents deltakelse).

6. Nesten samtlige fremstår som blottet for økonomisk kunnskap og innsikt. Gjelder for så vidt også matematikk-kunnskap / forståelse.

7. Majoriteten av dem som er aktive og tror blindt på konseptet i media / diskusjonsforum / facebook etc fremstår som enten ordblinde, eller har særdeles dårlig utviklet formuleringsevne, dessverre. (Mange oppegående personer som er ordblinde, men finner dem så langt ikke involvert i Lyoness).

8. Samtlige jeg til nå har vært i kontakt med som er involvert i Lyoness, har et dårlig utviklet verdi-, moral- og etisk syn på lover og regler i Norge, og instansene som er satt ned for å ivareta og etterse disse.

9. De fleste lever i den tro at om Lyoness må stanse sin virksomhet i Norge kan de bare benytte seg av medlemskapet sitt når de er i utlandet, og sånn sett fortsatt være inntektsberettiget i systemet...Det virker ikke som de helt skjønner, og tar inn over seg, alvorlighetsgraden et slikt syn / holdning medfører.

10. De fremstår med ingen, eller i beste fall liten, utdanning. I tillegg fremviser de en relativt dårlig utviklet forståelse av hvordan samfunnet fungerer, og de lover og regler som er satt til å regulere det samfunnet de lever i. Alt er ikke en konspirasjonsteori...

 

Jeg kunne sikkert gjort listen lengre, men tror poenget mitt kommer godt nok frem slik det står skrevet nå. Er mye mer man kan ta opp og diskutere...Hvorfor har f.eks. rabattkuponger kun 5 års varighet? Man skal altså ta frisk kapital ut fra egen konto, og veksle samme kapital inn i kuponger som blir verdiløse etter 5 år? Må ha mer enn Master i økonomi for å forstå hvordan det kan være en fornuftig investering.

 

Det siste jeg har sett er innføring av begrepet Grasrotandel. Dette er et konsept utviklet av Norsk Tipping, som har monopol på å levere spilltjenester i Norge. For å bedrive den slags forretninger kreves helt andre konsesjoner, krav til egenkapital og etterrettelighet, hvilket Lyoness ikke kan fremvise...

 

Jeg må si at jeg både liker og applauderer dem av dere som tar dere bryet verdt med å sende rundt mailer og informere partnerbedrifter og enkeltmedlemmer om Lotteritilsynets varsel om vedtak. Jo flere som får hold i denne informasjonen, jo fortere vil selskapet opphøre. Jeg har selv vært i kontakt med flere av de største fotballklubbene i Europa, som SAMTLIGE avviser ethvert samarbeid med Lyoness: Man Utd, Liverpool, Chelsea, Bayern München, Real Madrid, Barcelona, AC Milan, Inter Milan, PSG og noen til. All informasjon / dokumentasjon jeg har kommet over er selvsagt oversendt Lotteritilsynet.

 

PS: Jeg glemte å legge til i listen at alle ser ut til å blendes av raske penger og biler, og samtlige ønsker å bli millionærer uten å jobbe noe særlig for det...Selvmotsigende i beste fall...

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk svar fra en bedrift og de var heller ikke klar over at de samarbeidet med lyoness / cashback. Ta gjerne litt tid til å sende noen eposter til de største nettbutikkene og informer dem om samarbeidet. Det er gøy å gjøre en god gjerning :)

 

He he - jeg sendte spørsmål til Norsk Familieøkonomi om hvordan de som en seriøs økonomirådgiver kunne ha et samarbeid med Lyoness. Nei, de så ikke noe problem med det.

 

Så mye for tilliten til det rådgivningsselskapet. 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Jeg kan godt svare ja og nei til hvert enkelt punkt du kommer med. Men jeg tror svarene gir seg selv.

Jeg har ingen mastergrad men klarer enkelt å skaffe til veie informasjon som klart avslører flere av de populære argumentene som løgn.

Og da er vi over på andre fagfelt enn økonomi, men organisasjonsutvikling og psykologiske virkemidler. Fremstillingen av ledere som foregangspersoner og idoler skaper drømmer om lykke og suksess, og veien dit bagatelliseres. Den blir på ingen måte enkelt, men så er jo dette en virksomhet hvor "vinnere" lykkes, og at suksess ligger for de som virkelig ønsker det.

Alle kritikere avfeies som dumme, misunnelige, trangsynte og ett resultat av det teite samfunnet.

Hvem har vel ikke hørt at dette er ikke for alle? Nei de har faktisk rett.

Utdanning eller ikke, de fleste evner å forta noen søk. Sjekke litt rundt.

Kanskje til og med tenke selv.

Andre blendes av biler, reiser etc mens de nynner til https://m.youtube.com/watch?v=j5-yKhDd64s

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

 

Fikk svar fra en bedrift og de var heller ikke klar over at de samarbeidet med lyoness / cashback. Ta gjerne litt tid til å sende noen eposter til de største nettbutikkene og informer dem om samarbeidet. Det er gøy å gjøre en god gjerning :)

He he - jeg sendte spørsmål til Norsk Familieøkonomi om hvordan de som en seriøs økonomirådgiver kunne ha et samarbeid med Lyoness. Nei, de så ikke noe problem med det.

 

Så mye for tilliten til det rådgivningsselskapet.

Men i alle dager? Snakk om å undergrave sitt eget navn og virke.

Lenke til kommentar

 

 

Fikk svar fra en bedrift og de var heller ikke klar over at de samarbeidet med lyoness / cashback. Ta gjerne litt tid til å sende noen eposter til de største nettbutikkene og informer dem om samarbeidet. Det er gøy å gjøre en god gjerning :)

He he - jeg sendte spørsmål til Norsk Familieøkonomi om hvordan de som en seriøs økonomirådgiver kunne ha et samarbeid med Lyoness. Nei, de så ikke noe problem med det.

 

Så mye for tilliten til det rådgivningsselskapet.

Men i alle dager? Snakk om å undergrave sitt eget navn og virke.

 

Hvem er det som fører tilsyn med økonomiske rådgivningsfirma...Noen som vet? De har en ny kandidat de kan vurdere...

Lenke til kommentar

 

 

Fikk svar fra en bedrift og de var heller ikke klar over at de samarbeidet med lyoness / cashback. Ta gjerne litt tid til å sende noen eposter til de største nettbutikkene og informer dem om samarbeidet. Det er gøy å gjøre en god gjerning :)

He he - jeg sendte spørsmål til Norsk Familieøkonomi om hvordan de som en seriøs økonomirådgiver kunne ha et samarbeid med Lyoness. Nei, de så ikke noe problem med det.

 

Så mye for tilliten til det rådgivningsselskapet.

Men i alle dager? Snakk om å undergrave sitt eget navn og virke.

 

 

Ser de selv har noe form for cashback med partnere på nettsiden sin, blant annet med SAS.

Er dette eget cashback-program de har med partnere de har framskaffet eller via tredjepart, Lyoness?

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

 

 

 

Fikk svar fra en bedrift og de var heller ikke klar over at de samarbeidet med lyoness / cashback. Ta gjerne litt tid til å sende noen eposter til de største nettbutikkene og informer dem om samarbeidet. Det er gøy å gjøre en god gjerning :)

He he - jeg sendte spørsmål til Norsk Familieøkonomi om hvordan de som en seriøs økonomirådgiver kunne ha et samarbeid med Lyoness. Nei, de så ikke noe problem med det.

 

Så mye for tilliten til det rådgivningsselskapet.

Men i alle dager? Snakk om å undergrave sitt eget navn og virke.

 

 

Ser de selv har noe form for cashback med partnere på nettsiden sin, blant annet med SAS.

Er dette eget cashback-program de har med partnere eller via Lyoness?

 

 

Jeg kjenner ikke til Norsk Familieøkonomi, men Lyoness påsto her forleden at de hadde ny samarbeidspartner: SAS. Det var bare det at Lyoness-medlemmene ikke måtte kontakte SAS direkte, de måtte bestille via Lyoness sine egne nettsider. Da noen velmente sjeler kontaktet SAS vedrørende denne påstanden, ble "samarbeidet" brått avsluttet. En av grunnene oppgitt av Lyoness var at SAS hadde jo ikke et booking-system som taklet den store pågangen av Lyoness-medlemmer som ville ut å fly, må vite, så derfor fungerte visst ikke det "samarbeidet" mer...Så rart...Og her har jeg trodd at store flyselskap hadde bookingsystemer som betjente hele Skandinavia / verden for øvrig. Verdt å merke seg at bl.a. Norwegian Booking har rapportert inn selskapet som pyramidespill til Lotteritilsynet.

 

Det er for øvrig det som er gjennomgangsmelodien til Lyoness og de påståtte samarbeidspartnerne...Du må aldri ta kontakt direkte med dem, kun gjennom Lyoness sine nettsider...Når bedrifter blir informert om "samarbeidet", opphører det like plutselig som det oppsto...Så rart...

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ser de selv har noe form for cashback med partnere på nettsiden sin, blant annet med SAS.

Er dette eget cashback-program de har med partnere eller via Lyoness?

 

 

Jeg kjenner ikke til Norsk Familieøkonomi, men Lyoness påsto her forleden at de hadde ny samarbeidspartner: SAS. Det var bare det at Lyoness-medlemmene ikke måtte kontakte SAS direkte, de måtte bestille via Lyoness sine egne nettsider. Da noen velmente sjeler kontaktet SAS vedrørende denne påstanden, ble "samarbeidet" brått avsluttet. En av grunnene oppgitt av Lyoness var at SAS hadde jo ikke et booking-system som taklet den store pågangen av Lyoness-medlemmer som ville ut å fly, må vite, så derfor fungerte visst ikke det "samarbeidet" mer...Så rart...Og her har jeg trodd at store flyselskap hadde bookingsystemer som betjente hele Skandinavia / verden for øvrig. Verdt å merke seg at bl.a. Norwegian Booking har rapportert inn selskapet som pyramidespill til Lotteritilsynet.

 

Det er for øvrig det som er gjennomgangsmelodien til Lyoness og de påståtte samarbeidspartnerne...Du må aldri ta kontakt direkte med dem, kun gjennom Lyoness sine nettsider...Når bedrifter blir informert om "samarbeidet", opphører det like plutselig som det oppsto...Så rart...

 

 

Ja, det var dette jeg funderte på. Dersom handelen man kan gjøre gjennom Norsk Familieøkonomi sine nettsider går gjennom Lyoness så står jo SAS og Cubus fortsatt der som partner på sett og vis. Ser at partnerne på nettsiden hos Norsk Familieøkonomi er de samme som på Cashback World sin nettside, men der er blant annet Cubus og SAS fjernet. Så de har muligens ikke pushet ut denne endringen i dataen til Lyoness bedriftspartnere?

 

EDIT: Det er muligens egne partnere de har, så det er bare spekulasjon fra min side.

Men ser at Lyoness-ID er obligatorisk for å bli medlem hos norskfamilie.no, så hele greia virker gjennomsyret.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Er eller har vært Lyoness Cashback Card-partner: 

http://plus.google.com/+LyonessNorge-CashbackCard/posts/J2ZUCAktAQK

 

 

 

 

 

Ser de selv har noe form for cashback med partnere på nettsiden sin, blant annet med SAS.

Er dette eget cashback-program de har med partnere eller via Lyoness?

 

 

Jeg kjenner ikke til Norsk Familieøkonomi, men Lyoness påsto her forleden at de hadde ny samarbeidspartner: SAS. Det var bare det at Lyoness-medlemmene ikke måtte kontakte SAS direkte, de måtte bestille via Lyoness sine egne nettsider. Da noen velmente sjeler kontaktet SAS vedrørende denne påstanden, ble "samarbeidet" brått avsluttet. En av grunnene oppgitt av Lyoness var at SAS hadde jo ikke et booking-system som taklet den store pågangen av Lyoness-medlemmer som ville ut å fly, må vite, så derfor fungerte visst ikke det "samarbeidet" mer...Så rart...Og her har jeg trodd at store flyselskap hadde bookingsystemer som betjente hele Skandinavia / verden for øvrig. Verdt å merke seg at bl.a. Norwegian Booking har rapportert inn selskapet som pyramidespill til Lotteritilsynet.

 

Det er for øvrig det som er gjennomgangsmelodien til Lyoness og de påståtte samarbeidspartnerne...Du må aldri ta kontakt direkte med dem, kun gjennom Lyoness sine nettsider...Når bedrifter blir informert om "samarbeidet", opphører det like plutselig som det oppsto...Så rart...

 

 

Ja, det var dette jeg funderte på. Dersom handelen man kan gjøre gjennom Norsk Familieøkonomi sine nettsider går gjennom Lyoness så står jo SAS og Cubus fortsatt der som partner på sett og vis. Ser at partnerne på nettsiden hos Norsk Familieøkonomi er de samme som på Cashback World sin nettside, men der er blant annet Cubus og SAS fjernet. Så de har muligens ikke pushet ut denne endringen i dataen til Lyoness bedriftspartnere?

 

EDIT: Det er muligens egne partnere de har, så det er bare spekulasjon fra min side.

Men ser at Lyoness-ID er obligatorisk for å bli medlem hos norskfamilie.no, så hele greia virker gjennomsyret.

 

 

Lenke til kommentar

Vel, butikkene har samarbeid med adnettverk som adtracktion eller andre som leverer teknologien back cashback/bonuspoints greiene. Lyoness og norsk familieøkonomi er tredjeparter som markedsfører cashback/bonuspoints som deres eget, selv om avtalene butikkene gjør er med adtracktion. 

 

Mange butikker har dermed blitt lurt til å samarbeide indirekte med lureriet som er lyoness, der lyoness legitimiterer sitt pyramidespill med et cashback program de har kjøpt av adtracktion (evt hvem andre). 

 

Sketchy med andre ord. 

 

Noen kunne jo kanskje kontaktet NRK, de her som har enda mer innsikt enn meg her. Dette er jo absolutt en brennpunkt verdig historie/ sak.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vist en søker på CBword så finner man Cubus fortsatt

 

 

 

 

Ser de selv har noe form for cashback med partnere på nettsiden sin, blant annet med SAS.

Er dette eget cashback-program de har med partnere eller via Lyoness?

 

Jeg kjenner ikke til Norsk Familieøkonomi, men Lyoness påsto her forleden at de hadde ny samarbeidspartner: SAS. Det var bare det at Lyoness-medlemmene ikke måtte kontakte SAS direkte, de måtte bestille via Lyoness sine egne nettsider. Da noen velmente sjeler kontaktet SAS vedrørende denne påstanden, ble "samarbeidet" brått avsluttet. En av grunnene oppgitt av Lyoness var at SAS hadde jo ikke et booking-system som taklet den store pågangen av Lyoness-medlemmer som ville ut å fly, må vite, så derfor fungerte visst ikke det "samarbeidet" mer...Så rart...Og her har jeg trodd at store flyselskap hadde bookingsystemer som betjente hele Skandinavia / verden for øvrig. Verdt å merke seg at bl.a. Norwegian Booking har rapportert inn selskapet som pyramidespill til Lotteritilsynet.

 

Det er for øvrig det som er gjennomgangsmelodien til Lyoness og de påståtte samarbeidspartnerne...Du må aldri ta kontakt direkte med dem, kun gjennom Lyoness sine nettsider...Når bedrifter blir informert om "samarbeidet", opphører det like plutselig som det oppsto...Så rart...

Ja, det var dette jeg funderte på. Dersom handelen man kan gjøre gjennom Norsk Familieøkonomi sine nettsider går gjennom Lyoness så står jo SAS og Cubus fortsatt der som partner på sett og vis. Ser at partnerne på nettsiden hos Norsk Familieøkonomi er de samme som på Cashback World sin nettside, men der er blant annet Cubus og SAS fjernet. Så de har muligens ikke pushet ut denne endringen i dataen til Lyoness bedriftspartnere?

 

EDIT: Det er muligens egne partnere de har, så det er bare spekulasjon fra min side.

Men ser at Lyoness-ID er obligatorisk for å bli medlem hos norskfamilie.no, så hele greia virker gjennomsyret.

Endret av NB!
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor, fordi du slipper ulempene med banklån, samtidig så promoterer du handel med rabattkupongene.

 

Haha, du er jaggu god Her blir man oppfordret til å låne penger, så den slipper man ikke unna! Ungdommer blir oppfordret til å bruke BSU konto, og andre rådes til å selge hytta

Ler av dere!! Dere er så seriøse at dere opererer på hemmelige fora og i lukkede møter. Og dere juger så det renner av dere! Respekt..... NOT!!!

 

Hei

Om teksten på disse bildene medfører riktighet, er det et alvorlig brudd på flere norske lover, bl.a. markedsføringsloven, kjøpsloven og lotteriloven. For å bedrive finansiell rådgivningstjenester må man ha konsesjon, hvilket Lyoness ikke har, ei heller er i stand til å fremskaffe. Jeg vil anbefale deg å oversende all informasjon vedrørende dette, og evt. annet av interesse, til Lotteritilsynet:

 

[email protected]

 

PS: De innrømmer jo i disse tekstene du har vedlagt at man kan kjøpe deg inn på Level 3 for ca. 200.000,- NOK, samtidig som de påstår ovenfor Lotteritilsynet at man IKKE kan kjøpe seg inn i posisjoner i selskapet...Igjen disse halvkveda sannhetene, som får hele konseptet til å fremstå som relativt lite troverdig og seriøst.

Det er Duesund sine ord, formidlet til meg av upline på messenger. Og - de er sendt lotteritilsynet! Kanskje de burde vært sendt flere steder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor, fordi du slipper ulempene med banklån, samtidig så promoterer du handel med rabattkupongene.

Haha, du er jaggu god Her blir man oppfordret til å låne penger, så den slipper man ikke unna! Ungdommer blir oppfordret til å bruke BSU konto, og andre rådes til å selge hytta

Ler av dere!! Dere er så seriøse at dere opererer på hemmelige fora og i lukkede møter. Og dere juger så det renner av dere! Respekt..... NOT!!!

 

Hei

Om teksten på disse bildene medfører riktighet, er det et alvorlig brudd på flere norske lover, bl.a. markedsføringsloven, kjøpsloven og lotteriloven. For å bedrive finansiell rådgivningstjenester må man ha konsesjon, hvilket Lyoness ikke har, ei heller er i stand til å fremskaffe. Jeg vil anbefale deg å oversende all informasjon vedrørende dette, og evt. annet av interesse, til Lotteritilsynet:

 

[email protected]

 

PS: De innrømmer jo i disse tekstene du har vedlagt at man kan kjøpe deg inn på Level 3 for ca. 200.000,- NOK, samtidig som de påstår ovenfor Lotteritilsynet at man IKKE kan kjøpe seg inn i posisjoner i selskapet...Igjen disse halvkveda sannhetene, som får hele konseptet til å fremstå som relativt lite troverdig og seriøst.

Det er Duesund sine ord, formidlet til meg av upline på messenger. Og - de er sendt lotteritilsynet! Kanskje de burde vært sendt flere steder?

 

NRK og andre medier definitivt. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor, fordi du slipper ulempene med banklån, samtidig så promoterer du handel med rabattkupongene.

Haha, du er jaggu god Her blir man oppfordret til å låne penger, så den slipper man ikke unna! Ungdommer blir oppfordret til å bruke BSU konto, og andre rådes til å selge hytta

Ler av dere!! Dere er så seriøse at dere opererer på hemmelige fora og i lukkede møter. Og dere juger så det renner av dere! Respekt..... NOT!!!

 

Hei

Om teksten på disse bildene medfører riktighet, er det et alvorlig brudd på flere norske lover, bl.a. markedsføringsloven, kjøpsloven og lotteriloven. For å bedrive finansiell rådgivningstjenester må man ha konsesjon, hvilket Lyoness ikke har, ei heller er i stand til å fremskaffe. Jeg vil anbefale deg å oversende all informasjon vedrørende dette, og evt. annet av interesse, til Lotteritilsynet:

 

[email protected]

 

PS: De innrømmer jo i disse tekstene du har vedlagt at man kan kjøpe deg inn på Level 3 for ca. 200.000,- NOK, samtidig som de påstår ovenfor Lotteritilsynet at man IKKE kan kjøpe seg inn i posisjoner i selskapet...Igjen disse halvkveda sannhetene, som får hele konseptet til å fremstå som relativt lite troverdig og seriøst.

Det er Duesund sine ord, formidlet til meg av upline på messenger. Og - de er sendt lotteritilsynet! Kanskje de burde vært sendt flere steder?

 

Hei

 

Flott at du har tatt ansvar!

 

Jeg vil anta at norske forbrukermyndigheter kan ha interesse av saken;

- Tidligere Forbrukerombudet, nå Forbrukertilsynet (Forbrukerdirektør: Elisabeth Lier Haugseth); https://www.forbrukertilsynet.no/om-forbrukerombudet

- Forbrukerrådet (Direktør: Randi Flesland); https://www.forbrukerradet.no/

 

Jeg hadde begynt med disse. Det vil jo legge ytterligere press på selskapet og generere ekstra oppmerksomhet på det de driver med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn som jeg ble forsøkt vervet fremstilte han seg som en som skulle begynne å tjene penger på at andre jobbet for seg.

Han la det frem sånn: 95 % av verdens befolkning lever av å jobbe for andre og skape penger for dem.

5 % lever av at folk jobber under seg og skaper pengene deres slik.

Umiddelbart tenkte jeg på T5PC, hehe.

Det jeg tenkte på, på disse møtene, får folk noen opplæring i hvordan de skal verve videre, eller går det på hver enkelt deltaker/investor?

Får de fremlagt noen strategier som de skal benytte for dette?

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Sånn som jeg ble forsøkt vervet fremstilte han seg som en som skulle begynne å tjene penger på at andre jobbet for seg.

Han la det frem sånn: 95 % av verdens befolkning lever av å jobbe for andre og skape penger for dem.

5 % lever av at folk jobber under seg og skaper pengene deres slik.

Umiddelbart tenkte jeg på T5PC, hehe.

Det jeg tenkte på, på disse møtene, får folk noen opplæring i hvordan de skal verve videre, eller går det på hver enkelt deltaker/investor?

Får de fremlagt noen strategier som de skal benytte for dette?

Hæhæhæ... De 5% er de såkalte vinnerne ?

De som garantert vil oppleve suksess og stor rikdom ene og alene for at de våger.

 

Strategier? Tja... Du har jo Eminem, Eric Worre på Spotify og memes? I tillegg så kjøres det ofte ukentlige møter, og det vi har sett her er at de har prøvd å gå etter ungdommer på studielån, for å få de til å droppe ut og heller investere.

Mao kvalitet...

 

Beklager. Det var flåsete svart. Men ja,de har en form for strategi hvor enkelte snutter legges ut på YouTube. De er borte nå.

De var ganske enkle.

Endret av bruker-457060
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...