Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

CommanderKeen skrev (51 minutter siden):

Nei det var jeg ikke klar over. Sendiagnose av depresjon er dog noe man skal være forsiktig med. Det spekuleres jo i at Churchill led av depresjon også, men det er også avfeid av mange.

Men jeg forstår ikke bakgrunnen din for å stille et slik «gotcha» spørsmål. For du tar jo ingen. Meningen min er jo fortsatt den samme. Jeg ville ikke stemt på en president som hadde stor sannsynlighet for å dø under presidentskapet, i hvertfall ikke uten å være veldig trygg på visepresidenten.

Så.. kanskje bare være stille?

Poenget er at god helse er ikke nødvendig  for et produktivt presidentskap, det var ingen gotcha.  Jeg tror ikke en lege ville si at det er stor sannsynlighet at Trump skal dø under presidentskapet bare fordi han er tykk og gammel.  Hvis han hadde andre sykdommer (kreft, AFib eller lignende) ville det blitt en annen sak.

 

Jeg skal ikke være stille, jeg har ikke gjort noe annet enn å vise deg at en sort/hvitt  mening om presidenters helse ville gjort det umulig for flere av  de viktigste presidenter  å holde sammen både verden og USA.  Beklager hvis disse fakta  er ubehagelig for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CommanderKeen skrev (Akkurat nå):

Men 60% av befolkningen er flertallet av befolkningen. Ferdig snakket. 

Jeg sa ikke noe om flertallets meninger.  Jeg sa at arbeiderklassen har mye mer innflytelse i det republikanske partiet og at flere konservative i arbeiderklassen ikke støtter strengere våpenlover.  Hva 60 prosent av befolkningen mener er irrelevante til påstanden min.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Poenget er at god helse er ikke nødvendig  for et produktivt presidentskap, det var ingen gotcha.  Jeg tror ikke en lege ville si at det er stor sannsynlighet at Trump skal dø under presidentskapet bare fordi han er tykk og gammel.  Hvis han hadde andre sykdommer (kreft, AFib eller lignende) ville det blitt en annen sak.

 

Jeg skal ikke være stille, jeg har ikke gjort noe annet enn å vise deg at en sort/hvitt  mening om presidenters helse ville gjort det umulig for flere av  de viktigste presidenter  å holde sammen både verden og USA.  Beklager hvis disse fakta  er ubehagelig for deg.

Hva er gjennomsnittlig levealder for en mann i USA?

Er helsefremmende eller helseskadelig å være overvektig?

Er fedme knyttet til en rekke andre alvorlige sykdommer?

Du har ikke vist noen ting som helst. Du trakk frem unge, spreke folk, med unntak av FDR. 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Jeg sa ikke noe om flertallets meninger.  Jeg sa at arbeiderklassen har mye mer innflytelse i det republikanske partiet og at flere konservative i arbeiderklassen ikke støtter strengere våpenlover.  Hva 60 prosent av befolkningen mener er irrelevante til påstanden min.

Nei, fordi majoriteten av arbeiderklassen faller inn under den 60% åpenbart. Du sa aldri noe om den konservative arbeiderklassen. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (7 minutter siden):

Hensikten er å unngå idiotiske «gotcha» kommentarer uten logisk sammenheng. 

Det er ikke opp til deg å avgjøre om jj skal «være stille». Det eneste du oppnår er at leseren tenker at du mangler argumenter.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, knutinh said:

Må det være et spørsmål om "hvem som begynte" eller "hvem som er verst"? Kan man ikke bare ta det, tilfelle for tilfelle, og kritisere eller straffe når det skjer, mens man prøver å løfte blikket over egen politisk legning?

-k

Det kan du jo si, men blir uansett latterlig idiotisk å sammenligne nasking fra bensinstasjonen med væpnet bankran med gisler og flere døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 minutter siden):

Nei, fordi majoriteten av arbeiderklassen faller inn under den 60% åpenbart. Du sa aldri noe om den konservative arbeiderklassen. 

Jeg skrev ikke noe om arbeiderklassen generellt.  Jeg skrev om den konservative delen av arbeiderklassen-

Sitat

Du kjenner ikke den konservative arbeiderklassen i USA  som er imot strengere våpenlovgivning , Obamacare, skatter, innvandring og særlig identitetspolitikk.  

 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

The percentage of Americans who favor stricter gun laws is on the rise, though significant partisan divisions persist. A Pew Research Center survey conducted in September found that 60% of Americans say gun laws should be tougher, up from 57% last year and 52% in 2017.

Tenker du at alle Amerikanere er arbeiderklasse?

For å vite hva arbeiderklassen synes om våpenlover så må man vel spørre arbeiderklassen. Når man spør et ufarget utsnitt av befolkningen så får man også med gruppen <ikke arbeiderklasse>.

-k

 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (11 minutter siden):

Hva er gjennomsnittlig levealder for en mann i USA?

Er helsefremmende eller helseskadelig å være overvektig?

Er fedme knyttet til en rekke andre alvorlige sykdommer?

Du har ikke vist noen ting som helst. Du trakk frem unge, spreke folk, med unntak av FDR. 

Hva er "stor sannsynlighet"?  10% sjanse, 50% sjane, 90% sjanse at noen dør?

Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

Tenker du at alle Amerikanere er arbeiderklasse?

For å vite hva arbeiderklassen synes om våpenlover så må man vel spørre arbeiderklassen. Når man spør et ufarget utsnitt av befolkningen så får man også med gruppen <ikke arbeiderklasse>.

-k

 

Arbeiderklassen, og de som er under det, utgjør 90% av USA. 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Jeg skrev ikke noe om arbeiderklassen generellt.  Jeg skrev om den konservative delen av arbeiderklassen-

 

Men arbeiderklassen er ikke konservativ. Det viser den jo gjennom å være for strengere våpenlovgivning, grønne endringer etc.

Å si at arbeiderne har større innflytelse i det republikanske partiet er dermed feil. Hadde arbeiderne hatt noe å si ville man hatt strengere våpenlovgivning etter ungene deres ble massakrert i Sandy Hook. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (2 minutter siden):

Men arbeiderklassen er ikke konservativ. Det viser den jo gjennom å være for strengere våpenlovgivning, grønne endringer etc.

Å si at arbeiderne har større innflytelse i det republikanske partiet er dermed feil. Hadde arbeiderne hatt noe å si ville man hatt strengere våpenlovgivning etter ungene deres ble massakrert i Sandy Hook. 

Jeg snakket om republikanere som tilhører arbeiderklassen som har mye større innflytelse enn før.  Det er derfor skrev jeg "konservative arbeideklassen".  De har alltid vært en del av det republikanske partiet og idag har de mye mer innflytelse.  Disse folk, særlig evangelikene er imot strengere våpenlovgivning.

Jeg snakket IKKE om arbeideklassen generellt.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Jeg snakket om republikanere som tilhører arbeiderklassen som har mye større innflytelse enn før.  Det er derfor skrev jeg "konservative arbeideklassen".  De har alltid vært en del av det republikanske partiet og idag har de mye mer innflytelse.  Disse folk, særlig evangelikene er imot strengere våpenlovgivning.

Jeg snakket IKKE om arbeideklassen generellt.

Hva med å begrunne hvordan du mener de har mer innflytelse? Og da er jeg ikke interessert i følelsene dine. Jeg vil ha minimum fem eksempler på konkret politikk som faktisk handler om å fremme middelklassen i USA og gjøre den mer kjøpekraftig enn den er i dag. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (17 minutter siden):

Hva med å begrunne hvordan du mener de har mer innflytelse? Og da er jeg ikke interessert i følelsene dine. Jeg vil ha minimum fem eksempler på konkret politikk som faktisk handler om å fremme middelklassen i USA og gjøre den mer kjøpekraftig enn den er i dag. 

Jeg har ikke sagt at politikken har fremmet  middelklassen.  Jeg har sagt at de har mer innflytelse. Dette kan dokumenteres med Trumps politikk og arbeid som har forandret partiets agenda 

Nasjonalisme- Make America Great

Innvandring- Build The Wall

Handel- America First

Identitetspolitikk - Anti wokeness politikk

Big Tech- anti-elitism politikk

Top Republicans Work To Rebrand GOP As Party Of Working Class

https://www.npr.org/2021/04/13/986549868/top-republicans-work-to-rebrand-gop-as-party-of-working-class

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sagt at politikken har fremmet  middelklassen.  Jeg har sagt at de har mer innflytelse. Dette kan dokumenteres med Trumps politikk og arbeid som har forandret partiets agenda 

Nasjonalisme- Make America Great

Innvandring- Build The Wall

Handel- America First

Identitetspolitikk - Anti wokeness politikk

Big Tech- anti-elitism politikk

Top Republicans Work To Rebrand GOP As Party Of Working Class

https://www.npr.org/2021/04/13/986549868/top-republicans-work-to-rebrand-gop-as-party-of-working-class

 

 

Du kaster ut noen begreper, men ingen reell politikk som står bak det. Å skrive «big tech» eller «anti-woke» er ikke et argument. Det er meningsløse ord.

Begrunn det. Kom nå med konkrete lovforslag som republikanerne har kommet med under Trump som faktisk er myntet på arbeiderklassen.

Jeg er oppriktig usikker på om du mener det du sier, eller om dette er en skrudd form for performance art. For det virker jo som du prøver å fremstå som en parodi på en Trump-supporter. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...