Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, jallajall said:

Men bortsatt fra the donald er dum og teit og sånn, for hvem er the old GOP mer attraktivt enn the new GOP?

Tja, for de som ikke vil basere *hele* "politikken" sin på rene løgner, dumskap og anti-demokratiske prinsipper kanskje? Men GOP har vært ganske uspiselig lenge, så du bør nesten spørre noen andre hvorfor i all verden de finner GOP attraktive i det hele tatt. :)

Endret av graavik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, graavik said:

Tja, for de som ikke vil basere *hele* "politikken" sin på rene løgner, dumskap og anti-demokratiske prinsipper kanskje? Men GOP har vært ganske uspiselig lenge, så du bør nesten spørre noen andre hvorfor i all verden de finner GOP attraktive i det hele tatt. :)

Hva ved GOPs politikk er det du synes er basert på rene løgner, dumslap og anti-demokrtiske prinsipper da? Ta for eksempel Florida, dette er jo et typsik MAGA-land og har gjennomført en del typisk MAGA-politikk, er det noe spesielt du synes er ikke-attraktivt her?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, jallajall said:

Hva ved GOPs politikk er det du synes er basert på rene løgner, dumslap og anti-demokrtiske prinsipper da? Ta for eksempel Florida, dette er jo et typsik MAGA-land og har gjennomført en del typisk MAGA-politikk, er det noe spesielt du synes er ikke-attraktivt her?

Tja..hva kan være løgner, dumskap, tvang og anti-demokrati med GOP (i Florida)? Vi kan jo starte her: https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2021/05/06/civil-rights-groups-sue-florida-moments-after-desantis-signs-voter-suppression-bill-into-law/

Mulig du også har "glemt" donald trump sin "Big lie" om valget , som tilsynelatende store deler av GOP ser ut til å støtte?

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, graavik said:

Tja..hva kan være løgner, dumskap, tvang og anti-demokrati med GOP (i Florida)? Vi kan jo starte her:

Hva med SB90 er det du mener er løgn, dumskap og anti-demokrtaisk da?

 

7 minutes ago, graavik said:

Mulig du også har "glemt" donald trump sin "Big lie" om valget , som tilsynelatende store deler av GOP ser ut til å støtte?

Men hvordan manifiserer dette seg rent faktuelt politisk? Er det "bare prat" eller er det mer i form av å innføre lover o.l?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jallajall said:

Hva med SB90 er det du mener er løgn, dumskap og anti-demokrtaisk da?

 

Men hvordan manifiserer dette seg rent faktuelt politisk? Er det "bare prat" eller er det mer i form av å innføre lover o.l?

Tja, voter suppression. Hvordan GOP sin "politikk" manifisterer seg rent "politisk" fikk vi jo en liten smak av når republikanere angrep Capitol i et forsøk på å knuse demokratiet. Et angrep som GOP ser ut til å støtte, sammen med trump sin "big lie" om valget. Noe mer du lurte på? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, graavik said:

Tja, voter suppression

Du mener SB90 er "voter suppression", hvorfor?
Som Politico's Marc Caputo sier "I guess I’m going to say something that is going to get me in trouble, in that it’s not as bad as the critics say it is." Kan det være at den blir gjort litt mer "ekstremt" av media enn hva som er faktisk tilfelle?

 

3 minutes ago, graavik said:

Hvordan GOP sin "politikk" manifisterer seg rent "politisk" fikk vi jo en liten smak av når republikanere angrep Capitol i et forsøk på å knuse demokratiet. Et angrep som GOP ser ut til å støtte, sammen med trump sin "big lie" om valget. Noe mer du lurte på?

Kilde?
(såvidt jeg har sett har vel egentlig de fleste repiublikanske politikere fordømt angrepet, men mulig jeg ikke har fått med meg de som støtter det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, jallajall said:

Du mener SB90 er "voter suppression", hvorfor?
Som Politico's Marc Caputo sier "I guess I’m going to say something that is going to get me in trouble, in that it’s not as bad as the critics say it is." Kan det være at den blir gjort litt mer "ekstremt" av media enn hva som er faktisk tilfelle?

 

Kilde?
(såvidt jeg har sett har vel egentlig de fleste repiublikanske politikere fordømt angrepet, men mulig jeg ikke har fått med meg de som støtter det)

Vanskeliggjøring av å få lov til å stemme er vel kjent som "voter suppression" utenfor GOP-land ;)  At organisasjoner som skal ivareta folks sivile rettigheter saksøker denne lovendringen burde være et hint for de fleste.
Skal jeg gi deg kilde på at GOP-folk ikke har fordømt angrepet? OK, Her:
Regner med du kan gi kilde på at "de fleste i GOP" faktisk har fordømt angrepet på demokratiet som trump satte igang? ;) Den siste jeg hørte som gjorde det var Cheney. Men påventer listen din med alle andre.

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, graavik said:

Vanskeliggjøring av å få lov til å stemme er vel kjent som "voter suppression" utenfor GOP-land ;)  At organisasjoner som skal ivareta folks sivile rettigheter saksøker denne lovendringen burde være et hint for de fleste.

Det er mange blå stater som har langt mer restrektive lover. Det er rart at ting som å forby ballot harvesting, innføre ID-krav, osv. alltid blir sett på som "voter suppression". Dette er elementer vi anser som helt elementære i Norge og de aller fleste andre land.

Hvilke land mener du USA bør se til når det kommer til valglover? Hvilke land bør være forgangsland?
 

10 minutes ago, graavik said:

Regner med du kan gi kilde på at "de fleste i GOP" faktisk har fordømt angrepet på demokratiet som trump satte igang? ;)

Første google treff. Jeg kan helt sikkert begynne på gå gjennom twitterfeeden til de foskjellige GOP representatene og finne tweets eller speechs der de fordømmer angrepet, men det er egentlig såppas åpnebart at jeg ser det som lite fruktbart.

Er du av den oppfatningen av at de fleste i GOP støttet/støtter angrepet?

Er det noe annet du vil fremheve da som rene løgner, dumskap og anti-demokratiske prinsipper? Tenker da litt mer enn kun løsrevete uttalelser her og der, men noe som manifiserer seg litt mer rent politksk.

Endret av jallajall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jallajall said:

Det er mange blå stater som har langt mer restrektive lover. Det er rart at ting som å forby ballot harvesting, innføre ID-krav, osv. alltid blir sett på som "voter suppression". Dette er elementer vi anser som helt elementære i Norge og de aller fleste andre land.

Hvilke land mener du USA bør se til når det kommer til valglover? Hvilke land bør være forgangsland?
 

Første google treff. Jeg kan helt sikkert begynne på gå gjennom twitterfeeden til de foskjellige GOP representatene og finne tweets eller speechs der de fordømmer angrepet, men det er egentlig såppas åpnebart at jeg ser det som lite fruktbart.

Er du av den oppfatningen av at de fleste i GOP støttet/støtter angrepet?

Er det noe annet du vil fremheve da som rene løgner, dumskap og anti-demokratiske prinsipper? Tenker da litt mer enn kun løsrevete uttalelser her og der, men noe som manifiserer seg litt mer rent politksk.

Du får spørre organisasjonene som skal ivareta folks sivile rettigheter. De mener tydeligvis at folks rettigheter ikke er ivaretatt gjennom GOP sine "voter suppression" lover. ;)
Hvordan "politikken" manifisterer seg rent politisk har jeg svart på, men du ignorerte det selvsagt  ;)  Men ja, du var nesten flink med Google; Det var faktisk noen som fordømte trump sitt forferdelige angrep på demokratiet kort tid etter at det skjedde. (Men ingen navn har du selvsagt nevnt). Idag har pipen en annen lyd. Se linken jeg postet tidligere om Graham hvor han støtter løgnereren trump.
Noe mer du lurte på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, graavik said:

Du får spørre organisasjonene som skal ivareta folks sivile rettigheter. De mener tydeligvis at folks rettigheter ikke er ivaretatt gjennom GOP sine "voter suppression" lover. ;)

"Noen andre sier det er voter suppression, så da er det sikkert det"
Det er forøvrig få ting som har mer støtte i den amerikanske befolkningen enn voter integrity lover.

Ta for eksempel NY da, som er blå stat med blått flertall. Langt mer restrektive lover enn mange røde stater. Hvorfor driver de med voter suppression da?
 

5 minutes ago, graavik said:

Hvordan "politikken" manifisterer seg rent politisk har jeg svart på, men du ignorerte det selvsagt  ;)  Men ja, du var nesten flink med Google; Det var faktisk noen som fordømte trump sitt forferdelige angrep på demokratiet kort tid etter at det skjedde. (Men ingen navn har du selvsagt nevnt). Idag har pipen en annen lyd. Se linken jeg postet tidligere om Graham hvor han støtter løgnereren trump.
Noe mer du lurte på?

Nei tror vi legger den død der jeg.. Har enda ikke sett noe annet enn "fordi donald er dum og teit" argumenter, og det er ikke så veldig fruktbart å drive diskusjon på..

Endret av jallajall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, jallajall said:

"Noen andre sier det er voter suppression, så da er det sikkert det"
Det er forøvrig få ting som har mer støtte i den amerikanske befolkningen enn voter integrity lover.

Ta for eksempel NY da, som er blå stat med blått flertall.
 

 

Ja, unnskyld, "voter integrity" er jo selvsagt navnet GOP bruker for "voter suppression". Begrepet blir jo litt mer spiselig da. ;)

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, jallajall said:

Nei tror vi legger den død der jeg.. Har enda ikke sett noe annet enn "fordi donald er dum og teit" argumenter, og det er ikke så veldig fruktbart å drive diskusjon på..

Interessant tolkning av angrepet republikanere gjorde på Capitol: "Har enda ikke sett noe annet enn "fordi donald er dum og teit" argumenter"

Jaja, dine kommentarer taler vel ganske grundig for seg? Jeg skal gjøre deg en tjeneste ved å la den ligge død ja 🤣

Lenke til kommentar
jallajall skrev (28 minutter siden):



Ta for eksempel NY da, som er blå stat med blått flertall. Langt mer restrektive lover enn mange røde stater. Hvorfor driver de med voter suppression da?
 

NY driver ikke med voter suppression fordi et parti tapte et valg og dette parti vil gjør det vanskeligere for motpartiet neste gangen. NY driver med voter suppression fordi de mente det var nødvendig å hindre valgjuks, noe som forskning viser er unødvendig i USA, selv om mange andre land som Norge er mer restriktive.  De fleste andre vestlige land har mer sentraliserte og større byråkratier som gjør noe som Voter ID mindre restriktive enn i USA 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Kilde?
(såvidt jeg har sett har vel egentlig de fleste repiublikanske politikere fordømt angrepet, men mulig jeg ikke har fått med meg de som støtter det)

Mange har fordømt angrepet på en eller annen måte, noen har fordømt alt, noen har fordømt Trumps oppildning til det, mens andre kun har fordømt volden. Men retorikken til mange i GOP har dessverre endret seg nå den seneste tiden hvor angrepet snakkes om på en ganske annen måte. "Det var ikke så ille likevel" eller "<insert noe om demokratene> er mye verre" er en tone som har gått igjen nylig. Spesielt blant de som omfavner Trump mest.

Vi ser også at de samme republikanerne som fordømte Trump i svært harde ordelag i dagene etter angrepet nå omfavner han for fullt igjen. Når det republikanske partiet nå offisielt skal omfavne Trumps "Big Lie" om at valget ble stjålet fungerer det politisk som en delvis rettferdiggjørelse av hendelsene den dagen. Alvorligheten av det som skjedde da USAs demokrati stod i alvorlig fare skal nedtones, det er partilinja nå.

Når politikere som Matt Gaetz og Marjorie Taylor Greene løftes frem av GOP som de nye stjernene i partiet bør varsellampene blinke. Nylig holdt de "America First" velgermøte sammen i Florida, ladd med konspirasjonsteorier. Hvis du synes dette er et bilde på et bedre GOP i fremtiden, så værsågod.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

NY driver ikke med voter suppression fordi et parti tapte et valg og dette parti vil gjør det vanskeligere for motpartiet neste gangen. NY driver med voter suppression fordi de mente det var nødvendig å hindre valgjuks, noe som forskning viser er unødvendig i USA, selv om mange andre land som Norge er mer restriktive.  De fleste andre vestlige land har mer sentraliserte og større byråkratier som gjør noe som Voter ID mindre restriktive enn i USA 

Vanskeligere? Blir det faktisk så mye vanskeligere? Er ikke folk egentlig ganske tilpassingsdyktig? Eksempel, hvis man må vente til august i stedet for juni med å be om en absentee, så klarer vel de fleste det?
 

42 minutes ago, Snikpellik said:

"Det var ikke så ille likevel"

Jeg er faktisk helt enig.
6. januar beskrives som er verste angrepet på demokratiet siden borgerkrigen, tvert i mot viser bare hvor sterkt det amerikanske demokratier faktisk er og hvor mye det tåler. Denne dagen bør ikke fordømmes som et angrep på demokratiet, men hylles for hvor grunnstøtt demokratiet står. Demokratiet slod umiddelbart tilbake, demokratiet vant overlegent.
 

42 minutes ago, Snikpellik said:

Nylig holdt de "America First" velgermøte sammen i Florida, ladd med konspirasjonsteorier.

Ja, så du på det? Ladd og ladd, selv synes jeg det var overraskende hvor lite tid de brukte på konspirasjoner ala stop the steal, biden impeachment, deep state, og sånn (hadde egentlig nesten forventet at MTG ikke skulle snakke om noe annet).

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
10 minutes ago, jallajall said:

6. januar beskrives som er verste angrepet på demokratiet siden borgerkrigen, tvert i mot viser bare hvor sterkt det amerikanske demokratier faktisk er og hvor mye det tåler. Denne dagen bør ikke fordømmes som et angrep på demokratiet, men hylles for hvor grunnstøtt demokratiet står. Demokratiet slod umiddelbart tilbake, demokratiet vant overlegent.

Litt sånn som at: "BLM er en latterlig bevegelse. Tross alt, tenk på hvor mange som faktisk ALDRI blir utsatt for systemisk rasisme, la oss heller hedre dem og tenke på dem istedet for de få som blir utsatt for det..":wallbash:

Og hvor stødig står egentlig demokratiet? Per. idag fronter fortsatt donald trump løgnen sin om valget, og store deler av GOP ser ut til å være med på løgnen. Cheney er en av få som nektet å bli med på denne anti-demokratiske oppførselen, så hun skal selvsagt kastes ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (32 minutter siden):

Ja om de fortsetter å snakke om valgfusk i 4 år til så er man på samme nivå som demokratene som brukte hele Trumps presidentperiode til å snakke om konspirasjoner angående russisk innblanding, totalt uten bevis.

Øh, hæ? Russisk innblanding i 2016-valget er bevist i retten og mange er dømt i den saken, både amerikanere og russere. At Trumps valgkampanje var innblandet er bevist og tilstått i retten. Det er da ikke noen konspirasjonsteori.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...