Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Gloria said:

Intuisjon handler ikke om å leve i benektelse eller gå for første impuls, slik du og mange andre fremstiller det. Det er en fundamental misforståelse.

Verken jeg eller andre har sagt at det har noe med benektelse å gjøre. Derimot har det med å gå for første impuls å gjøre. Dersom ens første impuls er "Det der hørtes lurt ut" og så stopper man der i sin utredning av hva man har blitt fortalt, da er det å gå for første impuls. Forklar gjerne hvordan det ikke er å gå for første impuls.
Mulig du blander første impuls med at noe er ugjennomtenkt. Det er det ingen automatikk i.

2 hours ago, Gloria said:

De som lever i benektelse vet innerst inne at benektelsen holder dem tilbake, men ignorerer det.

Nei, det har du intet belegg for å påstå. De som lever i benektelse er gjerne klar over at de benekter noe, men ofte da at de benekter noe som ville "forgiftet" deres ellers så riktige meninger. At noen med viten og vilje holder seg selv tilbake er nok sjeldent riktig.

Derimot alkoholikere og lignende er en annen sak, men de fornekter sjelden sin situasjon selv om det kan se slik ut utenfra.

2 hours ago, Gloria said:

Eller man har gjerne ha en intuisjon om at det å gå for første impuls ikke er det beste, og gjør det likevel.

Ok...

2 hours ago, Gloria said:

Jeg har ei heller aldri påstått at Trump-supportere er noen kløppere på å lytte til sin intuisjon. Det jeg dog har påstått er at Tucker Carlson er flink til å gjøre det og at det han sier resonnerer på et dypere plan, enten man liker det eller ei, noe som er grunnen til hans enorme suksess. Han setter ord på ting folk visste innerst inne, men ikke tør å si.

Han setter ord på ting han vet seerene allerede mener. At de ikke tør si det finner jeg tvilsomt. Snarere tvert imot tror jeg nok hans seere ikke tar fem flate øre for å si akkurat det samme.

Hvor du har dette bildet av hans seere som kuede feiginger når det gjelder egne meninger aner jeg ikke.

2 hours ago, Gloria said:

Hans motstandere vet derimot også innerst inne at det han sier er bare er sunn fornuft, noe som er grunnen til at de forakter ham og desperat prøver å ta ham av TV. Han er en enorm trussel for dem som tjener på at folk ikke ser klart.

Helt feil. Det han gjør er å sementere feil hos folk som ikke vil høre noe annet enn det de allerede tror.

Du må skille på det å se klart og det å se hele bildet. Sistnevnte er hva han aktivt forsøker hindre folk i å gjøre. Man kan helt fint se klart bare deler av et bilde, men da er sjansen uhyre stor for at ens konklusjon også blir feil. Fortell bare utvalgte deler, gjerne sannhet, som alene misrepresentrerer sannheten.
Og der har man den republikanske fryktpropagandaen i et nøtteskall.

2 hours ago, Gloria said:

Intuisjon er som sagt en kulminasjon av all tidligere erfaring, inkludert fornuft, research og inntrykk, og har dermed den videste kontekst. Men de færreste lytter til den siden de rett og slett ikke vet bedre.

Men om ens tidligere sum av alt dette mangler vesentlige deler er man ute å kjøre. Og der har man igjen folk som Tucker Carlson som aktivt gjør sitt beste for å sørge for at disse manglende delene forblir manglende. Folks meninger er enklere å kontrollere om de bare har informasjon du vil at de skal ha, og måten det gjøres på er å male annet enn det de selv sier som farlig/fiende/e.l. Og hører man om noe annet fra disse folka enn hvor farlig alt annet enn hva de selv sier er?
Det er ren og skjær gruppekontroll som følger gamle og velprøvde oppskrifter.

Fortell dem hvem som er fienden og at kun du kan redde dem fra de.
Hvorfor tror du egentlig de ikke bryr seg filla om global oppvarming da? Det er ikke fordi de er idioter eller vitenskapsfornektere. Det er fordi det ikke er en håndgripelig fiende de kan spille mot.

2 hours ago, Gloria said:

Kroppen har for øvrig også en umiddelbar evne til å gjenkjenne hva som støtter liv, om det så måtte være mat eller andre mennesker (det skal dog sies at selvsentrerte motivasjoner kan forkludre denne evnen).

Kroppen har en umiddelbar evne til å gjenkjenne hva som støtter liv . Da basert på enkle primitive kriterier. Ikke gjennom større sosiale egenskaper som følger det å være del av et samfunn. Og der kommer jo mye av problemene med denne fryktpolitikken. Man utnytter at folk gjør denne feilen, og vender det da over mot egen agenda i det større samfunnet. Som at folk er redd for ting som er anderledes. Snu det mot meksikanere, krev en mur, og hamre det inn at innvandring kun er en byrde. At de tar alle slavelønnjobbene slik at de bedrestilte slipper å gjøre det, det hopper man over slik at man ikke forsøpler egen agenda. Repeter via medier i det uendelige, og vips, du har en følgerskare som sitter med kun et utvalgt sett med informasjon om et større problem. Folks magefølelse er da ganske effektivt styrt i den retningen man vil ha dem.

2 hours ago, Gloria said:

Nå til dags har venstresiden som sagt både media, Silicon Valley, universitetene, Wall Street og masse $$$ på sin side, så det krever stor stødighet å ha et klart hode i dagens klima, siden intuisjon og sunn fornuft blir angrepet fra alle kanter. Heldigvis vinner sannheten alltid frem til slutt, og det er bare et spørsmål om tid. Så hvis du er sannferdig har du ingenting å frykte. Trenger ikke å være enig med meg en gang.

Det er vel strengt tatt ikke interessant om jeg eller andre er enige med deg. Derimot burde det ringe en bjelle når du tror det finnes en egenskap som ikke kan forsøples.

2 hours ago, Gloria said:

Det er nemlig også en ganske stor appell i å ikke lytte til sin intuisjon, siden det er gjerne umiddelbare fordeler knyttet til det. Mennesker faller hele tiden for forførelse og bedrag, både fra indre og ytre krefter. Men det er som sagt ikke holdbart i lengden, for før eller siden skjønner man at man er blitt lurt. Det som ikke tåler tidens tann faller til syvende og sist bort.

Ok... Så det er bra å lytte til sin intuisjon og det er bra og ikke lytte til sin intuisjon. Da har du jo grei ryggdekning.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gloria skrev (23 timer siden):

Slik @Red Frostraven støtt og stadig insisterer på at du burde gjøre, med sin vitenskapisme. Det er bare en måte å få folk til å tro på løgner og overgi all sunn fornuft.

“The further a society drifts from the truth, the more it will hate those who speak it.”
- George Orwell.

 

Vitenskap er en måte få folk til å tro på løgner sier du. Jau meg i baken. Det er hands down det dummeste jeg har lest på dette forumet så langt.

Orwell-sitatet ditt er fint, men hadde nok vært mer passende dersom Donald Trump ikke beviselig hadde løyet hver eneste dag. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gloria skrev (8 timer siden):

Jeg har ei heller aldri påstått at Trump-supportere er noen kløppere på å lytte til sin intuisjon. Det jeg dog har påstått er at Tucker Carlson er flink til å gjøre det og at det han sier resonnerer på et dypere plan, enten man liker det eller ei, noe som er grunnen til hans enorme suksess. Han setter ord på ting folk visste innerst inne, men ikke tør å si. Hans motstandere vet derimot også innerst inne at det han sier er bare er sunn fornuft, noe som er grunnen til at de forakter ham og desperat prøver å ta ham av TV. Han er en enorm trussel for dem som tjener på at folk ikke ser klart.

...
Det er nemlig også en ganske stor appell i å ikke lytte til sin intuisjon, siden det er gjerne umiddelbare fordeler knyttet til det. Mennesker faller hele tiden for forførelse og bedrag, både fra indre og ytre krefter. Men det er som sagt ikke holdbart i lengden, for før eller siden skjønner man at man er blitt lurt. Det som ikke tåler tidens tann faller til syvende og sist bort.

Dette synes jeg er humoristisk. Nå skal jeg gi deg muligheten til å innse at nettopp du har blitt lurt, og av ingen ringere enn Tucker Carlson, denne mannen som snakker så mye «sunn fornuft».

«One thing you learn when you grow up in a castle and look out across the moat every day at the hungry peasants in the village is you don’t want to stoke envy among the proletariat.” - Tucker Carlson.

Konteksten for dette sitatet er veldig enkel. Tucker Carlsons mål med programmet sitt på Fox News er ganske enkelt å holde folk for opptatt med sinne og aggresjon til å se hva som faktisk foregår. Dette gjør han ved å ved vinkle demokratene som «eliten», og å skape sinne mot denne «elitegruppen».

Det eneste problemet der er at Tucker Carlson er så elite som det går an å bli. Som han selv sier er han «unbelieveably loaded from money I inherited» og har aldri trengt å jobbe en dag i sitt liv. Grunnen til at han gjør det er altså å sørge for at republikanske velgere fortsetter å stemme republikansk for å holde han, hans familie og hans omgangskrets ekstremt rik. Igjen, se til sitatet over. Han sørger for at bøndene ikke er misunnelige på proletariatet.

Det at du, mannen som taler så varmt om intuisjon, har så til grader blitt sviktet av din egen intuisjon er jo et veldig godt (og humoristisk) eksempel på at det ikke er noe man kan stole på i seg selv.

Se denne hvis det skulle være noe tvil rundt sannheten i det jeg skrev her.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
44 minutes ago, CommanderKeen said:

ette synes jeg er humoristisk. Nå skal jeg gi deg muligheten til å innse at nettopp du har blitt lurt, og av ingen ringere enn Tucker Carlson, denne mannen som snakker så mye «sunn fornuft».

«One thing you learn when you grow up in a castle and look out across the moat every day at the hungry peasants in the village is you don’t want to stoke envy among the proletariat.” - Tucker Carlson.

Konteksten for dette sitatet er veldig enkel. Tucker Carlsons mål med programmet sitt på Fox News er ganske enkelt å holde folk for opptatt med sinne og aggresjon til å se hva som faktisk foregår. Dette gjør han ved å ved vinkle demokratene som «eliten», og å skape sinne mot denne «elitegruppen».

Det eneste problemet der er at Tucker Carlson er så elite som det går an å bli. Som han selv sier er han «unbelieveably loaded from money I inherited» og har aldri trengt å jobbe en dag i sitt liv. Grunnen til at han gjør det er altså å sørge for at republikanske velgere fortsetter å stemme republikansk for å holde han, hans familie og hans omgangskrets ekstremt rik. Igjen, se til sitatet over. Han sørger for at bøndene ikke er misunnelige på proletariatet.

Det at du, mannen som taler så varmt om intuisjon, har så til grader blitt sviktet av din egen intuisjon er jo et veldig godt (og humoristisk) eksempel på at det ikke er noe man kan stole på i seg selv.

Se denne hvis det skulle være noe tvil rundt sannheten i det jeg skrev her.

Fascinerende.

"Fordi Tucker er født rik, kan alle hans meninger og argumenter som bryter med denne oppfatningen avfeies!"
I stedet for å ta tak i det han faktisk sier og forfekter, søker man heller å begå karakterdrap. Mye enklere, da slipper man å forholde seg alt det andre.

Skal jeg tippe antar jeg du ikke har brukt spesielt mye tid på Tucker Carslon.
Bare det at du tror "elite" er ensbetydende med "rik", eller "dette gjør han ved å ved vinkle demokratene som «eliten»" sier egentlig nok om det.

Tucker Carlson er på lufta en time hver dag, han har holdt flere foredag, og skrevet bøker.
Det er nok å ta tak i dersom man skulle ønske å imøtegå det han sier og om man skulle være uenig.
I stedet kan man så klart velge å bruke rikmannsargumetert og gjerne supplere med noen uttalelser han gjore på et radioshow for et tiår eller to siden. Det er alltid en winning recipe som trumfer hva nå enn han sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gloria skrev (10 timer siden):

 Det jeg dog har påstått er at Tucker Carlson er flink til å gjøre det og at det han sier resonnerer på et dypere plan, enten man liker det eller ei, noe som er grunnen til hans enorme suksess. Han setter ord på ting folk visste innerst inne, men ikke tør å si. Hans motstandere vet derimot også innerst inne at det han sier er bare er sunn fornuft,

Sure, for to uker siden sa han at en 17-åring som pepret ned og drepte to demonstranter bare opprettholdt ro og orden. 

 

Endret av Amoralsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 timer siden):

Dersom noen mot formodning ikke skulle ha hørt om denne Tucker Carslon, men har et kvarter til overs, så kan denne sikkert være et greit sted å begynne;

https://www.foxnews.com/opinion/tucker-carlson-mitt-romney-supports-the-status-quo-but-for-everyone-else-its-infuriating

Commander Keen sin kilde er dog betydelig mye bedre -- da den tar for seg den faktiske Tucker Carlson -- og ikke personaen han har skapt for å drive talkshowet sitt i Fox News.

 

  

CommanderKeen skrev (3 timer siden):

Se denne hvis det skulle være noe tvil rundt sannheten i det jeg skrev her.

 

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 timer siden):

Fascinerende.

"Fordi Tucker er født rik, kan alle hans meninger og argumenter som bryter med denne oppfatningen avfeies!"
I stedet for å ta tak i det han faktisk sier og forfekter, søker man heller å begå karakterdrap. Mye enklere, da slipper man å forholde seg alt det andre.

Skal jeg tippe antar jeg du ikke har brukt spesielt mye tid på Tucker Carslon.
Bare det at du tror "elite" er ensbetydende med "rik", eller "dette gjør han ved å ved vinkle demokratene som «eliten»" sier egentlig nok om det.

Tucker Carlson er på lufta en time hver dag, han har holdt flere foredag, og skrevet bøker.
Det er nok å ta tak i dersom man skulle ønske å imøtegå det han sier og om man skulle være uenig.
I stedet kan man så klart velge å bruke rikmannsargumetert og gjerne supplere med noen uttalelser han gjore på et radioshow for et tiår eller to siden. Det er alltid en winning recipe som trumfer hva nå enn han sier.

Dette er det største ikke-argumentet jeg noen gang har sett. For noe vrøvl. Selvfølgelig er man en del av «eliten» dersom man er mangemilliardær, har gått på eliteskoler, har et av USAs mest sette TV-programmer på en av USAs største TV-kanaler. Og han sier selv han er en del av eliten.

Men hvem bryr seg vel om hva han selv tenker om seg selv, og selv sier målet med programmet hans er?

Ta deg sammen mann. Det begynner å bli skammelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
5 minutes ago, CommanderKeen said:

Dette er det største ikke-argumentet jeg noen gang har sett. For noe vrøvl. Selvfølgelig er man en del av «eliten» dersom man er mangemilliardær, har gått på eliteskoler, har et av USAs mest sette TV-programmer på en av USAs største TV-kanaler. Og han sier selv han er en del av eliten.

Men hvem bryr seg vel om hva han selv tenker om seg selv, og selv sier målet med programmet hans er?

Ta deg sammen mann. Det begynner å bli skammelig. 

Ja hva var det du sa var målet hans var igjen?

Skalvise, han har en time show hver dag hvor kritiserer de han føler for, deltar i pods, holder foredag, skriver bøker, osv.
Dette gjør han selvsagt kun for å "holde han, hans familie og hans omgangskrets ekstremt rik."

Hvor dumme er ikke de som ikke skjønner dette. Og da spiller det egentlig ikke så stor rolle hva han har å si heller.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 minutter siden):

Ja hva var det du sa var målet hans var igjen?

Skalvise, han har en time show hver dag hvor kritiserer de han føler for, deltar i pods, holder foredag, skriver bøker, osv.
Dette gjør han selvsagt kun for å "holde han, hans familie og hans omgangskrets ekstremt rik."

Hvor dumme er ikke de som ikke skjønner dette. Og da spiller det egentlig ikke så stor rolle hva han har å si heller.

Dersom du har et poeng må du vennligst prøve å artikulere det. Det ser ut som det er vanskelig for deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Red Frostraven said:

...kritiserer hva han føler for..? Kritiserer hva folk ønsker å høre ham kritisere, blandet med meningsprogrammering bestemt av sjefen.

Jeg vet ikke hvem som er sjefen hans, men slår Tucker Carlson deg som an kar som er "meningsprogramert" av sjefen sin? Er det sjefen hans so bestemmer når han skal klage på Trump & stabe eller GOP generelt?
 

9 minutes ago, CommanderKeen said:

Dersom du har et poeng må du vennligst prøve å artikulere det. Det ser ut som det er vanskelig for deg. 

Neida, jeg bare gjentok poenget ditt.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, CommanderKeen said:

Nei, du gjorde jo strengt tatt ikke det. Men fint at du ikke har en original tanke selv i hvert fall. 

Jeg bokstavelig talt siterte deg.
"Grunnen til at han gjør det er altså å sørge for at republikanske velgere fortsetter å stemme republikansk for å holde han, hans familie og hans omgangskrets ekstremt rik."

Lenke til kommentar
8 minutes ago, jallajall said:

Jeg vet ikke hvem som er sjefen hans, men slår Tucker Carlson deg som an kar som er "meningsprogramert" av sjefen sin? Er det sjefen hans so bestemmer når han skal klage på Trump & stabe eller GOP generelt?
 

t.

Jupp.  Det gir inntrykket at han er ærlig og fornøyer hans Lojale støttere enda mer.  
 

Det ser ut til å fungerte ganske bra for deg også

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Biden med nytt lavmål i en ny, usann uttalelse:

Quote

Democrat presidential nominee Joe Biden said in a TV interview on Tuesday that the only person seeking to defund the police is President Donald Trump.

A Breitbart News Fact Check from July found Biden’s repeated claim to be “false.”

Joe har tydeligvis ikke fått med seg alle grupperingene og stemmene på venstresiden - hans side - som oppfordrer til defunding av politi. Slik går det når man sover seg gjennom kampanjen...?

Og: Biden fordømmer endelig den voldelige, venstrevridde pøbelgjengen kjent som Antifa. 
https://www.foxnews.com/politics/biden-condemns-antifa-violent-protests
Det tok sin tid, men bedre sent enn aldri. 

Og: President Trump og Joe Biden ligger likt på den ferskeste pollen fra Florida. 
https://www.breitbart.com/politics/2020/09/08/nbc-news-marist-poll-trump-and-biden-tied-in-florida/

Lenke til kommentar
3 minutes ago, jallajall said:

Hvem er sjefens hans, og hvordan kommer du egentlig frem til konklusjonen om at det ikke er Tuckers egne meninger som fremføres, men sjefens?

Jeg anbefaler du leser det han har skrevet og gjort tidlig i hans karriere når han var en meget god journalist som hyllet The New York Times   


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...