Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er to grunner til det:

1: Hun ble brukt som sannhetsvitene om forhold som hun har bløffet om tidligere.

2: Flere her i tråden har demonstrert at de er helt ute av stand til å akseptere at noen ser opp til på venstesiden har gjort noe galt og kommer med helt ville bortforklaringer da de klarer ikke forholde seg til fakta. Plutselig demonstrerer de at en rekke karakteristikker som de har kastet etter andre faktisk passer mye bedre på dem selv.

1. Mange har vitnet tilstandene, Hvorfor diskuterer du ikke tilstandene selv og hva Trump burde gjøre istedenfor partiske politikere og deres overdrivelser/løgn?

2. Endrer dette tilstandene og hva burde gjøres?

 

Er det noen som har nektet for at tilstenden ved grensen ikke er akseptabel? Takket være Demokratene er kapasiteten helt sprengt.

Har noen sagt det?

 

Spørsmålet var om vi burde diskutere Pemces kredibiliteten om saken eller saken selv.

 

Du svarte ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Mange har vitnet tilstandene, Hvorfor diskuterer du ikke tilstandene selv og hva Trump burde gjøre istedenfor partiske politikere og deres overdrivelser/løgn?

Nå har jeg faktisk nevnt tilstandene og hvordan det har blitt slik i en rekke poster. Og fra min beskrivelse er tiltakene man burde tatt også åpenlyse. At andre ikke er villige til å diskutere dette er ikke min skyld.

 

2. Endrer dette tilstandene og hva burde gjøres?

Siden så mange andre har brukt så mange innlegg til rene personangrep og til å angripe min intellektuell ærlighet og tillegge meg manglende evne til å ta til meg fakta så mener jeg det har hatt vært av interesse å avkle andre i tråden som tidligere i alle fall ga inntrykk av en viss pålitelighet og verdighet. Ja, jeg vet at da jeg først hadde gjort situasjonen åpenlys for de fleste burde jeg sluttet å svare på deres fortsatte personangrep. Man bør ikke sparke noen som ligger nede. Jeg hever meg over å svare på de fleste personangrepene som jeg får i denne tråden, men skjønner at jeg kan bli bedre.

 

Har noen sagt det?

Jeg trodde det var underforsått i omtalen av Pence at han ignorerte tilstandene og ikke ville gjøre noe for å forbedre dem.

 

Spørsmålet var om vi burde diskutere Pemces kredibiliteten om saken eller saken selv.

 

Du svarte ikke.

Man kan selvsagt diskutere begge og jeg mener at jeg har kommentert på begge. At andre ikke svarer på dette er ikke mitt ansvar.

 

Og slik beskriver enkelte paraden 4. juli:

Lenke til kommentar

MSNBC prøver skremme til mobilisering: Democrats beware. Trump the faorite.

 

 

Og CNN fortsetter å fokusere på fakta og driver ikke kampanjejournalistikk.... eller er de faktisk verre enn de minst seriøse bloggerne på ytre høyre?

 

Og Robert fortsetter å fokusere på media og alskens annet, heller enn å gi et saklig svar på spørsmål når han blir svar skyldig like i forkant. 

Ifølge din egen logikk ble "bløffen" din nettopp "dokumentert", og hvis du lurer på hvor det skjedde så er det ifølge din egen "debatteknikk" bare å "bla tilbake", for du kan da ikke sitte der og drive "voksenopplæring" hele dagen. Saklig fyr det der, men naturligvis trådens "mest ærlige" "mest nyanserte" og "mest objektive", for ikke å snakke om den eneste som holder seg til fakta, og alt dette er hevdet av ham selv.

Joda, klare fellestrekk med et visst "great looking" "very stable genius".   :fun:

 

 

- - -

Siste:

Britene skal visstnok ha funnet ut hvem det var som lakk den britiske ambassadørens beskrivelser av Trump, fra diplomatisk kommunikasjon mellom ambassadøren og London.

Dette kommer samtidig med nye lekkasjer om det britiske synet på Trumps kutt av Iran-avtalen, et kutt som i nyhetskanaler i morges omtales som å være blant utløsende faktorer til oppblussing av diplomatiske fiendtligheter som nesten førte til krig da Trump først beordret, og senere kansellerte millitært angrep på Iran forrige måned, hvorpå han prøvde å ta cred for å ha stoppet angrepet han selv hadde beordret.

 

Ifølge ambassadøren skal Trumps kansellering av atomavtalen ha vært vandalisme motivert av ideologiske og personlige motforestillinger mot Obama.

 

Trump abandoned Iran nuclear deal to "spite Obama," U.K. leak claims

https://www.axios.com/trump-abandoned-iran-nuclear-deal-to-spite-obama-uk-leak-claims-eecb02c0-1db6-4bd4-8de1-1ef98791c8d8.html 

"The outcome illustrated the paradox of this White House: you got exceptional access, seeing everyone short of the president; but on the substance, the administration is set upon an act of diplomatic vandalism, seemingly for ideological and personality reasons — it was Obama's deal."

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I helgens samling for progressive, Netroots Nation, har man ikke bare kunne høre at de er sure på Demokratene fordi Trump er den som står opp for vanlige arbeidere, man har også sett massive angrep på Nancy Pelosi.

 

https://www.huffpost.com/entry/nancy-pelosi-netroots_n_5d29ee90e4b0bd7d1e1d0aba

"Nancy Pelosi Emerges As Unexpected Villain At Netroots Nation"

-hun blir fremstilt som rasist

-hun blir fremstilt som en som støtter terror

-hun ble omtalt som for konservativ og ikke nok entusiastisk for "Green News Deal" og "Medicare for All”

-hun blir anklaget for ikke å ha gjort enda mere for å gjøre krisen ved grensen værre

 

Blandt de som fikk best mottagelse der var Demokratenes innvalgte islamist Ilhan Omar.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, nå peaker du vel snart med løgn og konspirasjonsteorier. Islamist, virkelig? 

Du mener at:

-å støtter terroristorganisasjoner som Hamas og Hizbollah

-være for utsletting av Israel

-påstå at jøder i det skjulte styrer USA

-ha tatt kurs i terrorisme

-flire av 9/11

 

Ikke holder for å få en slik beskrivelse?

 

Kamala Harris, Bernie Sanders og Elisabeth Warren er de mest lojale beskytterne av Ilhan Omar.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du mener at:

-å støtter terroristorganisasjoner som Hamas og Hizbollah

-være for utsletting av Israel

-påstå at jøder i det skjulte styrer USA

-ha tatt kurs i terrorisme

-flire av 9/11

 

Ikke holder for å få en slik beskrivelse?

 

Kamala Harris, Bernie Sanders og Elisabeth Warren er de mest lojale beskytterne av Ilhan Omar.

Konspirasjonsteorier, alternative fakta og løgner det du nevner der. Hun er dog en av de mest fremtredende politikerne i kampen for LHBT-rettigheter, for eksempel. Skikkelig islamist!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konspirasjonsteorier, alternative fakta og løgner det du nevner der.

Man finner lett dokumentasjon for alt dette online og jeg mener jeg har postet linker for noe av dette før. Om det er noe du har problemer med å finne så bare spør.

 

Hun er dog en av de mest fremtredende politikerne i kampen for LHBT-rettigheter, for eksempel. Skikkelig islamist!

Hun vet akkurat hvordan hun skal tekkes de progressive som for tiden er veldig for Islam. Og så er hun kvinne, så da kan kun ikke være islamist. Right? Sammen med AOC er hun med på å radikalisere Demokratene kraftig. Om man skal sikre Trump seieren så er det bare å gi disse to fritt spillerom.

 

AOC som defakto er sjefsideolog for Demokratene nå krysseksaminerte under en høring denne uken en tidligere sjef for ICE om separasjon av familier. Han måtte forklare for henne:

-at det er vanlig prosedyre i USA at forbrytere som arresteres sepreres fra deres barn

-at å krysse grensen ulovelig.... er ulovelig

-at man skal kontakte en grensestasjon om man ønsker søke asyl

 

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier hvem? La meg gjette, Fox News?

Basert på eksponering i media og hvem som setter agendaen. Man trenger ikke se Fox for å ha fått med seg at hun har eksponering og innflytelse langt utover å være en anonym freshman.

 

Om du mener det er noen andre enn AOC som har denne rollen idag så ønsker sikkert flere vite hvem det er, for den personer gjør tydeligvis ikkeno god job.

 

For de som ikke husker hvordan Demokratene hørtes ut før AOC:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
For de som ikke husker hvordan Demokratene hørtes ut før AOC:

 

Sånn apropos, litt mer fra State of the Union talen til Clinton i 95:

 

All Americans [..] are rightly disturbed by the large numbers of illegal aliens entering our country. The jobs they hold might otherwise be held by citizens or legal immigrants. The public service they use impose burdens on our taxpayers. That's why our administration has moved aggressively to secure our borders more by hiring a record number of new border guards, by deporting twice as many criminal aliens as ever before, by cracking down on illegal hiring, by barring welfare benefits to illegal aliens.

 

Ingen ved sine fulle fem ville funnet på å sagt noe slik i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basert på eksponering i media og hvem som setter agendaen. Man trenger ikke se Fox for å ha fått med seg at hun har eksponering og innflytelse langt utover å være en anonym freshman.

 

Om du mener det er noen andre enn AOC som har denne rollen idag så ønsker sikkert flere vite hvem det er, for den personer gjør tydeligvis ikkeno god job.

 

For de som ikke husker hvordan Demokratene hørtes ut før AOC:

https://twitter.com/TrumpWarRoom/status/1150405067528376320

Vet ikke hvem som styrer «Trump War Room», men det er jo en dårlig vits om de hevder presidenten som setter seg selv over loven bryr seg om «rulle of law».

 

Men greit at su svarte på det. Det er bare noe du har kokt sammen i hodet ditt at AOC på et eller annet vis setter agendaen for demokratene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man finner lett dokumentasjon for alt dette online og jeg mener jeg har postet linker for noe av dette før. Om det er noe du har problemer med å finne så bare spør.

 

Hun vet akkurat hvordan hun skal tekkes de progressive som for tiden er veldig for Islam. Og så er hun kvinne, så da kan kun ikke være islamist. Right? 

 

Hvem har sagt man ikke kan være islamist hvis man er kvinne..? Det finnes da dessverre massevis av kvinnelige islamister, men Ilhan Omar er ikke en. Personlig er jeg heller ingen tilhenger av Omar, men jeg skjønner ikke poenget.

 

Å kritisere Israel og ønske en tostatløsning, som veldig mange andre, gjør deg ikke akkurat til noen islamist. Sitatet hun ble kritisert for og beskyldt for antisemittisme var hverken bra eller gjennomtenkt. Som du sier fikk hun bred støtte fra fremtredende demokratiske politikere fordi det var rettet mot lobbyistgruppen AIPAC (American Israel Public Affairs Committee). Dog har hun uttrykt støtte til Israel ved andre anledninger, som for eksempel mot Palestinas boikottprogram (BDS).

 

Hun er forøvrig en sterk kritiker av Iran, Saudi-Arabia, Emiratene, Egypt og av å blande religion og stat. Ikke minst må man huske at det å kritisere Israel ikke gjør deg til noen antisemitt, det er dessverre veldig mange som drar det kortet. At Omar bærer hijab gjør henne til en skyteskive for fremmedfryktige republikanere.

 

Resten av det du nevner er mildt sagt alternative tolkninger og vridninger av hva hun har sagt, konspirasjoner eller løgn. For eksempel dette, som førte til masse drapstrusler og en hatstrøm mot muslimer:

 

Trump tweets altered video of Ilhan Omar belittling 9/11

https://www.axios.com/trump-tweets-video-edited-to-suggest-omar-dismissive-of-91-1555111675-b1673681-6863-49b5-8af8-51733f9b9e77.html

President Trump, on Friday, retweeted a video featuring a speech Rep. Ilhan Omar (D-Minn.) gave in March to the Council on American-Islamic Relations, edited without context to imply that she downplayed the attacks of September 11.

 

Ilhan Omar: The 9/11 row embroiling the US congresswoman

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47923753

The US president tweeted "WE WILL NEVER FORGET" alongside a video showing footage of the 11 September 2001 terrorist attacks spliced with a speech by Representative Ilhan Omar. "Some people did something," she is seen saying, in between footage of planes hitting the Twin Towers and people fleeing the buildings. 

Lenke til kommentar

Men greit at su svarte på det. Det er bare noe du har kokt sammen i hodet ditt at AOC på et eller annet vis setter agendaen for demokratene.

Det er på ingen måte kun min idé, og ikke gjør samme feil som mange her og undervurder meg og tro at jeg bare finner på ting. Hun har fx langt flere følgere på Twitter enn Joe Biden og Nancy Pelosi.

 

https://www.axios.com/alexandria-ocasio-cortez-poll-democrats-2020-aeaa3771-f142-4059-b79e-1fed569dfdf9.html

"Top Democrats are circulating a poll showing that one of the House's most progressive members — Rep. Alexandria Ocasio-Cortez — has become a definitional face for the party with a crucial group of swing voters."

 

https://www.theguardian.com/us-news/2019/feb/16/alexandria-ocasio-cortez-2020-endorsement-democrats

"Welcome to the AOC primary.

 

At 29 years old, Congresswoman Alexandria Ocasio-Cortez – already known as “AOC” for short - is too young to be eligible to run for US president. But her phenomenal impact on American politics means that she could play an outsized role in deciding who does."

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/BJQ1GG/slik-viser-stjerneskuddet-alexandria-ocasio-cortez-29-at-systemet-i-usa-svikter

"29-åringen fra Bronx er det heteste navnet i amerikansk politikk, til tross for at hun ikke kan stille ved presidentvalget i 2020. Like fullt mener mange at hun er fremtiden for Demokratene. Nåtiden også, vil noen mene om den unge kongresskvinnen."

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/Xwm2Qb/Demokratenes-stjerneskudd-dominerer-den-offentlige-debatten-Bare-Donald-Trump-skaper-storre-engasjement-pa-Twitter

"Alexandria Ocasio-Cortez styrer nå den offentlige samtalen på USAs venstreside, ifølge ny analyse."

 

Om ikke AOC, hvem mener du har denne rollen hos Demokratene idag?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...