Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

CommanderKeen skrev (5 timer siden):

En sykelig overvektig mann på 78 år bør ikke være president.

Han er uansett uspiselig for folk flest nå. Kommer aldri til å ha en betydelig rolle i amerikansk poltikk innen den tid. 

Trump er den mektigste republikaneren idag.  Få republikanere tør motsier ham.  Det kalles en betydelig rolle.  Selv etter han dør så skal hans politikk leve og andre politikere kopiere hans suksess blant republikanere.  Partiet endrer seg fra businessmens parti til arbeiderklassens partiet og det skyldes i hovedsak til Trump 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (4 minutter siden):

Man kan så si.. men som med alt så er terrorister noen sine frigjøringshelter.. sånn er verden.

Andre mener slaver som angriper slaveiere er moralsk like slaveiere som angriper slaver. 
 

Andre setter likhetstegn mellom butikktyveri og ranoverfall 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 timer siden):

Ikke en senil mann på 78-81, heller. Når Biden går mot slutten første periode vil han være 81-82. Han er senil, klarer knapt å snakke og vet ikke alltid hvor han er engang. 

Enig at en senil mann ikke bør være president. Heldigvis er ikke Biden senil. Og det er vel ingen som kan si noe annet enn at han har fremstått utrolig bra i sine første 100+ dager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (6 timer siden):

Jeg kan tenke meg langt bedre grunner til å unngå å velge inn Trump igjen enn alder og vekt. Biden er 78 år nå, og Erna er overvektig.

Når vi snakker om vekten eller alderen eller hudtonen eller hentesveisen til Trump så spiller vi hans spill, ett han mestrer til det fulle. Det er helt unødvendig, det finnes tilstrekkelig saklig kritikk av Trump til at vi ikke trenger å gå der.

-k

Det er fullstendig saklig kritikk. Hadde Biden vært 120 kg hadde jeg ikke ansett han som egnet heller.

Alder gjør deg ikke uegnet alene.

Vekt gjør deg ikke uegnet alene.

Men kombinasjonen 80 år og sykelig overvektig er selvfølgelig ikke egnet som president. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Trump er den mektigste republikaneren idag.  Få republikanere tør motsier ham.  Det kalles en betydelig rolle.  Selv etter han dør så skal hans politikk leve og andre politikere kopiere hans suksess blant republikanere.  Partiet endrer seg fra businessmens parti til arbeiderklassens partiet og det skyldes i hovedsak til Trump 

Dette er tøys.

Republikanerne, og senere de fleste høyrepartier i vesten, har i flere tiår hatt en retorikk som spisser seg mot arbeiderklassen. De snakker om mulighetene til «folk flest», og at de støtter arbeiderne og lokale bedriftseiere.

Men politikken sier noe annet. Skattekutt som kun treffer de aller rikeste, som har gjort at selskap som Amazon har tredoblet inntektene sine siden i fjor, men fortsatt ikke betaler sine ansatte hvis de har sykepermisjon. Skammelig.

Det var akkurat det samme vi så i Norge for åtte år siden, da regjeringen snakket høyt om skattelettene de skulle innføre, som virkelig skulle gagne Ola Nordmann. Men den gjennomsnittlige nordmann betalte 1000 kroner mindre i skatt, samtidig som avgiftene hans økte med mer enn det dobbelte. Og hvem satt igjen med gevinsten? Thon, Ringnes, Stordalen etc. Som under alle andre høyreregjeringer ble ulikhetene større, og de rikeste rikere.

Høyreregjeringer i Norge og utlandet svarer alltid til de store bedriftene, og sånn vil det alltid være. Det var sånn før Trump, under Trump, og det vil være det etter Trump. Om noe har Trump i enda større grad gjort det republikanske partiet til bedriftenes parti. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Det er fullstendig saklig kritikk. Hadde Biden vært 120 kg hadde jeg ikke ansett han som egnet heller.

Alder gjør deg ikke uegnet alene.

Vekt gjør deg ikke uegnet alene.

Men kombinasjonen 80 år og sykelig overvektig er selvfølgelig ikke egnet som president. 

Mange får redusert kapasitet og mentale evner når de nærmer seg 80. Det er ganske vanlig å ha reduserte fysiske evner og utholdenhet hvis man er overvektig. Hvis vi studerte statistikken for kjønn og hudfarge så ville vi antagelig finne gruppe-tendenser som peker i den ene eller den andre retningen.

Obama blir ikke en dårligere President dersom folk med mørk hud i snitt har dårligere karakterer enn folk med asiatisk bakgrunn. Obama gjorde en god jobb (eller ikke) på bakgrunn av den personen han er, ikke gruppen han tilhører. Trump er uegnet pga personligheten han har og jobben han gjorde, det åpenlyse kravet om absolutt lojalitet til ham heller enn til borgerene, skamløs vendetta mot alle som sa ham imot og benådning av støttespillere, samrøret mellom personlige interesser og jobben han påtok seg. Ikke fordi han har stor mage eller fordi han er oppi årene. Han var antagelig uegnet når han var 35 og i god form.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (32 minutter siden):

Dette er tøys.

Republikanerne, og senere de fleste høyrepartier i vesten, har i flere tiår hatt en retorikk som spisser seg mot arbeiderklassen. De snakker om mulighetene til «folk flest», og at de støtter arbeiderne og lokale bedriftseiere.

Men politikken sier noe annet. Skattekutt som kun treffer de aller rikeste, som har gjort at selskap som Amazon har tredoblet inntektene sine siden i fjor, men fortsatt ikke betaler sine ansatte hvis de har sykepermisjon. Skammelig.

Det var akkurat det samme vi så i Norge for åtte år siden, da regjeringen snakket høyt om skattelettene de skulle innføre, som virkelig skulle gagne Ola Nordmann. Men den gjennomsnittlige nordmann betalte 1000 kroner mindre i skatt, samtidig som avgiftene hans økte med mer enn det dobbelte. Og hvem satt igjen med gevinsten? Thon, Ringnes, Stordalen etc. Som under alle andre høyreregjeringer ble ulikhetene større, og de rikeste rikere.

Høyreregjeringer i Norge og utlandet svarer alltid til de store bedriftene, og sånn vil det alltid være. Det var sånn før Trump, under Trump, og det vil være det etter Trump. Om noe har Trump i enda større grad gjort det republikanske partiet til bedriftenes parti. 

Jeg sa ikke det var bra politikk for arbeiderklassen, men det er arbeiderklassen som er partiets ivrigste støttere idag og det endrer partiet.  Husk at Trump støttet store pandemi penger til arbeidere og det gjør det vanskeligere for partiet å si at Covid Relief penger Biden tilbyr  burde benektes.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (47 minutter siden):

Det er fullstendig saklig kritikk. Hadde Biden vært 120 kg hadde jeg ikke ansett han som egnet heller.

Alder gjør deg ikke uegnet alene.

Vekt gjør deg ikke uegnet alene.

Men kombinasjonen 80 år og sykelig overvektig er selvfølgelig ikke egnet som president. 

Hva er det som jobben krever som gjør vekt og alder at en ikke kan gjøre en god jobb?  Er ikke det store forskjeller mellom  tykke, eldre folk i hvordan de fungerer?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Atib Azzad said:

Leste du selv teksten du linket til?

"...We need to change our demands. The surest way of reducing police violence is to reduce the power of the police, by cutting budgets and the number of officers.

But don’t get me wrong. We are not abandoning our communities to violence. We don’t want to just close police departments. We want to make them obsolete.

We should redirect the billions that now go to police departments toward providing health care, housing, education and good jobs. If we did this, there would be less need for the police in the first place."

At vedkommende har mistet troen på reformer innen politiet redegjør hun jo for i teksten sin, og selv om hun ser ut til å ønske seg et samfunn hvor politiet ikke lenger er nødvendig, fremmer hun i praksis et forslag om å redusere politistyrken og flytte en del av budsjettet over på andre poster for å bedre de sosioøkonomiske forholdene hun mener gir grobunn for kriminaliteten.

Jeg forstår også hva ord betyr. Om noe er hun kanskje selvmotsigende. Poenget var uansett at mange av demonstrantene som tidligere demonstrerte ønsker å legge ned politiet.  Det var bare et par eksempler. 
 

Quote

Yes, We Mean Literally Abolish the Police

abolish
verb
formally put an end to (a system, practice, or institution).
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 timer siden):

Hva er det som jobben krever som gjør vekt og alder at en ikke kan gjøre en god jobb?  Er ikke det store forskjeller mellom  tykke, eldre folk i hvordan de fungerer?  

Jobben krever at man lever. Det er forsvinnende få mennesker som er kombinasjonen sykelig overvektig og gammel. Mon tro hvorfor. 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 timer siden):

Jeg sa ikke det var bra politikk for arbeiderklassen, men det er arbeiderklassen som er partiets ivrigste støttere idag og det endrer partiet.  Husk at Trump støttet store pandemi penger til arbeidere og det gjør det vanskeligere for partiet å si at Covid Relief penger Biden tilbyr  burde benektes.

Og jeg sa jeg er uenig i at dette er et nytt fenomen. Høyresiden har alltid måtte fri til arbeiderklassen, og kamuflere sin virkelige politikk som utelukkende handler om å gjøre rike mennesker rikere. Hvorfor? Fordi det er ikke nok rike mennesker til å vinne valg ved å utelukkende appellere til dem. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 minutter siden):

Og jeg sa jeg er uenig i at dette er et nytt fenomen. Høyresiden har alltid måtte fri til arbeiderklassen, og kamuflere sin virkelige politikk som utelukkende handler om å gjøre rike mennesker rikere. Hvorfor? Fordi det er ikke nok rike mennesker til å vinne valg ved å utelukkende appellere til dem. 

Det som er nytt er arbeiderklassen har mer innflytelse hvis ikke styrer partiet idag istedenfor businessmens partiet

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

President Trump er ikke sykelig overvektig. Hans BMI er/var 30.1 i 2020. Sykelig overvekt er BMI >= 35. 

Tallene der stammer fra hans personlige lege. Informasjonen vi har fått derfra har vist seg flere ganger å være feilaktig.

Forøvrig er det vel heller ingen indikasjon på at mannen har tenkt å trappe opp treningen med det første. Han sparket vel den forrige legen sin som sa han burde trene jevnlig. Kommer bare til å bli større og større. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Da var også Kennedy, Franklin Roosevelt og Lincoln uegnet pga dårlig helse

Jasså. FDR døde jo av sykdom under presidentskapet sitt, så ja, han var jo det.

For Lincoln og Kennedy er det vanskelig å fortsette å leve når hjernen din er blåst ut av skallen din, men det er jo ikke selvpåført. Du vet jo selvsagt at det ikke er sammenlignbart. Jeg hadde heller ikke stemt på en president med en kreftdiagnose der sannsynligheten for å dø var stor.

Hvis det er nivået du legger deg på i debatt er det sikkert best at du bare er stille.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Det som er nytt er arbeiderklassen har mer innflytelse hvis ikke styrer partiet idag istedenfor businessmens partiet

Hadde arbeiderklassen hatt innflytelse hadde man hatt strengere våpenlovgivning, mer sosialiserte helsetjenester, mer sosialisert utdanning, mer fokus på klima etc.

Det er det majoriteten av befolkningen ønsker. Så nei, du tar feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, debattklovn said:

Jeg forstår også hva ord betyr. Om noe er hun kanskje selvmotsigende. Poenget var uansett at mange av demonstrantene som tidligere demonstrerte ønsker å legge ned politiet.  Det var bare et par eksempler.

At teksten til dels er noe selvmotsigende kan jeg si meg enig í.
Kanskje vi også kan enes om at påstanden at BLM som gruppe ønsker å fullstendig avskaffe politiet i beste fall er temmelig tendensiøs og til dels feilaktig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (25 minutter siden):

Jasså. FDR døde jo av sykdom under presidentskapet sitt, så ja, han var jo det.

For Lincoln og Kennedy er det vanskelig å fortsette å leve når hjernen din er blåst ut av skallen din, men det er jo ikke selvpåført. Du vet jo selvsagt at det ikke er sammenlignbart. Jeg hadde heller ikke stemt på en president med en kreftdiagnose der sannsynligheten for å dø var stor.

Jeg antar at JJ tenkte på sykdommen(e) til Kennedy, ikke det at han ble skutt:

https://www.healio.com/news/rheumatology/20190711/all-the-presidents-secrets-john-f-kennedy-and-addisons-disease

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...