Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser ut som du bruker en gammel utgave av appen. På den som heter cashback står det 1002 stk og har gjort det lenge.

 

PS. Jeg er har bare kundekort og er helt nøytral i saken (ser dere er kjapt ute med å henge ut folk som er med som markedsførere). Har fulgt med denne tråden med interesse en stund, men må si det er mye drittkasting. :omg: Skal man bli tatt seriøst må man opptre seriøst. Gjelder forøvrig både for folk som er med som markedsførere og folk her inne som er motstandere. :)

App min er APP vi fikk som PM og den funker faktisk..Den har hele tiden vist riktig og den rører på seg ang antall.

Du har den som er beregnet på gratis medlemmer ( jeg hadde også den men den er tatt fra meg ) og hvis den viser noe annet en min ville vi sikkert sette pris på om du tok bilde som jeg har gjort og legger ut.

Ang tonen her inne er den blitt bedre en før og du ser ut som du glemmer en liten ting i saken og det er vi er mange her som enten har vært med selv heller har familie heller venner med og har du vært på møter med presidenter ville du forstå vi er alle skuffet og litt vondbroten på dette opplegget som har lurt flere tusen mennesker for utrolig mye penger og det så folk nå må gå fra gård og grunn og evig gjeld tilbake kansje på toppen.

Fortell gjerne litt om utbytte du her hatt som casback medlem med då lite partnere med ?? og veldig gledelig og høre du kun er gratis medlem og ikke blitt lurt selv til innvistere penger i dette.

 

Du burde også lese lotteritilsynet sin rapport så forstår du mer du støtte faktisk opp om noe som er pyramide virksomhet.

 

Så det nå du faktisk har rett ang antall og da er det 2 forskjellige antall de opprerer med ang partnere..sprøtt spør du meg..

post-474374-49146_thumb.png

Endret av Petter100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell gjerne litt om utbytte du her hatt som casback medlem med då lite partnere med ?? og veldig gledelig og høre du kun er gratis medlem og ikke blitt lurt selv til innvistere penger i dette.

 

Du burde også lese lotteritilsynet sin rapport så forstår du mer du støtte faktisk opp om noe som er pyramide virksomhet.

 

Jeg har brukt appen mest for å bestille ferieturer via expedia og hotels.com og dermed fått en del cashback faktisk. Blir mest netthandel da det ikke er all verden av interessante plasser i nærheten av der jeg bor. Har også brukt det sporadisk i utlandet om jeg har dumpet over tilgjengelige plasser.

 

Nå er jeg flink til å bruke fordelskort her og der, coop, sas eurobonus osv. Men må faktisk innrømme at jeg har fått best utbytte på cashback kortet. Coop kortet gir meg stort sett en 500 lapp i året og cashback har vel gitt meg 3 ganger så mye på halvannet år. 

 

Så man kan vel konkludere med at som gratiskunde så er det en bra deal om man bruker litt tid på å finne ut hvor man kan få best utnytte av det. Bestiller du deg ferietur på Expedia så koster det jo ikke noe ekstra å gå via cashback appen. Du får bare litt penger igjen for et kjøp du uansett skal gjøre og det er jo positivt.  :)

 

Jeg har lest rapporten, og de har jo vel lov å drive cashback biten enda så vidt jeg har forstått.

I forhold til pyramide opplegget så skjønner jeg frustrasjonen din, jeg har flere jeg kjenner som er med selv. Men de er voksne mennesker og velger selv hva de kaster bort pengene sine på. 

Lenke til kommentar

Jeg har brukt appen mest for å bestille ferieturer via expedia og hotels.com og dermed fått en del cashback faktisk. Blir mest netthandel da det ikke er all verden av interessante plasser i nærheten av der jeg bor. Har også brukt det sporadisk i utlandet om jeg har dumpet over tilgjengelige plasser.

 

Nå er jeg flink til å bruke fordelskort her og der, coop, sas eurobonus osv. Men må faktisk innrømme at jeg har fått best utbytte på cashback kortet. Coop kortet gir meg stort sett en 500 lapp i året og cashback har vel gitt meg 3 ganger så mye på halvannet år.

 

Så man kan vel konkludere med at som gratiskunde så er det en bra deal om man bruker litt tid på å finne ut hvor man kan få best utnytte av det. Bestiller du deg ferietur på Expedia så koster det jo ikke noe ekstra å gå via cashback appen. Du får bare litt penger igjen for et kjøp du uansett skal gjøre og det er jo positivt. :)

 

Jeg har lest rapporten, og de har jo vel lov å drive cashback biten enda så vidt jeg har forstått.

I forhold til pyramide opplegget så skjønner jeg frustrasjonen din, jeg har flere jeg kjenner som er med selv. Men de er voksne mennesker og velger selv hva de kaster bort pengene sine på.

De fleste som var/er med handlet i god tro og viste ikke at de var med på et pyramide system.

Dette kom først frem når lotteritilsynet kom.på banen og fikk My World til legge frem sine tall ang salg og handel osv og de tallene viser jo faktisk 91 % er fra salg av skyer og ESP og verve PM og kun 9 % er fra handel i ordet rette forstand.

Skjønner du nå at disse voksne mennesker du sikter til som har valgt selv bli med på dette føler seg lurt ?

Lenke til kommentar

Hei.

Ser ut som du bruker en gammel utgave av appen. På den som heter cashback står det 1002 stk og har gjort det lenge.

 

PS. Jeg er har bare kundekort og er helt nøytral i saken (ser dere er kjapt ute med å henge ut folk som er med som markedsførere). Har fulgt med denne tråden med interesse en stund, men må si det er mye drittkasting. :omg: Skal man bli tatt seriøst må man opptre seriøst. Gjelder forøvrig både for folk som er med som markedsførere og folk her inne som er motstandere. :)

Ingen fare, ingen som vil reagere negativt på tilbakemeldingen din, jeg gjør i alle fall ikke det og mener at du opptrer på en helt ok måte.

 

Man blir jo litt engasjert i slike tråder når man ser familier ruineres pga konseptet der de har tatt opp lån og prøvd å tjene penger for å bli rike...

Lenke til kommentar

Som jeg skrev lengre opp her så forstår jeg frustrasjonen i gruppa her.

 

Hadde markedsførere fokusert på handel så hadde saken vært noe annet her til lands. Konseptet er egentlig bra, men noen fant ut å utnytte det maksimalt og dermed ødelegge for seg selv og selskapet.

Du treffer godt her nå og har veldig rett !

Casback delen var grunnen til jeg ble med og tanken om et kort og Casback på alt man trenger i hværdagen er en geni tanke.

Med et slikt bra konsept kan man undres på hvorfor de har valgt MLM system og ikke heller lånt penger i banken og fått ut kortet på andre måter og skaffe seg partnere.

Hubert er et mattegeni og rote bort hele hans idé på gjøre noen rike på andres bekostning er egentlig sprøtt.

Men sant skal sies er dette hans idé!

En video av fyren hvor han selv sier alt handler om posisjoner.. posisjoner..posisjoner og kortet ikke betyr så mye bekrefter nettopp dette.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Som jeg skrev lengre opp her så forstår jeg frustrasjonen i gruppa her.

 

Hadde markedsførere fokusert på handel så hadde saken vært noe annet her til lands. Konseptet er egentlig bra, men noen fant ut å utnytte det maksimalt og dermed ødelegge for seg selv og selskapet.

Konseptet høres kanskje "bra" ut, men er i bunn og grunn ikke det.

Reklamekonseptet er noe ikke medlemmer ikke ser så mye av, mange aldersgrupper her i Trondheim som ikke engang vet om bedriftene som er med ( eksempelvis Jernia i midtbyen) , ser noen klare tilbud , får tilbud osv.

Kortene deles ut på seminarer for det meste( rekruttering egentlig med mål å få deg til å investere noen ti tusen eller hundre ) , det kjøres ganske hardt løp og flere som jeg vet om må nå trolig selge hus / leilighet fordi det fungerte ikke og pengene uteblir.

Ja, de greide ikke å rekruttere nok under seg og de som de greide å rekruttere var heller ikke til stor nok nytte der, den samme historien ser ut til å gjenta seg.

 

Dette er hva jeg har hørt fra familie til noen og via personlige samtaler med andre da det ble rekruttert en del i akkurat min egen nære familie og vennekretsen rundt.

Lenke til kommentar

Konseptet høres kanskje "bra" ut, men er i bunn og grunn ikke det.

Reklamekonseptet er noe ikke medlemmer ikke ser så mye av, mange aldersgrupper her i Trondheim som ikke engang vet om bedriftene som er med ( eksempelvis Jernia i midtbyen) , ser noen klare tilbud , får tilbud osv.

Kortene deles ut på seminarer for det meste( rekruttering egentlig med mål å få deg til å investere noen ti tusen eller hundre ) , det kjøres ganske hardt løp og flere som jeg vet om må nå trolig selge hus / leilighet fordi det fungerte ikke og pengene uteblir.

Ja, de greide ikke å rekruttere nok under seg og de som de greide å rekruttere var heller ikke til stor nok nytte der, den samme historien ser ut til å gjenta seg.

 

Dette er hva jeg har hørt fra familie til noen og via personlige samtaler med andre da det ble rekruttert en del i akkurat min egen nære familie og vennekretsen rundt.

De fleste er alt casback medlem når de blir med på halleljuamøter og events.

Av mine 50 casbsck medlemmer jeg " vervet " Fikk jeg ca 40 gjennom Facebook og mine venner der og ente opp med casback medlemmer i store deler av landet fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør og noen i Sverige og en i USA.

Tanken med casback og markedsfører i mine øyne var jo nettopp og få på sikt 0.5 % på deres handel. handel de uansett skulle gjøre. Problemer var få brukte kort/ app pga få steder og få casback

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Ifølge kilder i Lyoness så forventes det at saken er ute av verden innen «kort tid». Nå kan elitemedlemmer kjøpe elektroniske gavekort for 4000+12000kr for å investere i andeler av EC2; istedenfor å betale kontant, med frist 2 desember.

Dei Europeriske kundeskyene eies vistnok 25% av Norske kunder, og dei første kundeskyene har gitt en «fantastisk avkasting».

Dei kommer forøvrig med Ecreditt neste år, som er en ny kryptovaluta, også koblet mot EC2.

 

Håper egentlig Lyoness får fortsette om dei har klart å rydde opp i dei gråsonene som Lyoness har befunnet seg, og at dette blir mer utbredt som eksempelvis i Italia.. pr no er det alt for lite steder hvor man kan handle i Norge til at det hat vært noe annet en investering, som jo da ble en gråsone..

Lenke til kommentar

Hva er Eyetime mange markedsførere reklamerer for?, og jeg har en mistanke om at de gir f.... til tilsynet. De er veldig aktive på diverse Cashback Facebook sider. Håper tilsynet snart får stopppet dette tullet, så vi får fred fra venner og bekjente. Hørt noe om endelig avgjørelse?

Lenke til kommentar

Hva er Eyetime mange markedsførere reklamerer for?, og jeg har en mistanke om at de gir f.... til tilsynet. De er veldig aktive på diverse Cashback Facebook sider. Håper tilsynet snart får stopppet dette tullet, så vi får fred fra venner og bekjente. Hørt noe om endelig avgjørelse?

Det kan være i starten av neste måned, vi får se. Så kanskje mellom 3 til 7 desember, men for å være ærlig er det vanskelig å si, baserer det litt på fristen som et medlem et par poster ovenfor nevner.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev lengre opp her så forstår jeg frustrasjonen i gruppa her.

 

Hadde markedsførere fokusert på handel så hadde saken vært noe annet her til lands. Konseptet er egentlig bra, men noen fant ut å utnytte det maksimalt og dermed ødelegge for seg selv og selskapet.

Jeg tror du misforstår litt hva hensikten bak firma er. Det er en grunn til at det er så stor fokus på rekrutering av markedsførere og investering av penger. Det er ikke sånn at en liten andel markedsførere i Norge så en mulighet til å tjene mye penger og utnytte seg av andre. Denne holdningen kom fra ledelsen, de på toppen, de som startet firmaet. Det er de som fikk markedsførere til å fokusere på rekrutering og investering fremfor handel og cashback.

 

Det konseptet du mener er bra (cashback på daglig handel) er en utrolig smart idé som mange butikker og produsenter har brukt tidligere fordi det oppfordrer kunder til å komme tilbake ved å gi dem en gevinst hver gang. Mange er kjent med konseptet, feks trumfkort eller coop medlem, noe som gjør de mer mottagelig for nye medlemsordninger. Det er nettopp derfor MyWorld begynte med det. Det er derimot en forskjell på MyWorld og andre butikker/tjenesteytere som Kiwi, Coop og Uber.

 

Bak MyWorld ligger en pyramide som suger penger ut av godtroende folk. Og det er nettopp det de er. Det er mange på forumet som fortsatt fokuserer på intelligensnivå til lyconet-folk eller tror at majoriteten av markedsførere er klar over at det de gjør er ulovlig. De fleste tror det er lovlig, de fleste er genuint opptatt av å gjøre noe godt for seg selv og sine nærmeste, de fleste har lite til ingen kunnskap om hva pyramidevirksomhet er. Og dette bør flere her inne forstå mtp deres tidligere engasjement/medlemskap i MyWorld. Drittslenging er lite konstruktivt og fører bare til økt polarisering. Vi vil hjelpe folk, ikke dytte de vekk, peke, le eller mobbe...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du har veldig rett her krydderkake

De fleste som har vært med har ikke gjort det med troen på de var med på noe ulovlig og det finnes folk fra alle samfunnslag med her .

Selv på møter var de fleste opptatt av casback delen og ville vite mest mulig om hva som skulle skje ang skyer de hadde kjøpt osv .

De fleste ble maset på komme på møter og de fleste var ikke aktive ang verve delen og selge delen i konseptet.

Av de 18000 markedsførere er størstedelen såkalte passive som har kjøpt skyer og har aktiv ESP og opptatt av casback delen.

Men helt ærlig sies så må de på toppen ha vist godt hva de var med på. Vi på gulvet ble skjermet for mye info og handlet i god tro om en liten del av en fremtidig kake på handel.

En ting til er jo de faktisk har betalt ut hitill de de har lovet på skyer . Neste sky er den polske på nyåret.

Lotteritilsynet har funnet lyconett delen er et pyramide system og vi var en del som valgte bli kjøpt ut.

Vi vil i nærmeste fremtid vite om vi gjorde riktig.

Får My World forsette i Norge har vi bommet totalt.

Hva vi mener betyr ikke så mye i saken.

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forumet er for alle det. Det interessante er hva en kommer med.

Det er vanskelig å komme seg unna tilsynets vedtak om pyramidevirksomhet. En kan fnyse av det, unnlate å ta hensyn til det, eller bagatellisere det. Lyoness har vel gjort samtlige. Nå sist kan de tilsynelatende ha kommet til en erkjennelse om at dette er alvor. De trenger fortsatt ikke like det men det er der. Og å omlegge driften er det vanskelig å se på som noe annet enn en erkjennelse av at den delen er i konflikt med norsk lov.

 

Å ha ett cashbackkort er neppe provoserende for noen, har du nytte av det med ditt forbruksmønster og ikke minst i nærheten?

Javel?

Men så kommer i tillegg det som blir problematisk, ytterligere investeringer. Og det er også her Lyoness tilsynelatende gjør endringer. Tidligere var gjennomgangstonen at disse var ledet av markedsførere på selvstendig grunnlag. At de hadde misforstått, ikke blitt oppdaterte osv. Men når dette videre kan spores tilbake til presidenter som ikke bare har en posisjon i egenskap av tittel, også er de som markedsfører konseptet Lyconet? Og Lyoness er de som står for såkalt kursmateriell og opplæring? Da blir det litt verre.

Det ligger der også. De trenger fortsatt ikke like det, men det er der.

 

Jeg antar du har blitt medlem gjennom ett medlemskap som du selv har skrevet under på. Hva du har gjort for forpliktelser videre har du nok også akseptert på egen hånd. Men så har vi da de som er blitt innmeldt uten å signert på noe. Da snakker vi ikke bare om uskyldige kortinnehavere, men personer som plutselig blir gjort kjent med at det er gjort økonomiske forpliktelser i deres navn.

De er der de også.

 

En trenger ikke like det men dette mm ligger der.

Da begynner dette å bli veldig mye større enn å ha enda ett kort en selv har takket ja til? Synes du ikke?

 

Vedtaket ligger der.

Lyoness har hatt flere anledninger til å forholde seg til det. Har de gjort det?

De har ved flere tilfeller unnlatt å svare på spørsmål fra tilsynet.

 

Så jeg vet ikke jeg. Argument for at voksne mennesker gjør egne valg som de selv vil fungerer ikke i norsk lov. Har aldri gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i vertfall ikke overivrige markedsførere eller andre enkeltindivider som har "ødelagt" for Lyoness, det er konseptet pyramideliknende omsetningssystem som er det essensielle, og som er forretningsplanen selskapene er bygget opp rundt. De fikk anledning til å gjøre rettelser etter tilsynet i 2014, og resultatet var opprettelsen av Lyconet...

 

Det er en grunn til at det er opprettet tilsynssak mot selskapene, og det er IKKE basert på enkeltindividers gjøren og laden, det er selve konseptet pyramideliknende omsetningssystem som strider mot norsk lov. Dette burde det ikke være så vanskelig å forstå...At man prøver å bortforklare finner jeg derimot søkt og underlig.

 

Les vedtakene fattet i saken, de forklarer det man måtte lure på... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir spennende når lotteri nemda kommer frem til en avgjørelse.

som sagt sier ryktene My World nå håper i værste/beste fall på en mellomløsning som innebærer casback delen kan forsette mens lyconett delen stenges ned i Norge.

De lærde på toppen mener vist det er kansje nok med markedsførere i Norge og håper de kan da få forsette med legge til partnere og gratis medlemmer.

Lotteritilsynet lot de jo få holde på med fortsatt handel.

Det følger med folk høyt opp i hiraki her og ang myndigheter vil evt stenge bankforbindelse i fremtiden mener de ikke stemmer. Folk som spiller på nettet med utenlandske spilleselskaper får vist enda gevinster.

Jeg tror ikke lotteri nemda vil gi My World lov til forsette med lyconett delen.

Det ville være en falitt erklæring og søksmål vil da komme i flere hundre millioner kr klassen.

Men en mellomløsning jobber de nå for i My World og håper på.

Så sier mine kilder værtfall og hvis de får lov og forsette med casback delen mener de selv at en drøss firma står klare til bli med som partnere.

Det forventes en avgjørelse i saken i nær fremtid vist.

Vi er vel mange som nå er spente også her i forum.

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...