Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Her er topp 5 og bunn 5 

 

Italia med 7382 nye partnere

Hellas med 2916 nye partnere

Polen med 2015 nye partnere

Spania med 1992 nye partnere

Tyskland med 1396 nye partnere

 

Ungarn: -109 nye partnere

Sveits-tysk: -52 nye partnere

Tyrkia: -25 nye partnere

Qatar: -3 nye partnere

Irland: 3 nye partnere

 

Norge ligger på en 18. plass med 320 nye partnere på ca 1 år

 

Om jeg sammenligner dette med de data jeg selv sitter med tyder alt på at dette er korrekte tall. Da Lotteritilsynet startet sin prosess mot Lyconet var det også slik at Italia var på topp, tett fulgt av Norge. Det er da tydelig at norske myndigheters inngripen har hatt meget stor effekt på vervingen av nye medlemmer. Skrekkscenariet nå for Lyoness er at det samme skal skje i Italia slik at de to største markedene deres kollapser. Mest sannsynlig vil et vedtak i Italia få større effekt enn i Norge ettersom Italia er et EU-land, og det kan da fort være at hele Lyoness går nedenom og hjem dersom det stenges helt ned i Italia. Med tanke på nylig annonserte rettsprosessen i USA mot grunnleggeren av Saivian, frister det neppe Lyoness å forsøke å satse stort "over there".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg sammenligner dette med de data jeg selv sitter med tyder alt på at dette er korrekte tall. Da Lotteritilsynet startet sin prosess mot Lyconet var det også slik at Italia var på topp, tett fulgt av Norge. Det er da tydelig at norske myndigheters inngripen har hatt meget stor effekt på vervingen av nye medlemmer. Skrekkscenariet nå for Lyoness er at det samme skal skje i Italia slik at de to største markedene deres kollapser. Mest sannsynlig vil et vedtak i Italia få større effekt enn i Norge ettersom Italia er et EU-land, og det kan da fort være at hele Lyoness går nedenom og hjem dersom det stenges helt ned i Italia. Med tanke på nylig annonserte rettsprosessen i USA mot grunnleggeren av Saivian, frister det neppe Lyoness å forsøke å satse stort "over there".

Vil du si at det har gått bedre enn du forestilte deg?

Lenke til kommentar

Norge har aldri vært det største markedet.. Det er bunn i grunn ingen suksesshistorie. Ei heller Norden som er lansert som egen sky.

Italia følger på med granskning.

Faller de i tillegg til Norge?

Da er det over.

 

Sammenligner vi med innbyggertallet var Norge uten sidestykke det største markedet for Lyconet. Italia vervet flere medlemmer i rent antall, men så er de også mer enn ti ganger så mange innbyggere som i Norge. Mitt inntrykk er dessuten at de norske medlemmene har vært mer ivrige til å investere i skyer enn andre land. Altså ser jeg ikke bort fra at Norge i en periode var det hotteste markedet i kroner og øre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du si at det har gått bedre enn du forestilte deg?

 

Jeg vil si det har gått helt som forventet. I begge de to foregående sakene (WMI og WorldVentures) har også de norske pyramidetoppene forsøkt å fortsette verving av nordmenn i det skjulte, samt at de har gått utenfor landegrensene for å verve. Så sørget den negative PR'en for at det ble svært vanskelig å verve nye medlemmer og holde på de eksisterende slik at pyramiden i praksis hadde kollapset lenge før det juridiske var avsluttet.

 

Det vi må huske på her er at Lyoness er et ganske lite nettverksselskap i internasjonal målestokk. Heller ikke i Norge kommer de i nærheten av topp 10 om man regner antall kroner i spill. På en måte er det også den begrensede utbredelsen på kontinentet som har gjort at dette har kunne overleve så lenge. Hadde Lyoness fått samme utbredelse i Tyskland, Frankrike, Storbritannia osv. ville det ha blitt stanset i de landene på et mye tidligere tidspunkt. Årsaken til at Lyoness likevel har fått så mye oppmerksomhet fra media og rettsvesen er at innsats/tap pr. deltakere er betydelig større enn i de fleste andre nettverksselskap, dermed er det flere som synes sjansen til å få sin investering tilbake er verdt risikoen for å stille seg selv i et dårlig lys. Innen mainstream MLM har det gjennom flere tiår foregått en slags evolusjon som har polert frem det riktige nivået for hvor mye man kan snyte folk for uten at de lager rabalder om det. Dette mønsteret har både WMI og Lyoness avveket, derfor har de fått svi. Så kan man alltids spørre seg hva som er verst av at 1000 personer taper 100.000 kr hver og at 50.000 personer taper 10.000 kr hver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg sammenligner dette med de data jeg selv sitter med tyder alt på at dette er korrekte tall. Da Lotteritilsynet startet sin prosess mot Lyconet var det også slik at Italia var på topp, tett fulgt av Norge. Det er da tydelig at norske myndigheters inngripen har hatt meget stor effekt på vervingen av nye medlemmer. Skrekkscenariet nå for Lyoness er at det samme skal skje i Italia slik at de to største markedene deres kollapser. Mest sannsynlig vil et vedtak i Italia få større effekt enn i Norge ettersom Italia er et EU-land, og det kan da fort være at hele Lyoness går nedenom og hjem dersom det stenges helt ned i Italia. Med tanke på nylig annonserte rettsprosessen i USA mot grunnleggeren av Saivian, frister det neppe Lyoness å forsøke å satse stort "over there".

Miste De Italia er det kjørt og ALT rakner

Lenke til kommentar

Sammenligner vi med innbyggertallet var Norge uten sidestykke det største markedet for Lyconet. Italia vervet flere medlemmer i rent antall, men så er de også mer enn ti ganger så mange innbyggere som i Norge. Mitt inntrykk er dessuten at de norske medlemmene har vært mer ivrige til å investere i skyer enn andre land. Altså ser jeg ikke bort fra at Norge i en periode var det hotteste markedet i kroner og øre.

Du har veldig rett der ..Selv Duesund påpekte at Norge var størst ang salg av skyer i forhold til folketallet og ikke minst i forhold til antall PM ( markedsfører)

 

Vil legge til at Norge var attraktiv pga god økonomi i forhold til andre land og jo Norge har vært et attraktivt land for lyconett.

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Her er en som ved gavekort gir 5 % casback og 15 % SP så er vedkommende ikke oppført som partner.

Sprøtt ..Hvordan skal medlemmer vite om dette ?

Går vel under ulovlig markedsføring også med tanke på julenissen og at de skulle slutte å selge slike gavekort mens saken var til behandling.

 

Vet ikke om dere har lest denne fra Fosenavisa, men grei lesning for oss som er litt ekstra våken av en eller annen grunn ( sent om natta ).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ståa er som følger for dere som har kjøpt skyer og ESP men ikke VERVET! Dere må lese kompensasjon planen og faktaark som følger med ved kjøp av skyer

Ang situasjon i Norge har lotteritilsynet som kjent fattet vedtak som rammer oss alle og lyconett med presindter kan ikke gjøre stort ang dette føre ting blir endelig avklart. Vi ber om ro i rekkene og alle forholder seg til gjeldene vedtak og har dere ? ang casback delen så kan dere ringe Lysaker.

Det er lotteritilsynet sitt vedtak som har satt oss i denne situasjonen og de har i beste fall misforstått vårt konsept.

 

 

Dette fikk jeg nå gjengitt fra min kilde ang hva presidenter nå kommuniserer nedover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæhæhæ... Alle har misforstått?

Postjournalen til lotteritilsynet er åpen for alle.

De som fulgte Rosnes Reitan/Hermansens oppfordring ligger alle der.

Gjort det leeeeenge. Strandheims intro til de største mediehusene også. Har fra sikre kilder at den reklamen hadde blitt stoppet hadde den ikke kommet fra en kommersiell aktør.

Hvorfor? Det er ikke for at mediahusene frykter Lyoness, men fordi de kjenner på etikken på redaksjonsnivå. Det tenker ikke småfolket i fosen-avisa diskusjonsfora på... De har alternative konspirasjonsteorier klare?

Og er klare for å kjøpe de.

Endret av Moskasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det presindtenter mener ang lotteritilsynet har misforstått er at salg av skyer og ESP er handel frem i tid og må dermed være med i regnskap som handel. Problemet er jo at dette er som de selv har påpekt estimert fremtidig handel og ikke handel som verken er utført i sanntid heller kansje i værste fall aldri vil bli gjort.

Lotteritilsynet forholder seg til fakta selvsagt ang handel og de ser på salg av skyer og ESP som en form for noe som gagner de på toppen og dermed pyramide/ ponzi virksomhet !

fakta ang handel i Norge var vel kun 9% og 91 % er fra verve PM og salg av skyer og ESP..Luftpenger.

Jeg tolker også at det har vært støy og er støy i rekkene og de glir unna selv ved skylde på et vedtak.

De kommer også med noe som kan tolkes som en forskjell på en PM som har vervet andre og en PM som kun har kjøpt skyer og ESP og dermed er en passiv markedsfører!

Igjen er kompensasjon planen på banen og en blekke som kalles faktaark ang skyer.

Presidenter viser sin uskyldighet og skylder på noe de ikke er herre over.

Egentlig forventet av folk som lever og har levet en stund på andres penger og med lotteri nemnda sin kommende avgjørelse som rett og slett økonomisk kriminalitet satt i system.

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæhæhæhæ..?

De eeeeeer så langt bakpå, og så fri for økonomisk innsikt at jeg blir nesten matt.

Men bare nesten, for jeg vet flere har gått skikkelig på trynet med nye lån på bolig (ref Lyonessmedlems oppfordring).

Bolig har forsvunnet, samme med nivå.

En burde være trist men sistemann må ha visst det.

Alle penger i omløp er de som er generert av de innnad i loopen. White labels? Inngår på ingen måte inn i samme.

Illusjoner, illusjoner, illusjoner.

Samme når Reitan slo om seg med samarbeidpartnere-> illusjon.

Han burde ikke gjort det, men gjorde det likevel.

Seriøs markedsfører det...

Det var da. Prøver han det igjen er det bedrag.

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er litt lei av at dette tar såpass lang tid. Ser en del av de som jobber med dette enda klandre oss og faktisk gir blaffen i Lotteritilsynet og kjører på videre ( nå har jeg ikke bevis for det, men det er inntrykket mitt).

Ville nok anbefale å ta en liten pause og fokusere på andre ting i mellomtiden. Det er ikke så mye å gjøre enn å vente for tiden. Men det er klart ting du kan gjøre hvis du ønsker, starte facebook side som eksponerer Lyoness, lage videoer / bilder, poste på vg eller reddit osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...