Mixy Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg husker ikke hvor jeg var 9/11-2001 er ikke det samme som at det ikke skjedde noe spesielt den dagen
nirolo Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Det tilsvarer forskjellen "husker ikke at" vs "husker ikke om". Og jeg ser ikke hvordan de påståtte vitenen klarere kunne bekreftet at hendelsen ikke skjedde. Så vidt jeg vet har jeg aldri møtt deg robertaas. I følge deg har jeg nå bevist at vi aldri har møttes. Tullelogikk. Bare fordi jeg ikke kan si med sikerhet at vi aldri har møttes, så betyr ikke det at utsagnet mitt er er bevis på at vi aldri har møttes. Hvis ingen kan avkrefte noe, så kan vi ikke senke standarden til å si at "jeg kan ikke huske" er et bevis på at noe ikke har skjedd. Å bevise at noe ikke har skjedd er typisk vanskelig. Klassiske bevis er å vise at det ikke kan ha skjedd for da ville noe annet som beviselig har skjedd ikke vært mulig. F.eks kan man bevise at noe ikke har skjedd en gitt dato hvis man kan bevise at vedkommende var et annet sted. Man kan også sansynliggjøre at noe ikke er sant, ved å vise at det er usansynlig. Å hevde at man så Donald ta en drink ville vært lett å avfeie med at Donald er en kjent avholdsmann. En som fremsetter en slik påstand må komme med gode beviser for å bli trodd. 6
jjkoggan Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Det tilsvarer forskjellen "husker ikke at" vs "husker ikke om". Og jeg ser ikke hvordan de påståtte vitenen klarere kunne bekreftet at hendelsen ikke skjedde. Det er umulig å bekrefte noe som skjedde eller ikke skjedde på ubestemt tid og plass. Endret 2. oktober 2018 av jjkoggan
robertaas Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Man kan også sansynliggjøre at noe ikke er sant, ved å vise at det er usansynlig. Å hevde at man så Donald ta en drink ville vært lett å avfeie med at Donald er en kjent avholdsmann. En som fremsetter en slik påstand må komme med gode beviser for å bli trodd. Like gode beviser som man må ha om man fremsetter påstander om seksuelt overgrep begått av en person som lenge har vært dommer og jobbet for kvinners rettigheter?
robertaas Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Det er umulig å bekrefte noe som skjedde eller ikke skjedde på ubestemt tid og plass. Joda, om man sier det var andre personer tilstede der og de ikke har vært med på et slkt møte. Hadde Dr Ford bare sagt at han angrep henne da de var alene i bilen på en øde vei så hadde det vært ord mot ord og veldig vanskelig å fastslå hva som skjedde uten fysiske bevis. Siden hun sier at flere andre navngitte personer var tilstede så er det veldig lett å finne ut om det stemmer.
nirolo Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Like gode beviser som man må ha om man fremsetter påstander om seksuelt overgrep begått av en person som lenge har vært dommer og jobbet for kvinners rettigheter?Skjønte du noe som helst av det jeg skrev? Forstår du at påstandene du har framsatt om vitnene er feil? Edit: Og nei, å være dommer eller jobber for kvinners rettigheter beviser ikke uskyld i noe som helst, nå griper du bare etter halmstrå. Forstår du at å være avholdsmann betyr at man ikke drikker alkohol? Det gjør det usansynlig at man drikker. Endret 2. oktober 2018 av nirolo 2
robertaas Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Skjønte du noe som helst av det jeg skrev? Forstår du at påstandene du har framsatt om vitnene er feil? Edit: Og nei, å være dommer beviser ikke uskyld i noe som helst, nå griper du bare etter halmstrå. Anbefaler deg å lese hva du selv skriver: En som fremsetter en slik påstand må komme med gode beviser for å bli trodd. At man ber om gode beviser er ikke det samme som at noe er umulig å bevise.
nirolo Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Anbefaler deg å lese hva du selv skriver: At man ber om gode beviser er ikke det samme som at noe er umulig å bevise. Jeg har ikke sagt at å be om gode beviser impliserer at noe er umulig å bevise. Hvor har jeg sagt det? Slutt å ro, du misrepresenterer hva vitnene har sagt og du vet det. 2
After Dark Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Stuper på ny meningsmåling Verden har ikke tillit til Trump Ny meningsmåling offentliggjort ei uke etter at FNs generalforsamling lo av USAs president. Nå viser en ny, omfattende undersøkelse fra anerkjente Pew Research Center at begeistringen for USA har stupt over store deler av verden etter at Trump flyttet inn i Det hvite hus. Selv i det landet i undersøkelsen som er mest positivt til USA, Filippinene, hvor 92 prosent hadde et positivt inntrykk av USA under Obama, har andelen sunket til 83 prosent under Trump. Dermed havner han helt sist av de fem statslederne som er undersøkt. Tysklands forbundskansler, Angela Merkel, har størst tillit blant de spurte i de 25 landene med 52 prosent. Deretter følger Frankrikes president, Emmanuel Macron med 46 prosent. 34 prosent sier de har tillit til Kinas Xi Jinping. 30 prosent har tillit til Russlands president, Vladimir Putin. https://www.dagbladet.no/nyheter/verden-har-ikke-tillit-til-trump/70273348
Vice Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Du korrigert meg om at påstander om at noe var den eneste "grunn" til at høringen burde vært hemmelig med at det ikke var "grunn", men "agrument" brukt av republikanerne.Jeg tror vi dropper dette for det blir jo bare mer og mer rør fra deg. 2
After Dark Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Raser nedover på riking-liste Donald Trumps nettoformue har falt mer enn én milliard dollar, tilsvarende 8,16 milliarder kroner, siden han annonserte sitt presidentkandidatur, skriver Forbes. Trump startet ny kampanje for gjenvalg like etter at han tok plass i Det hvite hus, noe som er et uvanlig trekk. Han skal ha forsøkt å øke rikdommen ved å bruke donasjoner fra de politiske kampanjene til inntekt for sine selskaper, ifølge finansbladet. https://e24.no/makro-og-politikk/donald-trump/raser-nedover-paa-riking-liste-trumps-formue-har-krympet-med-aatte-milliarder-kroner/24455951
Vice Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 This is a public service announcement: Hehe, sa den største taper"presidenten" noensinne Fullstending frakoblet virkeligheten 2
Vice Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Normalt er argument noe som fremsettes offentlig for å overbevise noen. Kan du more oss med å komme med en annen definisjon av "argument"? Husk på at den må være forskjellig fra definisjon av "grunn", for du klaget jo på at jeg brukte feil ord.Værsågod. Les & lær : https://en.wikipedia.org/wiki/Argument Hvor i all verden har du det fra at et argument "normalt må være fremført offentlig"?? Finnes det grenser for fantasien din? Hva er det neste begrepet du skal dikte opp din egen definisjon på? 2
frohmage Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Verden har ikke tillit til Trump Tipper at hans tilhengere ser det som et godt tegn. Raser nedover på riking-liste Han er sikkert "smart" nok til å gjøre seg selv rikere i løpet av presidentperioden likevel.
Gunfreak Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Raser nedover på riking-liste Donald Trumps nettoformue har falt mer enn én milliard dollar, tilsvarende 8,16 milliarder kroner, siden han annonserte sitt presidentkandidatur, skriver Forbes. Trump startet ny kampanje for gjenvalg like etter at han tok plass i Det hvite hus, noe som er et uvanlig trekk. Han skal ha forsøkt å øke rikdommen ved å bruke donasjoner fra de politiske kampanjene til inntekt for sine selskaper, ifølge finansbladet. https://e24.no/makro-og-politikk/donald-trump/raser-nedover-paa-riking-liste-trumps-formue-har-krympet-med-aatte-milliarder-kroner/24455951 Så Trump er nå verdt minus flere hundre millioner dollar? Da det er sterke indisier på at Trump ikke var verdt noe i nærheten av en eneste milliard før han ble president kandidat.
robertaas Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Bortsett fra bønder som får mere konkurranse om melkeprodukter så ser de ut til å være fornøyd med den nye handelsavtalen i Canada.
xRun Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Siste:NY Times melder i en serie artikler i kveld at etter å ha fremstilt seg selv som en "self made billionaire" med ingen eller neglisjerbar assistanse fra sin far, kommer det nå frem at Trump skaffet seg hundrevis av millioner dollar fra sin fars selskap, som han deretter fikk til å vokse bla. gjennom kreativ skatting, og i endel tilfeller direkte skattesvindel. Da Trump var 3 år gammel mottok han flere hundre tusen dollar fra sin fars forretningsdrift. Fred Trump skal via en lang rekke metoder ha stuet unna og overført over en milliard fra seg til sine barn. Trump selv har hevdet at han kun mottok et lite lån på en million fra sin far, men skal ha mottatt flere hundre ganger mer enn som så.Trump Engaged in Suspect Tax Schemes as He Reaped Riches From His Fatherhttps://www.nytimes.com/interactive/2018/10/02/us/politics/donald-trump-tax-schemes-fred-trump.html"Mr. Trump won the presidency proclaiming himself a self-made billionaire, and he has long insisted that his father, the legendary New York City builder Fred C. Trump, provided almost no financial help.But The Times’s investigation, based on a vast trove of confidential tax returns and financial records, reveals that Mr. Trump received the equivalent today of at least $413 million from his father’s real estate empire, starting when he was a toddler and continuing to this day.Much of this money came to Mr. Trump because he helped his parents dodge taxes. He and his siblings set up a sham corporation to disguise millions of dollars in gifts from their parents, records and interviews show."11 Takeaways From The Times’s Investigation Into Trump’s Wealthhttps://www.nytimes.com/2018/10/02/us/politics/donald-trump-wealth-fred-trump.html Denne saken har raskt dukket opp i andre medier internasjonalt i kveld, og i dekningen i flere nyhetskanaler i USA om Trump; mannen som bla. løy på seg en unik forretningsteft og suksess for å bli president, men egentlig tjente mye av rikdommen sin via skattesvindel med pappas penger. Endret 2. oktober 2018 av xRun 1
robertaas Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Korppsspråkspesialist Mandy O’Brien mener Dr Ford bevisst bruker kroppsspråk for å manipulere, men hun avslører seg selv også.
Mchansern Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Korppsspråkspesialist Mandy O’Brien mener Dr Ford bevisst bruker kroppsspråk for å manipulere, men hun avslører seg selv også. Spennende kroppspråksspesialist! I get asked a lot about credentials. There is no Body Language Degree. I have gone to college and took classes in the medical field and some in sociology and psychology. But, as the world is so polarized, I prefer to keep my personal details to a minimum. Ingen credentials (som hun vil ut med?) og hun viser ikke til noen grader i noen fagfelter. Annet enn at hun gjerne vil selge et slags gullmedlemskap på hjemmesiden sin og vil ha donasjoner til seg selv, selvsagt. Her er en annen video hvor hun har analysert kroppspråket til en spesifikk person og sier at han sier sannheten når han sier han spådde at Trump skulle vinne i 2011 og det var Guds plan: Ser at hun i tillegg gladelig opptrer på "The Milo Show" med Milo Yiannapoulos, en figur selv den nesten de ytterste av høyrevridde har forkastet. Så selvsagt har hun en politisk agenda. Her er en nyttig link. https://fivethirtyeight.com/features/why-humans-are-bad-at-spotting-lies/ Humans aren’t very good at being able to tell — just from watching someone and listening to them talk — whether they are being told truth or fiction. That’s just not how the human brain works, said Judee Burgoon, director of human communication research at the University of Arizona. That’s because our ability to identify a lie is poor — no better than chance, in fact. “The best estimate, and that’s from a lot of studies all accumulated, is that we’re about 54 percent accurate,” she told me. “That’s about equivalent to flipping a coin.” Endret 2. oktober 2018 av Mchansern 7
Anbefalte innlegg