Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søk etter Thor Hermansen på proff.no. har et reklamebyrå kalt lyco. Ikke langt fra lyconet :p

Det er fordi han er selvstendig næringsdrivende og har opprettet seg et AS slik at han betaler skatt som han skal, betaler arbeidsgiveravgift, og har rettigheter som en vanlig arbeidstaker hvis han f.eks blir syk. Hvorfor det står oppført som et reklamebyrå, vet jeg derimot ikke

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hei igjen Ciss

 

Jeg tror du misforstår budskapet mitt, hvilket er at majoriteten av mennesker som investerer i Lyoness kan relatere seg til ett eller flere av de nå mye omtalte punkter, deg selv inkludert. Jeg burde selvsagt lagt til mennesker i en sårbar fase / situasjon. Jeg er ikke interessert i alle medlemmenes enkelthistorie, til det er omfanget for stort, skjebnene for mange og Lotteritilsynet er riktig adressat når det skal fortelles, ikke jeg. Mitt poeng er å få folk til å lese, stoppe opp (og gjerne bli forbannet), men først av alt begynne å tenke selv før de handler! Om man basert på å lese hva jeg har skrevet holder seg borte fra konseptet, har jeg oppnådd min intensjon.

 

Mine erfaringer er ikke basert på etterpåklokskap. Jeg ble som sagt utsatt for konseptet til Lyoness i første kvartal 2012, stemplet det allerede da som et pyramidespill, og har siden advart folk mot konseptet. Det holder som sagt å lese medlemsbetingelsene en gang for å forstå hva dette er, og går du på et møte burde det i vertfall være klart, selv om enkelte mennesker er svakere for karismatiske mennesker enn andre.

 

Jeg skal ikke si så mye mer enn dette, annet enn å legge til at finansiell rådgivning er et yrke man utdanner seg til, på lik linje som du har utdannet deg til din profesjon. Du vil at folk skal ha 100% tillit til deg i din profesjon, men når det kommer til investeringer så avviker du selv dette prinsippet, og stoler på folk som tror, syns og mener noe...Hadde du i stedet for vært litt kritisk til ting, og oppsøkt profesjonell rådgivning i bank (som også er dem som utsteder kredittkort, ikke shoppingnettverk eller andre butikker), ville du blitt frarådet på det sterkeste om å gå inn i Lyoness. Vi har selv ansvar for våre liv og handlinger, og når det kommer til økonomi bør man være ekstra restriktiv med hvem man stoler på, og uansett gjøre både en, to og tre bakgrunnssjekker før man går inn.

 

Jeg dømmer ikke folk, for meg må alle individ leve sine liv på den måten de selv finner for godt for seg selv. For mitt vedkommende må folk få lov til å ta de valg de selv ønsker å ta, og å følge den veien i livet de selv ønsker å følge, det er ikke min business. Men det er forbannet synd, og ikke minst unødvendig, at dårlige valg skal kunne ende opp med 3 år i fengsel og uante økonomiske konsekvenser kanskje for resten av livet (noen må kanskje selge hus og hjem pga dette), men sånn er det...Som man reder ligger man. Jeg kan bare prøve å advare mennesker, få dem til å stoppe opp og tenke etter, sjekke fakta og omstendigheter, før de begår dumme og uinformerte valg som potensielt har dramatiske konsekvenser for resten av deres liv...Men vil man gå ned den veien, ja så vær så god, jeg dømmer dem ikke, det gjør norsk rettsvesen for meg.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til angående stein i glasshus. Klar tale er som oftest det som når inn, det som engasjerer og får satt i gang følelsesregisteret...Og da tenker man seg om...Det er hele poenget mitt. Det er fortsatt ikke forbudt å tenke seg om i dette landet...

 

Tjo-Bing[/

 

 

Hei igjen Tjo-Bing

 

Jeg er så absolutt enig i det meste du skriver, og det er bra noen prøver og åpne øynene til de som fremdeles er blendet av $$$ Jeg er også for og si ting som det er - kalle en spade for en spade, og ikke bruke tid på og nå det fordømte smørøye.

Det er vår rett og ytre våre meninger, så får mottaker avgjøre hvorvidt han/hun vil eller tåler å lese det skrevne ord.

Personlig så hadde jeg muligens benyttet en noe mindre nedlatende (det kan virke nedlatende for veldig mange) vinkling, og ikke var så negativt ladet rettet mot oss og de som har gått på Lyconet limpinnen.

For punktene dine - uansett sanne for noen eller ikke - er negativt ladet, og kan få mange (gjelder ikke undertegnede) til å få følelser og tanker som går på selvfølelsen og selvtilliten løs. Mulig det er nettopp det som skal til for å få opp øynene på enkelte, men de tåler mest sansynelig å lese det som står.

Punktene - som etter min mening kunne vært justeret noe (med hell) - kunne omfavnet flere uten at leseren allerede i punkt 1 gikk i forsvarsposisjon, og aldri kom til punkt 2. Det er jo nettopp den mottakeren du vil nå frem til - de som fremdeles er blendet av luftslottet.

 

Uansett om noe i punktene inkluderer meg eller ikke, må vel noe av poenget være å få mottakeren til å tenke eller si; ja, dette ser ut til og stemme - kanskje t o m dele innlegget til andre arenaer.

Pr nå er punktene kun fordummende for leseren som har passert gjennom Lyconet, og kan gjøre noe med egen selvrespekt og selvbilde, og jeg tror ikke du har oppnådd mer en akkurat det hos vedkommende.

 

Alle trenger en realitetsoppdatering innimellom - uansett hvor du er i livet - uavhengig av settingen vedkommende er i. Vi trenger alle èn eller flere ganger i livet en "wakeupcall". Noen trenger å høre "Hør nå her - dette er saken...", andre må erfare alt selv, og lærer the hard way - andre lærer aldri, og tryner gang på gang. Jeg er på en eller annen måte imponert over alle de nevnte fasene. De som tryner gang på gang har noe iboende jeg skulle ønske jeg hadde mer av.

Ingen av de trenger å lese negativt ladede punkter der de - selv om de anerkjenner noe i punktene - blir satt i samme bås som de du refererer til i de andre punktene - som ingen ønsker og identifisere seg med.

 

Min mening er at en nødvendigvis alltid må si hva en mener om enkelte mennesker. Men tror jeg at meningen min vil endre noe - at vedkommende trenger å høre/lese det jeg mener, er det mange måter å si akkurat hva jeg mener - uten og surre rundt i grøten, men også uten å få mottaker til å føle seg liten og dum. Da vil ikke budskapet gå inn.

Men dette er kun min mening. Det skrevne ordet kan fort misoppfattes. Man ser ikke den som mener, ingen ansiktsutrykk, kroppsspråk eller evt gestikuleringer. Kun det som står svart på hvitt, og da danner vi våre egne bilder og konklusjoner ut fra hvordan vi leser det som står. Noen leser kun mellom linjene, og noen legger til ønskede ord, eller ord de tror de ser. Sånn er det bare. Du vet - mennesker og følelser - komplisert. En kan selvfølgelig aldri tilfredsstille alle, og det kommer selvfølgelig også an på hvilken gruppe mennesker du ønsker og nå frem til - men om ønsket er og sette solbriller på de som er blendet, tror jeg ikke du når frem. Om målet er faktaorientere alle typer mennesker, tror jeg også her mange detter ut underveis fordi de føler seg støtt og tråkket over. Tror i dette tilfellet det er mange nåværende eller forhenværende Lyconet tilhengere som tar seg bryet med å lese alle punktene - eller hele innlegget. Utenom slike som meg som ytrer mine meninger right back at you

Men jeg og evt andre i samme kategori, har skjønt det, og trenger ikke punktene for og skjønne mer.

 

Jeg ble fortalt en gang i tiden at man alltid skal tenke på hvem som skal lese det du skriver, og hvordan det jeg skriver kan bli oppfattet - og hvordan jeg ville det skulle bli oppfattet.

Dette satt seg fast, og popper automatisk opp nå jeg skriver noe der jeg vet det finnes en mottaker.

Altså - ønsker jeg og fortelle mottakeren hvor skapet skal stå, er jeg ikke nådig, men når jeg skal omfavne flere lesere, er det ikke min oppgave og sette de i verken den ene eller den andre båsen. Det kan være feil bås, og alternative båser finnes ikke.

Just saying.....

 

Glasshuskommentaren var i forhold tillat vi kun er mennesker - og bæsjer på leggen før eller senere alle gudoghvermansen - selv om alvorlighetsgraden, synligheten og konsekvensene kan være ulike. Uansett - alle bæsjer på legge, driter på draget, dummer seg selv ut, sier eller gjør ting de skulle vært foruten. Selv du. Derav glasshuset.

 

Du trenger ikke vite en enkelt privat historier - bare huske at de finnes, og at ingenting ikke er enten svart eller hvitt.

Avgjørelser tatt i livet er nødvendigvis ikke et tegn på svakhet over karismatiske personligheter - ikke for min deg i allefall. De gjenkjenner jeg lukten av umiddelbart. Det er mennesker i et eller annet sted inne i min sirkel av bekjentskaper - som jeg har tillit til. Jeg har nødvendigvis ikke mistet denne tilliten til disse - kun større bevissthet ved at de også kun er mennesker, og fortalt videre det som har blitt fortalt til de - fordi de trodde på hva som var blitt fortalt dem. Noe enkelte fremdeles gjør.....

 

Avslutningsvis en kommentar til finansiell rådgivning...... Jeg er av den oppfatning at det burde være unødvendig å søke slik ekspertise, eller sette spørsmålstegn ved alt som tilbys eller blir fortalt. En bør - skulle kunne ha tillit til at de de aller fleste voksne oppegående mennesker med mer erfaring en meg på det aktuelle området, snakker sant.

Jeg vet at man ikke kan ta det for gitt, men jeg vil ikke begynne og sette spm tegn med alt og alle. Jeg ønsker og basere relasjoner basert på tillit. Jeg har dyrebart erfart at dette ikke alltid lar seg gjøre, men jeg kan ikke slutte og tro på mennesket.

Ergo faller det meg ikke naturlig og oppsøke hverken finansiell rådgivning eller annen ekspertise hvis det står et menneske foran meg med bred erfaring på området.

 

Jeg blir mer og mer kritisk etter og ha gjort meg noen erfaringer gjennom mange år - og burde kanskje vært mer kritisk til noe og noen en jeg ønsker å være...... men det er nettopp det - jeg ønsker og tro at det er flere som meg der ute - som tror på ærlighet, verdsetter tillit og ikke mistenkeliggjør mennesker ytterligere, eller deres hensikter.

 

Fin søndag

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sendte rundt 8-10 forskjellige henvendelser i dag til de jeg anser som seriøse bedrifter, om å redgjøre sitt samarbeid med Lyoness. Plukket fra listen over butikker på hjemmesiden til Lyoness. Jernia, Fargerike, Intersport, Oakley, Cubus, Gina Tricot for å nevne noen. Spent på svarene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hei Ciss

 

Jeg registrerer at det er en uenighet i semantikk, hvilket er en avsporing av debatten. Selvsagt kunne jeg formulert meg annerledes, som alle skrevne ord kunne vært, jeg valgte å formidle mitt budskap i en språkdrakt jeg mente passet best, og at du er uenig i dette er helt greit, det er du i din fulle rett til. Nå har jeg lest gjennom mine innlegg på nytt, og sitter vel igjen med følelsen av at dette blir tatt ut av proporsjoner...Men du om det, jeg for min del legger denne ballen død nå :)

 

Søndagen var fin den :)

 

Tjo-Bing

  • Liker 4
Lenke til kommentar

CONDITIONS OF PARTICIPATION FOR THE LYCONET CAR BONUS PROGRAM Version: November 2014 Preamble Lyoness Europe AG with its registered offices in CH-9470 Buchs, Bahnhofstraße 22 operates a shopping community that allows members to receive benefits by purchasing goods and services from Lyoness Loyalty Merchants subject to its General Terms and Conditions. Members are registered with Lyoness Europe AG and this gives them the opportunity of purchasing goods and services from Loyalty Merchants thus generating benefits within the framework of the Loyalty Program. The Loyalty Program is for the most part marketed via a marketing system operated under the name “Lyconet”. An essential element of this marketing system is the Lyconet agreement, which allows registered members to promote the distribution and use of the Loyalty Program as an independent, commercial sales agent and so receive more benefits. On conclusion of the Lyconet agreement with Lyoness Europe AG, the member achieves the position of Independent Lyconet Marketer (referred to in the following as “ILM”). On fulfilment of the specific requirements mentioned below, the ILMs are given the opportunity of participating in the Car Bonus Program. 1. Basis of the agreement Unless agreed to the contrary in these Conditions of Participation, the provisions of the General Terms and Conditions for Lyoness members and the Lyconet agreement including their Annexes shall apply additionally. 2. Fulfilment of the requirements for the Lyconet Car Bonus Program In order to achieve a right to the Lyconet Car Bonus for the first time the ILM must: 1. have confirmed at least his/her Lyconet Career Level 4 and 2. achieve the number of Shopping Points (see Point 4 below) necessary for the Car Bonus Level in two consecutive production months respectively. The right to the Lyconet Car Bonus remains valid for as long as the ILM has both: 1. confirmed at least his/her Lyconet Career Level 4 and 2. achieved the respective Car Bonus Level in the previous month. Although the Shopping Point requirements for the Lyconet Career Level and the Car Bonus Level are identical, they differ with regard to the percentage-based assessment clause. The 25% assessment rule is applicable for the calculation of the Car Bonus Level. This means that from a direct line only 25% of the Shopping Points achieved are included in the assessment. In other words, at least 4 direct lines are needed to qualify for the Lyconet Car Bonus Program. Should the right to the Lyconet Car Bonus expire, it can be gained again as soon as the conditions for the first-time achievement are again fulfilled. ILMs who have fulfilled the requirements for participation in the Lyconet Car Bonus Program receive the Welcome Mail and Welcome Kit (more to this topic below). 3. Requirements for the vehicle The Car Bonus is granted when the requirements mentioned in Section 2 have been fulfilled and if the ILM has a car at his/her disposal with the following specifications: (a) Make: Audi, Mercedes, Tesla, BMW or Porsche; (b) Colour: Black or white or various shades of these colours (e.g. metallic); © Age/value: The vehicle concerned must not be more than 3 years old and the value for Car Bonus Levels 4 to 6 must be at least NOK 200.000,- and for Car Bonus Levels 7 to 8 at least NOK 600.000,- at the time requirements are fulfilled. If there is any doubt in this respect the ILM must have the value assessed by an expert and must ensure that as far as possible the vehicle remains accident-free and well-looked after for the period in which the Car Bonus is granted. Payment is made only for a car not more than 4 years old after its first registration. If no notification of a new car is given after this, further payments are cancelled; and (d) the car must be registered in the name of the respective ILM but not necessarily be his/her own property (or must be assignable to the ILM in a rental contract). Only one car per person can be considered for the granting of the Car Bonus. Lyoness is in no way responsible for negotiations for any purchase, rental or leasing agreement conditions with regard to the purchase or procurement of the car. In the event the car concerned is based on a rental contract, the term of such must be at least 1 month in order to receive the Car Bonus. The remaining requirements (e.g. stickers, see Section 5.) must be fulfilled in the same manner as for a leasing agreement relationship. The ILM must send the registration certificate/confirmation of registration or a copy of the insurance contract plus a photo showing both the ILM and the vehicle with stickers correctly applied per email to Lyoness [email protected] within 21 days after receipt of the 2 Welcome Mail. Notification of the vehicle make and type, chassis number and colour must also be given. The ILM declares his/her agreement to these conditions with the transfer of this information. The Car Bonus will not be granted for the current month if the transfer is not duly effected within 21 days after receipt of the Welcome Mail. 4. Car Bonus Level, Car Bonus and Payment The Car Bonus Level and the Car Bonus are calculated according to the following table. Car Bonus Level Shopping points Car Bonus 4 60.000 NOK 4.000,- 5 150.000 NOK 8.000,- 6 400.000 NOK 12.000,- 7 1.000.000 NOK 16.000,- 8 2.500.000 NOK 24.000,- The Car Bonus Levels are calculated on the basis of the Shopping Points in accordance with the Lyconet agreement. The first payment of the Car Bonus is therefore effected as of the following month provided the requirements of the Conditions of Participation (in particular Point 3) are fulfilled. Monthly payment of the Car Bonus is effected together with the Career payment. In the event the ILM who has fulfilled a specific Car Bonus level achieves a lower Car Bonus level in a following month, he/she is then only entitled to the actually achieved Car Bonus level in this month irrespective of the Lyconet Career level. 5. Correct application of stickers on the car As soon as the requirements of Point 2 have been fulfilled, the ILM receives the Lyconet Car Bonus Welcome Kit with the official Lyconet car sticker. In order for the Car Bonus to be granted, the car sticker must be attached to the car in such a way that it is clearly visible. Lyconet is not liable for any damage to the car arising from the attachment, use and/or removal of the sticker. Replacements can be purchased should the official Lyconet sticker be lost, destroyed or stolen. Lyoness reserves the right to make a possible change to the price of a replacement. 6. Annual Confirmation The ILM is obliged to submit annual confirmation that the car registered with Lyoness for the Car Bonus Program is still in fact registered in his/her name (or the rental contract is still valid) and that the stickers are still affixed to the car. Such confirmation requires that a currently valid insurance policy, current confirmation of the leasing agreement or a copy of the confirmation of the last payment instalment made (or the rental contract) plus a current photograph are sent per email to [email protected]. The Car Bonus will no longer be granted if such confirmation is not received by Lyoness. 7. Termination of the granting of the Car Bonus, Discontinuation of the Lyconet Car Bonus Program In addition to the reasons already mentioned for termination of the granting of the CAR Bonus, the Car Bonus will no longer be granted if the ILM sells the registered car or cancels the leasing agreement (or rental contract), unless another car is registered with Lyoness for the Car Bonus that complies with the requirements of Point 3. Lyoness must be notified without delay should the car be sold or the leasing agreement (or rental contract) be cancelled. Lyoness reserves the right to reclaim any payments to the ILM made after the sale or cancellation of the leasing agreement (or rental contract) due to the ILM neglecting to give such notification. Lyoness reserves the right to discontinue the Lyconet Car Bonus Program subject to a prior period of notice of 30 days. No claims can be made against Lyoness in the event of such discontinuation. 8. Liability Lyoness (its institutions, employees or vicarious agents) are not liable for any damage that can arise as a result of participation in the Lyconet Car Bonus Program or as a result of defects in the Welcome Kit. For the rest liability is limited to wilful intent and gross negligence. Lyoness is not liable for any defects in the Welcome Kit supplied. 9. Miscellaneous provisions The ILM is responsible for the observation of all provisions of tax law. 3 This agreement is subject to Swiss substantive law to the exclusion of the conflict of law rules of International Private Law and the CISG. Buchs, Canton St. Gallen (Switzerland) is the exclusive place of jurisdiction for all disputes arising from or in connection with this agreement. Lyoness reserves the right to make changes or additions at any time to the Conditions of Participation, the qualification or confirmation requirements, the bonuses or any other procedures mentioned in these Conditions of Participation or documentation. These changes are deemed as accepted by the ILM unless the ILM objects to such changes in text form within 30 days after receipt of the notification of the change. Lyoness shall particularly advise the ILM at the start of the time limit that his/her acceptance of the changes of which notification has been given is deemed valid if he/she does not object to their validity within the set time limit in text form. The changes are only deemed as accepted by the ILM if such advice was actually given. Should individual provisions of the Conditions of Participation be or become invalid, this shall in no way affect the validity of the remaining conditions. Redemption of the Welcome Kit for cash is not possible

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Var det ikke slik at Lyoness/lyconet ikke kunne markedsføre seg mens pyramidesaken pågår?

Vittig at han ikke brukte hermetegnene "" på partner ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...