robertaas Skrevet 5. november 2018 Skrevet 5. november 2018 Men Hillary burde bures inne eller? Eller mener du Donald har gått langt over streken der? Selvsagt ikke uten lov og dom. Om Trump hadde sagt at noen burde etterforskes så hadde det vært greit, men å fastslå straffen er uheldig og useriøst. Og når det gjøres mot en politisk motstander er det spesielt uheldig. Denslags ser man i regimer man ikke ønsker sammenligne seg med og det har et klart polariserende effekt. Og ja, å stemple folk som "basket of deplorables" er også polariserende. For de som enda ikke har fått det med seg har jeg flere ganger i denne tråden sagt at en person som Trump ikke kunne ha blitt president i et velfungerende samfunn. Det er den politiske manipuleringen og korrektheten som har gått for lang som har skapt et marked for Trump.
jjkoggan Skrevet 5. november 2018 Skrevet 5. november 2018 Jeg har aldri sagt at man skal vurdere kandidater på forskjellige måter og jeg holder ved prinsipper som jeg rett og slett ikke skjønner at noen her er imot. 1) Kriminelle handlinger skal anmeldes og behandles i rettsvesenet. 2) Fremsettes det påstander om kriminelle handlinger mot en kandidat skal man gjøre en vurdereing av sannsynlighet og så henvise den fremsetter påstander til rettsvesenet. 3) Alle ansees som uskyldige inntil det motsatte er bevist. Takk, det var uklart
Vaniman Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Selvsagt ikke uten lov og dom. Om Trump hadde sagt at noen burde etterforskes så hadde det vært greit, men å fastslå straffen er uheldig og useriøst. Og når det gjøres mot en politisk motstander er det spesielt uheldig. Denslags ser man i regimer man ikke ønsker sammenligne seg med og det har et klart polariserende effekt. Og ja, å stemple folk som "basket of deplorables" er også polariserende. For de som enda ikke har fått det med seg har jeg flere ganger i denne tråden sagt at en person som Trump ikke kunne ha blitt president i et velfungerende samfunn. Det er den politiske manipuleringen og korrektheten som har gått for lang som har skapt et marked for Trump. Trump kunne ha blitt president eller statsminister hvor som helst. USA er kanskje det mest demokratiske landet i verden.
xRun Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 (endret) Siste:Flere nettverk, nyhetskanaler mm. har trukket Trumps seneste kampanjevideo, og nekter å vise den til sitt publikum. Dette er en versjon av videoen Trump tweetet i forrige uke.Blant de som har trukket den er Fox News med to av deres kanaler, av tilsvarende grunner som de andre, men unnlater å spesifisere dette i sin offisielle uttalelse vedr. kanselleringen av denne kampanjevideoen.NBC, Fox News, Facebook pull controversial Trump anti-immigration adhttps://www.axios.com/nbc-fox-news-pull-controversial-trump-immigration-ad-d7f1798d-df0a-4dc4-b9f9-e11e46382d69.html"NBC, Fox News and Facebook have pulled a controversial anti-immigration ad paid for by President Trump's campaign. CNN, meanwhile, refused to air the ad at all, calling it "racist."The backdrop: The 30-second ad, a shorter version of a clip Trump tweeted last week, depicts undocumented Mexican immigrant Luis Bracamontes, who received the death penalty for murdering two police officers in 2014. Unlike Trump's tweet, the ad does not falsely blame Democrats for letting Bracamontes into the country, but it does attempt to connect Bracamontes and his crimes to the migrant caravan traveling through Mexico to the U.S. border."NBC, Fox News, Facebook pull Trump campaign ad linking immigration, crimehttps://www.reuters.com/article/us-usa-election-advertising/nbc-fox-news-pull-trump-campaign-ad-linking-immigration-crime-idUSKCN1NA298 Mandag var siste kampanjedag før midterms, og kampanjevideoen skal ha vært en del av Trumps sluttargument, men som nå ikke engang Fox News ønsker å vise. Ifølge nyhetsdekningen skal Trump ha blitt presentert for to forskjellige videoer til avslutningen av kampanjen, hvorav den ene var en optimistisk presentasjon om hvor godt landet går, og dekket bla. økonomi og jobbtall. Trump skal ha avvist denne til fordel for videoen hvor innvandrere fremstilles som brutale, farlige og kriminelle, som nå altså har blitt avvist av flere kanaler og nettverk. Endret 6. november 2018 av xRun 1
jjkoggan Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Ja, det var 50/50, men så valgte Ford å involvere vitner, inkludert hennes beste(?)venn som ikke kunne støtte hennes påstander og da er situasjonen ikke lengere 50/50.Den beste vennen ville blitt lite troverdig hvis hun sa at hun husket en tilfeldig ungdomsfest i 1982. Som jeg gjentatte ganger har forklart så hører slike saker hjemme i rettsvesenet. For absolutt alt av kriminalitet så er de aller fleste anklagede skyldige, men man kan likevel ikke anta det uten dom.Ideelt sett kanskje, men i det virkelig verden så vurderer folk andre ofte med lite informasjon. Jeg ville ikke ansette OJ Simpson selv om ikke ble dømt skyldig.
Mixy Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Mandag var siste kampanjedag før midterms, og kampanjevideoen skal ha vært en del av Trumps sluttargument, men som nå ikke engang Fox News ønsker å vise. Dette er altså nettverket som sendte(/aksepterte invitasjon) to av sine største stjerner Sean Hannity og Jeanine Pirro til kampanje-event i går. Ikke for å dekke eventet, men for å støtte opp.
Vice Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Ganske interessant intervju i VG med en tidligere republikaner som har jobbet som utenrikspolitisk seniorrådgiver i tre republikanske presidentkampanjer, for John McCain, Marco Rubio og Mitt Romney. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ng216n/max-boot-snudde-ryggen-til-trump-og-det-republikanske-partiet?utm_content=row-1,row-2&utm_source=vgfront,vgfront – Donald Trump står bak et angrep på sannheten som vi aldri før har sett fra en demokratisk leder. Han ønsker å redefinere realiteten for sine følgere. Og han er veldig suksessrik med det. Nå har han klart å få det til å se ut som han et offer for «den dype staten». Det betyr at uansett hvor fellende bevis Robert Mueller kommer med, så vil Trumps følgere aldri tro på det. Stemmer veldig bra med det vi ser endel eksempler på her i tråden, gjennom hele spekteret: Fakta er irrelevant for de som fortsatt støtter ham, de forsøker å redefinere virkeligheten og argumentere utifra det. 5
Populært innlegg nirolo Skrevet 6. november 2018 Populært innlegg Skrevet 6. november 2018 Trump kunne ha blitt president eller statsminister hvor som helst. Det har jeg ingen tro på. USA er kanskje det mest demokratiske landet i verden. Et land med bare to partier hvor man manipulerer valgkretsene for å få de resultatene man vil ha? 11
UglaSukk Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Den beste vennen ville blitt lite troverdig hvis hun sa at hun husket en tilfeldig ungdomsfest i 1982. "Committee investigators are in the process of trying to determine if Ford friend Monica McLean, a former FBI employee, tampered with a witness. "Several media outlets have reported that the FBI’s supplemental report indicated that Leland Keyser, a friend of Dr. Ford, felt pressure from Dr. Ford’s allies to revisit her initial statement to the Committee that she did not know Justice Kavanaugh or have any knowledge of the alleged incident,” the report says." https://www.lifezette.com/2018/11/man-believes-he-may-have-been-involved-with-christine-blasey-ford-around-the-time-of-her-claims-against-brett-kavanaugh/ "Leland Keyser told the FBI she felt pressured by other friends of Kavanaugh accuser Christine Blasey Ford to adjust her initial statement to include the fact that she believed the allegations, The Wall Street Journal reported Friday." https://www.washingtontimes.com/news/2018/oct/5/leland-keyser-felt-pressured-by-friends-to-make-cl/ 1
DrAlban3000 Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Trump kunne ha blitt president eller statsminister hvor som helst. USA er kanskje det mest demokratiske landet i verden. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index Nei det er ikke det. 6
After Dark Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Mellomvalget: Slik vil valgresultatet påvirke Trump To amerikanske professorer gir overfor VG uttrykk for at de ikke kan huske et viktigere mellomvalg. Les hva de tror følgene kan bli av de ulike mulige utfallene. – Jeg tror dette valget er spesielt viktig fordi Donald Trump av sine motstandere blir sett på som en katastrofe som må holdes i sjakk, mens han blant sine tilhengere er den autoritære lederen de har savnet, sier Robert S. Erikson, professor i politikk ved Columbia University i New York, til VG. – Mange sier at det er selve demokratiet som står på spill i dette valget. En Trump som ikke vil møte motstand i Kongressen er for mange et svært skummelt scenario. De vil hevde han kan være villig til å kast demokratiske prinsipper over bord. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Kv47O5/mellomvalget-slik-vil-valgresultatet-paavirke-trump?utm_content=row-1&utm_source=vgfront
Skatteflyktning Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index Nei det er ikke det. Kommer an på hvordan man definerer "demokratisk". Folk fra antikkens Hellas ville bare ristet på hodet, og sagt "Oligarchy!", om de hadde sett de systemene som vi kaller Demokrati idag.
robertaas Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Stemmer veldig bra med det vi ser endel eksempler på her i tråden, gjennom hele spekteret: Fakta er irrelevant for de som fortsatt støtter ham, de forsøker å redefinere virkeligheten og argumentere utifra det. Og jeg opplever stadig at fakta og logiske oppbygde argumenter stadig møtes av sjikane.... fra de som automatisk aksepterer absoulutt alt negativt noen kan finne på om Trump.
robertaas Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Trump kunne ha blitt president eller statsminister hvor som helst. USA er kanskje det mest demokratiske landet i verden. Nei, jeg mener det er et sykdommstegn at en mann med den personligheten kan få en så betrodd stilling. Og det er ikke mange andre land som har en så stor og åpen korrupsjon som USA.
Vice Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Og jeg opplever stadig at fakta og logiske oppbygde argumenter stadig møtes av sjikane.... fra de som automatisk aksepterer absoulutt alt negativt noen kan finne på om Trump. Og det poengterer nøyaktig det som utsagnet fra artikkelen peker på og som er poenget mitt: Donald & Co definerer sin egen virkelighet og argumenterer ut i fra det. Det er deres modus operandi. Om det er en bevisst eller ubevisst taktikk kan man bare spekulere i, men det sier seg selv at det er relativt vanskelig å for resten av folk å forholde seg seriøst til slike 'diskusjonsmetoder'.
jjkoggan Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 "Committee investigators are in the process of trying to determine if Ford friend Monica McLean, a former FBI employee, tampered with a witness. "Several media outlets have reported that the FBI’s supplemental report indicated that Leland Keyser, a friend of Dr. Ford, felt pressure from Dr. Ford’s allies to revisit her initial statement to the Committee that she did not know Justice Kavanaugh or have any knowledge of the alleged incident,” the report says." https://www.lifezette.com/2018/11/man-believes-he-may-have-been-involved-with-christine-blasey-ford-around-the-time-of-her-claims-against-brett-kavanaugh/ "Leland Keyser told the FBI she felt pressured by other friends of Kavanaugh accuser Christine Blasey Ford to adjust her initial statement to include the fact that she believed the allegations, The Wall Street Journal reported Friday." https://www.washingtontimes.com/news/2018/oct/5/leland-keyser-felt-pressured-by-friends-to-make-cl/ Så derfor?
robertaas Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Og det poengterer nøyaktig det som utsagnet fra artikkelen peker på og som er poenget mitt: Donald & Co definerer sin egen virkelighet og argumenterer ut i fra det. Det er deres modus operandi. Om det er en bevisst eller ubevisst taktikk kan man bare spekulere i, men det sier seg selv at det er relativt vanskelig å for resten av folk å forholde seg seriøst til slike 'diskusjonsmetoder'. Jeg vil si at det er en like stor logisk feil å tro på alt som Trump sier fordi han sier det.... som det er å benekte alt Trump sier fordi det er han som sier det. I denne tråden har jeg kun sett eksempler på det siste.
After Dark Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Trump: - Alt står på spill President Donald Trump holdt mandag valgmøte i Ohio før han fortsatte til Indiana og Missouri i sitt siste forsøk på å sanke republikanske stemmer før valget. Trump mener også at pressen kommer til å framstille mellomvalget som en folkeavstemning for eller imot ham selv som president. Han har også advart om at hvis Demokratene får kontroll over Kongressen, så vil de forsøke å oppheve alt han har forsøkt å få til siden han ble president for snart to år siden. https://www.dagbladet.no/nyheter/trump---alt-star-pa-spill/70424739
Red Frostraven Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 (endret) Jeg vil si at det er en like stor logisk feil å tro på alt som Trump sier fordi han sier det.... som det er å benekte alt Trump sier fordi det er han som sier det. I denne tråden har jeg kun sett eksempler på det siste.Nevn ett eneste eksempel - foruten at det er kriminelle blant de 5000 som går mot USA;No shit, Sherlock, over 10% av den amerikanske befolkningen er 'kriminelle'. Selvsagt er noen blant en gruppe på tusener straffedømt. Og i det tilfeller er det bildet Trump maler, forståelsen han prøver å prakke på sine mest lettlurte fans, man protesterer mot. Endret 6. november 2018 av Red Frostraven 1
After Dark Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 Trump beklager at han ikke har brukt en «mildere» tone Kvelden før mellomvalget i USA kom president Donald Trump med en sjelden innrømmelse. Svaret kom etter at Trump ble spurt om det var noe han angret og ville gjort annerledes fra sine første to år som president. https://www.nrk.no/urix/trump-beklager-at-han-ikke-har-brukt-en-_mildere_-tone-1.14280673
Anbefalte innlegg