Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

La meg gjette, selv etter at du her dokumenterer at det jeg skrev stemte så vil du ikke beklage ditt utsagn om "misledende løgn og usannheter".

Din definisjon av 'dokumentasjon' virker å være det samme som min definisjon på 'motbeviser':

Strafferammen på 'improper entry' er bot på 50-250$ og/eller seks måneders fengsel.

Ingenting impliserte at du kun mente andregangsforseelser, og det er også viktig å få med seg at improper entry er en forseelse, og ikke forbrytelse.

Det er ikke hensiktsmessig fremstille strafferammen for andregangsforseelser som strafferammen for et lovbrudd.

---

Jeg bare lurer...

Tror du fremdeles - etter å ha blitt grundig motbevist -- at Dixon jaget terroristen i charlottesville mot folkemengden, med våpenet sitt..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan gi deg en liste med brukernavn som i denne tråden selv har dokumentert at de har tatt feil eller som har nektet for vanlige leksikale definisjoner av ord. Mitt brukernavn er ikke på den listen.

Du har tatt feil gjentatte ganger og det er veldokumentert. Ikke prøv å late som noe annet.

Feks at Donald er en rasist da han har utført rasediskriminering. Husker du ditt siste forsøk på bortforklaring? Mor lille analogien din? Den som feilet fordi Dobald faktisk er en rasist som utfører rasistiske handlinger?

• Liker 6
Skrevet

Strafferammen på 'improper entry' er bot på 50-250$ og/eller seks måneders fengsel.

Det stemmer ikke med at det er mulig å få 2 års fengsel. Hva her impliserer at det du sier kun gjelder for førstegangs forbrytelse?

Som jeg allere har forklart i min evigvarende voksenopplæring i denne tråden så må en rekke forhold slå til får at noen skal dømmes maksimal strafferamme. Ett av disse forholdene er at det er at den er en gjentatt forbrytelse. Det er ikke normalt å liste opp alle slike forhold når man omtaler strafferammer da alle normalt skjønner dette.

Man kan gjøre 2 utsagn som begge er gyldige:

1:"For denne handlingen er strafferammen 6 måneder ved førstegangs forbrytelse og 2 år ved gjentagelse."

2: "For denne handlingen er strafferammen 2 år."

Skrevet

Du har tatt feil gjentatte ganger og det er veldokumentert. Ikke prøv å late som noe annet.

Feks at Donald er en rasist da han har utført rasediskriminering. Husker du ditt siste forsøk på bortforklaring? Mor lille analogien din? Den som feilet fordi Dobald faktisk er en rasist som utfører rasistiske handlinger?

Og der fikk vi demonstrert sirkelargumentasjon. Og fanklubben som også faller for denslags gjorde seg til kjenne ved å vise at dette likte de.

Dere må snart begynne å betale meg for voksenopplæringen her.

Skrevet

Gode nyheter! Nye jobbtall fra USA, og det er de beste på 9 år!

Har du enda ikke lært at når tall går opp så skyldes det Obama og når de går ned så skyldes det Trump?

post-18989-0-44278200-1541169294.jpg

post-18989-0-44278200-1541169294_thumb.jpg

Skrevet (endret)

lkj

Hadde du giddet å opprette en egen tråd for kun oppdateringene dine? Det er for mye fakta resistente troll her nå, og ignore funksjonen funker kun så lenge andre ikke fôrer dem...

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Skrevet

Ingenting impliserte at du kun mente andregangsforseelser, og det er også viktig å få med seg at improper entry er en forseelse, og ikke forbrytelse.

Det er ikke hensiktsmessig fremstille strafferammen for andregangsforseelser som strafferammen for et lovbrudd.

?

Du virker å være svært opptatt av forskjellen på forseelse og forbrytelse, en forskjell som bare har er rent pedagogisk formål, og som vi i vår egen strafferett har avskaffet.

Personlig mener jeg vold i hjemmet er alvorlig, selv om det er en «misdemeanor». Men jeg respekterer også ditt syn på alvorlighetsgraden av en slik handling.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er vrangvilje eller bare vanskelig for å forstå såpass komplekse saker, men poenget er jo at jeg IKKE tror på Mifsud,

Men når Mifsud sier at han er medlem av Clinton Foundation, da tror du ham?

Det er jo ingen annen enn Mifsud som har påstått dette?

Skrevet

Hadde du giddet å opprette en egen tråd for kun oppdateringene dine? Det er for mye fakta resistente troll her nå, og ignore funksjonen funker kun så lenge andre ikke fôrer dem...

Jeg synes det er bra med nyhetsoppdateringene fra XRun, men det virker faktisk som om enkelte hadde foretrukket en tråd med tittelen:

...

Mye friksjon den siste tiden, men roer seg ganske sikkert litt neste uke.

Sånn ca. onsdag-torsdag. ;)

• Liker 1
Skrevet

Mye friksjon den siste tiden, men roer seg ganske sikkert litt neste uke.

Sånn ca. onsdag-torsdag. ;)

Jeg reagerer ikke på friksjon. Men drøvtygging fordi fakta ikke går inn. Det er det samme oppgulpet i hver eneste post. Og når selv svart på hvitt bevis på feil, blir tolket til egen fordel. Da har de klart å bevise en ting: Postene demmes er ikke en gang verdt de 10 sekundene av livet mitt det tar å lese dem. For øyeblikket er derfor denne tråden for meg nå ~50% "This post is hidden because you have chosen to ignore posts by...". Men det hjelper jo ikke meg mye når resten av dere siterer dem i tilsvar. Noe jeg forøvrig riktignok synes er beundringsverdig; at dere i det hele tatt orker fremdeles. Jeg har derimot miste interessen fullstendig. Det blir som å se Dora the Explorer med de små for 1000'ende gang, fordi de ikke blir lei.

Så jeg personlig hadde satt pris på en egen tråd med kun oppdateringene dine, slik at jeg kan legge hele denne tråden i "ignored".. Jeg skjønner om du ikke orker, men det må jo være lov å spørre. Jeg kjenner jeg er grundig lei av å oppleve hjernecellene mine begå ufrivillig selvmord pga. facepalms når jeg leser denne tråden for tiden... :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Trump i går:

‘When I can, I tell the truth’: Trump pushes back against his peddling of falsehoods
https://www.washingtonpost.com/politics/when-i-can-i-tell-the-truth-trump-pushes-back-against-his-peddling-of-falsehoods/2018/11/01/e8278d68-ddbe-11e8-85df-7a6b4d25cfbb_story.html?noredirect=on&utm_term=.d515722d0137
Well, I try. I do try . . . and I always want to tell the truth,” Trump said in an interview with ABC News. “When I can, I tell the truth. And sometimes it turns out to be where something happens that’s different or there’s a change, but I always like to be truthful.”
The Washington Post’s Fact Checker reported last month that Trump had made more than 5,000 false or misleading claims in the first 601 days of his presidency — an average of 8.3 claims a day — and that the pace is picking up.
"

Fact check av immigrasjonstalen fra Roosevelt-rommet i WH i går:

FACT CHECK OF THE DAY - Trump’s Falsehood-Laden Speech on Immigration
https://www.nytimes.com/2018/11/01/us/politics/fact-check-trump-immigration-.html?rref=collection%2Fnewseventcollection%2Fdonald-trump-white-house&action=click&contentCollection=politics&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=2&pgtype=collection
"At the White House, and in the lead-up to the midterm elections, President Trump issued a warning to the migrant caravan headed toward the United States. His speech was filled with inaccurate claims."

Her tok de for seg kun et knippe av påstandene fra en varslet policy-kunngjøring som i realiteten var en kampanjetale fra WH.

En oppdatert oversikt her, publisert i morges:

President Trump has made 6,420 false or misleading claims over 649 days
https://www.washingtonpost.com/politics/2018/11/02/president-trump-has-made-false-or-misleading-claims-over-days/?utm_term=.1a309d66be90
"If President Trump’s torrent of words has seemed overwhelming of late, there’s a good reason for that.
In the first nine months of his presidency, Trump made 1,318 false or misleading claims, an average of five a day. But in the seven weeks leading up the midterm elections, the president made 1,419 false or misleading claims — an average of 30 a day.
That adds up to a total of 6,420 claims through Oct. 30, the 649th day of his presidency, according to The Fact Checker’s database that analyzes, categorizes and tracks every suspect statement uttered by the president.
"

1300+ falske påstander ila. hans første 9 måneder.

1400+ falske påstander ila. bare de siste 7 ukene.

Og de blir alle registrert og arkivert i US National Archives og Library of Congress, hvor fremtidige generasjoner kan studere denne og andre presidenter. Den tanken alene er nok til å fremme en pinlig følelse hos mange.

Endret av xRun
  • Liker 1
Skrevet

USA har riktig nok økt jobbevekst og økende lønn, men også økende budskjettundderskudd:

250 000 nye arbeidsplasser og kraftig lønnsvekst under Trump

Men landets handelsunderskudd vokser.

Både eksporten og importen vokste 1,5 prosent i september. Siden importen er størst, førte utviklingen til økt handelsunderskudd. Det lå i september på 54 milliarder dollar, ifølge nye tall fra USAs næringsdepartement.

https://www.aftenposten.no/verden/i/Rx0Ap5/250-000-nye-arbeidsplasser-og-kraftig-lonnsvekst-under-Trump

Skrevet (endret)

Siste:
Etter at Trump postet en kampanjevideo med Luis Bracamontes i et forsøk på å fremstille demokratene som slappe på grensesikkerhet, innvandring etc, har man gravd litt i Bracamontes historie.
Det viser seg at Trumps fremstilling ikke helt stemmer. Du verden!

Trump’s new immigration ad was panned as racist. Turns out it was also based on a falsehood.
https://www.washingtonpost.com/politics/2018/11/02/trumps-new-immigration-ad-was-panned-racist-turns-out-it-was-also-based-falsehood/?noredirect=on&utm_term=.66e2452a7d84
"The expletive-filled advertisement President Trump released this week, seemingly to raise fears about immigration in advance of the midterm elections, was widely denounced, with Democrats and even some Republicans criticizing it as racist.
But beyond the outrage, the ad was also reportedly based on a falsehood.
"

Ifølge artikkelen ble Bracamontes deportert under både en demokrat og en republikaner i WH. Bracamontes ble også i sin tid fengslet på en narkodom, og sluppet ut av fengsel av Joe Arpaio, som ble benådet av Trump i august i fjor.

Mon tro hvordan den kampanjevideoen ville sett ut...  :hmm:

Endret av xRun
  • Liker 2
Skrevet

Men når Mifsud sier at han er medlem av Clinton Foundation, da tror du ham?

Det er jo ingen annen enn Mifsud som har påstått dette?

:nei:

Dette var vanskelige greier å forstå.

Han er åpenbart en fyr som sier mye rart som ikke stemmer. Papadopoulus ble dømt fordi han trodde at denne snodige fyren som FBI viser null interesse for var en skrønemaker som ikke var han den han sa han var.

Hva var løgnen til Papadopoulus?

Hvorfor har ikke FBI kommet til bunns i dette? Du synes ikke det er LITT snodig at de bare går ut fra at han er "borte" i et år? En nøkkelperson i etterforskningen og det som skulle være en direkte tilknytning til slemme Putin?

Skrevet (endret)

Siste:
Trumps advokat og selverklærte "fixer" gjennom mange år, Michael Cohen deler nå et knippe av sine erfaringer med Trump som rasist. Dette gjør nå rundene i amerikanske medier på nett og i flere nyhetskanaler:

MICHAEL COHEN SAYS TRUMP REPEATEDLY USED RACIST LANGUAGE BEFORE HIS PRESIDENCY
https://www.vanityfair.com/news/2018/11/michael-cohen-trump-racist-language
"Trump’s former lawyer says that he wants to clear his conscience and warn voters about what he sees as the president’s true nature in advance of the midterm elections."

Michael Cohen: Trump said 'black people are too stupid to vote for me'
https://www.cnbc.com/2018/11/02/michael-cohen-trump-said-black-people-are-too-stupid-to-vote-for-me.html
"President Donald Trump once said, "Black people are too stupid to vote for me," and suggested that all countries run by blacks are "s---holes," Trump's former lawyer Michael Cohen says in a new bombshell interview."

Endret av xRun
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Det stemmer ikke med at det er mulig å få 2 års fengsel. Hva her impliserer at det du sier kun gjelder for førstegangs forbrytelse?

Som jeg allere har forklart så må en rekke forhold slå til får at noen skal dømmes maksimal strafferamme. Ett av disse forholdene er at det er at den er en gjentatt forbrytelse. Det er ikke normalt å liste opp alle slike forhold når man omtaler strafferammer da alle normalt skjønner dette.

Man kan gjøre 2 utsagn som begge er gyldige:

1:"For denne handlingen er strafferammen 6 måneder ved førstegangs forbrytelse og 2 år ved gjentagelse."

2: "For denne handlingen er strafferammen 2 år."

Strafferammen er dog 6 måneder for improper entry, og to år for repeated improper entry.

Et tilfelle av improper entry har strafferamme seks måneder, og repeated improper entry to år.

Det blir rett og slett teit å oppgi strafferamme for spesielle forhold uten å oppgi normal strafferamme;

De fleste forstår at straff for gjentagelse kan være høyere for de fleste lovbrudd, om man allerede er dømt.

I Norge kan stort sett alle strafferammer økes opp til det dobbelte ved gjentagelse, men ingen opererer med tallene for utvidet strafferamme når man spørres om strafferammen for et lovbrudd, fordi det er implisert av rettssystemets natur at straffen kan utvides ved gjentagelse.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_1-15#§79

Det er uærlig å si at strafferammen er to år.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Skrevet

Siste:

Trumps advokat og selverklærte "fixer" gjennom mange år, Michael Cohen deler nå et knippe av sine erfaringer med Trump som rasist. Dette gjør nå rundene i amerikanske medier på nett og i flere nyhetskanaler:

MICHAEL COHEN SAYS TRUMP REPEATEDLY USED RACIST LANGUAGE BEFORE HIS PRESIDENCY

https://www.vanityfair.com/news/2018/11/michael-cohen-trump-racist-language

"Trump’s former lawyer says that he wants to clear his conscience and warn voters about what he sees as the president’s true nature in advance of the midterm elections."

Michael Cohen: Trump said 'black people are too stupid to vote for me'

https://www.cnbc.com/2018/11/02/michael-cohen-trump-said-black-people-are-too-stupid-to-vote-for-me.html

"President Donald Trump once said, "Black people are too stupid to vote for me," and suggested that all countries run by blacks are "s---holes," Trump's former lawyer Michael Cohen says in a new bombshell interview."

Nå er vel ikke Cohen noen man kan stole på i det hele tatt, men akkurat det om "shitholes" er jo ganske sant? Eller?

Minner meg litt om forrige uke da Clinton sa at alle svarte ser like ut :) Jeg tror ærlig talt ikke folk bryr seg lenger om f.eks. kjeltringen Cohen sier at Trump er rasist...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...